Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
09-04-2019 09:53
Ik vond het een topaflevering en heb een traantje gelaten om juf Helma en de reactie van Karel op een rappende Philippien.

De uitbarsting van Hannah tegen Nancy vond ik briljant!
Het is dat ik weet dat het al maanden geleden is opgenomen, anders zou ik zweren dat Hannah hier op het forum heeft gelezen. Precies alle dingen die hier besproken zijn (zogenaamd spiritueel, stinkend jaloers, gefrustreerd, vals) kwamen voorbij.

Ik vind het prima als het nu stopt.
Een waardige laatste aflevering.
Vond die hand van Volkert op het laatst ook sterk.
Ik zeg: Niets meer aan doen.
Helemaal mee eens. Vond het feest voor Helma ontroerend, heel mooi.

Van mij mag er nog een seizoen komen maar ik snap ook dat ze het welletjes vinden.

Die hand (ja tuurlijk was dat Volkert), heel even dacht ik ook dat er iets ergs ging gebeuren, maar is dat niet gewoon een voortzetting van de vorige aflevering, "er zit toch een steekje aan hem los dus hij zal het wel gedaan hebben"? Dus dat wij net zo goed vooringenomen zijn?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Dit zegt Volkert op twitter:

Bedankt voor alle medeleven en betrokkenheid de afgelopen jaren.Het was een warme deken. 👌Ik was net op tijd bij het fietsenhok, Hannah en ik hebben een goed gesprek gehad. Het fietsenhok heeft daarna een stap terug gedaan naar mijn "middelbare school"-tijd.... 😍
Alle reacties Link kopieren
Mooi!

En dit retweette Henry eerder van Diederik:

Al hebben veel mediarree het weer eens klakkeloos overgenomen; er komt geen programma dat De Promenade heet. Het is geen opvolger van De Luizenmoeder. Het is een totaal ander team, een andere producent, een andere omroep, Maar wel met oa Ilse, Henry en mij. Tot ziens.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
En Nancy:

Ik wil graag even sorry zeggen voor wie ik de afgelopen weken was. Ik heb een cursus mindfulness gepland om echt weer even dicht bij mijn kern te komen. En @HLuizenmoeder, je kroonluchter van ballonnen was eigenlijk best mooi en creatief.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Wat is Bianca Krijgsman toch een ongelofelijk geestig mens.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Maar het grappige van o.a. Bianca Krijgsman is dat ze dus reageren op mensen die doen alsof de personages in de Luizenmoeder écht zijn. Zoals dat hier op het topic ook door sommigen gebeurt. Bijvoorbeeld door degenen die voorspellen hoe het derde seizoen er dan uit zou zien en waarom Anton niet geschikt is voor zijn nieuwe baan etc.
Ik heb het idee dat sommige mensen vergeten dat het een toneelspel is met acteurs. Wat overigens een enorm compliment is aan diezelfde acteurs.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Coerage schreef:
10-04-2019 19:10
Maar het grappige van o.a. Bianca Krijgsman is dat ze dus reageren op mensen die doen alsof de personages in de Luizenmoeder écht zijn. Zoals dat hier op het topic ook door sommigen gebeurt. Bijvoorbeeld door degenen die voorspellen hoe het derde seizoen er dan uit zou zien en waarom Anton niet geschikt is voor zijn nieuwe baan etc.
Ik heb het idee dat sommige mensen vergeten dat het een toneelspel is met acteurs. Wat overigens een enorm compliment is aan diezelfde acteurs.
Gelukkig ben jij de enige in de wereld die het wel doorheeft. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
10-04-2019 19:10
Maar het grappige van o.a. Bianca Krijgsman is dat ze dus reageren op mensen die doen alsof de personages in de Luizenmoeder écht zijn. Zoals dat hier op het topic ook door sommigen gebeurt. Bijvoorbeeld door degenen die voorspellen hoe het derde seizoen er dan uit zou zien en waarom Anton niet geschikt is voor zijn nieuwe baan etc.
Ik heb het idee dat sommige mensen vergeten dat het een toneelspel is met acteurs. Wat overigens een enorm compliment is aan diezelfde acteurs.
Ik denk dat mensen gewoon ingaan op de personages die door de acteurs neergezet worden, met de persoonlijkheden die bij die personages horen. Ik denk dat er geen enkel weldenkend mens in Nederland is die denkt dat De Klimop een werkelijke school is en dat de geportretteerde leerkrachten werkelijke leerkrachten zijn, of dat de onderlinge verhoudingen tussen die mensen iets anders zijn dan een verzonnen script.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Sophiever schreef:
10-04-2019 20:38
Gelukkig ben jij de enige in de wereld die het wel doorheeft. :thumbsup:

is dat nou nodig?
ñuca schreef:
11-04-2019 13:08
is dat nou nodig?
Ja natuurlijk. Wie de bal kaatst kan hem terugverwachten. Er is toch niemand ter wereld die denkt dat personages uit series en soaps echt is?
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
10-04-2019 19:10
Maar het grappige van o.a. Bianca Krijgsman is dat ze dus reageren op mensen die doen alsof de personages in de Luizenmoeder écht zijn. Zoals dat hier op het topic ook door sommigen gebeurt. Bijvoorbeeld door degenen die voorspellen hoe het derde seizoen er dan uit zou zien en waarom Anton niet geschikt is voor zijn nieuwe baan etc.
Ik heb het idee dat sommige mensen vergeten dat het een toneelspel is met acteurs. Wat overigens een enorm compliment is aan diezelfde acteurs.
Ik weet dat het toneel is, maar het is leuk toneel als het net echt lijkt.
Dus dat conversaties afdwalen, mensen non-verbaal reageren en dat mensen consekwent zijn in hun rol.
Helma kan bijvoorbeeld niet opeens zweverig worden, en Nancy niet met Volkert gaan zoenen.

Als iets niet past in het verhaal (bijv. dat Anton gevraagd wordt voor een promotie) vind ik normaal dat daarover een opmerking komt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Coerage schreef:
10-04-2019 19:10
Maar het grappige van o.a. Bianca Krijgsman is dat ze dus reageren op mensen die doen alsof de personages in de Luizenmoeder écht zijn. Zoals dat hier op het topic ook door sommigen gebeurt. Bijvoorbeeld door degenen die voorspellen hoe het derde seizoen er dan uit zou zien en waarom Anton niet geschikt is voor zijn nieuwe baan etc.
Ik heb het idee dat sommige mensen vergeten dat het een toneelspel is met acteurs. Wat overigens een enorm compliment is aan diezelfde acteurs.
Je bedoelt...

...het is niet echt...?

:cry:
Wat is "niet echt" als het uit het leven gegrepen is?
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
11-04-2019 13:53
Je bedoelt...

...het is niet echt...?

:cry:


Alles is echt, behalve de krullenbol van Anton.
Da's een permanentje.
You don't have to fit into the format
Lotte35 schreef:
11-04-2019 19:31
Alles is echt, behalve de krullenbol van Anton.
Da's een permanentje.
Is er dan niks meer echt, tegenwoordig? :'(
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de laatste aflevering ook heel sterk! Ik vond dit seizoen heel wisselend, sommige afleveringen erg leuk, anderen weer minder. Een nieuw seizoen zou ik geen straf vinden.

Ik snap die opmerking van Coerage wel. Ja ok, iedereen weet natuurlijk dat het niet echt is, maar sommige opmerkingen kan ik ook echt niet plaatsen. Bijv. dat het vreemd is dat er maar twee klassen zijn ofzo :-?
Dajka schreef:
11-04-2019 21:20
Ik vond de laatste aflevering ook heel sterk! Ik vond dit seizoen heel wisselend, sommige afleveringen erg leuk, anderen weer minder. Een nieuw seizoen zou ik geen straf vinden.

Ik snap die opmerking van Coerage wel. Ja ok, iedereen weet natuurlijk dat het niet echt is, maar sommige opmerkingen kan ik ook echt niet plaatsen. Bijv. dat het vreemd is dat er maar twee klassen zijn ofzo :-?
Natuurlijk is het vreemd dat er 2 klassen zijn als ze zeggen: Waar zullen we beginnen? In groep 3? Nee, niet in groep 3 want die is er niet, alleen groep 4 en 8.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
11-04-2019 13:08
is dat nou nodig?
Niks op dit hele forum is echt nodig.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Ñuca. :)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Jammer van alle onzin.

Hier is Ebbinge in een andere rol. Zonder permanent, maar leest voor uit eigen werk.
https://www.youtube.com/watch?v=Kmz1dg3Je1A
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Vliegende_Panters
https://nl.wikipedia.org/wiki/Diederik_Ebbinge

Nee, geen racisme. Satire en van de vorige eeuw.
Wel even leuk en goed om de kwaliteiten van bepaalde komieken te bekijken.
Jaaa, Het is Ebbinge die hier aan het voorlezen is uit Dikkie Dik voor de kleiintjes.
Ik doe niet aan verering, maar deze Dikkie Dik satire blijft leuk.
O ja, TEACHERS op Comedy Central. Is soms ongelofelijk stompzinnig.
Toch hebben enkele stukken (zwaar overtrokken en Amerikaans) wel raakpunten met Luizenmoeder. Met heel veel fantasie dan. Ze zouden het voor een derde seizoen als inspiratiebron kunnen gebruiken. Met een Nederlands tintje om kleuren of afschilderen tot het Nederlands is. Die seizoenen zijn terug te kijken via "On demand".

Ik vind Volkert helemaal niet zo leuk. Maar voor de serie is hij wel een belangrijk karakter en aangever als een soort van Pierot.
Helma komt misschien wel terug als invalster wegens gebrek aan leerkrachten?
Het zou me niks verbazen. Maar ja, die dementie laat haar misschien nog wel regelmatig terug komen? Wie weet en dan mag Volkert haar naar huis brengen.
:biggrin:
Coerage schreef:
13-04-2019 00:34
Thanks Ñuca. :)

:)
Vanavond een special van de Luizenmoeder.
Ik vond de "grap" omtrent leukemie echt zo ongepast.. dan zijn er wel leukere scènes die je kan laten zien.
Polsjef schreef:
14-04-2019 21:34
Ik vond de "grap" omtrent leukemie echt zo ongepast.. dan zijn er wel leukere scènes die je kan laten zien.

Er is geen manier zo goed om zware trieste onderwerpen te behandelen als humor.

Als we onze humor verliezen is alles verloren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven