Problemen kleuterklas

03-04-2019 13:49 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-04-2019 15:33
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.89% gewijzigd
anima schreef:
03-04-2019 15:09
Nou, laat ik het zo zeggen.Soms hoor ik andere ouders zich opwinden over zaken waar ik niet eens twee keer over zou nadenken. En dan evalueer ik mijn standpunt in een dergelijk geval. Hoe dan ook, er is geen dag dat ik niet oprecht en dankbaar naar de juf van mijn kind heb geknikt. Ik vind leraren waardevol. Vandaar dat dit alles een beetje als een verrassing komt. Vooral het gedrag van mijn eigen kind.
Ik snap je hoor, echt wel. Heb het zelf inmiddels twee keer mogen meemaken, zo'n start van een school-'carrière'. En ook ik vind leraren heel waardevol. Omdat ze mijn kind doordeweeks langer zien dan ik, en ook in een heel andere situatie dan thuis. Zij zien andere dingen dan ik, niet alleen maar anders maar ook echt: andere. Kinderen gedragen zich in situaties buitenshuis als je er als ouder niet bij bent, echt soms heel anders. Plus: ik mag dan wel de moeder zijn, en heb vanuit mijn instinct (ja, het bestaat!) een idee en een visie op mijn kind, maar zij zeer zeker ook vanuit hun professie. En die mening acht en weeg ik (bijna) even zwaar.
Ik begrijp dat jij ook moeite hebt met het woord ‘volwassen’ (voor zijn leeftijd) en dat is je recht.

#doeslief
Magisch denken, oh je zou de werelden moeten zien die hier thuis gecreeerd worden, en hij zegt er zelf nog weleens letterlijk bij wanneer iets toch echt ‘voor neppie’ is, jazeker. ☺️
Dat is niet wat ik bedoel. Magisch denken is de overtuiging dat ideeën, gedachten, acties en woorden, of het gebruik van symbolen de loop van de gebeurtenissen in de materiële wereld kunnen beïnvloeden. Een manier van denken die nog niet gebonden is aan de wetten van realiteit. Kinderen hebben dat vermogen nog.
Dus niet de draken en de eenhoorns, maar denken dat iets is gebeurd terwijl dat mogelijk niet zo is. Of heel anders. Of gewoon heel anders verwoorden.
tia.dalma wijzigde dit bericht op 03-04-2019 15:35
Reden: witregel gedoe
0.18% gewijzigd
Je OP verwijderen is een beetje flauw.
De OP weg? Waarom in hemelsnaam?
anima schreef:
03-04-2019 14:01
Ik bedoel dat het wel vaak zo is alsof je met een kleine ‘volwassene’ praat.

Dit is ook een kenmerk van autisme. Ik wil je niks aanpraten, maar een ander ziet soms meer dan jezelf. Zeker een juf, aangezien zij nogal wat kinderen ziet en dus veel vergelijkingsmateriaal heeft. Als ouder heb je dat niet of minder. Bovendien ben je gewend aan je eigen kind en pas je je zelfs aan. Onze zoon heeft ook ass en dat viel anderen ook eerder op dan onszelf. Maar ik vind wel dat ze het raar brengt met dat na laten kijken! Het is natuurlijk aan jullie om hier wel of niet wat mee te doen, maar blijkbaar valt zijn gedrag dus wel op.
Anima, vind jij het zelf lastig om met mensen te communiceren? Je hebt het steeds over leren en vergelijkt jezelf met anderen. En je schrijft een kleuterverhaal op dat je kennelijk wel letterlijk neemt, maar toch ook weer niet? Ik ben het spoor in je verhaal een beetje bijster, maar begin me wel af te vragen of je problemen ervaart in communicatie met anderen.

En kleuterleeftijd is bij uitstek een leeftijd om thuis eens flink brutaal te worden en ontzettend de grenzen op te zoeken. Dat is volgens mij niet gerelateerd aan school, maar een normale stap in de ontwikkeling.
Ik wil iedereen die construcief reageerde of gewoon begrip toonde bedanken. Ik heb het oorspronkelijke bericht inmiddels zo goed als verwijderd omdat er ook behoorlijk wat berichten kwamen die niet zo opbouwend waren. Ik had geen intentie om een instument van negativiteit te zijn of iets dergelijks, als ik dat wel was dan mijn excuses daarvoor. Ik ga even mijn best doen met mijn kind en onze meestgewaardeerde juf (morgen!) maar geen Viva forum meer voor mij in ieder geval 🤗🙋🏼‍♀️
Ghost79 schreef:
03-04-2019 15:34
Dit is ook een kenmerk van autisme. Ik wil je niks aanpraten, maar een ander ziet soms meer dan jezelf. Zeker een juf, aangezien zij nogal wat kinderen ziet en dus veel vergelijkingsmateriaal heeft. Als ouder heb je dat niet of minder. Bovendien ben je gewend aan je eigen kind en pas je je zelfs aan. Onze zoon heeft ook ass en dat viel anderen ook eerder op dan onszelf. Maar ik vind wel dat ze het raar brengt met dat na laten kijken! Het is natuurlijk aan jullie om hier wel of niet wat mee te doen, maar blijkbaar valt zijn gedrag dus wel op.
ik wilde net typen dat dat volwassen praten inderdaad vaak voorkomt bij ASS.
ik zou het gesprek met de juf dus ook zo open aangaan, zij signaleert dingen, jullie ook. Zij noemt ASS, jullie disharmonisch IQ.
Lijkt me een mooi moment om te bespreken HOE je SAMEN jullie zoon kan helpen en begeleiden.
Madelein schreef:
03-04-2019 15:39
ik zou het gesprek met de juf dus ook zo open aangaan, zij signaleert dingen, jullie ook. Zij noemt ASS, jullie disharmonisch IQ.
Lijkt me een mooi moment om te bespreken HOE je SAMEN jullie zoon kan helpen en begeleiden.
Dat ging niet over de zoon, maar de dochter van TO.
anima schreef:
Ik wil iedereen die construcief reageerde of gewoon begrip toonde bedanken. Ik heb het oorspronkelijke bericht inmiddels zo goed als verwijderd omdat er ook behoorlijk wat berichten kwamen die niet zo opbouwend waren. Ik had geen intentie om een instument van negativiteit te zijn of iets dergelijks, als ik dat wel was dan mijn excuses daarvoor. Ik ga even mijn best doen met mijn kind en onze meestgewaardeerde juf (morgen!) maar geen Viva forum meer voor mij in ieder geval 🤗🙋🏼‍♀️
Maar als jij je eigen berichten verwijdert, dan blijven die andere berichten gewoon nog staan.
Madelein schreef:
Madelein ik wilde nog even op jou reageren. Dat heb je goed gezien, en ik ben mij ervan bewust. Wij zijn er wel mee bezig inderdaad.Dank je wel.
Commentaar waar je niks mee kunt laat je toch gewoon links liggen? Evenals dat gezeur over 'volwassen'?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Rosalind schreef:
03-04-2019 15:42
Dat ging niet over de zoon, maar de dochter van TO.
Ja dochter heeft het, maar ze schreef dat het haar niet zou verbazen als zoon het ook heeft.

Overigens herken ik ook dat zelf iets vinden/denken over je kind makkelijker is dan dat een professional iets vindt van je kind. dat komt gewoon harder aan. Of het nu wel of geen ASS is of disharmonisch of whatever.
aikidoka schreef:
03-04-2019 15:34
Anima, vind jij het zelf lastig om met mensen te communiceren? Je hebt het steeds over leren en vergelijkt jezelf met anderen. En je schrijft een kleuterverhaal op dat je kennelijk wel letterlijk neemt, maar toch ook weer niet? Ik ben het spoor in je verhaal een beetje bijster, maar begin me wel af te vragen of je problemen ervaart in communicatie met anderen.

En kleuterleeftijd is bij uitstek een leeftijd om thuis eens flink brutaal te worden en ontzettend de grenzen op te zoeken. Dat is volgens mij niet gerelateerd aan school, maar een normale stap in de ontwikkeling.
Oh ja😁wat je leest is dat ik inderdaad geen idee heb hoe op forums te schijven! Maar nee, geen moeite met communicatie buiten het forum om😁Ik ben wel een beetje een nerd, dat weer wel maar daar heb ik nooit last van gehad.
anima schreef:
03-04-2019 15:44
Madelein ik wilde nog even op jou reageren. Dat heb je goed gezien, en ik ben mij ervan bewust. Wij zijn er wel mee bezig inderdaad.Dank je wel.
Succes ermee!
anima schreef:
Zo goed als verwijderd :hihi:
Je gebruikt een hoop jeukwoorden, TO.

Dat wekt ergernis op.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het forum op zijn vivaast... :HA:

To, neem het niet te persoonlijk op hoor.
Zie de humor en stupiditeit ervan in
:popcorn: ik geloof dat ik niets verkeerds gezegd heb... maar als ze bij vermeend onbegrip ook wegloopt bij de juf, gaat dat haar niet helpen.
MrsDuck schreef:
03-04-2019 17:04
:popcorn: ik geloof dat ik niets verkeerds gezegd heb... maar als ze bij vermeend onbegrip ook wegloopt bij de juf, gaat dat haar niet helpen.
+1
Wauw weer iemand vakkundig het forum afgetreiterd.
Altijd dezelfden.
MissMaran schreef:
03-04-2019 17:13
Wauw weer iemand vakkundig het forum afgetreiterd.
Altijd dezelfden.

O ja? Wie dan? Want ik weet dat je mij niet moet, maar ik heb niemand weggetreiterd hier en zie ook geen anderen onder 'atijd dezelfden' vallen eigenlijk.
Star² schreef:
03-04-2019 17:42
O ja? Wie dan? Want ik weet dat je mij niet moet, maar ik heb niemand weggetreiterd hier en zie ook geen anderen onder 'atijd dezelfden' vallen eigenlijk.
:hello:
Mijn dochter is 4 jaar en komt soms ook met verhalen thuis waarvan we ons afvragen wat er van waar is. Als we het navragen bij de juf gebeurde het toch zo als ons dochter vertelde.
Ik vind het dus kort door de bocht dat sommigen er vanuit gaan dat 4-jarigen gebeurtenissen niet juist kunnen vertellen. De ene kleuter is de andere kleuter niet
poezewoefje schreef:
03-04-2019 22:29
Ik vind het dus kort door de bocht dat sommigen er vanuit gaan dat 4-jarigen gebeurtenissen niet juist kunnen vertellen. De ene kleuter is de andere kleuter niet

Dat zegt niemand. Wat men zegt is dat je niet wéét of de kleuter vertelt wat er echt gebeurd is. Dat weet je pas als je de juf spreekt. En de meesten raadden dus TO aan om dat eerst eens te gaan doen.
Handig een topic zonder beginpost zodat er niets te begrijpen valt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven