Napraattopic deel 110

02-04-2019 16:41 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Betty_Slocombe schreef:
11-04-2019 17:30
Ik durf niet te solliciteren: ik heb denk ik niet het gewenste voorkomen.
Geloof me, daar wil je ook niet werken.
Betty_Slocombe schreef:
11-04-2019 16:28
Ik was eens aan het kijken naar vacatures (niet omdat ik wil veranderen van baan, maar omdat ik nieuwsgierig was of het lerarentekort in het Westen zo ernstig was dat men mij een auto en een topsalaris bood) en toen viel mijn oog op de volgende zin in een vacature van een particuliere school: "Gelet op de doelgroep van *school huppeldepup* is een representatief voorkomen een vereiste." Het is zeker alleen in mijn regio dat er met voorkomen vooral netjes boezem bedoeld wordt? Maar afgezien daarvan, hoe zou je er dan uit moeten zien? Leraren zijn toch sloebers, meestentijds.
Ooit zat ik op de Pabo en werd mij daar verteld dat ik voor de klas toch wel make-up en een leuk kettinkje moest dragen, omdat die kinderen wel graag naar een beetje aantrekkelijke juf moesten kunnen kijken.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
11-04-2019 17:59
Ooit zat ik op de Pabo en werd mij daar verteld dat ik voor de klas toch wel make-up en een leuk kettinkje moest dragen, omdat die kinderen wel graag naar een beetje aantrekkelijke juf moesten kunnen kijken.
:-o
Moire schreef:
11-04-2019 18:08
Ja, ik kan het zelf ook nog steeds niet geloven, maar is echt gebeurd.
Solomio schreef:
11-04-2019 17:59

pabo

De dag die je wist die zou komen :yes:
Moire schreef:
11-04-2019 17:33
Geloof me, daar wil je ook niet werken.
Ik heb de foto's van de medewerkers bekeken en ik zou op de eerste dag waarschijnlijk al slaande ruzie hebben/met pek en veren het gebouw uitgejaagd worden.

Wauw, Solo, ik wist niet dat jij ooit pabo gedaan had.
Mijn leerlingen hechten weinig waarde aan mijn uiterlijk. Ze zijn wel complimenteus soms, maar even goed ook pijnlijk eerlijk. Ik heb niet de indruk dat ze mijn lessen slechter vinden omdat ik geen oorbellen heb.
Star² schreef:
11-04-2019 18:10
pabo

De dag die je wist die zou komen :yes:
Yep, maar ik vind dat lelijk.
Pabo gedaan (ben er 4x aan begonnen), maar nooit afgemaakt.
Op mijn eerste werkplek heb ik ooit eenmalig ‘kleedgeld’ ontvangen als bijdrage in de aanschaf van een ‘net broekpak’. Er waren schijnbaar klachten binnengekomen dat de 22-jarige juf dusdanig gekleed was dat ze niet te onderscheiden was van de leerlingpopulatie. Hoe vaak ik daar wel niet door de conciërge uit de lift ben gejaagd :-D (“Waar is jouw liftpasje? Wat?! ‘Maar’? Niets te maren met je grote mond! Eruit en melden!”)
Betty_Slocombe schreef:
11-04-2019 18:10
Ik heb de foto's van de medewerkers bekeken en ik zou op de eerste dag waarschijnlijk al slaande ruzie hebben/met pek en veren het gebouw uitgejaagd worden.

Wauw, Solo, ik wist niet dat jij ooit pabo gedaan had.
Mijn leerlingen hechten weinig waarde aan mijn uiterlijk. Ze zijn wel complimenteus soms, maar even goed ook pijnlijk eerlijk. Ik heb niet de indruk dat ze mijn lessen slechter vinden omdat ik geen oorbellen heb.
Ik ken dat soort mensen, vaak niet de leukste (benieuwd wie ik nu allemaal weer voor de schenen schop). Het is een elitair wereldje waarin geeld bepaalt wat er gebeurt en wie wat doet.

Jij ruikt te zoet en bent te rood.
Solomio schreef:
11-04-2019 18:12
Pabo gedaan (ben er 4x aan begonnen), maar nooit afgemaakt.
Ik heb het na 3x opgegeven. Wat een drama-instituut is dat zeg.
Maar ja, ik heb dan ook geen kettinkje en doe alleen aan oogpotlood.
lemoos2 schreef:
11-04-2019 18:12
Op mijn eerste werkplek heb ik ooit eenmalig ‘kleedgeld’ ontvangen als bijdrage in de aanschaf van een ‘net broekpak’. Er waren schijnbaar klachten binnengekomen dat de 22-jarige juf dusdanig gekleed was dat ze niet te onderscheiden was van de leerlingpopulatie. Hoe vaak ik daar wel niet door de conciërge uit de lift ben gejaagd :-D (“Waar is jouw liftpasje? Wat?! ‘Maar’? Niets te maren met je grote mond! Eruit en melden!”)
Een net broekpak klinkt als iets met het Pejeka-keurmerk.
Ik heb een enorm zwak voor de mopperige oude docenten die altijd dezelfde trui dragen. Ze worden langzaam vervangen door mannen van 50 met veel te dure, felgekleurde schoenen. Ik keek laatst eens rond, maar nergens meer Mephisto's.
Die Mephisto's zijn er tegenwoordig in hele hippe kleuren!!
Moire schreef:
11-04-2019 18:08

Doe normaal. Wat was dat voor idiote school. Toevallig ken ik genoeg vrouwelijke leerkrachten maar daar is geen sprake van make-up of kettinkjes hoor. :bonk:
herfstappeltaart schreef:
11-04-2019 18:32
Doe normaal. Wat was dat voor idiote school. Toevallig ken ik genoeg vrouwelijke leerkrachten maar daar is geen sprake van make-up of kettinkjes hoor. :bonk:

Ja ik quote weer de verkeerde. Bedoelde Solomio.
Betty_Slocombe schreef:
11-04-2019 18:28
Een net broekpak klinkt als iets met het Pejeka-keurmerk.
Ik heb een enorm zwak voor de mopperige oude docenten die altijd dezelfde trui dragen. Ze worden langzaam vervangen door mannen van 50 met veel te dure, felgekleurde schoenen. Ik keek laatst eens rond, maar nergens meer Mephisto's.
Die school was zeker Pejekaproof. Een keurig bisschoppelijk college. Waar enkel de ‘jonge’ docent economie van 46 rondliep in een keurige Hugo Boss jeans met ‘frivool’ overhemd en colbert van corduroy. Zelfs de sectie beeldende vorming/CKV doolde uitsluitend rond in Cora Kemperman met als decoratieve elementen wat etnische Afrikaanse armbanden en kettingen.
broekrok schreef:
11-04-2019 18:29
Die Mephisto's zijn er tegenwoordig in hele hippe kleuren!!
Ik heb even gegoogeld, maar zowaar! Ik neem het in overweging, want ze zitten vast nog net zo lekker als toen ze alleen in babypoepbruin te koop waren.
Moire schreef:
11-04-2019 18:14
Ik heb het na 3x opgegeven. Wat een drama-instituut is dat zeg.
Maar ja, ik heb dan ook geen kettinkje en doe alleen aan oogpotlood.
Werd je toch sneller verstandig dan ik.
4x...... :facepalm:
herfstappeltaart schreef:
11-04-2019 18:32
Nou ja, 1 van die 4 pabo's dus. Ik weet niet meer welke.
Ik twijfel ineens, of ik niet ook 3x begonnen ben aan die Pabo, en niet 4x.
Solomio schreef:
11-04-2019 18:42
Werd je toch sneller verstandig dan ik.
4x...... :facepalm:
Of ik geef gewoon sneller op. Wat voelde ik me diepongelukkig op die opleiding. Als er weer een aparte kleuteropleiding zou komen zou ik dat direct doen trouwens.
Solomio schreef:
11-04-2019 18:44
Ik twijfel ineens, of ik niet ook 3x begonnen ben aan die Pabo, en niet 4x.
Niet lafjes terugkrabbelen hè.
Moire schreef:
11-04-2019 18:45
Niet lafjes terugkrabbelen hè.
Dat is het niet, ik zat te bedenken op welke Pabo's ik gezeten heb en ik kan er maar 3 bedenken.
Dus ofwel heb ik het in mijn hoofd groter gemaakt dan het is, ofwel begin ik al te dementeren.
Beide opties stemmen mij niet vrolijk.
Solomio schreef:
11-04-2019 18:50
Dat is het niet, ik zat te bedenken op welke Pabo's ik gezeten heb en ik kan er maar 3 bedenken.
Dus ofwel heb ik het in mijn hoofd groter gemaakt dan het is, ofwel begin ik al te dementeren.
Beide opties stemmen mij niet vrolijk.
Wel zorgwekkend dan. Ik zou er iets mee doen als ik jou was.
lemoos2 schreef:
11-04-2019 18:34
Die school was zeker Pejekaproof. Een keurig bisschoppelijk college. Waar enkel de ‘jonge’ docent economie van 46 rondliep in een keurige Hugo Boss jeans met ‘frivool’ overhemd en colbert van corduroy. Zelfs de sectie beeldende vorming/CKV doolde uitsluitend rond in Cora Kemperman met als decoratieve elementen wat etnische Afrikaanse armbanden en kettingen.
Ach ja, Cora. Mijn favoriet was toch altijd de leraar scheikunde met overal krijtvlekken en van die leren lapjes op de ellebogen van zijn trui. Of de frivole leraressen Frans met hun knotjes en bretonse strepen. Mensen denken altijd dat ik wiskunde geef. Dat is geen compliment voor mijn kledingstijl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven