Herkenbaar (vriendschap)
donderdag 28 maart 2019 om 23:48
Wie herkent dit? Je belt een vriend(in) om even je hart te luchten...
Jij: Hey Meis, hoe is het? Ik wil even m’n hart luchten hoor, dit en dit is er aan de hand... (best heftige persoonlijke gebeurtenis)
Vriendin: ohja, vervelend! Zo weet je wat mij vandaag overkwam?! Ik liep in de Albert Heijn en ze hadden geen Granny Smith appels meer, dus moest andere groene appels nemen..... (bewijze van spreken)
En dit is niet de eerste keer, maar de 10de keer dat zoiets voorvalt. Wie herkend dit gedrag. Ik kon best wel even haar steun gebruiken vandaag, maar ik vind dit toch behoorlijk egoïstisch.. of overdrijf ik?
Jij: Hey Meis, hoe is het? Ik wil even m’n hart luchten hoor, dit en dit is er aan de hand... (best heftige persoonlijke gebeurtenis)
Vriendin: ohja, vervelend! Zo weet je wat mij vandaag overkwam?! Ik liep in de Albert Heijn en ze hadden geen Granny Smith appels meer, dus moest andere groene appels nemen..... (bewijze van spreken)
En dit is niet de eerste keer, maar de 10de keer dat zoiets voorvalt. Wie herkend dit gedrag. Ik kon best wel even haar steun gebruiken vandaag, maar ik vind dit toch behoorlijk egoïstisch.. of overdrijf ik?
vrijdag 29 maart 2019 om 22:31
Ik vind het zwaar irritant als ik aangeef dat ik mijn hart wil luchten dat men dan het gesprek overneemt en begint over vergelijkbare gevallen. Is het zo moeilijk om gewoon even te luisteren?!?MissOnigiri schreef: ↑29-03-2019 20:12Mensen praten het liefst over zichzelf, dat is nu eenmaal zo. Vaak hebben ze het niet door dat ze je verhaal "overnemen". Wat verwacht je als reactie van haar? Dat ze gewoon luistert of eerder goede raad geeft? Vertel haar dit en geef aan dat het deugd doet dat je bij haar terecht kan. Als iemand dit bij mij doet zeg ik altijd "mag ik mijn verhaal even afmaken? Daarna zal ik naar jou luisteren." Dikwijls schrikt de ander dan. Daarna echt wel luisteren hoor!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
vrijdag 29 maart 2019 om 22:34
Dit klopt niet met je op .Tattooaddict87 schreef: ↑29-03-2019 18:47Nee, ik vroeg haar hoe het met haar ging, heb haar d’r verhaal laten doen en toen zij aan mij vroeg: “en, hoe is het met jou?” toen gaf ik aan even m’n hart te willen luchten.
vrijdag 29 maart 2019 om 22:37
Tja... Eigenlijk mag ik nu ook niet over mezelf beginnen, maar ik herken het heel erg. Toen ik mijn vader vertelde dat ik ging scheiden, zei hij: ‘Oh, als je hulp nodig hebt hoor ik het wel. Zeg, ik heb toch zo’n rare brief van het ziekenfonds gekregen, kun je even kijken?’
Zulke mensen verander je niet, maar daar moet je dus niet zijn met je sores.
Zulke mensen verander je niet, maar daar moet je dus niet zijn met je sores.
vrijdag 29 maart 2019 om 23:19
Nou precies dit bedoel ik dus....mevrouwiglesias schreef: ↑29-03-2019 22:31Ik vind het zwaar irritant als ik aangeef dat ik mijn hart wil luchten dat men dan het gesprek overneemt en begint over vergelijkbare gevallen. Is het zo moeilijk om gewoon even te luisteren?!?
vrijdag 29 maart 2019 om 23:39
Dan moeten TO en jij voortaan eerst even het script appen voor je belt. Mensen vertellen hoe ze moeten reageren enzo.mevrouwiglesias schreef: ↑29-03-2019 22:31Ik vind het zwaar irritant als ik aangeef dat ik mijn hart wil luchten dat men dan het gesprek overneemt en begint over vergelijkbare gevallen. Is het zo moeilijk om gewoon even te luisteren?!?
zaterdag 30 maart 2019 om 12:25
Dat zou voor mij dus afhangen van wat voor probleem of non-probleem, en van hoe vaak ik 'even' moet luisteren.mevrouwiglesias schreef: ↑29-03-2019 22:31Ik vind het zwaar irritant als ik aangeef dat ik mijn hart wil luchten dat men dan het gesprek overneemt en begint over vergelijkbare gevallen. Is het zo moeilijk om gewoon even te luisteren?!?
woensdag 10 april 2019 om 12:19
Toevallig deze week weer meegemaakt en ik merk dat ik er best heel boos/verdrietig over ben. Ik zit momenteel in een periode met veel zorgen en terwijl ik zelf denk dat het toch wel meer dan genoeg is komt er toch wel weer nieuwe ellende bij. Zorgen in de zin van kleine kinderen die binnen mijn familie zijn overleden, opnieuw kanker ontdekt bij een ander familielid enz. Echt het houdt maar niet op. Eigenlijk iedereen in mijn omgeving maakt opmerkingen in de trant van: alsof jullie nog niet genoeg hadden gehad, wat vreselijk voor jullie. Behalve dus een van mijn beste vriendinnen, zij vindt het nodig om de boel te bagatelliseren met opmerkingen als dat iedereen zijn eigen zorgen heeft en zo. Ze geeft me het gevoel dat ik mee aanstel. Dit is overigens niet nieuw, deze manier van reageren van hier, ze doet het veel vaker. Hierover praten schiet ook niet op, dit helpt een paar weken en dan is het weer hetzelfde liedje. Waarom ik dit schrijf, ik weet het ook niet. Gewoon even van me af schrijven denk ik.
woensdag 10 april 2019 om 16:27
En verder is ze echt wel een van die beste vriendinnen ? Jij weet hoe ze is dus ook of je dit echt vriendschap wil noemen en het wil houden .mevrouwiglesias schreef: ↑10-04-2019 12:19Toevallig deze week weer meegemaakt en ik merk dat ik er best heel boos/verdrietig over ben. Ik zit momenteel in een periode met veel zorgen en terwijl ik zelf denk dat het toch wel meer dan genoeg is komt er toch wel weer nieuwe ellende bij. Zorgen in de zin van kleine kinderen die binnen mijn familie zijn overleden, opnieuw kanker ontdekt bij een ander familielid enz. Echt het houdt maar niet op. Eigenlijk iedereen in mijn omgeving maakt opmerkingen in de trant van: alsof jullie nog niet genoeg hadden gehad, wat vreselijk voor jullie. Behalve dus een van mijn beste vriendinnen, zij vindt het nodig om de boel te bagatelliseren met opmerkingen als dat iedereen zijn eigen zorgen heeft en zo. Ze geeft me het gevoel dat ik mee aanstel. Dit is overigens niet nieuw, deze manier van reageren van hier, ze doet het veel vaker. Hierover praten schiet ook niet op, dit helpt een paar weken en dan is het weer hetzelfde liedje. Waarom ik dit schrijf, ik weet het ook niet. Gewoon even van me af schrijven denk ik.
Misschien is het wel haar ( onhandige ) manier van je proberen op te beuren ?
Veel sterkte TO , het klinkt idd heftig allemaal.
donderdag 11 april 2019 om 09:38
Dank voor je reactie, lief! Ik vraag me de laatste paar dagen af of ze inderdaad een van mijn beste vriendinnen is. Er zijn zoveel meer mensen waar ik beter mee kan praten en die veel liever voor me zijn. Raar is dat toch. Maar ik ken haar al heel lang en ze zit op verschillende manieren ook in mijn leventje verweven dus ik kan haar niet zo maar langzaam laten afvloeien (te ingewikkeld om hier uit te leggen).Xienix schreef: ↑10-04-2019 16:27En verder is ze echt wel een van die beste vriendinnen ? Jij weet hoe ze is dus ook of je dit echt vriendschap wil noemen en het wil houden .
Misschien is het wel haar ( onhandige ) manier van je proberen op te beuren ?
Veel sterkte TO , het klinkt idd heftig allemaal.![]()
Ik weet niet of het een onhandige manier is van mij proberen op te beuren, zou kunnen, heb ik ook wel eens over nagedacht. Ik weet het gewoon niet maar het heeft me deze keer echt geraakt.