Babyshower schoonzus
zaterdag 30 maart 2019 om 04:45
Hallo allen,
Ik wil even van mij afschrijven en/of advies of feedback over jullie bevindingen. Vriend en ik zijn nu precies één maand geleden thuis gekomen van een drie maanden lange reis door Azie. We kwamen terug, na een lange vlucht, op een vrijdag. Die zondag daarop hadden vriendinnen van schoonzus een babyshower georganiseerd. Op mijn reis werd ik in een groepsapp toegevoegd en gaf ik aan er wel bij te kunnen zijn, ondanks dat ik dan nog maar terug zou zijn van de reis.
Nadat we geland waren op Schiphol werden we opgewacht door vrienden en zijn we daarna met zijn tweetjes naar huis gegaan. Ik was helemaal kapot en heb die eerste nacht geen oog dicht gedaan, hoogstens 2 uurtjes geslapen. De volgende dag heb ik dus een whatssap bericht gestuurd in de groepschat dat ik er niet bij ben vanwege de jetlag (moeheid en voelt alsof ik er niet helemaal bij ben) en niet had verwacht dat deze zo erg zou zijn. Die meiden reageerden gewoon prima alleen nu doet mijn schoonfamilie afstandelijk. Ze zeggen het niet direct maar aan hun reacties merk ik dat zij het geen leuke beslissing vonden en mijn vriend gaat daar nu een beetje in mee.
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat mijn vriend, dezelfde dag, ook een “babyshower”/verrassing had van zijn broer (haar partner) en wel daar naar toe is gegaan.
Handig om erbij te vermelden wellicht. Mijn schoonfamilie woont op 1,5 uur reizen (met OV) van ons vandaan en de babyshower werd daar dus ook georganiseerd. Het is dus niet om de hoek. Schoonzus en ik hebben niet een hele goede band, ook niet slecht, we zijn gewoon erg verschillend.
Ik wil even van mij afschrijven en/of advies of feedback over jullie bevindingen. Vriend en ik zijn nu precies één maand geleden thuis gekomen van een drie maanden lange reis door Azie. We kwamen terug, na een lange vlucht, op een vrijdag. Die zondag daarop hadden vriendinnen van schoonzus een babyshower georganiseerd. Op mijn reis werd ik in een groepsapp toegevoegd en gaf ik aan er wel bij te kunnen zijn, ondanks dat ik dan nog maar terug zou zijn van de reis.
Nadat we geland waren op Schiphol werden we opgewacht door vrienden en zijn we daarna met zijn tweetjes naar huis gegaan. Ik was helemaal kapot en heb die eerste nacht geen oog dicht gedaan, hoogstens 2 uurtjes geslapen. De volgende dag heb ik dus een whatssap bericht gestuurd in de groepschat dat ik er niet bij ben vanwege de jetlag (moeheid en voelt alsof ik er niet helemaal bij ben) en niet had verwacht dat deze zo erg zou zijn. Die meiden reageerden gewoon prima alleen nu doet mijn schoonfamilie afstandelijk. Ze zeggen het niet direct maar aan hun reacties merk ik dat zij het geen leuke beslissing vonden en mijn vriend gaat daar nu een beetje in mee.
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat mijn vriend, dezelfde dag, ook een “babyshower”/verrassing had van zijn broer (haar partner) en wel daar naar toe is gegaan.
Handig om erbij te vermelden wellicht. Mijn schoonfamilie woont op 1,5 uur reizen (met OV) van ons vandaan en de babyshower werd daar dus ook georganiseerd. Het is dus niet om de hoek. Schoonzus en ik hebben niet een hele goede band, ook niet slecht, we zijn gewoon erg verschillend.
dinsdag 2 april 2019 om 18:22
Persoonlijk vind ik het trouwens ook een beetje een flauwe reden. Ik ben geregeld met jetlag gaan werken, koffie in je mik en 'suck it up' a little. Voor jou is zo'n babyshower misschien niet belangrijk maar blijkbaar voor je schoonfamilie wel.
Wat trouwens niet betekent dat ze nu meteen afstandelijk moeten gaan reageren en doen dat het 't einde van de wereld is. Misschien kun je alsnog een keer op bezoek komen met een cadeautje of iets dergelijks?
Wat trouwens niet betekent dat ze nu meteen afstandelijk moeten gaan reageren en doen dat het 't einde van de wereld is. Misschien kun je alsnog een keer op bezoek komen met een cadeautje of iets dergelijks?
dinsdag 2 april 2019 om 18:48
Tja als elke vrouw dat zou doen voor al haar kinderen, dan ben je er behoorlijk wat tijd aan kwijt. Al mijn vriendinnen hebben 2 kinderen... En dan nog 1 zus en 2 schoonzussen. Reken maar uit.Murrmurr schreef: ↑02-04-2019 18:21Tsja ik vind er geen hol aan en heb mijn hele vriendenkring blijkbaar fantastish bij elkaar geselecteerd want het komt nooit voor. Alleen een babyshower van mijn zusje en één vriendin. Vond het afgrijselijk maar natuurlijk sta ik daar. Als ik een vriend zou hebben en zijn familie vindt zoiets belangrijk dan sta ik er ook en hul ik me nog in het blauw of roze ook als het moet. Het gaat namelijk niet om mij en hoeveel kinderen zal zo'n vrouw er nou helemaal uitgooien in haar leven?
dinsdag 2 april 2019 om 18:49
Ja en als iedereen in je omgeving volgende week dood gaat heb je elke dag zes begrafenissen.appelientjex schreef: ↑02-04-2019 18:48Tja als elke vrouw dat zou doen voor al haar kinderen, dan ben je er behoorlijk wat tijd aan kwijt. Al mijn vriendinnen hebben 2 kinderen... En dan nog 1 zus en 2 schoonzussen. Reken maar uit.
dinsdag 2 april 2019 om 18:49
Werken vind ik wel iets anders als een babyshower. Werken kies je nl zelf voor, anders moet je een vrije dag opnemen. Waar je ook voor kan kiezen als je het niet trekt.Bee_Kind schreef: ↑02-04-2019 18:22Persoonlijk vind ik het trouwens ook een beetje een flauwe reden. Ik ben geregeld met jetlag gaan werken, koffie in je mik en 'suck it up' a little. Voor jou is zo'n babyshower misschien niet belangrijk maar blijkbaar voor je schoonfamilie wel.
appelientjex wijzigde dit bericht op 02-04-2019 18:50
3.80% gewijzigd
dinsdag 2 april 2019 om 18:51
dinsdag 2 april 2019 om 18:52
Zul je zien: krijg je ook nog dichtgeslibde aderen. Omdat je je altijd opoffert voor een ander.blijfgewoonbianca schreef: ↑02-04-2019 18:51Als ze dan ook nog allemaal cake serveren word je ook nog eens baggervet.
dinsdag 2 april 2019 om 18:52
Ik heb geen zin in 20 babyshowers.
Nog los van alle verjaardagen, kinderverjaardagen, werkborrels, vrijgezellenparty’s etc.
Het zou fijn zijn als je mag kiezen om te komen en het geen verplichting is omdat je anders “geen goede vriendin” en “egoïstisch” bent.
dinsdag 2 april 2019 om 18:57
TO had al toegezegd, en in dit geval betrof het er maar eentje.appelientjex schreef: ↑02-04-2019 18:52Ik heb geen zin in 20 babyshowers.
Nog los van alle verjaardagen, kinderverjaardagen, werkborrels, vrijgezellenparty’s etc.
Het zou fijn zijn als je mag kiezen om te komen en het geen verplichting is omdat je anders “geen goede vriendin” en “egoïstisch” bent.
dinsdag 2 april 2019 om 19:07
dinsdag 2 april 2019 om 19:11