Zwanger worden via IUI 2018-2019

vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd

woensdag 3 april 2019 om 16:12
Hallo allemaal,
Ik zou ook heel graag mee willen schrijven en deel willen nemen aan de fb groep.
Wij proberen al sinds begin 2016 zwanger te worden. Inmiddels al een aantal jaren, onderzoeken en 4 miskramen verder... en nog steeds niet zwanger.
In maart hebben wij onze eerste iui gehad. 7 april zou ik een test mogen doen, maar heb al dagen kramp en vandaag licht bloedverlies. Ben dus bang dat het niet is gelukt. Je weet dat de kans er is en wilt ook niet gaan hopen, maar stiekem doe je het toch en dan is de teleurstelling zo groot
.
Ik zou ook heel graag mee willen schrijven en deel willen nemen aan de fb groep.
Wij proberen al sinds begin 2016 zwanger te worden. Inmiddels al een aantal jaren, onderzoeken en 4 miskramen verder... en nog steeds niet zwanger.
In maart hebben wij onze eerste iui gehad. 7 april zou ik een test mogen doen, maar heb al dagen kramp en vandaag licht bloedverlies. Ben dus bang dat het niet is gelukt. Je weet dat de kans er is en wilt ook niet gaan hopen, maar stiekem doe je het toch en dan is de teleurstelling zo groot

donderdag 4 april 2019 om 15:02
Angel, de 1e wachtweek zit er al bijna weer op. Gaat het goed? En wat is het thema geworden?
Mattie, nog een paar daagjes wachten toch? Ik duim voor je!
Welkom nieuwe dames, hopelijk is het niet nodig om lang mee te schrijven!
Maureen, wat je schrijft is zo herkenbaar.. Toch altijd weer confronterend als iemand je 'voor' is. Hopelijk mag jij snel volgen!!
Mattie, nog een paar daagjes wachten toch? Ik duim voor je!
Welkom nieuwe dames, hopelijk is het niet nodig om lang mee te schrijven!
Maureen, wat je schrijft is zo herkenbaar.. Toch altijd weer confronterend als iemand je 'voor' is. Hopelijk mag jij snel volgen!!
donderdag 4 april 2019 om 15:08
Ik zit midden in de 4e ronde nu. Gisteravond pregnyl gespoten en morgen weer iui.
Vandaag had ik evaluatie over hoe we verder gaan als deze ronde niet lukt.
Eng idee om bij stil te staan, dus ik sta er maar niet bij stil
Mocht het nu niet lukken dan gaan we over op spuiten. En dan na de behandeling pillen, zelfde werking als de utrogestan bolletjes. Maar dan als tabletten. Geen idee hoe het heet. Ook alvast ter voorbereiding op eventuele ivf.
Morgen prikinstructie. Nu maar hopen dat het allemaal niet nodig gaat zijn.
Daarna iui dus en dan weer 2 weken wachten.
Vandaag had ik evaluatie over hoe we verder gaan als deze ronde niet lukt.
Eng idee om bij stil te staan, dus ik sta er maar niet bij stil

Mocht het nu niet lukken dan gaan we over op spuiten. En dan na de behandeling pillen, zelfde werking als de utrogestan bolletjes. Maar dan als tabletten. Geen idee hoe het heet. Ook alvast ter voorbereiding op eventuele ivf.
Morgen prikinstructie. Nu maar hopen dat het allemaal niet nodig gaat zijn.
Daarna iui dus en dan weer 2 weken wachten.
donderdag 4 april 2019 om 17:21
Jeetje heytan wat gaat het snel! Hopelijk is hetvprikken niet nodig voor je en hebben jullie nu een goede iui!!
Welkom nieuwe meiden!!
Hier weinig nieuws. Ronde af moeten breken ivm wildgroei eicellen. Nu moet ik na gaan denken als ik weer ga menstrueren of ik weer terug wil naar 75 gonal f ( waarbij ik elke maand maar 1 eicel heb) of naar 87,5 met risico dat ik daar ook weer te veel op aanmaak... we mogen zelf kiezen. 100 mag iig nooit meer.. de optie 75/87,5 ( dus om en om per dag) is ook genoemd. Wat zouden jullie doen?
75 gonal f 1 eicel
100 gonal f meer dan 12 eicellen
Xx
Welkom nieuwe meiden!!
Hier weinig nieuws. Ronde af moeten breken ivm wildgroei eicellen. Nu moet ik na gaan denken als ik weer ga menstrueren of ik weer terug wil naar 75 gonal f ( waarbij ik elke maand maar 1 eicel heb) of naar 87,5 met risico dat ik daar ook weer te veel op aanmaak... we mogen zelf kiezen. 100 mag iig nooit meer.. de optie 75/87,5 ( dus om en om per dag) is ook genoemd. Wat zouden jullie doen?
75 gonal f 1 eicel
100 gonal f meer dan 12 eicellen
Xx

donderdag 4 april 2019 om 20:11
@heytan! PAAAAASEN!
Eieren sokken en konijnen oren.
Ja morgen is de eerste week voorbij.
Zweet me sinds eergisteren rot als een otter snachts en had dinsdag een dag in korte broek en T-shirtje in huis
Vandaag de maagzuur begonnen en burning boobs.... maar verder gaat het prima. Mijn neus is uiteraard weer aanwezig . Dat is de traditie iedere maand
Eieren sokken en konijnen oren.
Ja morgen is de eerste week voorbij.
Zweet me sinds eergisteren rot als een otter snachts en had dinsdag een dag in korte broek en T-shirtje in huis
vrijdag 5 april 2019 om 07:24
Haha Angel, zo hou je de spanning er lekker in! Hopelijk kan je wat afleiding vinden, lijkt me wel dat je zo veel hoop hebt, dat is top! Succes dat laatste weekje, vliegt hopelijk zo voorbij 
Jeetje blue, 12. Dan schrik je je ook wild zeg! Ik zou om en om doen als je het aandurft. Maar doe vooral wat je zelf denkt dat goed is!

Jeetje blue, 12. Dan schrik je je ook wild zeg! Ik zou om en om doen als je het aandurft. Maar doe vooral wat je zelf denkt dat goed is!

zaterdag 6 april 2019 om 12:47

zaterdag 6 april 2019 om 19:58
Haha, dat herken ik wel. Vorige traject had man steeds een telling van rond de 60 miljoen. Dit keer, 3 jaar later dus, rond de 35 miljoen. Ik gelijk: oh nee, dat wordt een probleem! De gyn trok zijn wenkbrauw alleen maar even op en toen ging ik pas nadenken over die hoeveelheid

zaterdag 6 april 2019 om 20:58
Angel; ik ga je zo een PB doen. We lopen gelijk! Ik had ook vorige week vrijdag mijn iui. Spannend!
Sappie; oeff ook al zon lange tijd, ik herken het idd net voor je testdag begint het rood weer door te komen....bleghh....hoop is natuurlijk nog niet helemaal opgegeven..
Blueberry; wat jammer zeg! Weer een maand voorbij! Zou dan ook voor 75 gaan denk ik, 1 is prima toch? Bij mij zit er ook vaak maar 1. Ik gebruik alleen clomid 50mg.
Volgend weekend mogen wij testen! Vanaf donderdag veel buikpijn gehad, ongi krampen! Nu vandaag is het minder. We wachten wel af!
Sappie; oeff ook al zon lange tijd, ik herken het idd net voor je testdag begint het rood weer door te komen....bleghh....hoop is natuurlijk nog niet helemaal opgegeven..
Blueberry; wat jammer zeg! Weer een maand voorbij! Zou dan ook voor 75 gaan denk ik, 1 is prima toch? Bij mij zit er ook vaak maar 1. Ik gebruik alleen clomid 50mg.
Volgend weekend mogen wij testen! Vanaf donderdag veel buikpijn gehad, ongi krampen! Nu vandaag is het minder. We wachten wel af!

zondag 7 april 2019 om 20:51
Volgens mij goed, maar dat slangetje door die baarmoedermond heen pfff, hele dag kramp gehad.
Doen met stimulatie. Hadden 18,4 goede cellen, dus aan hem zal het zeker niet liggen.
Nu maar afwachten (ben ik zo slecht in)
zondag 7 april 2019 om 20:58
Onzeker, ja niet heel prettig he. Die kramp komt volgens mij meer doordat die bewerkte zaadcellen gelijk in je baarmoeder komen. Ik herken het. Ik had tijdens de iui's voor mijn zoontje ook altijd dat gekke gevoel als het slangetje naar binnen ging. Maar deze rondes heb ik het nog niet echt gevoeld, ben steeds verbaasd als het al klaar is.
18,4 mln is een moooe opbrengst
goeie kans dus!
Sterkte sleeping beauty, het is ook niet niks dit!
18,4 mln is een moooe opbrengst

Sterkte sleeping beauty, het is ook niet niks dit!