Ziek melden van werk en een traject in vanwege depressie?

07-04-2019 20:03 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-04-2019 11:13
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.12% gewijzigd
Er is altijd nog de bijstand.
Weet de ggz van je verslavingen af?
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
07-04-2019 22:42
Dagen? Eerder weken.
En als TO al een doorverwijzing heeft is de huisarts niet nodig.
Twee maanden terug was ik 6 dagen ziek en hebben ze mij elke dag gebeld om te vragen wanneer ik weer terug kom. Dus heb wel het gevoel dat ze snel een bedrijfsarts zullen inschakelen.
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
07-04-2019 22:49
Er is altijd nog de bijstand.
Weet de ggz van je verslavingen af?
Bij het intakegesprek vorig jaar heb ik het wel verteld. Toentertijd heb ik dat in een soort paniek allemaal afgekapt.
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
07-04-2019 22:49
Er is altijd nog de bijstand.
Weet de ggz van je verslavingen af?
Bijstand heb je ook weer allemaal voorwaarden volgens mij. Vooral in de randstad, waar ik woon.
maaktnietuittttt schreef:
07-04-2019 22:51
Bij het intakegesprek vorig jaar heb ik het wel verteld. Toentertijd heb ik dat in een soort paniek allemaal afgekapt.
Dan zal je zeer wrs weer opnieuw op de wachtlijst moeten. Dan zal je dus idd naar de huisarts moeten om weer opnieuw doorverwezen te worden.
maaktnietuittttt schreef:
07-04-2019 22:53
Bijstand heb je ook weer allemaal voorwaarden volgens mij. Vooral in de randstad, waar ik woon.
Ja, gratis geld zal je niet krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Je beseft dat de ggz ook wil dat je gaat werken/dagbesteding hebt?

Bel morgen je werk, zeg dat je ziek bent. Bel dan de huisarts, zeg dat je hulp wil. Vraag om een nieuwe doorverwijzing en om gesprekken met de poh-ggz.
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
07-04-2019 22:54
Ja, gratis geld zal je niet krijgen.
Ja, voor mijn gevoel zien mensen ziektewet ook vaak als gratis geld. Dat is ook een beetje wat mij tegenhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
07-04-2019 22:55
Je beseft dat de ggz ook wil dat je gaat werken/dagbesteding hebt?

Bel morgen je werk, zeg dat je ziek bent. Bel dan de huisarts, zeg dat je hulp wil. Vraag om een nieuwe doorverwijzing en om gesprekken met de poh-ggz.
Dagbesteding in de zin van therapie? Ik wil graag dagbesteding waarvan ik het gevoel heb dat het goed voor mijn welzijn is. Op dit moment met deze baan heb ik dat gevoel niet. Eerder het gevoel dat het me 100x depressiever maakt.
anoniem_384789 wijzigde dit bericht op 07-04-2019 22:57
22.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja tegenwoordig zitten ze er bovenop. Ze zoeten precies de juiste grens tussen pushen en af en toe met rust laten. Wat het meest effectieve gedrag is daar hebben ze hele studies naar gedaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maaktnietuittttt schreef:
07-04-2019 22:56
Ja, voor mijn gevoel zien mensen ziektewet ook vaak als gratis geld. Dat is ook een beetje wat mij tegenhoudt.
Ik snap niet wat je bedoelt.
Als je ziek bent heb je recht op ziektebeeld. Vi de ggz kan je behandeling krijgen, geen idee of zij dagbehandeling aanbevelen. Zo niet, dan zullen ze je wrs wel graag voor een x aantal uur aan het werk zien.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
07-04-2019 22:57
Ja tegenwoordig zitten ze er bovenop. Ze zoeten precies de juiste grens tussen pushen en af en toe met rust laten. Wat het meest effectieve gedrag is daar hebben ze hele studies naar gedaan.
leg eens uit
Alle reacties Link kopieren
maaktnietuittttt schreef:
07-04-2019 22:58
leg eens uit
Om te voorkomen dat te makkelijk wegens ziekte verzuimd wordt, wordt al snel contact opgenomen met de zieke, maar niet zó snel dat hij niet meer rustig kan slapen omdat hij elk moment weer een telefoontje verwacht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
maaktnietuittttt schreef:
07-04-2019 22:46
Ik wil eigenlijk een traject in met intensieve therapie zonder te werken. Ik heb het even helemaal gehad met werken. Ik ben een jongen (29) met een IQ van 117 die zwaar fysiek ongeschoold werk doet voor twee euro boven minimumloon. Ik ben depressief, heb verslavingen en waarschijnlijk nog heel wat andere dingen. Ik zou eigenlijk gewoon volop therapie willen doen, alleen jammer van de wachtlijsten.
Het is aan de bedrijfsarts om die keuze te maken, maar als jij je verhaal doet en komt met een therapie die je wilt volgen dan zal hij of zij daar naar luisteren. Het is dus goed om je ook direct te verdiepen in de opties die er zijn, op het gebied van therapieën en de bijbehorende wachtlijsten. De pyscholoog/psychiater zal dan ook kijken welke therapie het beste bij jou past.
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_384789 wijzigde dit bericht op 16-04-2019 19:48
Reden: ..
99.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn allemaal mogelijkheden, maar zo zijn er nog 100 andere mogelijkheden. Als jij nog kunt werken, dan zul je dat inderdaad moeten doen. Daar betalen zij je immers voor. Ze zullen dan overigens misschien juist dimmen, omdat 100% uitval nog altijd erger is dan een lager percentage. Met verslavingen thuis gaan zitten zonder enige afleiding lijkt me ook niet de meest ideale optie, zolang therapie nog niet start.
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_384789 wijzigde dit bericht op 16-04-2019 19:48
99.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_384789 wijzigde dit bericht op 16-04-2019 19:48
Reden: ..
99.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je ziek bent moet je dan verplicht elke dag de telefoon opnemen om te vertellen dat je nog steeds niet kan werken?
maaktnietuittttt schreef:
07-04-2019 23:20
Ik ben verslaafd aan blowen en Temazepam. Een groot struikelblok in mijn leven is ook wel slapen. Deze middelen neem ik ook om mijn werk de volgende dag een beetje vol te kunnen houden. Als ik deze middelen niet neem, slaap ik maar 2 uurtjes en moet ik vervolgens zwaar fysiek arbeid verrichten. Dus, werken zorgt niet perse ervoor dat ik van deze middelen afblijf.

Ook heel erg geworsteld in het verleden met een alcoholverslaving, hier ben ik gelukkig sinds een jaar vanaf. Daardoor ook motivatie gevonden om echt hulp te gaan zoeken inplaats van zo door te leven.
Ik vind je wel een zeurkont hoor. Zoek ander werk als het je allemaal niet aanstaat. Inmiddels lijkt het er idd wel op of lekker thuis zitten onder het mom van ziek zijn het doel is.
Alle reacties Link kopieren
maaktnietuittttt schreef:
07-04-2019 23:24
Als je ziek bent moet je dan verplicht elke dag de telefoon opnemen om te vertellen dat je nog steeds niet kan werken?
Je moet telefonisch wel bereikbaar zijn ja, eerste aantal weken ook thuis blijven vaak
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
07-04-2019 23:27
Ik vind je wel een zeurkont hoor. Zoek ander werk als het je allemaal niet aanstaat. Inmiddels lijkt het er idd wel op of lekker thuis zitten onder het mom van ziek zijn het doel is.
Ooh, jij gaat even op de stoel van de arboarts zitten.
maaktnietuittttt schreef:
07-04-2019 23:33
Ooh, jij gaat even op de stoel van de arboarts zitten.
Uhm nee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
07-04-2019 23:28
Je moet telefonisch wel bereikbaar zijn ja, eerste aantal weken ook thuis blijven vaak
6 dagen per week elke dag bellen is wel wat overdreven vind ik. Dit is niet iets wat in een dagje even overgaat. Ze zijn heel opdringerig als je ziek bent.
maaktnietuittttt schreef:
07-04-2019 23:35
6 dagen per week elke dag bellen is wel wat overdreven vind ik. Dit is niet iets wat in een dagje even overgaat. Ze zijn heel opdringerig als je ziek bent.
Je moet je ook netjes voor lange tijd ziek melden. Desnoods vraag je zelf om een afspraak met de bedrijfsarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven