Babyshower schoonzus
zaterdag 30 maart 2019 om 04:45
Hallo allen,
Ik wil even van mij afschrijven en/of advies of feedback over jullie bevindingen. Vriend en ik zijn nu precies één maand geleden thuis gekomen van een drie maanden lange reis door Azie. We kwamen terug, na een lange vlucht, op een vrijdag. Die zondag daarop hadden vriendinnen van schoonzus een babyshower georganiseerd. Op mijn reis werd ik in een groepsapp toegevoegd en gaf ik aan er wel bij te kunnen zijn, ondanks dat ik dan nog maar terug zou zijn van de reis.
Nadat we geland waren op Schiphol werden we opgewacht door vrienden en zijn we daarna met zijn tweetjes naar huis gegaan. Ik was helemaal kapot en heb die eerste nacht geen oog dicht gedaan, hoogstens 2 uurtjes geslapen. De volgende dag heb ik dus een whatssap bericht gestuurd in de groepschat dat ik er niet bij ben vanwege de jetlag (moeheid en voelt alsof ik er niet helemaal bij ben) en niet had verwacht dat deze zo erg zou zijn. Die meiden reageerden gewoon prima alleen nu doet mijn schoonfamilie afstandelijk. Ze zeggen het niet direct maar aan hun reacties merk ik dat zij het geen leuke beslissing vonden en mijn vriend gaat daar nu een beetje in mee.
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat mijn vriend, dezelfde dag, ook een “babyshower”/verrassing had van zijn broer (haar partner) en wel daar naar toe is gegaan.
Handig om erbij te vermelden wellicht. Mijn schoonfamilie woont op 1,5 uur reizen (met OV) van ons vandaan en de babyshower werd daar dus ook georganiseerd. Het is dus niet om de hoek. Schoonzus en ik hebben niet een hele goede band, ook niet slecht, we zijn gewoon erg verschillend.
Ik wil even van mij afschrijven en/of advies of feedback over jullie bevindingen. Vriend en ik zijn nu precies één maand geleden thuis gekomen van een drie maanden lange reis door Azie. We kwamen terug, na een lange vlucht, op een vrijdag. Die zondag daarop hadden vriendinnen van schoonzus een babyshower georganiseerd. Op mijn reis werd ik in een groepsapp toegevoegd en gaf ik aan er wel bij te kunnen zijn, ondanks dat ik dan nog maar terug zou zijn van de reis.
Nadat we geland waren op Schiphol werden we opgewacht door vrienden en zijn we daarna met zijn tweetjes naar huis gegaan. Ik was helemaal kapot en heb die eerste nacht geen oog dicht gedaan, hoogstens 2 uurtjes geslapen. De volgende dag heb ik dus een whatssap bericht gestuurd in de groepschat dat ik er niet bij ben vanwege de jetlag (moeheid en voelt alsof ik er niet helemaal bij ben) en niet had verwacht dat deze zo erg zou zijn. Die meiden reageerden gewoon prima alleen nu doet mijn schoonfamilie afstandelijk. Ze zeggen het niet direct maar aan hun reacties merk ik dat zij het geen leuke beslissing vonden en mijn vriend gaat daar nu een beetje in mee.
Ik denk dat het voornamelijk komt omdat mijn vriend, dezelfde dag, ook een “babyshower”/verrassing had van zijn broer (haar partner) en wel daar naar toe is gegaan.
Handig om erbij te vermelden wellicht. Mijn schoonfamilie woont op 1,5 uur reizen (met OV) van ons vandaan en de babyshower werd daar dus ook georganiseerd. Het is dus niet om de hoek. Schoonzus en ik hebben niet een hele goede band, ook niet slecht, we zijn gewoon erg verschillend.
zaterdag 30 maart 2019 om 09:58
Je kunt wel drie maanden door Azie trekken maar niet een feestje van je schoonzus bijwonen als je weer terug bent. Ik kan me voorstellen dat de schoonfamilie dan wat kribbig reageert, vooral als je toe had gezegd wel te komen. Of je je daar iets van aantrekt, is aan jou. Wellicht is het een idee om een kadootje op te sturen met een vriendelijk kaartje?
zaterdag 30 maart 2019 om 09:59
Ik zou wel naar babyshower schoonzus zijn gegaan. Het is niet de meest ideale situatie natuurlijk na een verre reis, jetlag en het feit dat de babyshower op 1,5 uur rijden afstand werd georganiseerd, maar dit wist je vantevoren. Dan is het maar even doorzetten.
Heb ook een keer iets verglijkbaars gehad na een lange reis, ben toch naar babyshower gegaan, was erg gezellig, daarna kapot, maar so be it..
Heb ook een keer iets verglijkbaars gehad na een lange reis, ben toch naar babyshower gegaan, was erg gezellig, daarna kapot, maar so be it..
zaterdag 30 maart 2019 om 10:05
zaterdag 30 maart 2019 om 10:07
Dit dus.COtweepuntnul schreef: ↑30-03-2019 09:56En om eerlijk te zijn vind ik dat je gewoon had moeten gaan en niet zo had moeten miepen over een jetlag. Zoveel moeite is het nou ook weer niet.
Kleine moeite, groot plezier. Het komt hierdoor een beetje over alsof je niks over hebt voor anderen, denk dat daar ook de irritatie zit (zou bij mij iig zo zijn).
zaterdag 30 maart 2019 om 10:07
Voor jezelf kiezen? Ze was niet ziek ofzo, ze had een jetlag. Ze had op zijn minst kunnen proberen om de dag van de babyshower even af te wachten.Marigold1986 schreef: ↑30-03-2019 10:03Ik zou NIET zijn gegaan. Goed dat je voor jezelf gekozen hebt TO. En wat een zielige reactie van je schoonfamilie!
zaterdag 30 maart 2019 om 10:09
Precies. Zaterdag bijkomen. Zodat je zondag kunt gaan, of in ieder geval kunt proberen of het lukt. Kleine moeite, groot plezier.martje55 schreef: ↑30-03-2019 10:05Ik denk dat ik in jouw plaats vantevoren al gezegd had niet te komen. Op vrijdag een lange reis, dus zaterdag sowieso nog vermoeid en bijkomen.
Nu achteraf, je hebt voor jezelf gekozen door af te zeggen. Ik zou er mijn schouders over ophalen. Dit was jouw keus, daar heeft schoonfamilie mee te doen.
zaterdag 30 maart 2019 om 10:11
zaterdag 30 maart 2019 om 10:13
zaterdag 30 maart 2019 om 10:14
Goed ideeapsieflapsie83 schreef: ↑30-03-2019 10:13Misschien is het idee om nog een keer persoonlijk langs te gaan met een cadeau? Dat zou ik wel kunnen waarderen.
zaterdag 30 maart 2019 om 10:19
Jeetje 1,5 uur reizen te ver, terwijl je dat net 3 maanden hebt gedaan? Ik vind het ook behoorlijk aanstellerig van je. Een jetlag hoort er nou eenmaal bij na een verre reis en het schijnt ook dat de beste manier om eraf te komen gelijk weer het Nederlandse ritme oppakken is. Dus wie weet was het juist goed voor je geweest.
Misschien heb je niet zoveel met babyshowers en dacht je dat de jetlag een goed excuus was? Dat eerste kan ik me iets bij voorstellen, dat heb ik ook. Alleen zou ik dat gewoon eerlijk zeggen. Wat mij betreft is het vroeg genoeg om te vieren dat er een baby komt als die er ook echt is. Daar zou men waarschijnlijk meer begrip voor hebben dan voor de jetlag.
Misschien heb je niet zoveel met babyshowers en dacht je dat de jetlag een goed excuus was? Dat eerste kan ik me iets bij voorstellen, dat heb ik ook. Alleen zou ik dat gewoon eerlijk zeggen. Wat mij betreft is het vroeg genoeg om te vieren dat er een baby komt als die er ook echt is. Daar zou men waarschijnlijk meer begrip voor hebben dan voor de jetlag.
zaterdag 30 maart 2019 om 10:20
Ja dit, je had gewoon naar het feestje moeten gaan.ManOpHetPrikbord schreef: ↑30-03-2019 09:58Je kunt wel drie maanden door Azie trekken maar niet een feestje van je schoonzus bijwonen als je weer terug bent.
Als het je eigen zus was geweest was je dan ook niet gegaan?
zaterdag 30 maart 2019 om 10:23
Kom, het is maar een babyshower. Er komen steeds meer verplichte nummer waar je dan maar op moet komen draven. Goed dat je voor jezelf opkomt. En nu is schoonfamilie chagrijnig? Nou, dat is hun probleem. Je vriend gaat er in mee? Zijn probleem (en dat is een ernstig probleem).
Is er tegenwoordig zelfs een babyshower apart voor de vrouwen/mama's en een babyshower voor de mannen/papa's?
Ik lees uit de TO dat het niet zomaar wat jetlag is, maar volledig-van-de-kaart doordat een lange reis nu opeens ge-eindigd is. Ik zou ALSNOG gaan met een soort mini-babyshower met alleen jezelf en je schoonzus. Verder geen woorden aan vuil maken.
Is er tegenwoordig zelfs een babyshower apart voor de vrouwen/mama's en een babyshower voor de mannen/papa's?
Ik lees uit de TO dat het niet zomaar wat jetlag is, maar volledig-van-de-kaart doordat een lange reis nu opeens ge-eindigd is. Ik zou ALSNOG gaan met een soort mini-babyshower met alleen jezelf en je schoonzus. Verder geen woorden aan vuil maken.
zaterdag 30 maart 2019 om 10:26