Werk & Studie alle pijlers

jaar onbetaald verlof

19-12-2018 20:17 27 berichten
Dankjulliewel!
anoniem_637fde5445245 wijzigde dit bericht op 14-11-2019 23:37
95.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat minke beschrijft is wat mij betreft een grote drempel in het opnemen van onbetaald verlof als je oa. voor de overheid werkt.
Toen ik nog in loondienst werkte en werkzaam was voor een academisch ziekenhuis wilde ik graag een half jaar onbetaald verlof om een half jaar te kunnen reizen. Bij academische ziekenhuizen geldt ook dat je pensioen premie doorloopt en omdat je dan niet werkt je het werkgeversdeel ook zelf moet ophoesten. Ik weet het preciese bedrag niet meer maar was meer dan 750 per maand wat ik dan nog moest betalen.
Uiteindelijk heb ik met mijn teamleider toen af kunnen spreken dat mijn contract voor 1 jaar verlaagd zou worden van 100 naar 50%. En dat ik op basis van uren systematiek het eerste half jaar 100% van de uren zou werken en het tweede half jaar geheel vrij zou zijn. Op die manier had ik het hele jaar een 50% salaris ipv dat ik opeens een hoop geld zou moeten betalen voor vrije tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor 2021 3 maanden verlof aangevraagd, het is nog ver maar ik wil graag dat ze ver van te voren op de hoogte zijn. Ik heb werk waar je niet zo makkelijk iemand kan laten invallen dus ik heb gekozen voor een periode waarin het geen gekkenhuis is qua hoeveelheid werk. Ik ga in de dit jaar in de drukke periode een paar uur extra werken om zo uren op te bouwen, als het goed is heb ik dan een maand onbetaald en twee maanden gewoon betaald.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven