Betrapt

21-03-2019 23:41 136 berichten
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-04-2019 09:48
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En nu wijzigt je plan zich dus alweer. Zo blijf je plannen maken en situaties uitdenken maar wat ga je nu concreet doen? En hoe laat vandaag ga je de huisarts bellen voor een doorverwijzing?
Y
anoniem_199428 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 21:05
0.00% gewijzigd
Je hebt geen geld voor die bloemen, ook niet via afterpay. Afterpay is namelijk gewoon een schuld die je ooit moet terugbetalen. Ook al is het een relatief klein bedrag: dat geld heb je nu simpelweg niet dus kun je het ook niet uitgeven aan iets dat niet extreem belangrijk is nu. Waarde van geld snappen toch? Als je wilt letten budgetteren kun je dit soort dingen dus niet doen. Je spreekt jezelf nogal tegen met je 'ik zie de waarde van geld nu in' en het dan hebben over zoiets als die bloemen. Kennelijk snap je het helemaal niet als je nog steeds je prioriteiten zo vreemd legt. En dan is het ook niet vreemd dat je omgeving je nooit vertrouwt toch? Het ene doen, het andere zeggen. Met een welgemeende knuffel is je zus nu even goed geholpen en die kost niets.

Ik herken je trouwens nu pas weer als de eeuwig terugkerende permabanneling :-? .
Echt wat doen die bloemen er nou weet toe? Je hebt geen geld dus ook niet voor bloemen.
En bel de ggz eerst, een lifecoach kan altijd nog maar eerst ggz en studie.
Heb je een afspraak op school gemaakt dan? Want die mensen hebben ook ander werk te doen en zijn er wellicht niet.
Y
anoniem_199428 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 21:06
0.00% gewijzigd
I
anoniem_199428 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 21:14
99.62% gewijzigd
En wat zei de ggz en school? Wat zijn nu je concrete plannen voor morgen?
Ok
anoniem_199428 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 21:15
99.94% gewijzigd
Maar je had dus het plan voor vandaag om naar school te gaan en ggz te bellen en beiden zijn niet gelukt omdat je weer iets anders bedacht hebt. Het komt een beetje als smoesjes over, ja ik kreeg ruzie. Ja dan loop je weg en ga je naar school. Zo moet dat straks ook als je weer gewoon naar school gaat. En wanneer ga je nu de ggz bellen want nu begin je weer dat het misschien wel handig is om een islamitische psycholoog te vinden. Maar bel nou eerst maar eens even naar ze! Je stelt het weer uit met een nieuw idee erbij.
Sorry maar je hebt heel veel plannen en ideeen maar uiteindelijk doe je dus niets. Dan schiet het niet op en kun je blijven filosoferen
Ik
anoniem_199428 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 21:15
99.91% gewijzigd
De ggz duurt lang? Eh je hebt vandaag gebeld, het is vandaag donderdag, wellicht werkt die persoon op vrijdag niet en zat vandaag al vol met werk. Dus wordt je volgende week gebeld. Niet zo gek lang toch? Je hebt het al weken over dat je ggz moet inschakelen, dat is ook echt nodig dus wacht gewoon even af. En niet nu al denken dat je je gaat irriteren maar denk: yes eindelijk kan ik mijn leven oppakken en is er iemand die me gaat helpen.
Voor je schulden kun je ook hulp inschakelen hé? Maak een afspraak bij het wijkteam. En stoppen met roken is alleen maar goed, zeker als je het geld er niet voor hebt.
Kun je die bestellingen niet nog terugsturen?
Heb je de planning met je studiegenoten gemaakt gisteren? Want toen zou je ook al naar school gaan.
Heb je nog meer toetsen de komende weken? Dan kun je nu vast beginnen met leren. En heb je een rooster voor je lessen vanaf maandag?
Ik
anoniem_199428 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 21:16
99.88% gewijzigd
Niet nu gaan inschrijven voor een sport, daar heb je het geld niet voor. Ga gewoon savonds een stuk wandelen of hardlopen. Maar het is een beetje veel in een keer wat je van plan bent.
Dus eerst maar eens een maand naar school, alle lessen volgen, toetsen maken etc.
Nu nog een andere opleiding ernaast gaan doen heeft geen nut, focus op je huidige opleiding. Dus geen zzper worden nu op dit moment. Dan moet je ook administratie gaan bijhouden enzo, lijkt me nu niet het meest geschikte moment.
Probeer eerst eens twee weken iedere dag school en alles voor school doen en kijk dan eens of werken ernaast nog lukt. Niet te snel alles willen doen. En wat voor werk deed je hiervoor? Als je dat bevalt kun je dat toch gewoon weer gaan doen?
Rustig aan en kun je van die bestellingen echt niets meer terug sturen dan? Dan hoef je ook geen betalingsregeling te treffen.
Ok
anoniem_199428 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 21:14
99.90% gewijzigd
Waarom heb je als student een auto nodig? Doe die weg, heb je de kosten ook niet meer en kun je van de verkoop meteen je schulden betalen.
En begin gewoon met werken over 2 weken bij de baan die het meest verdient. Je hebt geld nodig, verder doet het er niet zoveel toe voor een bijbaantje.
En je kunt inderdaad veel uit het leven halen, maar opleiding en werk zijn daar een groot onderdeel van. Zonder die twee kun je niet veel. Dus eerst daar op focussen en dan eens kijken of er meer kan.
Ik heb in principe al alles rond gebeld en heb nu het allemaal onder controle. Heb regelingen getroffen en ik ga mezelf beloven niks meer te bestellen.

Nou, dat gaat bij jou allemaal razend snel hè?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Pffffffffff wat een druk hoofd heb je zeg, zoveel plannen en gedachten.
Maak gewoon je school af en vraag een school docent met je ouders wil praten over het belang van een diploma.
En check een keer bij de huisarts of je ADHD hebt, je bent zoooo druk..
Doordat je zoveel zo snel en tegelijk wil doen leg je je teveel op waardoor je gegarandeerd zult falen/jezelf gaat tegenkomen. Dit kun je nu niet aan. Begin met school. 2 weken. Een maand. Alleen dat. Zorg dat je een basis hebt waarop je verder kunt en zorg in de tussentijd goed voor jezelf. Ga lekker wandelen (prachtig weer komt eraan!) of rennen, hou een ritme aan en stop met het ongezonde roken drinken etc. Als je dit een maand volhoudt en in de tussentijd komt hulp op gang zul je zien dat je je al ve beter voelt! Pas dan en alleen dan zou ik weer beginnen met werken /het maken van meer plannen. Maar zorg dat school je prioriteit heeft. Je springt heel erg van de hak op de tak, zo onrustig! Creëer de rust in je leven en in je hoofd. Vraag daar hulp bij. Stap voor stap. NIET TE SNEL want ook al lijkt het goed te gaan je valt dan ook weer hard. Bouw het op en geniet van wat je kunt. Want ik geloof dat er heel veel in jou zit. Maar je moet leren prioriteiten stellen en focussen, ergens echt voor gaan. De beloning zal groot zijn en je ouders trots, dat weet ik zeker!
I
anoniem_199428 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 21:07
99.89% gewijzigd
Je wilt een miljoen dingen en alles tegelijk. Doe een ding, en doe dat goed. Ga morgen op tijd naar school en doe daar je best. En dan zie je wel weer verder.

Wereldreis, huis verlaten, een boek schrijven, een film maken, vrienden vinden, een hobby oppakken... ik word al moe als ik het alleen maar lees.

Echt: wekker zetten, lekker op tijd naar school, op school je best doen. Stapje voor stapje.
Wat eten we vanavond?
Hoezo zou je moeder je moeten wekken? Daar heb je toch een wekker voor? En als je niet hebt geslapen ga je ook naar school, zo simpel is het. Dan kom je weer in het ritme, en dan geen smoesjes van ik ben te moe, gewoon gaan!
En richt je nou eerst eens even op school ipv te gaan denken aan daten, wereldreis etc. Eerst een paar weken je school oppakken en dan eens je richten op werk. Dat zijn nu je twee belangrijkste zaken, al het andere is nu niet nodig om over na te denken.
Blijft wel de vraag waarom je die auto hebt als student? Het zou een hoop financiele zorgen schelen denk ik als je die verkoopt en met dat geld je schulden gaat betalen. En dan hoef je ook niet maandelijks de kosten ervoor te betalen.
H
anoniem_199428 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 21:06
99.97% gewijzigd
Je haalt er weer veel te veel bij in je hoofd. Wat doet de jeugd van je moeder ertoe? Focus je nou eerst eens op school en op je afspraak met de ggz.
Je geeft aan dat je de auto hebt verdiend, tsja toen je geld had ja, maar kom op je hebt gratis ov. En je hebt nu geen geld om onderhoud en maandelijkse kosten ervan te betalen omdat je niet werkt. En je hebt schulden, dus dat gevoel van er recht op hebben klopt niet helemaal op dit moment. Als ik geen geld voor iets heb en het ook niet nodig heb dan doe ik het dus weg.
En nog een tip: sta gewoon iedere dag op hetzelfde tijdstip op en ga niet slapen nadat je uit school komt maar ga gewoon pas savonds naar bed. Dan ben je goed moe en slaap je goed. En geef jezelf een schop om wel aan dat huiswerk te gaan zitten. Heb je daarvoor al wel een planning gemaakt?
Y
anoniem_199428 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 21:05
0.00% gewijzigd
MissMaran schreef:
13-04-2019 08:22
Pffffffffff wat een druk hoofd heb je zeg, zoveel plannen en gedachten.
Maak gewoon je school af en vraag een school docent met je ouders wil praten over het belang van een diploma.
En check een keer bij de huisarts of je ADHD hebt, je bent zoooo druk..
Dit ja!! Ik herken heel veel van de denkwijze van TO.

TO, hoe jij hier schrijft zo heb ik mij ook gevoeld.
Van de hak op de tak, alles tegelijk willen en zeggen te gaan doen en uiteindelijk niets doen.
Mijn hoofd zat ook altijd zo vol.

Sinds ik weet dat ik ADD heb en daar hulp mee krijg, heb ik een heel stuk meer rust in mijn koppie :)
anoniem_64e5f396973e1 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 16:47
Reden: Typo
0.44% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven