Wat nu?
donderdag 11 april 2019 om 19:51
donderdag 11 april 2019 om 20:22
Voor hoe lang?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 11 april 2019 om 20:35
Heb je je weleens bedacht hoe het leven eruit zou zien wanneer jij voor hem verhuist? En dan bedoel ik niet je gefantaseerde droombeeld maar de werkelijkheid.
Jij in een vreemd land, zonder werk en geen netwerk afhankelijk van een scheldende intimiderende vriend die zijn problemen op lost met agressie.
Je bent 45 en geen 15. Jij weet toch wel beter dan dit?
De overgang is vervelend maar zo ontoerekeningsvatbaar wordt je daar toch niet van?
Jij in een vreemd land, zonder werk en geen netwerk afhankelijk van een scheldende intimiderende vriend die zijn problemen op lost met agressie.
Je bent 45 en geen 15. Jij weet toch wel beter dan dit?
De overgang is vervelend maar zo ontoerekeningsvatbaar wordt je daar toch niet van?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 11 april 2019 om 22:00
Nee je hoeft je niet te schamen zeg, kom op. Je probeert iets en het werkt niet, jammer maar helaas. Uiteindelijk leer je er van en ga je weer door. Snap dat het nu rot voelt maar ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. Sterkte TO!Olijfje123 schreef: ↑11-04-2019 19:16Hoi allemaal, bedankt voor alle reacties.
Ik voel me een dombo, inderdaad, ik moet me schamen. Ik heb zojuist alles verbroken met hem. Ik voel me kut hoor, echt heel verdrietig ondanks alles.
Nogmaals bedankt voor het meedenken.
vrijdag 12 april 2019 om 09:52
Niks hormonen; je bent gewoon zelf, ZELF verantwoordelijk voor deze ellende. Je bent 45 he. Je komt niet bepaalt net uit een ei.Olijfje123 schreef: ↑11-04-2019 21:11En jaaaa ik ben een emotioneel labiel bommetje op het moment en wijt dit echt aan hormonen. Maar mag geen excuus zijn, maakt het echter wél lastiger om alles helder te bekijken![]()
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
vrijdag 12 april 2019 om 09:57
Gelukkig zie ik het wel helder. Je raakt geïsoleerd van je netwerk door deze man en wanneer dat gelukt is heeft hij met zijn beschadigende gedrag naar jou vrij spel. Hij maakt je kapot wanneer je daar heen verhuist en in NL wil niemand dan meer iets met je te maken hebben. Dat is toch geen liefde?
vrijdag 12 april 2019 om 11:41
Ja je hebt gelijk, ik besef het me nu terdege wel.viva-amber schreef: ↑12-04-2019 09:57Gelukkig zie ik het wel helder. Je raakt geïsoleerd van je netwerk door deze man en wanneer dat gelukt is heeft hij met zijn beschadigende gedrag naar jou vrij spel. Hij maakt je kapot wanneer je daar heen verhuist en in NL wil niemand dan meer iets met je te maken hebben. Dat is toch geen liefde?
De chaos in mijn hoofd begint plaats te maken voor 'helderheid' en ik bedank dan ook de mensen die mij daarin geholpen hebben
vrijdag 12 april 2019 om 11:46
Mams van is eerlijk en ongezouten, zoals je zelf hebt gevraagd. Ze is niet respectloos of grof. Zij, anderen en ik proberen je die schop onder je kont te geven die je nodig hebt. Van je familie, die nota bene van je houdt neem je weinig aan, sterker nog, je laat hen door je ex agressief behandelen. Open dus je ogen en neem nou van ons aan dat jij echt fout zat. En dat komt niet door hormonen maar door beslissingen die jij keer op keer genomen hebt. En beslissingen hebben nu eenmaal gevolgen. En daar heb je nu mee te dealen. Door je zo defensief en onvolwassen te gedragen heb je jezelf voor langere tijd en meerdere maken in een positie gebracht die niet goed en gezond voor je was. Van alle kanten wordt je daarop gewezen. Ook hier nu weer. Wij kunnen alleen maar hopen dat je nu echt gekapt bent met deze nare man en hopen dat je inziet dat je zonder hem veel beter af bent.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
vrijdag 12 april 2019 om 12:05
Niet je hormonen zijn hier de oorzaak van, het is de dynamiek tussen jullie. Die is enorm verslavend. Je moet er heel hard voor werken en dan voel je je even heel erg goed, als alles dan weer koek en ei is. Je blijft verlangen naar dat gevoel. En je weet, onbewust, dat dat gevoel komt als je maar hard genoeg je best doet.Olijfje123 schreef: ↑12-04-2019 11:35zelfs nu wentel je weer als een slachtoffer en nu van je hormonen
Beetje vriendelijker mag ook wel. Ik ben hier niet met mijn vraag om persoonlijk afgeblaft te worden. Hoezo wentel ik mij als slachtoffer? Ik bén 'slachtoffer', en heb dat zelf laten gebeuren. Ik vraag of er meegedacht kan worden omdat ik het zelf niet meer zie, en ja daar speelt een stukje hormonen in mee. Maar bedankt voor je 'behulpzame' input, en voor jou informatie...niet langer twijfelen, ik ben gekapt ja
Zo word je onbewust geconditioneerd. Dat patroon doorbreken is moeilijk omdat je er in eerste instantie niets voor terug krijgt. Nadat je de relatie verbreekt voel je je niet beter, integendeel zelfs, en je hebt geen zicht meer op dat euforische gevoel van ultieme liefde.
Op de langere termijn, als je weer tot jezelf komt, zal je merken dat je je veel beter voelt zonder deze man. Het is echt net als een ordinaire drugs verslaving: je moet dit ontwennen.
Sterkte, het valt niet mee om dit vol te houden.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
vrijdag 12 april 2019 om 12:13
je vroeg een ongezouten mening, die heb je nu gekregenOlijfje123 schreef: ↑12-04-2019 11:35zelfs nu wentel je weer als een slachtoffer en nu van je hormonen
Beetje vriendelijker mag ook wel. Ik ben hier niet met mijn vraag om persoonlijk afgeblaft te worden. Hoezo wentel ik mij als slachtoffer? Ik bén 'slachtoffer', en heb dat zelf laten gebeuren. Ik vraag of er meegedacht kan worden omdat ik het zelf niet meer zie, en ja daar speelt een stukje hormonen in mee. Maar bedankt voor je 'behulpzame' input, en voor jou informatie...niet langer twijfelen, ik ben gekapt ja
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"