De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
maandag 8 april 2019 om 12:32
Precies.
En dat er tussen hem en Ank ook iets gebeurde, bleek al aan het begin van dit seizoen.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
maandag 8 april 2019 om 13:37
Of anders het lerarentekort waardoor ze haar vragen nog een tijdje terug te komen.redbulletje schreef: ↑08-04-2019 12:27Nee joh, die komen allemaal gewoon terug. Helma was onverwacht zo aangedaan door het einde van haar carriere dat ze er nog een jaartje aanplakt omdat ze zich thuis verveelt. En de rest komt ook gewoon allemaal terug.
Ik zou een 3e seizoen geen straf vinden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
maandag 8 april 2019 om 13:47
+100!!!!
Dit hele seizoen broeit er wat.
Toen Ank met kerst achter Anton aanliep naar zijn kantoor had ik al ranzige seks op zijn bureau verwacht.
Tis dat Nancy kwam storen met de mededeling dat Bradley pinda's had gegeten
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 8 april 2019 om 20:50
Hij viel mij een beetje tegen, die laatste aflevering. Alsof ze teveel hebben willen proppen in 25 minuten. Ank en Anton in het fietsenhok vond ik een beetje flauw en ongeloofwaardig. En die cliffhanger is ook wat raar. Gezien de ruwheid waarmee hij haar schouder vastpakt en de verschrikte blik van Hannah die niet ontdooit als ze ziet wie haar vastpakt. Het komt over alsof Anton Volkert zijn gram komt halen. Maar waar slaat een cliffhanger nou op als het de allerlaatste aflevering is?
anoniem_336277 wijzigde dit bericht op 08-04-2019 21:06
1.54% gewijzigd
maandag 8 april 2019 om 20:57
Mee eens. Een bepaalde mate van genegenheid nu het uur van afscheid komt, OK. Zo van "Anton, je bent in de grond een goeie vent"... Zoiets. Maar tongend in het fietsenhok, neuh, past helemaal niet bij het karakter van de personen.Jest schreef: ↑08-04-2019 20:50Hij viel mij een beetje tegen, die laatste aflevering. Alsof ze teveel hebben willen proppen in 25 minuten. Ank en Anton in het fietsenhok vond ik een beetje flauw en ongeloofwaardig. En die cliffhanger is ook wat raar. Gezien de ruwheid waarmee hij haar schouder vastpakt en de verschrikte blik van Hannah die niet ontdooit als ze ziet wie haar vastpakt. Het komt over alsof Anton zijn gram komt halen. Maar waar slaat een cliffhanger nou op als het de allerlaatste aflevering is?
De laatste beelden, een verbonden hand die Hannah bij de schouder pakt in het fietsenhok... ja logisch dat ze schrikt, het is donker en later op de avond, dus een schrikreactie is normaal. Maar we hebben niet gezien wat daarop volgde. Je zag alleen de halve seconde van die schrikractie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 8 april 2019 om 21:09
Zoals het op mij overkwam keek ze die persoon van die hand met grote schrikogen aan. Je zou iets van opluchting in haar ogen verwachten als ze zou zien dat het Volkert was die niks kwaads in de zin had. Maar ze kijkt eerder alsof hij in de andere hand een mes heeft.pejeka schreef: ↑08-04-2019 20:57De laatste beelden, een verbonden hand die Hannah bij de schouder pakt in het fietsenhok... ja logisch dat ze schrikt, het is donker en later op de avond, dus een schrikreactie is normaal. Maar we hebben niet gezien wat daarop volgde. Je zag alleen de halve seconde van die schrikractie.
maandag 8 april 2019 om 21:22
Ja, precies dit!
maandag 8 april 2019 om 22:01
maandag 8 april 2019 om 23:56
Tuurlijk wel, want zijn hand zit in het verband.Snoesje666 schreef: ↑08-04-2019 23:31Volkert bij Jinek.
"Hij weet niet of hij het is in de cliffhanger".
En ik dacht eerst ook dat Volkert daar met een mes stond, maar inderdaad hij was altijd de goedheid zelve. Volgens mij kan hij Hannah niks aandoen.
Anton en Ank hing inderdaad al in de lucht, zie ik nu achteraf. Hannah was maar afleiding denk ik.
Helma gaat gezond leven en wat van haar leven maken.
Nancy hopelijk ook.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
dinsdag 9 april 2019 om 08:49
Daarom komt er ook nog een aflevering of seizoen. Ben ik zeker van.Jest schreef: ↑08-04-2019 20:50Hij viel mij een beetje tegen, die laatste aflevering. Alsof ze teveel hebben willen proppen in 25 minuten. Ank en Anton in het fietsenhok vond ik een beetje flauw en ongeloofwaardig. En die cliffhanger is ook wat raar. Gezien de ruwheid waarmee hij haar schouder vastpakt en de verschrikte blik van Hannah die niet ontdooit als ze ziet wie haar vastpakt. Het komt over alsof Anton Volkert zijn gram komt halen. Maar waar slaat een cliffhanger nou op als het de allerlaatste aflevering is?
dinsdag 9 april 2019 om 08:55
Hahaha ik kijk net dit filmpje en vraag me af of deze sketch ons koningshuis geïnspireerd heeft: https://www.youtube.com/watch?v=ejDfv1SSnioherfstappeltaart schreef: ↑09-04-2019 08:42Ik zag trouwens "Anton" nog even in zijn rol als "Vliegende Panter" ergens in 1995 ofzo. Tjonge....wat een verschil![]()
dinsdag 9 april 2019 om 09:02
zephora schreef: ↑09-04-2019 08:55Hahaha ik kijk net dit filmpje en vraag me af of deze sketch ons koningshuis geïnspireerd heeft: https://www.youtube.com/watch?v=ejDfv1SSnio
dinsdag 9 april 2019 om 09:13
Ik vind het een merkwaardig einde. Als de hele serie nou draaide om een psychopaat waarvan iedereen uiteindelijk dacht dat hij veilig zat opgeborgen, dan snap ik zo'n slotscène. Maar deze serie ging over de kleine wereld rond een basisschool, met voor denk ik iedereen met schoolgaande kinderen hilarische herkenbaarheden. En een doorgedraaide ex-militair met PTSS past toch niet helemaal in alle clichés over luizenmoeders, traktatieregels en curling ouders en zo.
dinsdag 9 april 2019 om 09:53
Ik vond het een topaflevering en heb een traantje gelaten om juf Helma en de reactie van Karel op een rappende Philippien.
De uitbarsting van Hannah tegen Nancy vond ik briljant!
Het is dat ik weet dat het al maanden geleden is opgenomen, anders zou ik zweren dat Hannah hier op het forum heeft gelezen. Precies alle dingen die hier besproken zijn (zogenaamd spiritueel, stinkend jaloers, gefrustreerd, vals) kwamen voorbij.
Ik vind het prima als het nu stopt.
Een waardige laatste aflevering.
Vond die hand van Volkert op het laatst ook sterk.
Ik zeg: Niets meer aan doen.
De uitbarsting van Hannah tegen Nancy vond ik briljant!
Het is dat ik weet dat het al maanden geleden is opgenomen, anders zou ik zweren dat Hannah hier op het forum heeft gelezen. Precies alle dingen die hier besproken zijn (zogenaamd spiritueel, stinkend jaloers, gefrustreerd, vals) kwamen voorbij.
Ik vind het prima als het nu stopt.
Een waardige laatste aflevering.
Vond die hand van Volkert op het laatst ook sterk.
Ik zeg: Niets meer aan doen.
dinsdag 9 april 2019 om 11:15
watdachtjehiervan schreef: ↑09-04-2019 08:49Daarom komt er ook nog een aflevering of seizoen. Ben ik zeker van.
Nee, ik zie hier geen vervolg in.
Anton weg,
Ank weg,
Volkert weg,
Helma weg.
Hoe kun je daarmee nog op een vervolg rekenen?!
Kom op zeg.. dit was overduidelijk het slot op de serie.
Open einden is wat anders dan een cliffhanger.
En Helma ontroerde mij ook.. gevalletje 'ruwe bolster met een blanke pit' zoals zo velen dat zijn.
Haar gezicht strak getrokken op die troon om maar niet in huilen uit te barsten. Een traan wegvegende alsof ze net even jeuk aan haar wang had, "dit hoef je niet te zeggen" tegen Ank, en plots snel weg moeten om te pissen na de woorden van Karel.
Ik vond dat heel mooi om te zien.
Opeens een Helma die je (ookal zou het tegen haar zin in zijn) wilt beetpakken en knuffelen.
dinsdag 9 april 2019 om 11:18
Jij kijkt duidelijk weinig series. Hoe vaak er bij 'n seizoensfinale geen sprake is dat vertrouwde karakters weg gaan, maar uiteindelijk bij het volgende seizoen toch weer present zijn omdat hun andere keuze tegenviel, de relatie waarvoor ze verhuisden uit ging etc etc. Gedurende een zomer kan er veel veranderen.Pindakaasjes schreef: ↑09-04-2019 11:15Nee, ik zie hier geen vervolg in.
Anton weg,
Ank weg,
Volkert weg,
Helma weg.
Hoe kun je daarmee nog op een vervolg rekenen?!
Kom op zeg.. dit was overduidelijk het slot op de serie.
Open einden is wat anders dan een cliffhanger.
En Helma ontroerde mij ook.. gevalletje 'ruwe bolster met een blanke pit' zoals zo velen dat zijn.
Haar gezicht strak getrokken op die troon om maar niet in huilen uit te barsten. Een traan wegvegende alsof ze net even jeuk aan haar wang had, "dit hoef je niet te zeggen" tegen Ank, en plots snel weg moeten om te pissen na de woorden van Karel.
Ik vond dat heel mooi om te zien.
Opeens een Helma die je (ookal zou het tegen haar zin in zijn) wilt beetpakken en knuffelen.