Laten erkennen of niet?
donderdag 4 april 2019 om 10:12
Lees deze link door, voor zover je dat nog niet gedaan hebt. Is geschreven voor de potentiele erkenner, in dit geval, jouw soon-to-be-ex.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-gevolgen
En zet dan de voor- en nadelen voor jou eens op een rij.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-gevolgen
En zet dan de voor- en nadelen voor jou eens op een rij.
donderdag 4 april 2019 om 10:16
donderdag 4 april 2019 om 10:16
Omdat het zijn kind is?
donderdag 4 april 2019 om 10:17
donderdag 4 april 2019 om 10:18
Omdat het niet alleen jouw kind is.
donderdag 4 april 2019 om 10:18
Wat heeft dat erkennen met die babyspullen te maken?
Ik neem aan dat je (ex-)vriend zijn kind gewoon gaat zien, al zijn jullie uit elkaar, ik zie dus niet in waarom je hem het kind niet zou laten erkennen.
Wat betreft de spullen: ik zou via de kringloop, Marktplaats, gratis af te halen, et cetera een babykamer bij elkaar schrapen, die meubels laten voor wat ze zijn en er geen woorden meer aan vuil maken. Een babykamer (of babyhoekje, als de baby nog bij jou slaapt) hoeft echt niet de hoofdprijs te kosten.
Ik neem aan dat je (ex-)vriend zijn kind gewoon gaat zien, al zijn jullie uit elkaar, ik zie dus niet in waarom je hem het kind niet zou laten erkennen.
Wat betreft de spullen: ik zou via de kringloop, Marktplaats, gratis af te halen, et cetera een babykamer bij elkaar schrapen, die meubels laten voor wat ze zijn en er geen woorden meer aan vuil maken. Een babykamer (of babyhoekje, als de baby nog bij jou slaapt) hoeft echt niet de hoofdprijs te kosten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 4 april 2019 om 10:19
Als je zelfstandig gaat wonen krijg je diverse toeslagen. Je inkomen zal dus stijgen. Meubels e.d. hoeven niet nieuw, kun je ook goedkoop kopen bij bijvoorbeeld kringloopwinkel kopen. Kleding kun je goedkoop kopen bij bijvoorbeeld Hema of Zeeman. En vraag eens rond in je vriendenkring of je spullen mag lenen. Als je niet met je ex verder wilt laat je dan niet tegenhouden door materiële zaken, daar is wel een oplossing voor.
Over erkenning hebben anderen al wat gezegd.
Over erkenning hebben anderen al wat gezegd.
donderdag 4 april 2019 om 10:19
Kennis van me werd zwanger in een dergelijke situatie. Ex wilde er helemaal niets maar dan ook niets mee te maken hebben, kennis wilde het houden om haar moverende redenen.
Met erkenning komt ook de plicht van moeder om te informeren, en je zult telkens toestemming van de andere ouder moeten gaan halen om kind bv mee naar buitenland te moeten nemen (hell, dat moet ik al, als ongetrouwde moeder met een andere achternaam, het is verschrikkelijk maar het is).
In elk ander geval dan dat hij nul komma niks van en met het kind wil, is er wat mij betreft ook geen ander pad dan erkennen. Als hij wel betrokken wil blijven bij zijn kind, zou zo'n strijd over hoofd van kind echt verschrikkelijk zijn.
Met erkenning komt ook de plicht van moeder om te informeren, en je zult telkens toestemming van de andere ouder moeten gaan halen om kind bv mee naar buitenland te moeten nemen (hell, dat moet ik al, als ongetrouwde moeder met een andere achternaam, het is verschrikkelijk maar het is).
In elk ander geval dan dat hij nul komma niks van en met het kind wil, is er wat mij betreft ook geen ander pad dan erkennen. Als hij wel betrokken wil blijven bij zijn kind, zou zo'n strijd over hoofd van kind echt verschrikkelijk zijn.
donderdag 4 april 2019 om 10:22
donderdag 4 april 2019 om 10:23
Situatieschets:
- Jij ontzegt (soon to be) ex zijn kind
- Ex regelt advocaat om erkenning en gezag te eisen
-Zaak komt voor rechter
- Rechter bepaalt omgangsregeling
Hoe denk jij dat de rechter oordeelt als hij aan de ene kant een vader ziet die alles gedaan heeft zijn kind te zien vs een moeder die alles heeft gedaan kind een vader te ontzeggen?
- Jij ontzegt (soon to be) ex zijn kind
- Ex regelt advocaat om erkenning en gezag te eisen
-Zaak komt voor rechter
- Rechter bepaalt omgangsregeling
Hoe denk jij dat de rechter oordeelt als hij aan de ene kant een vader ziet die alles gedaan heeft zijn kind te zien vs een moeder die alles heeft gedaan kind een vader te ontzeggen?
donderdag 4 april 2019 om 10:26
Lievelievedaisyja schreef: ↑04-04-2019 10:25Heb de OP aangepast. Even voor de duidelijkheid: Ik wil absoluut niet de vader ontzeggen om het kind te kunnen zien! Hij mag het kind gewoon zien, maar de vraag is wat kan ik het beste regelen nu?
Erkenning en na de geboorte gezag.
donderdag 4 april 2019 om 10:27
donderdag 4 april 2019 om 10:29
Omdat hij me voor de zoveelste keer voor liegt en pijn doet.
donderdag 4 april 2019 om 10:30
6 maanden geleden was hij nog leuk genoeg om seks mee te hebben om een baby te maken en nu wil je dat hij geen gezag heeft of erkenning krijgt over die baby die ook (!!) van hem is?
Dat vind je zelf niet ook heel bijzonder klinken?
Jullie zijn allebei 100% verantwoordelijk voor jullie kind, ik zou niet te snel eenzijdig deze verantwoording wijzigen, alleen omdat je boos/verdrietig bent dat de relatie over is...
Dat vind je zelf niet ook heel bijzonder klinken?
Jullie zijn allebei 100% verantwoordelijk voor jullie kind, ik zou niet te snel eenzijdig deze verantwoording wijzigen, alleen omdat je boos/verdrietig bent dat de relatie over is...