Napraattopic deel 110
dinsdag 2 april 2019 om 16:41
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
dinsdag 9 april 2019 om 23:52
Nee, stel je voor dat je geen eigen mening hebt die ook nog eens gebaseerd is op je eigen diepe angst om niet geliefd te worden. Dan zet je geen stap, herstel: geen millimeter buiten de paden die je niet eerst door alle andere meelopers reeds gebaand hebt zien worden.Jest schreef: ↑09-04-2019 22:32Ik probeer me daar weleens een voorstelling van te maken. Zo'n man van een jaar of zestig die vindt dat er niemand deugt behalve mensen zoals hijzelf. En hij ziet Nederland al 30 jaar naar de afgrond glijden, maar niemand doet iets. Vriend naast hem op de bank: man, wind je toch niet zo op. En dan maar weer leeglopen hier op het forum om het thuis een beetje gezellig te houden.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
woensdag 10 april 2019 om 00:01
woensdag 10 april 2019 om 00:03
Ik zie al jaren niets anders, maar dat zal mijn vooringenomen mening zijn.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
woensdag 10 april 2019 om 07:46
Vanzai schreef: ↑09-04-2019 23:52Nee, stel je voor dat je geen eigen mening hebt die ook nog eens gebaseerd is op je eigen diepe angst om niet geliefd te worden. Dan zet je geen stap, herstel: geen millimeter buiten de paden die je niet eerst door alle andere meelopers reeds gebaand hebt zien worden.
woensdag 10 april 2019 om 09:06
Taal verandert:
Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Dit is een Nederlandse zin, ook al is hij op het eerste gezicht nauwelijks meer te begrijpen. Het is dan ook zo ongeveer het vroegste Nederlands dat we kennen, zo'n duizend jaar oud. Letterlijk staat er: Hebben alle vogels nesten begonnen behalve ik en jij; wat wachten we nu, oftewel: 'Alle vogels zijn al aan het nestelen, behalve jij en ik; waar wachten we nog op?' Het zijn waarschijnlijk twee regels uit een liefdesliedje; de oudste Nederlandstalige lovesong, zou je kunnen zeggen.
woensdag 10 april 2019 om 09:16
Hoe fout het ook is volgens de huidige regels, toch wordt degene die dit heeft geschreven, begrepen. Iedereen begrijpt zelfs dat het in het verleden is gebeurd.
Ja, ik vind dat heel "meaui"!. Ik weet heel goed wat de regels zijn op dit moment, maar ben zeker geen taalpurist.
woensdag 10 april 2019 om 09:18
Mooi voorbeeld!yasmijn schreef: ↑10-04-2019 09:06Taal verandert:
Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Dit is een Nederlandse zin, ook al is hij op het eerste gezicht nauwelijks meer te begrijpen. Het is dan ook zo ongeveer het vroegste Nederlands dat we kennen, zo'n duizend jaar oud. Letterlijk staat er: Hebben alle vogels nesten begonnen behalve ik en jij; wat wachten we nu, oftewel: 'Alle vogels zijn al aan het nestelen, behalve jij en ik; waar wachten we nog op?' Het zijn waarschijnlijk twee regels uit een liefdesliedje; de oudste Nederlandstalige lovesong, zou je kunnen zeggen.
woensdag 10 april 2019 om 09:32
Kan allemaal, maar ik moet er toch een beetje van huilen. Dat moet toch ook mogenWilhetnietweten schreef: ↑10-04-2019 09:16Hoe fout het ook is volgens de huidige regels, toch wordt degene die dit heeft geschreven, begrepen. Iedereen begrijpt zelfs dat het in het verleden is gebeurd.Ook zou dit iemand kunnen zijn, die geen taalgevoel heeft en/of het verschil niet weet tussen zwakke en sterke werkwoorden. Of het is iemand afkomstig uit een ander taalgebied.
woensdag 10 april 2019 om 09:46
Tuurlijk mag datLady*Voldemort schreef: ↑10-04-2019 09:32Kan allemaal, maar ik moet er toch een beetje van huilen. Dat moet toch ook mogen![]()
woensdag 10 april 2019 om 09:53