Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
rubyrubyruby wijzigde dit bericht op 16-11-2020 10:32
Reden: P
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
x
bankkussen wijzigde dit bericht op 15-06-2021 13:56
0.00% gewijzigd
Dat klinkt heel heftig Ruby. Sterkte de komende tijd, om te herstellen en om het verdriet een plekje te geven.
Als je er weer klaar voor bent, liggen er nog 6 mooie kansen op jullie te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de lieve woorden. Die doen goed. Ik probeer het per dag te zien en niet te veel van mijzelf te verwachten op het moment.
Alle reacties Link kopieren
Ruby echt verschrikkelijk. Dit hoopt nooit iemand mee te maken.
Hopelijk herstel je snel.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk Ruby. Ik hoop dat het lichamelijk nu iets beter met je gaat.
Sterkte en zorg goed voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen??
Alle reacties Link kopieren
Ruby jeetje ik lees je verhaal wat schrikken zeg en wat een domper! ik hoop dat het een beetje goed met je gaat en dat je inmiddels weer met ivf verder kan. dikke knuffel

hoe gaat het met de rest?

ik ben weer een poosje weg geweest en even afstand genomen.
ik vertelde vorige x dat mij AMH waarde (eicel voorraad) te laag is en dat ik moets wachten met ivf tot januari vanwege de wachtlijst. echter las ik allemaal verontrustende verhalen over die lage AMH en ben gaan mailen naar het ziekenhuis. het had geholpen want ik kreeg dus voorrang en mocht meteen starten wanneer ik ongesteld werd. dat werd ik en ik begon meteen met de decapeptyl injecties. op dag 3 mocht ik langs komen voor een uitgangs echo dan kijken ze hoeveel follikels er klaar liggen. helaas waren dat er maar 3! ze adviseerde mij om dus een maand te wachten in de hoop dat het er dan meer zouden zijn. want met de iui had ik steeds 2 grote folikkels en ongeveer 6 kleintjes. dus er zouden er zeker meer dan 3 moeten kunnen zijn. was weer een domper. maar nu had ik er 3 op dag 3 en met iui kwam ik op dag 8 en had ik er 8 en al hormonen gespoten. dus ik dacht dan zouden er na een paar dagen toch meer moeten zitten? maar ze zeggen dat ze die dan al zouden moeten zien. dus helaas. nu wachten tot ik weer ongesteld word, ik verwacht binnen 2 weken. dan mag sowieso starten en dan zien we wel hoeveel het er zij of worden. hoop zo erg dat er dan meer zitten. t heeft echt nog niet 1x mee gezeten! maar stiekem hoop ik natuurlijk dat we 1 van de 3 follikels zelf hebben kunnen bevruchten 🙈
dit was weer even een update na een maand of 2. ik hoop dat het goed gaat met jullie..
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer even, ik zie dat er weinig meer gebeurd hier.. hoop dat het goed gaat net iedereen?

ik was aan het wachten tot ik ongesteld werd om met ivf te beginnen. had vandaag ongesteld moeten worden dus dacht vanmiddag ineens ik kan wel een testje gaan doen. dat ding neer gelegt en op bed even een spelletje op me telefoon gedaan. 20 min later dacht ik ineens, ohja die test! maar dacht al te voelen dat ik ongesteld zou worden.
loop ik naar de badkamer ligt dat ding daar ineens met 2 streepjes..... ik wist niet wat ik zag.. stom verbaasd! barste in tranen uit dit had ik nooit verwacht! ik gelijk naar de winkel paar andere testen halen want kon het niet geloven. ook die positief! wauw ik ben zwanger 😍 als alles goed mag blijven gaan kan ik dus het ziekenhuis afbellen voor ivf. omg ik ben zo blij.. hoop zo dat het goed blijft gaan!
Alle reacties Link kopieren
Miggie dat zou echt geweldig zijn! Gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
x
bankkussen wijzigde dit bericht op 15-06-2021 13:56
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ja echt een verassing! geloof het nog steeds niet! voel ook niks!
2 december echo dan ben ik 7 weken. super spannend!
hoe gaat het met jou bank? hoever ben je nu?
Alle reacties Link kopieren
x
bankkussen wijzigde dit bericht op 15-06-2021 13:50
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ja ik moet ook nog ruim 2 weken wachten tot de echo. ook niet echt kwaaltjes alleen sterker reukvermogen en kort lontje haha!
25 weken alweer gaat ook snel!? is ze de 1e voor jullie? gewoon rustig aan doen en lekker genieten. ik zal blij zijn als ik een kloppend hartje zie!!
Alle reacties Link kopieren
x
bankkussen wijzigde dit bericht op 15-06-2021 13:50
0.00% gewijzigd
Hoi lieve allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik actief was op dit forum, maar ditmaal deel ik vooral goed nieuws. We hebben drie jaar lang geprobeerd om zwanger te worden, 6 x IUI en eenmaal via IVF. Alles mislukte door, naar nu blijkt, een kluwen van spataders rond mijn vriend zijn ballen. Een varicocele. Mijn vriend heeft in juli de kluwen laten verwijderen in een ingewikkelde operatie, een varicocelectomie, die zes uur duurde. Na drie maanden herstellen is het zaad blijkbaar van dermate goede kwaliteit geweest dat ik nu 6,5 week zwanger ben. Spontaan, zonder hulp! We zijn zo blij <3 Tegelijkertijd vind ik het stom dat er nooit eerder aandacht is geweest voor de spataders. De kwaliteit van het zaad leek een stuk minder dan gemiddeld, maar niet onmogelijk om zwanger mee te worden. Nu blijkt dat de schade alleen op DNA niveau meetbaar was geweest, en dat meten ze in Nederland niet...
Over anderhalve week heb ik de eerste echo, ik hoop van harte dat alles goed is en ik mijn zorgen wat kan gaan loslaten. De misselijkheid, hoofdpijn en vermoeidheid zijn wel in alle hevigheid aanwezig overigens... Maar begrijp dat dat een goed teken is. :D

Liefs
Alle reacties Link kopieren
x
bankkussen wijzigde dit bericht op 15-06-2021 13:49
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cela welkom terug.
Ik denk alleen dat nu je zwanger bent die niet meer t juiste topic is voor je.
Heel veel succes met je eerste echo en hopelijk heb je een onbezorgde zwangerschap.
Die spataders had hij zijn hele leven al, hij kon het zelf voelen. Helaas zeiden veel artsen steeds dat het geen kwaad kan, dat veel mannen het hebben. Pas in het UMC waar we voor IVF kwamen wilden ze het (na een mislukte poging) weghalen om te kijken of dit effect had. Ik zou zo graag alle artsen die dit probleem onderschatten willen vertellen wat er bij ons is gebeurd. Het had zoveel stress en verdriet gescheeld als dit eerder was opgelost. Misschien lezen anderen dit en inspireert het om eens extra te checken bij de fertiliteitsarts of dit wellicht een rol speelt. Het is overigens redelijk goed voelbaar, dus je man zou het zelf ook kunnen weten.
Ik ga dit onderwerp inderdaad verlaten, hopelijk blijvend en wens iedereen het allerbeste <3
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal, weer even een berichtje van mij.
helaas geen leuk berichtje.
we gingen vorige week voor de eerste echo en toen bleek er niets in mijn baarmoeder te zitten. toen bloed prikken en hcg was hoog boven de 8000. 2 dagen later moest ik terug komen en weer bloed prikken toen was het weer flink gestegen boven de 13000. maar weer zagen ze niks. dus het was buitenbaarmoederlijk en ik moest meteen met spoed geopereerd worden. wat een dikke vette tegenvaller! je houd altijd in je achterhoofd dat het zou kunnen gebeuren dat er bijvoorbeeld geen hartje klopt, maar dat ze dat echo apparaat erin steken en ze zien niks in je baarmoeder dat verwacht je niet! ze hebben 3 sneetjes in mijn buik gemaakt en het eruit gehaald. het kindje groeide in mijn linker eileider en die hebben ze dus helemaal weg moeten halen. we hadden alleen nog maar tegenslagen gehad en dachten dat het toch nog goed gekomen was dit jaar met een spontane natuurlijke zwangerschap..maar helaas.. ook deze klap komen we weer te boven en in het nieuwe jaar gaan we starten met ivf in de hoop dat het ons opnieuw gegund is maar dan op de goede plek..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven