Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Hallo,

Ik begin erg zenuwachtig te worden, ben over 7 weken uitgerekend , we weten dat het een jongetje wordt, maar komen niet uit de naam. Dit hadden we ook al 2 jaar eerder, maar toen werd het een dochter en een meisjesnaam hadden we vrij snel.

Onze opties zijn nu:

-Lucas (maar heb twijfel omdat het toch wel bijbels is (wij zijn allebei gelovig opgevoed en hebben die associatie dus heel sterk) maar heb ook het idee dat heel veel mensen niet eens weten dat het een bijbelse naam is..

-Thijs (maar heb twijfel omdat de achternaam 1 lettergreep is)

-Mathijs (ipv Thijs vanwege bovenstaande reden, maar heb twijfel ivm gewoontjes?)

-Julian (heb twijfel, is misschien te zacht/soft??)

Graag jullie mening over deze 4 namen! Trouwens: ik vind Stijn (ondanks twijfel korte achternaam) helemaal GEWELDIG maar manlief vindt dit helemaal niets... Ik baal hier echt van, dus vandaar dat ik er nu niet uitkom...
-Lucas (maar heb twijfel omdat het toch wel bijbels is (wij zijn allebei gelovig opgevoed en hebben die associatie dus heel sterk) maar heb ook het idee dat heel veel mensen niet eens weten dat het een bijbelse naam is..

wij hebben onze naam ook uit de bijbel gehaald, en al zou de hele wereld dat niet weten... maakt niet uit! ik weet het zelf!

moet toegeven, ik woon op de biblebelt en hier zijn ze wel bekend met bijbelse namen.......
Lente, ons zoontje heeft als 2e naam Mattijs, dus zonder H, vind je dat niet wat pittiger? Matthijs is ook een Bijbels naam trouwens, maar heel veel namen komen daar uit volgens mij.

Vind je Christijn niet mooi dan, dan heb je Stijn, maar iets langer.
Stressed is just desserts spelled backwards
Kaatje Blij: volgens mij begrijpen wij elkaar verkeerd. Lucas vind ik door mijn achtergrond zwaarder bijbels klinken omdat het een bijbelboek is en hier moet ik nog even aan wennen, terwijl ik het dus wel een mooie naam vind!! (ik denk dan bijv. aan Lucas 2 vers 6 etc). Mensen die geen christelijke achtergrond hebben, hebben die associatie dan ook niet lijkt mij en staan er wellicht wat objectiever tegenover.

Maleficent: Mathijs bijv. is geen bijbelboek (weliswaar afgeleid van Mattheus wat wel in het Nieuwe Testament een bijbelboek is), maar komt wat minder zwaar over.

Mattijs zonder H is zeker leuk! Maar moet je dan niet altijd uitleggen cq spellen bij een roepnaam? Bij een tweede naam is dit makkelijker. Misschien wel een optie voor ons als 2e naam dus dank!

Christijn klinkt niet zo mooi bij achternaam.
Bird73; Elias ....

Samuel, David, Isaac, Maarten, Johan, Timo,

Lente; wat vind je anders van Florian, Fabian (ipv Julian), Thijn, Thijmen (ipv Stijn) of Thiemen?
voor Kaatje blij

Sem en

Bram

Mels

Mats

Mart

Twan

Joost

Teun

Luuk

Niek

Nils

Cas

Guus

Job

Jort

Joep

Koen

Max

Mark

Roel
Ten eerst: hartstikke bedankt!!!

ga ik nou ff je lijstje bekijken.

quote:Cejo schreef op 13 maart 2009 @ 20:44:

voor Kaatje blij

Sem en

Bram -- heel leuk, vernoemd dan naar opa, maar vind man niet leuk.

Mels -- is dat een naam?

Mats -- vinden we allebei niet leuk

Mart -- ook niet zo leuk

Twan -- pas geboren in de vriendengroep

Joost -- pas niet bij onze achternaam!

Teun -- te oudbollig

Luuk ---- vinden we leuk!

Niek ---- ook leuk!

Nils --- vind man niet leuk

Cas -- vind man niet wat

Guus -- vind man niet leuk

Job -- vind manlief leuk, ik niet

Jort-- doet me aan een paard denken..

Joep --- niet onze smaak

Koen -- vind man niet leuk :(

Max -- zo heet de hond

Mark -- is al geboren in de familie

Roel -- hebben we al in de fam!

pfffffff om te snotteren is het!

deze twee in het vet, die had ik al voorgesteld en kreeg k geen negatief commentaar op...

maar hij blijft maar volhouden dat hij Tim top vind....... en laat ik die naam helemaal niet leuk vinden.

;(
quote:Lente09 schreef op 12 maart 2009 @ 22:49:

Mattijs zonder H is zeker leuk! Maar moet je dan niet altijd uitleggen cq spellen bij een roepnaam? Bij een tweede naam is dit makkelijker. Misschien wel een optie voor ons als 2e naam dus dank!

Bij Lucas krijg je misschien ook wel de vraag: "Is het Lucas met een C of met een K in het midden?

Daarbij heeft mijn dochter een naam die je gewoon niet anders kan uitspreken of spellen, en toch blijf ik altijd mensen corrigeren omdat ze het verkeerd uitspreken (waarschijnlijk niet goed verstaan hebben). Dat hou je toch...
Misschien vind je een leuke naam wat lijkt op Tim:

Timme, Tieme, Tijmen, Tijn, Tijs, Tijl (ik dwaal al wat af, maar ik roep maar wat )
Catoo: Florian...mmm zou ook wel een optie kunnen worden! Thijmen ipv Stijn vind ik erg leuk maar we hebben deze naam al in familie. Nog even dus mijn oproepje: welke naam vinden jullie dan het leukst? (achternaam is kort: 1 lettergreep, vergelijkbaar met Kok)

-Lucas

-Mathijs

-Thijs

-Julian (evt. Florian?)

-Stijn (ook al vind manlief dit niet mooi..ik blijf het proberen haha).

Graag jullie top 3! Heel veel dank!
Lente09; ik vind Florian stiekem de leukste naam die erbij zit, ook in combi met een korte achternaam. Julian vind ik trouwens ook heel gaaf, ze hebben een gedeelde eerste plaats bij mij. Verder vind ik Thijs leuker dan Mathijs, maar ik snap wel weer dat je mathijs mooier vind met een éénlettegrepige achternaam (is dat een woord?)...

Weet niet of je iets aan dit verhaal hebt... dus misschien hebben anderen een beter verhaal :D
Ik vind Florian ook heel leuk en Julian ook, rest niet zo.
quote:Lente09 schreef op 14 maart 2009 @ 20:13:

-Lucas mooi

-Mathijs ik zou voor Matthijs gaan, dus met dubbel t.

-Thijs mooi

-Julian (evt. Florian?) zijn 2 mooie namen. Ik vind Florian iets origineler dan Julian.

-Stijn (ook al vind manlief dit niet mooi..ik blijf het proberen haha). Als manlief het niet mooi vindt, dan zou deze naam voor mij afvallen.
Ik kwam nog een site tegen: Babynamen overzicht

Er staan niet bij alle talen betekenissen.
en Lente?? weet je al meer? wat gaat het worden?
Banda; Gaan jullie nog steeds voor Abel??
Ja, catoo dat staat wel zo goed als vast. Alleen de meisjesnaam is weer blanco. We hebben een tijdje Isabel overwogen, maar dat is toch weer afgeketst. Dus dat blijft lastig. Maar wie weet blijkt straks bij de 20-weken echo wel dat we (wederom) geen meisjesnaam nodig hebben
The time is now
Abel vind ik super!!! Verder ook Wessel, Felix, Boaz, Isaak, Simon, Victor, Ruben, Quinten, Titus, Lucas, Jona.

Meisjesnamen vind ik ook heel moeilijk, degenen die ik leuk vind zijn allemaal veel te populair of mijn man vond het niks. Ben ik even blij dat ik twee jongetjes heb gekregen :-).
mahna mahna tuduuuudududu
Kom er even tussendoor bij, maar wat vinden jullie van Rafik of Rafiq als naam voor jongen??

En voor meisje Nour? We weten nog niet wat het wordt...

grtjes Zina
Hoi Catoo: wij hebben nu Thijs al eerste optie! Vind Thijs toch wat stoerder dan Mathijs. Zit ook nog wel over Lucas na te denken...

Wat vinden jullie mooier Thijs of Lucas?
Lucas vind ik mooier, maar Thijs vind ik stoerder!
Lucas vind ik mooier. Of Tijs, zonder h...ook leuk.
Lente; Thijs vind ik ook veel leuker dan Mathijs. En idd zonder h vind ik ook wel mooi, staat wat frisser (meestal ben ik niet van die onnodige weglatingen/toevoegingen maar deze vind ik wel leuk)

Tijs of Thieme (vind ik sinds kort een geweldige naam) of Tijme of Tijn.

Lucas vind ik ook wel een leuke naam, maar persoonlijk vind ik Luuk dan veel stoerder en mooier. Lucas klinkt iets wat minder vrolijk ofzo.. Dan heb je ook nog Luca, Cas of Luc. Vind persoonlijk Luuk heel leuk.

Zina; Spreek je Rafik gewoon uit zoals je het schrijft? Want bij Rafiq denk ik meer aan Raafiék, zoals grafiek. Dat vind ik dus ook niks, zomaar zo'n q plaatsen

Rafik gaat wel, maar niet echt mooi vind ik persoonlijk. Raf vind ik dan wel weer leuker.
@Lente, Thijs is een leuke stoere naam!

@Banba, ik zal voor je duimen dat je een jongen krijgt
he Catoo,

Je spreekt het allebei hetzelfde uit, Rafiek zoals grafiek. En ook hier geldt dat die spelling beetje bepaald wordt door oorsprong naam: Arabisch dus... Maar kan allebei, vind zelf Rafik ook mooier. Simpeler en je kunt er Raf of Rafi van maken als afkorting. Vind Raf beetje popiejopie als officiele naam Vind het zelf een hele mooie naam, voor jongetje maar ook voor een volwassen man. Dat vind ik persoonlijk bij Tijme wat minder, klinkt wat vrouwelijk. Luuk of Lucas zijn ook van die mooie volwassen namen.

Banda, Abel is een prachtige naam vind ik..

grtjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven