Verkracht met GHB
woensdag 10 april 2019 om 09:44
Dit dus. Ik ervaar dit als een nogal valse stoot onder de gordel.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

woensdag 10 april 2019 om 09:45
Dan kan ik je adviseren Andrea Dworkin te gaan lezen. Je zal haar geweldig vinden. Mits je met "we" met name vrouwen bedoelt natuurlijk, want mannen zijn daders.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

woensdag 10 april 2019 om 09:45
Okay, maar dat heet dan vierhonderdnogwat en geen verkrachting. Daar stond ik van te kijken, ik wist dat niet. Ik was gewoon benieuwd wat het is als het wél lukt met zo'n spulleke in je drankje. Want afgaande op verhalen lukt het bijna nooit eigenlijk.

woensdag 10 april 2019 om 09:46
Nee ik bedoel alle mensen. Ik dacht meer aan Schopenhauer.JollyRider schreef: ↑10-04-2019 09:45Dan kan ik je adviseren Andrea Dworkin te gaan lezen. Je zal haar geweldig vinden. Mits je met "we" met name vrouwen bedoelt natuurlijk, want mannen zijn daders.

woensdag 10 april 2019 om 09:47
Prima. Ik ga in dit topic niet verder in discussie hierover. Je gaf aan dat ik onaardig doe, ik heb dat uitgelegd. Dat je dat vervolgens simpelweg ontkent, prima. Ik begrijp dat ik mijn inschatting moet herzien, ook niet erg, heeft niemand last van.Murrmurr schreef: ↑10-04-2019 09:44Punt 1: waar zie je mij iets emotioneels typen?
Punt 2: ik insinueer niet dat jij dat doet, sommige anderen hier komen over alsof ze het om god weet wat voor reden leuk vinden om andermans ervaringen te invalideren. En niet door met artikelen uit een wetboek aan te komen, maar een beetje te gaan provoceren van 'ik denk dat je het eigenlijk toch wel wilde'.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

woensdag 10 april 2019 om 09:48
Zo was het niet bedoeld. Ik snap best dat je de discussie zuiver wil houden, en niemand is ermee geholpen dat we van verkrachting (of racisme of seksime) een catch-all term gaan maken die niks meer betekent.JollyRider schreef: ↑10-04-2019 09:44Dit dus. Ik ervaar dit als een nogal valse stoot onder de gordel.
woensdag 10 april 2019 om 09:48
Nee, dat heet niet vierhondernnogwat. Alleen als TO sex initieerde en tegelijk onmachtig was, en de man in kwestie dat wist, is het een strafbaar feit.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

woensdag 10 april 2019 om 09:50
Wat ontkent? Ik heb al tig keer toegegeven dat ik het wetboek niet ken en verbaasd ben over de wet als het gaat om ghb. Ik ruzie helemaal niet terug.JollyRider schreef: ↑10-04-2019 09:47Prima. Ik ga in dit topic niet verder in discussie hierover. Je gaf aan dat ik onaardig doe, ik heb dat uitgelegd. Dat je dat vervolgens simpelweg ontkent, prima. Ik begrijp dat ik mijn inschatting moet herzien, ook niet erg, heeft niemand last van.

woensdag 10 april 2019 om 09:51
5 tot 30 minuten inwerktijd zegt Jellinekouwewijsneus schreef: ↑10-04-2019 09:46inwerktijd + werktijd GHB is toch nog altijd zo een 4 uurtjes, zeker als je deze drugs nog nooit eerder gebruikt hebt.
https://www.jellinek.nl/informatie-over ... n-van-ghb/

woensdag 10 april 2019 om 09:51
Ik heb het niet over TO. Hoe moet ik duidelijker zijn?JollyRider schreef: ↑10-04-2019 09:48Nee, dat heet niet vierhondernnogwat. Alleen als TO sex initieerde en tegelijk onmachtig was, en de man in kwestie dat wist, is het een strafbaar feit.
woensdag 10 april 2019 om 09:52
Prima. Ik ervaar dat anders, maar dat ligt aan mij. Maakt mij niet uit, aangezien we geen trouwplannen hadden is er verder niets verstoord.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

woensdag 10 april 2019 om 09:56
Jullie zeggen hetzelfde (en Jellinek ook):S-Meds schreef: ↑10-04-2019 09:515 tot 30 minuten inwerktijd zegt Jellinek
https://www.jellinek.nl/informatie-over ... n-van-ghb/
Inwerktijd&werktijd = halfuurtje + 3 uur

woensdag 10 april 2019 om 09:57
Dat is toch wat hier (en zowat àlle topics van gelijkaardige strekking) gebeurt? Een situatie is zelden zwart/wit, al helemaal wanneer het verhaal eenzijdig wordt verteld met als bijkomend bezwaar dat de aannames van TO klakkeloos worden overgenomen. Ik snap dat er veel frustraties bestaan over omgangsvormen in een seksuele context, maar waarom het zo krampachtig over verkrachting hebben als het dat zeer duidelijk niet is?

woensdag 10 april 2019 om 10:09
Nou, ik lees anders wel een aantal pogingen om te kunnen verklaren waarom TO zelf de seks initieerde. Gewoon geil zijn of worden is kennelijk te simpel, dat móet wel drugsgerelateerd zijn en dan liefst iets wat TO ontslaat van haar eigen verantwoordelijkheid.