Babyuitzet, wat is onmisbaar
vrijdag 12 april 2019 om 09:49
Yes, het eerste trimester is voorbij en de zorgen zijn ver afgenomen. Tijd om aan de babyuitzet(lijst) te beginnen.
Maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. De lijsten die ik online vind hebben soms vermeldingen die mij ontzettend onnodig lijken. Dus ik dacht, ik ga op zoek naar ervaringen.
Wat vonden/vinden jullie echt onmisbaar?
Maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. De lijsten die ik online vind hebben soms vermeldingen die mij ontzettend onnodig lijken. Dus ik dacht, ik ga op zoek naar ervaringen.
Wat vonden/vinden jullie echt onmisbaar?
vrijdag 12 april 2019 om 09:54
Onmisbaar: hydrofielen, spuugdoekjes en washandjes. En veel.
Niet nodig:
Flessenwarmer: het duurt daarmee echt veel te lang om een flesje op te warmen.
Grote pot sudo: daar doe je dus echt jaren mee, zo'n proefpotje is genoeg.
Badolie/badschuim/shampoo: zeker voor een kleine baby is alleen water echt genoeg.
Niet nodig:
Badolie/badschuim/shampoo: zeker voor een kleine baby is alleen water echt genoeg.
vrijdag 12 april 2019 om 09:57
Ik heb 3 kinderen en wat ik bij de een gemist heb, vond ik bij de ander niet nodig.
Wat ik echt heel fijn vond:
- xxl hydrofielen 120x120, gebruik ik nog steeds bij alle 3
- Baby Bjorn wipstoel, alleen bij de 3e gehad, maar achteraf gemist bij kind 1 en 2
- Stokke trip trap en dan vooral het baby kuipje. Nooit gehad, maar vind ik een groot gemis achteraf.
- op iedere etage (bij ons 3 stuks) een aankleedkussen. Bij kind 1 liep ik 1000x de trap op en af om te verschonen. Bij kind 2 had ik er dus 3, want ik had geen zin meer in die trappen
- overslag rompers in kleine maatjes, hoef je niet te hannesen met rompers over het hoofd
- Goede (ergonomische) draagzak/doek. Bij kind 1 niet gedragen, maar bij kind 2 en 3 wel.
- hoog badje. In ieder geval de standaard was hoog. Er is 1 merk (ik dacht bebe jou) die de standaard in 2 hoogtes heeft. Wij zijn beide lang en een laag badje hielden we beide niet lang vol (bij eerste kind hadden we badje van de hema, was veel te laag)
Niet nodig gehad:
- navelbandjes, speciale kammetjes/borstels voor kind, nagelschaartjes
Wat ik echt heel fijn vond:
- xxl hydrofielen 120x120, gebruik ik nog steeds bij alle 3
- Baby Bjorn wipstoel, alleen bij de 3e gehad, maar achteraf gemist bij kind 1 en 2
- Stokke trip trap en dan vooral het baby kuipje. Nooit gehad, maar vind ik een groot gemis achteraf.
- op iedere etage (bij ons 3 stuks) een aankleedkussen. Bij kind 1 liep ik 1000x de trap op en af om te verschonen. Bij kind 2 had ik er dus 3, want ik had geen zin meer in die trappen
- overslag rompers in kleine maatjes, hoef je niet te hannesen met rompers over het hoofd
- Goede (ergonomische) draagzak/doek. Bij kind 1 niet gedragen, maar bij kind 2 en 3 wel.
- hoog badje. In ieder geval de standaard was hoog. Er is 1 merk (ik dacht bebe jou) die de standaard in 2 hoogtes heeft. Wij zijn beide lang en een laag badje hielden we beide niet lang vol (bij eerste kind hadden we badje van de hema, was veel te laag)
Niet nodig gehad:
- navelbandjes, speciale kammetjes/borstels voor kind, nagelschaartjes
vrijdag 12 april 2019 om 09:58
O niet helemaal eens. Eerste badjes van mijn kinderen waren idd met alleen water, maar het waren langezittenblijvers (41+ weken) en hadden alle 3 een enorm droge huid. We hebben toen wel olie voor in het bad gebruiktfiona2018 schreef: ↑12-04-2019 09:54Onmisbaar: hydrofielen, spuugdoekjes en washandjes. En veel.
Niet nodig:
vrijdag 12 april 2019 om 10:02
Een bidon! Of twee. Een met zo'n spuitdopje wat je uit kunt trekken. Niet voor je baby maar voor jezelf.
Ideaal om na je bevalling te gebruiken op het toilet. Vullen met lauwwarm water en je kunt de boel (je hechtingen, gekneusde en bebloede bedoeling en aambeien) zo lekker schoonspoelen.
Beste tip ever!!
Geniet van je kraamtijd
Ideaal om na je bevalling te gebruiken op het toilet. Vullen met lauwwarm water en je kunt de boel (je hechtingen, gekneusde en bebloede bedoeling en aambeien) zo lekker schoonspoelen.
Beste tip ever!!
Geniet van je kraamtijd
vrijdag 12 april 2019 om 10:02
Maar dat weet je pas als de baby er is! En dat is dan ook pas het moment dat je het aanschaft.JuliaChild schreef: ↑12-04-2019 09:58O niet helemaal eens. Eerste badjes van mijn kinderen waren idd met alleen water, maar het waren langezittenblijvers (41+ weken) en hadden alle 3 een enorm droge huid. We hebben toen wel olie voor in het bad gebruikt
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vrijdag 12 april 2019 om 10:07
Gefeliciteerd!
Nodig:
Hydrolfieldoeken
Hydrofielwashandjes
Spuugdoekjes
Luieremmer of zo’n systeem om ze af te voeren
Overslagrompers
Thermometer
Alcohol (om te ontsmetten)
Ruime commode, eerste jaar is zo’n commode altijd ruim genoeg maar een kind van twee moet je ook nog verschonen. Deze heeft bovendien grotere kleding en die wil je ook nog op kunnen bergen.
Nodig:
Hydrolfieldoeken
Hydrofielwashandjes
Spuugdoekjes
Luieremmer of zo’n systeem om ze af te voeren
Overslagrompers
Thermometer
Alcohol (om te ontsmetten)
Ruime commode, eerste jaar is zo’n commode altijd ruim genoeg maar een kind van twee moet je ook nog verschonen. Deze heeft bovendien grotere kleding en die wil je ook nog op kunnen bergen.
vrijdag 12 april 2019 om 10:07
Handig: Hydrofiele doeken, draagdoek, overslagrompertjes, overal aankleedkussen en meerdere hoezen zodat je die in de was kunt gooien (en dan niet die van 20 euro, wibra heeft prima voor een paar euro)
Onnodig: 20 pakjes in maat 50 ze groeien er zo uit, dan maar wat waker wassen, inzetje voor in badje, flessenwarmer, schoentjes /slofjes voordat ze kunnen lopen, 20 mutsjes (je gebruikt er wellicht 2)
Onnodig: 20 pakjes in maat 50 ze groeien er zo uit, dan maar wat waker wassen, inzetje voor in badje, flessenwarmer, schoentjes /slofjes voordat ze kunnen lopen, 20 mutsjes (je gebruikt er wellicht 2)
vrijdag 12 april 2019 om 10:08
Zo zie je maar dat het voor iedereen anders is. Maar in dat geval is het snel gehaald natuurlijk. Mijn dochter had ook een hele droge en gevoelige huid met veel eczeem en dat was voor ons juist een reden om alleen met water te wassen. Ik heb juist alle flessen Zwitsal nog ongeopend in de kast staan, zo zonde!JuliaChild schreef: ↑12-04-2019 09:58O niet helemaal eens. Eerste badjes van mijn kinderen waren idd met alleen water, maar het waren langezittenblijvers (41+ weken) en hadden alle 3 een enorm droge huid. We hebben toen wel olie voor in het bad gebruikt
De XXL hydrofiel doeken zijn inderdaad ook top, ik gebruik ze echt voor van alles.
vrijdag 12 april 2019 om 10:08
Ik lees hier heel veel wat ik echt wel heb gebruikt! Inderdaad de badolie voor kinderen met een droge huid. Maar ook de grote pot sudo. 2 kinderen met veel luieruitslag, ik ben inmiddels aan de 2e pot bezig. Spuugdoekjes heb ik dan weer nooit gebruikt, hier gebruik ik de gewone hydrofiele luiers voor. Daar gebruik ik er dan wel weer heeeeeeel veel van! Ook overslagrompers vind ik ondingen 
Inderdaad ook de xxl hydrofielen om mee af te drogen (en evt jezelf te bedekken als je borstvoeding gaat geven). Ook het borsteltje heb ik veel gebruikt en gebruik ik voor zoon van 3 nog steeds met zn dunne haartjes.
De wipstoel is afhankelijk van de voorkeur van je kind. Zoon wilde er nooit in, dochter (nu 8 weken) kan er geen genoeg van krijgen! Succesfactor hier ook is een speelkleed met van die bogen erboven. Goeie tip die gegeven werd over de aankleedkussens, heb ik hier bij kind 2 ook, wat relaxed!
Wat ik verder onmisbaar vind:
-voldoende flessen als je flesvoeding geeft anders blijf je afwassen.
-fijne mobiel boven de box. Vergeet je interieur en ga voor een blij gekleurde, daar kijken ze veel langer naar.
-genoeg pyjamatjes in een maat groter dan ze kleding aan hebben, ze worden hier geregeld onder gespuugd. Evenals slaapzakken.
- heel veel hydrofiele luiers. Heb er wel 30 denk ik, gebruik ze overal voor.
-een geurdichte luier emmer. Bij kind 1 begonnen we met een gewoon emmertje met deksel. Naarmate hij ouder werd ging het toch wel heel hard stinken en zijn we voor een geurdichte gegaan. Beste aankoop ooit!
Inderdaad ook de xxl hydrofielen om mee af te drogen (en evt jezelf te bedekken als je borstvoeding gaat geven). Ook het borsteltje heb ik veel gebruikt en gebruik ik voor zoon van 3 nog steeds met zn dunne haartjes.
De wipstoel is afhankelijk van de voorkeur van je kind. Zoon wilde er nooit in, dochter (nu 8 weken) kan er geen genoeg van krijgen! Succesfactor hier ook is een speelkleed met van die bogen erboven. Goeie tip die gegeven werd over de aankleedkussens, heb ik hier bij kind 2 ook, wat relaxed!
Wat ik verder onmisbaar vind:
-voldoende flessen als je flesvoeding geeft anders blijf je afwassen.
-fijne mobiel boven de box. Vergeet je interieur en ga voor een blij gekleurde, daar kijken ze veel langer naar.
-genoeg pyjamatjes in een maat groter dan ze kleding aan hebben, ze worden hier geregeld onder gespuugd. Evenals slaapzakken.
- heel veel hydrofiele luiers. Heb er wel 30 denk ik, gebruik ze overal voor.
-een geurdichte luier emmer. Bij kind 1 begonnen we met een gewoon emmertje met deksel. Naarmate hij ouder werd ging het toch wel heel hard stinken en zijn we voor een geurdichte gegaan. Beste aankoop ooit!
vrijdag 12 april 2019 om 10:11
Hier 2 kinderen die 8 weken maat 50 hebben gedragen. Bij beide gedurende die periode nog kleertjes bij gehaaldmariposa2 schreef: ↑12-04-2019 10:07Handig: Hydrofiele doeken, draagdoek, overslagrompertjes, overal aankleedkussen en meerdere hoezen zodat je die in de was kunt gooien (en dan niet die van 20 euro, wibra heeft prima voor een paar euro)
vrijdag 12 april 2019 om 10:28
En gebruik lauw water!! Eerste keer deed ik met koud water. Niet heel prettig..greenmoustache schreef: ↑12-04-2019 10:02Een bidon! Of twee. Een met zo'n spuitdopje wat je uit kunt trekken. Niet voor je baby maar voor jezelf.
Beste tip ever!!
Geniet van je kraamtijd![]()
I wanna live my life with the volume full!
vrijdag 12 april 2019 om 10:30
De bamboo rompertjes van de Hema vind ik heel fijn, zit lekker veel rek in daardoor makkelijker aan te trekken
Een nagelschaartje heb je echt wel nodig na de eerste weken. Die nagels groeien als een tierelier.
Spuugdoekjes weinig gebruikt omdat alles er nog bijlangs liep, daarvoor in de plaats hydrofiel doeken gebruikt! En na een aantal weken slabbertjes, ook heel handig.
Een aantal dekentjes (voor in bed, box, kinderwagen etc. De dekentjes in bed moeten lang genoeg zijn zodat je ze makkelijk kunt instoppen.
Een grote hydrofiel doek om eventueel je kleintje in in te wikkelen tijdens het slapen. Heeft hier goed gewerkt.
Veel billendoekjes
Een klein plastic bakje met een plastic zakje erin voor de luiers. En na een dag het zakje in de container gooien! Vond onze kraamhulp ook een super idee van ons.
In de zomer heb je geen voetenzak nodig denk ik. Maar volstaat eventueel een vest en een dekentje in de Maxicosi
Oh ja en als je borstvoeding gaat geven tepelcreme.
Geniet ervan!!
Een nagelschaartje heb je echt wel nodig na de eerste weken. Die nagels groeien als een tierelier.
Spuugdoekjes weinig gebruikt omdat alles er nog bijlangs liep, daarvoor in de plaats hydrofiel doeken gebruikt! En na een aantal weken slabbertjes, ook heel handig.
Een aantal dekentjes (voor in bed, box, kinderwagen etc. De dekentjes in bed moeten lang genoeg zijn zodat je ze makkelijk kunt instoppen.
Een grote hydrofiel doek om eventueel je kleintje in in te wikkelen tijdens het slapen. Heeft hier goed gewerkt.
Veel billendoekjes
In de zomer heb je geen voetenzak nodig denk ik. Maar volstaat eventueel een vest en een dekentje in de Maxicosi
Oh ja en als je borstvoeding gaat geven tepelcreme.
Geniet ervan!!
vrijdag 12 april 2019 om 10:32
-Als je vaak buiten gaat met je toekomstige baby, zou ik zeker ook investeren in een deftige wandelwagen/buggy. Onze was tweedehands en was enorm snel versleten. Je kan natuurlijk ook kiezen voor een draagdoek.
-Luieremmer hebben we hier nooit gebruikt en bij de volgende ook niet van plan aan te schaffen. Een box ook niet nodig gehad, speelkleedje was even goed.
-Idd veel hydrofiele doeken, zeker in het begin ga je die wel nodig hebben.
-Voorzie genoeg pampers, ook eventueel al een pak in een groter maatje. Hetzelfde geldt voor kleertjes, zie dat je enkele stuks al een maatje groter hebt ook. Zeker geen overdreven dure kledij kopen, ze dragen het maar een korte tijd.
De rest is al gezegd, denk ik...
-Luieremmer hebben we hier nooit gebruikt en bij de volgende ook niet van plan aan te schaffen. Een box ook niet nodig gehad, speelkleedje was even goed.
-Idd veel hydrofiele doeken, zeker in het begin ga je die wel nodig hebben.
-Voorzie genoeg pampers, ook eventueel al een pak in een groter maatje. Hetzelfde geldt voor kleertjes, zie dat je enkele stuks al een maatje groter hebt ook. Zeker geen overdreven dure kledij kopen, ze dragen het maar een korte tijd.
De rest is al gezegd, denk ik...
vrijdag 12 april 2019 om 10:36
Het is echt heel persoonlijk.
Een badje bijvoorbeeld heb ik alleen in de kraamweek gebruikt. Hier gaan ze mee onder de douche of in de (schoongemaakte) gootsteen in de keuken. Geen gesleep met emmers.
Spuugdoekjes nooit gebruikt.
Overslagrompers vind ik ondingen.
Ik zou zeggen koop 3 overslagrompers en 3 gewone en bestel online nadat je ze geprobeerd hebt, kun je alsnog kijken wat je handig vind.
Ik kon niet zonder:
-voedingshemdjes van de h&m om in te slapen, bleven die borst compressen op hun plek zitten en werd ik niet telkens wakker in een nat bed
-stevig voedingskussen voor in bed
-kan water voor naast je bed s nachts als je bv gaat geven (dorst!!)
-stapels hydrofiele doeken (ik gebruik ze als opvang voor overtollige melk die na een week soms uit mijn borst spoot, als Spuugdoek, ik legde ze op het aankleedkussen, als plasopvanger bij het aankleden (zoontjes hadden de neiging om zodra die luier uitging alles onder te plassen, doek er snel op, schade beperkt) en als handdoek.
-meerdere aankleedkussens en per kussen 2 hoezen (en wat iemand hiervoor al zei die goedkope volstaan)
-lekkere omslagdoek voor je baby om lekker in te wikkelen die eerste weken
-meerdere kleine dekentjes (een in de wieg, een in de box, een in de wagen, een in de was heb zo hoef je niet steeds te zoeken)
-warme maxi cosi zak die je tot ver kan dichtritsen. Bij zon pasgeboren baby vind ik die jasjes echt een crime dus daar doe ik niet aan.
- geen kleertjes in 62 en 68 kopen vantevoren. Deze maten kreeg ik zo ontzettend veel dat ik amper iets heb moeten kopen.
-stokke trip trap babysit. Hier was het alsof ze roken dat wij gingen eten. Dan altijd huilen. In de babysit konden we ze gewoon aanschuiven en ons eten warm opeten.
-babybjorn wipstoel. Ideaal geen gehannes met klik dingen en bij reflux baby’s helemaal ideaal die moet je vaak lang rechtop houden na de voeding. Zo heb je toch eens je handen vrij.
- mocht je het nog niet in huis hebben: een voorraad diepvriesbakjes! Ik heb de laatste weken van mijn verlof iedere keer enorm veel maaltijd gekookt en de eerste kraamweken was dat heerlijk.
Hoefde me op drukke dagen niet druk te maken of we een beetje gezond te eten hadden want altijd nasi/spaghettisaus/6 verschillende soorten soep/curry op voorraad.
Een badje bijvoorbeeld heb ik alleen in de kraamweek gebruikt. Hier gaan ze mee onder de douche of in de (schoongemaakte) gootsteen in de keuken. Geen gesleep met emmers.
Spuugdoekjes nooit gebruikt.
Overslagrompers vind ik ondingen.
Ik zou zeggen koop 3 overslagrompers en 3 gewone en bestel online nadat je ze geprobeerd hebt, kun je alsnog kijken wat je handig vind.
Ik kon niet zonder:
-voedingshemdjes van de h&m om in te slapen, bleven die borst compressen op hun plek zitten en werd ik niet telkens wakker in een nat bed
-stevig voedingskussen voor in bed
-kan water voor naast je bed s nachts als je bv gaat geven (dorst!!)
-stapels hydrofiele doeken (ik gebruik ze als opvang voor overtollige melk die na een week soms uit mijn borst spoot, als Spuugdoek, ik legde ze op het aankleedkussen, als plasopvanger bij het aankleden (zoontjes hadden de neiging om zodra die luier uitging alles onder te plassen, doek er snel op, schade beperkt) en als handdoek.
-meerdere aankleedkussens en per kussen 2 hoezen (en wat iemand hiervoor al zei die goedkope volstaan)
-lekkere omslagdoek voor je baby om lekker in te wikkelen die eerste weken
-meerdere kleine dekentjes (een in de wieg, een in de box, een in de wagen, een in de was heb zo hoef je niet steeds te zoeken)
-warme maxi cosi zak die je tot ver kan dichtritsen. Bij zon pasgeboren baby vind ik die jasjes echt een crime dus daar doe ik niet aan.
- geen kleertjes in 62 en 68 kopen vantevoren. Deze maten kreeg ik zo ontzettend veel dat ik amper iets heb moeten kopen.
-stokke trip trap babysit. Hier was het alsof ze roken dat wij gingen eten. Dan altijd huilen. In de babysit konden we ze gewoon aanschuiven en ons eten warm opeten.
-babybjorn wipstoel. Ideaal geen gehannes met klik dingen en bij reflux baby’s helemaal ideaal die moet je vaak lang rechtop houden na de voeding. Zo heb je toch eens je handen vrij.
- mocht je het nog niet in huis hebben: een voorraad diepvriesbakjes! Ik heb de laatste weken van mijn verlof iedere keer enorm veel maaltijd gekookt en de eerste kraamweken was dat heerlijk.
Hoefde me op drukke dagen niet druk te maken of we een beetje gezond te eten hadden want altijd nasi/spaghettisaus/6 verschillende soorten soep/curry op voorraad.
vrijdag 12 april 2019 om 10:38
Overslag rompers vonden wij super onhandig. Ik had ze expres gekocht omdat ik overal las dat het handig was. Vriend en ik hebben ze niet gebruikt/ weggedaan. Maw het hangt van je voorkeur af.
Luieremmers/dure systemen: wij gebruiken gewoon luierzakjes en een normale prullenbak. vieze stinkende luiers gaan direct naar de vuilnisbak. Normale luiers gewoon in de (speciale) prullenbak.
Slapen:
Zoon sliep eerste half jaar naast ons in een wieg. Dat vond ik fijn. Daarna ging hij pas over naar ledikantje. Toen ging hij ook draaien en ook over naar slaapzakje. Wij hebben allemaal dekentjes voor ledikant. Duur en nooit gebruikt. Qua slapen, de eerste tijd slapen kindjes in hun ‘gewone kleertjes’, pyamas zijn dan dus ook niet nodig (dat komt pas vanaf maat 74)
Babyfoon:
Wij hebben niet een heel groot huis, als zoon huilt hoor je dat overal. Wij hebben de babyfoon nauwelijks gebruikt. Je kan ook een babyfoonapp en oude telefoon gebruiken. Kost 5 euro.
Babyschoentjes/slofjes:
Schattig, maar pas nodig vanaf het moment dat kindje kan lopen (1+). Ons zoontje bliefde niks aan zn voeten, we deden er dus niks mee.
Kleertjes:
Ver vooruit kopen is lastig ivm de seizoenen.
Wipstoel:
Hadden we geleend, niet veel gebruikt. Zoontje lag in het begin veel in de box als wij even handen vrij wilden. Wipstoel had hij niet veel mee.
Flessenwarmer: niet gehad, niet gemist (magnetron/waterkoker voldoet prima)
Luieremmers/dure systemen: wij gebruiken gewoon luierzakjes en een normale prullenbak. vieze stinkende luiers gaan direct naar de vuilnisbak. Normale luiers gewoon in de (speciale) prullenbak.
Slapen:
Zoon sliep eerste half jaar naast ons in een wieg. Dat vond ik fijn. Daarna ging hij pas over naar ledikantje. Toen ging hij ook draaien en ook over naar slaapzakje. Wij hebben allemaal dekentjes voor ledikant. Duur en nooit gebruikt. Qua slapen, de eerste tijd slapen kindjes in hun ‘gewone kleertjes’, pyamas zijn dan dus ook niet nodig (dat komt pas vanaf maat 74)
Babyfoon:
Wij hebben niet een heel groot huis, als zoon huilt hoor je dat overal. Wij hebben de babyfoon nauwelijks gebruikt. Je kan ook een babyfoonapp en oude telefoon gebruiken. Kost 5 euro.
Babyschoentjes/slofjes:
Schattig, maar pas nodig vanaf het moment dat kindje kan lopen (1+). Ons zoontje bliefde niks aan zn voeten, we deden er dus niks mee.
Kleertjes:
Ver vooruit kopen is lastig ivm de seizoenen.
Wipstoel:
Hadden we geleend, niet veel gebruikt. Zoontje lag in het begin veel in de box als wij even handen vrij wilden. Wipstoel had hij niet veel mee.
Flessenwarmer: niet gehad, niet gemist (magnetron/waterkoker voldoet prima)
vrijdag 12 april 2019 om 10:38
Gewone rompers kun je ook prima via de voetjes aantrekken.JuliaChild schreef: ↑12-04-2019 09:57
Bij overslagrompers kwam ik er bij het laatste drukknoopje altijd achter dat het scheef zat en kon ik overnieuw beginnen.
vrijdag 12 april 2019 om 10:39
Oh en niet teveel luiers in het kleinste maatje aanschaffen. Als je een groot kind krijgt zit je in no-time in een maatje groter en dan zit je met al die pakken luiers.
Een luieremmer hebben wij ook nooit gebruikt, wel een afvalbak met plastic zak erin. In het begin leegden we hem elke dag, nu dochter groter is blijven de plasluiers erin, poepluiers gooien we meteen in de kliko.
De wandelwagen hebben wij juist wel tweedehands, dat hoeft niet te betekenen dat hij snel versleten is. Wij kochten een tweedehands Bugaboo Cameleon (met garantie zelfs) en daar gaat binnenkort onze tweede in. Topding.
Een luieremmer hebben wij ook nooit gebruikt, wel een afvalbak met plastic zak erin. In het begin leegden we hem elke dag, nu dochter groter is blijven de plasluiers erin, poepluiers gooien we meteen in de kliko.
De wandelwagen hebben wij juist wel tweedehands, dat hoeft niet te betekenen dat hij snel versleten is. Wij kochten een tweedehands Bugaboo Cameleon (met garantie zelfs) en daar gaat binnenkort onze tweede in. Topding.
vrijdag 12 april 2019 om 10:42
Koop geen kleding met capuchon want dat ligt vervelend voor een baby.
Kopp ook geen polo shirtjes Baby's hebben een kort nekje dan kriebelen die kraagje in hun gezicht.
Pakjes met voetjes kunnen handig zijn want geen koude voetjes doordat de sokjes uitgaan.
Maar als je baby naar verhouding korte of lange benen heeft dan passen ze niet.
Kopp ook geen polo shirtjes Baby's hebben een kort nekje dan kriebelen die kraagje in hun gezicht.
Pakjes met voetjes kunnen handig zijn want geen koude voetjes doordat de sokjes uitgaan.
Maar als je baby naar verhouding korte of lange benen heeft dan passen ze niet.