Net zwanger en tandvleesontsteking

03-04-2019 12:15 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mensen,

Ik ben er net achter gekomen dat ik pril zwanger ben, moest maandag ook ongesteldheid worden en werd het niet.

Nu heb ik dus tandvleesontsteking. Het doet zo pijn. Bloeden! In december heb ik dat ook gehad, ik was op sterven na dood zo ziek en het tandvlees deed mee. Heb met kerst in het ziekenhuis gelegen omdat ik in een week tijd (echt!) 5,5 kilo verloor en toen nog maar 44,5 kilo woog.

In februari dit jaar ben ik nog bij de mondhygiëneste geweest, het zag er heel mooi uit het tandvlees. Ik houd het ook heel goed bij en eet veel groente/fruit. Nu net zwanger en BAM weer ontstoken. Spoelen met corsodyl, ragen en flossen en drie x poetsen maar het helpt allemaal niet!

Mijn haar valt ook vreselijk uit. Tandarts heeft me aangeraden te laten bloedprikken, want wat ik zelf al doe doe ik volgens hen al goed. Wat nu? Moedeloos wordt ik ervan ! En is dit niet slecht voor het vruchtje?Iemand tips?
Sommige mensen hebben hier sowieso heel erg last van in de zwangerschap, dus nog beter stokeren en rageren. Bloed prikken lijkt me een goed idee, laat vooral ook op vitamine D testen, dat wordt vaak vergeten. Ik heb ook altijd problemen gehad met mijn tandvlees. Op een gegeven moment deed ik alles goed zoals het moest van de tandarts, stokeren, rageren etc. en na een tijdje toch weer mis. Ik had ook onverklaarbare spierklachten, waarop de fysio adviseerde bloed te gaan prikken. Ik bleek een vitamine D tekort en dat veroorzaakte ook de tandvleesklachten. Sinds dat weer op peil is gaat het tandvlees ook weer goed. Vitamine D tekort komt zo aan het eind van de winter veel voor en dat is ook van belang voor je kindje dat dat goed op peil is.
Poets en dat je niet te vaak, waardoor je tandvlees niet de tijd krijgt om te herstellen?
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Wat is je lengte?

Ben je niet veel te licht voor je lengte waardoor je lichaam allerlei tekorten opbouwt?
Gevoelig voor tandvleesontsteking en haaruitval (zou ook aan het seizoen kunnen liggen) kunnen tekenen zijn van tekorten in het lichaam. Zou een keer naar een huisarts gaan, behalve alleen naar de tandarts.
"Heb je last van rood of bloedend tandvlees, dan is het belangrijk om hier niet mee te blijven doorlopen. Het is niet zo onschuldig als het misschien lijkt. Een onbehandelde tandvleesontsteking kan leiden tot parodontitis, waarbij ook het kaakbot is aangetast. Parodontitis tijdens de zwangerschap kan zelfs leiden tot een vroeggeboorte, zo blijkt uit onderzoek. Een zwangere vrouw met parodontitis heef twee tot zeven keer meer kans op een vroeggeboorte of een kind met een laag geboortegewicht dan een zwangere vrouw met een gezond gebit. Bovendien kunnen bacteriën via de bloedbaan in de placenta komen en daar een afstotingsreactie veroorzaken."

Niet mee blijven doorlopen dus, terug naar de tandarts!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Is het echt ontstoken of bloed het alleen? Ik heb sowieso al veel last van bloedend tandvlees, maar tijdens mijn zwangerschap was het helemaal erg. Helaas een zwangerschapskwaal waar weinig aan gedaan kan worden.
Water met flink wat zout spoelen en gorgelen?

Maar als ook je haar uitvalt dan lijkt het me verstandig dat je teruggaat naar de huisarts!
Bloed of ontstoken zijn wel 2 verschillende dingen.. En hoeven geen verband met elkaar te hebben. Mijn tandvlees is ook gevoelig en ben ook zwanger. Maar heb dit altijd. Dan bloed het bij het poetsen en rageren etc bijvoorbeeld.

Toevallig ook net heen Gisteren heen geweest voor een ontsteking, want dat is namelijk wel gevaarlijk voor een kindje in de groei, zeker wanneer de aanleg nog niet volmaakt is, ik ben redelijk veilig nu ik in het 3e trim zit, maar is niet iets om mee door te lopen. Dan heb je pijn maar niet per se bloed... je tandarts zou normaal bij vermoeden van een ontsteking een foto kunnen maken, ook niet goed voor je kindje, maar als je echt nog zo pril bent, dan had je het normaal wellicht niet eens geweten, en het is minder schadelijk dan doorlopen met een ontsteking..
Je bloedt in een zwangerschap vaak ook wel makkelijker. Onder invloed van hormonen worden vaatjes dunner dacht ik. Ik had in het 1e trimester om de haverklap bloedend tandvlees en bloedneuzen. Was daarna ook weer spontaan weg. Maar icm met je andere klachten zou ik zeker bloed laten prikken en je tandarts nogmaals raadplegen.

Klinkt alsof er meer aan de hand kan zijn en dat wil je toch uitsluiten en/of behandelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven