Vriend heeft rust nodig

07-04-2019 18:10 121 berichten
Hallo,

Ik zit wat in twijfel wat ik moet doen.

Ik heb inmiddels 1 jaar een relatie, de relatie gaat echt super afgezien dat ik een angstoornis en burnout heb en mijn vriend daar wel heel erg mee moet dealen. (we wonen niet samen maar zien elkaar wel elke dag haast)

De laatste tijd was hij al wat moe aan het worden, van werk (stress), bronchitis waar die blijkbaar al 3 maand mee liep (heeft die sinds 4 dagen prednison voor (stemmingswisselingen?) )
En natuurlijk vergt mijn angstoornis soms ook erg veel energie, desondanks heeft die me vaak verteld dat hij het moeilijk vind maar dat ik het voor hem allemaal dubbel en dwars waard ben.

Alleen sinds vrijdag is het allemaal een beetje vaag gelopen, ik en mijn vriend zaten thuis te wachten op eten en er ontstond tussen mij en mijn moeder een akkefietje, waarna mijn moeder ook ineens mijn vriend er hij in betrok en hem chaggerijn noemde terwijl hij niks deed, niet erg goed van der.

Hij is toen direct vetrokken in de auto en liet via app weten dat hij niet weet of hij een relatie kan hebben met iemand die zon moeder heeft (frustratie?)
Daarnaast gaf die meerdere malen aan dat ik hem met rust moest laten tot op de dag van vandaag, dus we praten niet en het maakt me best wel kapot. Ik wil het liefst met hem praten en weten wat hem dwars zit want die zelfde dag was die nog heel blij met me.

Ik durf hem ook niet te berichten en als ik dat wel deed dan werd ik genegeerd hij heeft me ook op app geblokkeerd nadat ik naar z'n huis was gekomen om te kunnen praten (misschien niet het handigste omdat hij aangaf rust te willen)
Daar sprak ik zijn vader en hij zei dat hij dit wel herkend en dat mijn vriend dit vaker deed bij hun, en dat hoe meer je hem pusht hoe harder hij gaat worden en dat hij zelf wel contact opzoekt.

Alleen wacht ik al drie dagen en ik hoor niks, ik heb geen zekerheid en met mijn angststoornis kan ik het moeilijk handelen.

Ik vraag me af of hier mensen zijn met wat meer inzicht dan ik op het moment heb want kan nirt zo zeer meer relativeren haha.

(hij 23 ik 20, en een hond samen haha details)
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
07-04-2019 19:51
dat was vroeger wel anders. wij werkten, studeerden en dronken altijd coma
burnout bestond nog niet, dat noemden we gewoon kater
ja, lijkbleek op je zaterdagbaantje verschijnen was de norm.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
07-04-2019 19:53
ja, lijkbleek op je zaterdagbaantje verschijnen was de norm.
even kotsen dan kon je er weer tegen
ik herhaal mijn vraag maar even: waarom wil je een relatie met iemand die je drie dagen negeert
Ik snap niet waarom jullie hier zijn om je tijd te verspillen aan zulke kortzichtige reacties🤔 en dan ook nog roepen "de jeugd van tegenwoordig", krom.
S-Meds schreef:
07-04-2019 19:56
ik herhaal mijn vraag maar even: waarom wil je een relatie met iemand die je drie dagen negeert
Dat kan in mijn ogen nog een negatieve karaktertrek zijn, en iedereen heeft zo zijn minpunten voorderest is het iemand met een hart van goud.
MLisa124 schreef:
07-04-2019 19:58
Ik snap niet waarom jullie hier zijn om je tijd te verspillen aan zulke kortzichtige reacties🤔 en dan ook nog roepen "de jeugd van tegenwoordig", krom.
ik snap niet dat jij tijd verspilt met wachten op iemand die jou negeert.
wij slapen nooit.
MLisa124 schreef:
07-04-2019 19:59
Dat kan in mijn ogen nog een negatieve karaktertrek zijn, en iedereen heeft zo zijn minpunten voorderest is het iemand met een hart van goud.
karaktertrekken veranderen niet, is dit wel de juiste vriend voor iemand met een angststoornis?
S-Meds schreef:
07-04-2019 20:02
karaktertrekken veranderen niet, is dit wel de juiste vriend voor iemand met een angststoornis?
Angstoornissen komen ook aan een eind, iedergeval die van mij wel gelukkig. En daarnaast is hij er altijd super mee omgegaan en heeft iedereen wel eens momenten dat hij/zij het niet ziet zitten en daardoor een muur optrekt.
MLisa124 schreef:
07-04-2019 20:07
Angstoornissen komen ook aan een eind, iedergeval die van mij wel gelukkig. En daarnaast is hij er altijd super mee omgegaan en heeft iedereen wel eens momenten dat hij/zij het niet ziet zitten en daardoor een muur optrekt.
ik vind het enorm kinderachtig.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
07-04-2019 20:10
ik vind het enorm kinderachtig.
Ik vind negeren ook niet volwassen maar goed iedereen zo zijn eigen manieren
en wat hij zei over je moeder, dat hij niet wist of hij een relatie kon hebben met iemand met zo,n moeder is ook nogal kleutergedrag.
wij slapen nooit.
MLisa124 schreef:
07-04-2019 20:07
misschien nemen je klachten af, maar angst zit in jouw karakter zoals weglopen in dat van je vriend zit
MLisa124 schreef:
07-04-2019 20:12
Ik vind negeren ook niet volwassen maar goed iedereen zo zijn eigen manieren
Zeker, ik denk dat iedereen wel eens even behoefte heeft aan rust. Maar de ene persoon heeft daar maar 3 uur voor nodig en de ander een paar dagen. En daar zit wel een groot verschil tussen.
S-Meds schreef:
07-04-2019 20:13
misschien nemen je klachten af, maar angst zit in jouw karakter zoals weglopen in dat van je vriend zit
Het zal eventueel in mijn karakter zitten maar ik heb werkelijk waar nooit last gehad van angsten en was altijd een van sociaalste personen. De angsten zijn helaas een cadeautje geweest bij de burnout, omdat mijn klachten begonnen met flauwvallen en nog meer onbegrijpelijke klachten heb ik vorig jaar veel onderzoeken gehad omdat de dokter niet dacht dat het om een burnout zou gaan, alleen kwam hier telkens niks uit en spraken ze allemaal ziektes uit waarvoor ik gecontroleerd moest worden waardoor ik dus eigenlijk een angst voor ziekte heb ontwikkeld. Nu een jaar later hadden ze mij eindelijk doorgestuurd naar een psychiater waardoor er nu pas duidelijkheid is dat het om een burnout gaat.

Sommigen dingen heb je niet in de hand
Candyxx schreef:
07-04-2019 20:17
Zeker, ik denk dat iedereen wel eens even behoefte heeft aan rust. Maar de ene persoon heeft daar maar 3 uur voor nodig en de ander een paar dagen. En daar zit wel een groot verschil tussen.
Het kan natuurlijk dat je een paar dagen rust nodig hebt. Dat is misschien niet leuk voor de ander, maar niet onoverkomelijk. De manier waarop vind ik wel heel naar, tegen je partner roepen dat je haar misschien over twee weken wel weer spreekt en misschien gewoon nooit meer. En dan blokkeren op WhatsApp.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
MLisa124 schreef:
07-04-2019 20:17
Het zal eventueel in mijn karakter zitten maar ik heb werkelijk waar nooit last gehad van angsten en was altijd een van sociaalste personen. De angsten zijn helaas een cadeautje geweest bij de burnout, omdat mijn klachten begonnen met flauwvallen en nog meer onbegrijpelijke klachten heb ik vorig jaar veel onderzoeken gehad omdat de dokter niet dacht dat het om een burnout zou gaan, alleen kwam hier telkens niks uit en spraken ze allemaal ziektes uit waarvoor ik gecontroleerd moest worden waardoor ik dus eigenlijk een angst voor ziekte heb ontwikkeld. Nu een jaar later hadden ze mij eindelijk doorgestuurd naar een psychiater waardoor er nu pas duidelijkheid is dat het om een burnout gaat.

Sommigen dingen heb je niet in de hand
onder druk komt naar boven wat je onbewust bezig houdt, bij jou angst bij je vriend weglopen.
dat gaat niet veranderen
dat hij rust nodig heeft is niet gek.
Dat hij jou negeert en bovendien doet alsof hij niet weet of hij wel verder wil met de relatie is onvolwassen maar ook gemeen
S-Meds schreef:
07-04-2019 20:23
onder druk komt naar boven wat je onbewust bezig houdt, bij jou angst bij je vriend weglopen.
dat gaat niet veranderen
dat hij rust nodig heeft is niet gek.
Dat hij jou negeert en bovendien doet alsof hij niet weet of hij wel verder wil met de relatie is onvolwassen maar ook gemeen
Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Okay, dus hij vraagt je hem met rust te laten en moet je dan blokkeren op diverse media en je wegsturen bij zijn huis... en dat is allemaal in 3 dagen gebeurd terwijl je hem in die tijd ook gesproken hebt (want hij heeft gezegd dat je je geen zorgen hoeft te maken - en ook een keer dat hij je binnenkort weer spreekt of nooit meer).

Neem nou gewoon eens een week of twee geen contact met hem op. Als je daarna nog zin hebt in die relatie, dan zie je wel weer - en als je er tegen die tijd geen zin meer in hebt, dan houd je ermee op.
Vervelende situatie!
Uiteraard is het makkelijk om over de inhoud van het verhaal te oordelen, echter ben je daar niet mee geholpen.

Mijn advies: voorlopig geen contact zoeken, hoe moeilijk dit ook is. Focus je op leuke, positieve dingen! Ga leuke dingen doen met familie en vrienden en werk aan je herstel en je eigen ontwikkeling.
Of hij nu wel- of geen contact met je opneemt en of jullie hier wel- of niet uitkomen op relatiegebied, zorg ervoor
dat je buiten hem om ook genoeg andere dingen hebt. Stel je niet te afhankelijk op.
S-Meds schreef:
07-04-2019 20:13
En de combinatie hiervan is niet goed.
Edit: verkeerd gelezen
anoniem_380590 wijzigde dit bericht op 07-04-2019 23:50
94.99% gewijzigd
MLisa124 schreef:
07-04-2019 19:34
Ik heb meer dan respect voor hem, dan begrijp je het verkeerd, ik ben niet de beste verhalen schrijver en vergeet waarschijnlijk een hele boel.
Ik snap dat die moe is en ook dat een deel door mij kan komen, ik help hem met van alles zoals eten maken voor zijn werk zodat hij geen druk voelt, ik maak ook zijn CV's voor ander werk en help hem met zijn motivatiebrieven. Ik steun hem ook overal in en als die rust nodig heeft dan geef ik hem dat alleen komt hij zelf elke dag langs zonder dat ik het vraag (niet dat ik het erg vind) maar hij geeft aan dat die moe is en dan vind ik het ook belangrijk dat hij zijn eigen dingen doet.

Het komt misschien inderdaad over alsof ik alleen aan mijzelf denk door mijn eerdere berichten maar dat komt omdat ik het nu vertel vanuit mijn punt hoe ik het meemaak op het moment en door de emoties dus veel vergeet te melden.
Oh dear.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel schreef:
07-04-2019 22:40
Oh dear.
Dit berichtje heb ik even gemist. Dit zegt een hoop over de relatie.
Mensen met een burn-out ervaren de hulp vaak als druk. En hem met zoveel helpen is hem enorm bemoederen. Daar zit een man toch niet op te wachten?

Als hij echt een burn-out heeft moet hij niet solliciteren. Dan is hij ziek en moet hij in de ziektewet tot hij weer beter is!
Sorry, als je irl net zo tegen mensen praat als je schrijft....... :idee:

Je vriend heeft nu even genoeg aan zichzelf, gun hem de ruimte en de tijd. Wees blij dat hij het aangeeft. Hij neemt vanzelf wel contact met je op.

Hoe je moeder reageerde is niet netjes. Niet alleen is ze excuses verschuldigd aan je vriend maar ook aan jou. Wellicht is vaker buiten de deur afspreken een goed alternatief.
Kusjesvoorallemaal schreef:
07-04-2019 23:09
Dit berichtje heb ik even gemist. Dit zegt een hoop over de relatie.
Mensen met een burn-out ervaren de hulp vaak als druk. En hem met zoveel helpen is hem enorm bemoederen. Daar zit een man toch niet op te wachten?

Als hij echt een burn-out heeft moet hij niet solliciteren. Dan is hij ziek en moet hij in de ziektewet tot hij weer beter is!
Hij heeft geen burnout, ik heb een burnout haha.

Hij vroeg zelf aan mij of ik hem kon helpen dus dat wou ik wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven