Verkracht met GHB

10-04-2019 00:23 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
dank voor jullie reacties.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-04-2019 19:53
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
98.32% gewijzigd
Murrmurr schreef:
10-04-2019 09:35
...vind ik het niet heel behulpzaam om met wetboeken te gaan zwaaien en te zeggen dat het erg meevalt allemaal.
Dit dus. Ik ervaar dit als een nogal valse stoot onder de gordel.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
GHB werkt ook helemaal niet na uren, Inwerktijd is veel korter, dus wat was dat voor drugs
Murrmurr schreef:
10-04-2019 09:38
Dit was dus precies waar ik op uit was. Eigenlijk worden we allemaal doorlopend verkracht. Door het leven.
Dan kan ik je adviseren Andrea Dworkin te gaan lezen. Je zal haar geweldig vinden. Mits je met "we" met name vrouwen bedoelt natuurlijk, want mannen zijn daders.
(Dead Kennedys)
S-Meds schreef:
10-04-2019 09:42
Een verhaal zoals hier is geen misdaad. Iemand zonder toestemming neuken als hij bewusteloos is wel
Okay, maar dat heet dan vierhonderdnogwat en geen verkrachting. Daar stond ik van te kijken, ik wist dat niet. Ik was gewoon benieuwd wat het is als het wél lukt met zo'n spulleke in je drankje. Want afgaande op verhalen lukt het bijna nooit eigenlijk.
JollyRider schreef:
10-04-2019 09:45
Dan kan ik je adviseren Andrea Dworkin te gaan lezen. Je zal haar geweldig vinden. Mits je met "we" met name vrouwen bedoelt natuurlijk, want mannen zijn daders.
Nee ik bedoel alle mensen. Ik dacht meer aan Schopenhauer.
S-Meds schreef:
10-04-2019 09:44
GHB werkt ook helemaal niet na uren, Inwerktijd is veel korter, dus wat was dat voor drugs
inwerktijd + werktijd GHB is toch nog altijd zo een 4 uurtjes, zeker als je deze drugs nog nooit eerder gebruikt hebt.
Murrmurr schreef:
Punt 1: waar zie je mij iets emotioneels typen?
Punt 2: ik insinueer niet dat jij dat doet, sommige anderen hier komen over alsof ze het om god weet wat voor reden leuk vinden om andermans ervaringen te invalideren. En niet door met artikelen uit een wetboek aan te komen, maar een beetje te gaan provoceren van 'ik denk dat je het eigenlijk toch wel wilde'.
Prima. Ik ga in dit topic niet verder in discussie hierover. Je gaf aan dat ik onaardig doe, ik heb dat uitgelegd. Dat je dat vervolgens simpelweg ontkent, prima. Ik begrijp dat ik mijn inschatting moet herzien, ook niet erg, heeft niemand last van.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
Dit dus. Ik ervaar dit als een nogal valse stoot onder de gordel.
Zo was het niet bedoeld. Ik snap best dat je de discussie zuiver wil houden, en niemand is ermee geholpen dat we van verkrachting (of racisme of seksime) een catch-all term gaan maken die niks meer betekent.
Murrmurr schreef:
10-04-2019 09:45
Okay, maar dat heet dan vierhonderdnogwat en geen verkrachting. Daar stond ik van te kijken, ik wist dat niet. Ik was gewoon benieuwd wat het is als het wél lukt met zo'n spulleke in je drankje. Want afgaande op verhalen lukt het bijna nooit eigenlijk.
Nee, dat heet niet vierhondernnogwat. Alleen als TO sex initieerde en tegelijk onmachtig was, en de man in kwestie dat wist, is het een strafbaar feit.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
10-04-2019 09:47
Prima. Ik ga in dit topic niet verder in discussie hierover. Je gaf aan dat ik onaardig doe, ik heb dat uitgelegd. Dat je dat vervolgens simpelweg ontkent, prima. Ik begrijp dat ik mijn inschatting moet herzien, ook niet erg, heeft niemand last van.
Wat ontkent? Ik heb al tig keer toegegeven dat ik het wetboek niet ken en verbaasd ben over de wet als het gaat om ghb. Ik ruzie helemaal niet terug.
ouwewijsneus schreef:
10-04-2019 09:46
inwerktijd + werktijd GHB is toch nog altijd zo een 4 uurtjes, zeker als je deze drugs nog nooit eerder gebruikt hebt.
5 tot 30 minuten inwerktijd zegt Jellinek
https://www.jellinek.nl/informatie-over ... n-van-ghb/
JollyRider schreef:
10-04-2019 09:48
Nee, dat heet niet vierhondernnogwat. Alleen als TO sex initieerde en tegelijk onmachtig was, en de man in kwestie dat wist, is het een strafbaar feit.
Ik heb het niet over TO. Hoe moet ik duidelijker zijn?
Murrmurr schreef:
10-04-2019 09:50
Wat ontkent? Ik heb al tig keer toegegeven dat ik het wetboek niet ken en verbaasd ben over de wet als het gaat om ghb. Ik ruzie helemaal niet terug.
Prima. Ik ervaar dat anders, maar dat ligt aan mij. Maakt mij niet uit, aangezien we geen trouwplannen hadden is er verder niets verstoord.
(Dead Kennedys)
Murrmurr schreef:
10-04-2019 09:50
Ach natuurlijk. Laat gaan die ouwe vent
S-Meds schreef:
10-04-2019 09:51
5 tot 30 minuten inwerktijd zegt Jellinek
https://www.jellinek.nl/informatie-over ... n-van-ghb/
Jullie zeggen hetzelfde (en Jellinek ook):
Inwerktijd&werktijd = halfuurtje + 3 uur
Murrmurr schreef:
10-04-2019 09:48
niemand is ermee geholpen dat we van verkrachting (of racisme of seksime) een catch-all term gaan maken die niks meer betekent.
Dat is toch wat hier (en zowat àlle topics van gelijkaardige strekking) gebeurt? Een situatie is zelden zwart/wit, al helemaal wanneer het verhaal eenzijdig wordt verteld met als bijkomend bezwaar dat de aannames van TO klakkeloos worden overgenomen. Ik snap dat er veel frustraties bestaan over omgangsvormen in een seksuele context, maar waarom het zo krampachtig over verkrachting hebben als het dat zeer duidelijk niet is?
lilalinda schreef:
10-04-2019 09:56
Jullie zeggen hetzelfde (en Jellinek ook):
Inwerktijd&werktijd = halfuurtje + 3 uur
Ja dus je wordt niet naar uren ineens geil. Nou ja kan wel maar de relatie met GHB lijkt me dan een beetje vergezocht
HuLang schreef:
10-04-2019 09:57
met als bijkomend bezwaar dat de aannames van TO klakkeloos worden overgenomen.
Door wie dan?
Ik vond het rotspul trouwens dat GHB. Eens maar nooit meer.
S-Meds schreef:
10-04-2019 09:57
Ja dus je wordt niet naar uren ineens geil. Nou ja kan wel maar de relatie met GHB lijkt me dan een beetje vergezocht
klopt, die conclusie trokken we al, dat de kans, dat het GHB was, miniem is
Murrmurr schreef:
10-04-2019 09:58
Door wie dan?
Nou, ik lees anders wel een aantal pogingen om te kunnen verklaren waarom TO zelf de seks initieerde. Gewoon geil zijn of worden is kennelijk te simpel, dat móet wel drugsgerelateerd zijn en dan liefst iets wat TO ontslaat van haar eigen verantwoordelijkheid.
TO, kun je iets met de discussies hier?
Niet lullig bedoeld naar TO toe en ik bedoel het ook niet als aanval naar haar toe, maar ook zal zou je ontzettend geil worden door toediening van drugs, dan kun je toch nog steeds kiezen om geen seks te hebben?
S-Meds schreef:
10-04-2019 09:53
Ach natuurlijk. Laat gaan die ouwe vent
ook een goede morgen!
Murrmurr schreef:
10-04-2019 09:58
Ik vond het rotspul trouwens dat GHB. Eens maar nooit meer.
Nou inderdaad.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven