Laten erkennen of niet?

04-04-2019 10:09 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geholpen, bedankt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-04-2019 10:50
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
96.11% gewijzigd
Dreamer schreef:
04-04-2019 10:37
Het is ook zijn kind.

Wat is dat toch bij vrouwen. Als een man niet voor de kinderen wil zorgen, wordt er moord en brand geschreeuwd want "HET IS TOCH OOK ZIJN KIND", maar als ze de vader gewoon betrokken wil zijn, moet er ineens nagedacht worden of de moeder (de 'eigenaar?') dit wel toe moet staan. Bizar.
Er lopen genoeg topics dat sommige voor elk vakantie buiten Nederland naar de rechtbank moeten omdat vader niet meewerkt.
Ik zag laatst een artikel in de krant dat een moeder naar de rechter stapte voor de juiste zorg voor kind ( speciaal onderwijs) maar vader weigerde medewerking hier voor.
Dreamer schreef:
04-04-2019 10:41
Klopt
Maar degene op wie ik reageerde niet. Vandaar.
En TO vraagt het zich ook nog af.
Dat zijn 2 vrouwen. Blijft een beetje raar om vrouwen ansich zo neer te zetten.
2019 schreef:
Er lopen genoeg topics dat sommige voor elk vakantie buiten Nederland naar de rechtbank moeten omdat vader niet meewerkt.
Ik zag laatst een artikel in de krant dat een moeder naar de rechter stapte voor de juiste zorg voor kind ( speciaal onderwijs) maar vader weigerde medewerking hier voor.
Alsof die vader dat niet alsog kan doen. Die erkenning afdwingen als TO dat gaat tegenwerken.
Lijkt me helemaal een recept voor een fijne verstandhouding en dat soort geleuter.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 04-04-2019 10:43
0.18% gewijzigd
2019 schreef:

Maar wie zegt dat de moeder altijd de juiste beslissing neemt dan? Waarom wordt daar maar blindelings vanuit gegaan? Wat als TO foute beslissingen neemt of kind zomaar meeneemt naar buitenland en de vader staat daarbij en kan niets doen?

Vrouwen zijn echt niet heilig.
Later is nu
Lievelievedaisyja schreef:
04-04-2019 10:09
de vraag is wat kan ik het beste regelen nu?
Jij niks, de toekomstige vader is aan zet.
Lucifer2018 schreef:
04-04-2019 10:42
Dat zijn 2 vrouwen. Blijft een beetje raar om vrouwen ansich zo neer te zetten.
Dat ben ik met je eens, sorry.
Dit soort vrouwen, is dat beter? :)

En 'dit soort vrouwen' zijn vrouwen die de vraag stellen en vrouwen die vinden dat de vader geen erkenning behoeft (geld doneren moet hij toch wel, kennelijk)
Later is nu
Dreamer schreef:
04-04-2019 10:43
Maar wie zegt dat de moeder altijd de juiste beslissing neemt dan? Waarom wordt daar maar blindelings vanuit gegaan? Wat als TO foute beslissingen neemt of kind zomaar meeneemt naar buitenland en de vader staat daarbij en kan niets doen?

Vrouwen zijn echt niet heilig.
Dat beweer ik nergens dat vrouwen heilig zijn.
Suzan_1991 schreef:
04-04-2019 10:37
Niet? Toen ik nog niet getrouwd was werd ons toch streng geadviseerd dit al tijdens de zwangerschap te regelen.
Klopt, dat advies is er nog steeds.
Het heeft wat praktische voordelen, maar maakt voor het kind, of de geboorteakte uiteindelijk geen verschil.

In een 'normale' situatie is het verstandig om erkenning nog tijdens de zwangerschap te regelen. In het geval van TO kan het zin hebben om daar even mee te wachten.
Eventueel kan erkenning trouwens ook nog (ver) ná de aangifte plaatsvinden - maar ik durf niet te zeggen of dat gevolgen heeft voor de geboorteakte. Wel voor de achternaam natuurlijk - alleen de achternaam van de moeder is dan mogelijk.
2019 schreef:
04-04-2019 10:44
Dat beweer ik nergens dat vrouwen heilig zijn.

nee, maar je vindt erkenning vragen niet nodig, want mannen zijn alleen maar lastig, kennelijk. Die houden goede zorg tegen en nemen kinderen mee op vakantie. Andersom gebeurt dat dus ook. En met erkenning kan de vader tenminste ingrijpen, als hij het gevoel heeft dat er wat mis gaat.
Later is nu
maledive schreef:
04-04-2019 10:44
Klopt, dat advies is er nog steeds.
Het heeft wat praktische voordelen, maar maakt voor het kind, of de geboorteakte uiteindelijk geen verschil.

In een 'normale' situatie is het verstandig om erkenning nog tijdens de zwangerschap te regelen. In het geval van TO kan het zin hebben om daar even mee te wachten.
Eventueel kan erkenning trouwens ook nog (ver) ná de aangifte plaatsvinden - maar ik durf niet te zeggen of dat gevolgen heeft voor de geboorteakte. Wel voor de achternaam natuurlijk - alleen de achternaam van de moeder is dan mogelijk.
Dat laatste is niet waar. Al bij erkenning kan een kind de achternaam van de vader krijgen. Zie bijvoorbeeld: https://www.almere.nl/wonen/burgerzaken ... ning-kind/
dg2015 wijzigde dit bericht op 04-04-2019 10:49
15.60% gewijzigd
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Laat ook maar allemaal, ik zoek het zelf wel uit.
04-04-2019 10:47

De tweede post van TiaDalma had een prima duidelijke link. Wat begreep je er niet aan?
DG2015 schreef:
04-04-2019 10:30
Die plichten tov de vader zijn er toch alleen als er naast erkenning ook gezag is aangevraagd?
Blijkbaar al bij erkenning, als ik die link die ik eerder postte, zo eens doorlees.
Kolere, heerst het vandaag dat jankerige OP verwijderen?
Volgens mij wordt er best zinnige informatie gegeven hoor.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Derde topic meltdown deze ochtend voor mij, ik trakteer! :cheers:
:swear:
Ah.. melddown.

Sneu
Later is nu
:facepalm:
Tia.Dalma schreef:
04-04-2019 10:49
Derde topic meltdown deze ochtend voor mij, ik trakteer! :cheers:
:swear:
voor mij tweede nog maar.
Later is nu
DG2015 schreef:
04-04-2019 10:49
Volgens mij wordt er best zinnige informatie gegeven hoor.
Daarom, weet genoeg nu.
Tia.Dalma schreef:
04-04-2019 10:48
Blijkbaar al bij erkenning, als ik die link die ik eerder postte, zo eens doorlees.
Ik zie dat er een plicht tot informeren is, dat is wat anders dan toestemming vragen. Of lees ik nu ergens overheen?
04-04-2019 10:50
Daarom, weet genoeg nu.
Dan denk ik dat je dankjewel verkeerd gespeld hebt.
DG2015 schreef:
04-04-2019 10:46
Ik weet niet of dat laatste waar is hoor. Ik ben er vrij zeker van dat ik een vrouw ken die het kind wel heeft laten erkennen maar die als enige het gezag heeft en dat kind heeft de achternaam van de vader.
Het laten erkennen is geen keuze van de vrouw, je kan de man niet weerhouden. De achternaam van het kind moet je samen bepalen.
Het gezag is weer een ander traject en staat los van de erkenning.
04-04-2019 10:50
Daarom, weet genoeg nu.
Ja, je gaat de erkenning nu niet gebruiken als wraak/chantagemiddel/kijkgeld gebruiken?
04-04-2019 10:09
Ik ben geholpen, bedankt.
Abortus lost wel het hele probleem in één keer op ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven