Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
donderdag 26 maart 2009 om 21:10
ach Blogbabe, ben zelf met mijn naam niet anders gewend. En heb het echt niet als vreselijk ervaren. Wat mij niet leukt lijkt als je een naam hebt die heel NL heeft, of een naam waar je mee gepest wordt. Maar vind Thijs ook mooi, alleen een beetje ouderwets.
Voor mij is het belangrijk dat het een naam is die je zowel als kind als als volwassene goed mee kunt dragen. Vind persoonlijk sommige namen meer baby namen dan volwassen namen en daar moet je toch mee werken en zo. Bibi bijvoorbeeld is toch geen naam voor een volwassen vent? Of ben ik dan ouderwets, kan hoor
Voor mij is het belangrijk dat het een naam is die je zowel als kind als als volwassene goed mee kunt dragen. Vind persoonlijk sommige namen meer baby namen dan volwassen namen en daar moet je toch mee werken en zo. Bibi bijvoorbeeld is toch geen naam voor een volwassen vent? Of ben ik dan ouderwets, kan hoor
zaterdag 28 maart 2009 om 20:54
donderdag 2 april 2009 om 21:24
wat vinden jullie van Ilmari voor een jongen? stond in 2008 op nr 9 in de Finland top 100 jongensnamen. Heb er nog noooit van gehoord.
en wat te denken van Lazare, Timon, Duco, Krijn, Sebas, Boidin, Aless, Iven, Rein, Dinan, Lorin of Jespe.
(gewoon een rijtje ongewone namen, misschien voor iemand een inspiratie?)
en wat te denken van Lazare, Timon, Duco, Krijn, Sebas, Boidin, Aless, Iven, Rein, Dinan, Lorin of Jespe.
(gewoon een rijtje ongewone namen, misschien voor iemand een inspiratie?)
vrijdag 3 april 2009 om 21:00
Is er nog iemand die me kan helpen aan een leuke jongensnaam met een of twee lettergrepen die lekker kinkt bij Senna, en die in alle talen op dezelfde manier wordt uitgeproken (net als Senna dus)?
Ik zoek een bijzondere naam, niet uit de top 20 en niet unisex... iemand???
Alvast bedankt.
Meis
Alvast bedankt.
Meis
anoniem_29814 wijzigde dit bericht op 03-04-2009 21:07
Reden: foutje
Reden: foutje
% gewijzigd

dinsdag 7 april 2009 om 21:07
quote:1984 schreef op 07 april 2009 @ 20:50:
De tijd gaat dringen voor ons en nog steeds geen keuze gemaakt!
Wat vinden jullie van:
- Mees leuke naam, stel me er een populaire jongen bij voor
- Sjors slome alto die de hele dag aan de waterpijp hangt.
- Guus ook een beetje sloom, maar dan het type eeuwige
student
- Siem de ICT nerd van de klas
- Jim de spannende, "foute" jongen van de klas, met iets teveel
gel en een opgevoerde scooter
- Luuk de gezellige grapjas met een limegroen Poloshort
- Stan de bink, die alleen merkjes draagt.
Het is zo moeilijk...!!Maakt dit de keuze iets makkelijker?
De tijd gaat dringen voor ons en nog steeds geen keuze gemaakt!
Wat vinden jullie van:
- Mees leuke naam, stel me er een populaire jongen bij voor
- Sjors slome alto die de hele dag aan de waterpijp hangt.
- Guus ook een beetje sloom, maar dan het type eeuwige
student
- Siem de ICT nerd van de klas
- Jim de spannende, "foute" jongen van de klas, met iets teveel
gel en een opgevoerde scooter
- Luuk de gezellige grapjas met een limegroen Poloshort
- Stan de bink, die alleen merkjes draagt.
Het is zo moeilijk...!!Maakt dit de keuze iets makkelijker?
dinsdag 7 april 2009 om 22:27
Meis73;
Senna en ...
David, Daniel, Dinan, Aiden, Thom/Tom, Johan, Victor, Samuel, Simon, Tobias, Timon, Ralph, Rafaël, Joshua, Bram
1984;
Mees; héél leuk, wel populair volgens mij
Sjors; ook leuk, stoere naam
Guus; stoer, gewaagd, niet zoveel voorkomend
Siem; echt geweldig leuke en vrolijke naam
Jim; leuk, maar altijd de uitleg over Djim of Jim - uitspraak
Luuk; ook heel erg leuk
Stan; mwah, gaat wel, beetje bot
Heb je er wat aan??
Senna en ...
David, Daniel, Dinan, Aiden, Thom/Tom, Johan, Victor, Samuel, Simon, Tobias, Timon, Ralph, Rafaël, Joshua, Bram
1984;
Mees; héél leuk, wel populair volgens mij
Sjors; ook leuk, stoere naam
Guus; stoer, gewaagd, niet zoveel voorkomend
Siem; echt geweldig leuke en vrolijke naam
Jim; leuk, maar altijd de uitleg over Djim of Jim - uitspraak
Luuk; ook heel erg leuk
Stan; mwah, gaat wel, beetje bot
Heb je er wat aan??
woensdag 8 april 2009 om 09:32
woensdag 8 april 2009 om 09:41
Denk niet dat Mees té soft is.. tenminste, Iduna ziet een populaire jongen voor zich
en ik vind het een hele stoere naam. Niet té soft nee. Wel wat minder 'hard' dan Stan of Sjors. Zelf vind ik Siem passen in het rijtje van Mees, maar dan minder 'soft' en dus wat stoerder. Is Luuk trouwens ook zo populair?

woensdag 8 april 2009 om 10:33
quote:meis73xx schreef op 03 april 2009 @ 21:00:
Is er nog iemand die me kan helpen aan een leuke jongensnaam met een of twee lettergrepen die lekker kinkt bij Senna, en die in alle talen op dezelfde manier wordt uitgeproken (net als Senna dus)?
Senna & Raf
Senna & Ravi (betekent zon)
Senna & Ezra
Senna & Noah (door de h op het eind is ie toch niet unisex)
Senna & Mika
Senna & Luca (is wel unisex, maar ik denk bij deze naam toch wel echt eerst aan een jongen)
Senna & Beau
Senna & Raf
Senna & Ravi (betekent zon)
Senna & Ezra
Senna & Noah (door de h op het eind is ie toch niet unisex)
Senna & Mika
Senna & Luca (is wel unisex, maar ik denk bij deze naam toch wel echt eerst aan een jongen)
Senna & Beau
woensdag 8 april 2009 om 10:40
quote:Catooo schreef op 08 april 2009 @ 09:41:
Is Luuk trouwens ook zo populair? Ik werk op een basisschool en bij ons hoor je de naam Luuk (of Luc) echt vaak! Vaker dan Mees. Ik ken ook meerdere jongens die Mees heten. Helemaal niet te soft, hoor! Zijn hartstikke stoere kereltjes!
Variant op Mees: Maes.
Is Luuk trouwens ook zo populair? Ik werk op een basisschool en bij ons hoor je de naam Luuk (of Luc) echt vaak! Vaker dan Mees. Ik ken ook meerdere jongens die Mees heten. Helemaal niet te soft, hoor! Zijn hartstikke stoere kereltjes!
Variant op Mees: Maes.
woensdag 8 april 2009 om 13:22
hoi ladies,
Ik ben inmiddels ook alweer wat weekjes zwanger en weet nog niet of het een jongen of meisje gaat worden. M'n eerste is een meid en toen ik van haar zwanger was had ik voor een jongen de hele zwangerschap 'Senne' als naam in mijn hoofd. Ik vind het nog steeds een supermooie naam, maar hoor 'm nu ook vaak voor meisjes en twijfel nu dus wel heel erg. Ik weet dat het in Belgie een van de populairste jongensnamen is, maar ja: daar wonen we niet .
Wat is jullie mening? Bedankt vast!
Ik ben inmiddels ook alweer wat weekjes zwanger en weet nog niet of het een jongen of meisje gaat worden. M'n eerste is een meid en toen ik van haar zwanger was had ik voor een jongen de hele zwangerschap 'Senne' als naam in mijn hoofd. Ik vind het nog steeds een supermooie naam, maar hoor 'm nu ook vaak voor meisjes en twijfel nu dus wel heel erg. Ik weet dat het in Belgie een van de populairste jongensnamen is, maar ja: daar wonen we niet .
Wat is jullie mening? Bedankt vast!

woensdag 8 april 2009 om 14:46
@1984,
-Mees: Echt 10X niks, snap absoluut niet dat deze naam zo populair is. Waarschijnlijk omdat hij in sterrenland veel gebruikt wordt. Ik zie bij deze naam altijd zo'n nestkastje met vogels voor me maar absoluut geen stoer knulletje/vent!
De andere namen zijn erg leuk.
@Megami, Senne vind ik meer een jongens dan een meisjesnaam. Ik vind het een leuke naam.
-Mees: Echt 10X niks, snap absoluut niet dat deze naam zo populair is. Waarschijnlijk omdat hij in sterrenland veel gebruikt wordt. Ik zie bij deze naam altijd zo'n nestkastje met vogels voor me maar absoluut geen stoer knulletje/vent!
De andere namen zijn erg leuk.
@Megami, Senne vind ik meer een jongens dan een meisjesnaam. Ik vind het een leuke naam.
woensdag 8 april 2009 om 15:27
Lente09; dat ligt er wel erg aan wat de eerste naam wordt... zou de combinatie ook wel belangrijk vinden.
Van jouw lijstje vind ik Sebas en Ruben het mooist, Maurits helemaal niks, en Thomas en Lucas wel leuk. Vind Sebastian nog net wat leuker klinken trouwens.
Megami; Ik ken maar 1 jongen die Senne heet, en geen meisjes, maar toen ik hoorde dat het jongetje was geboren en deze naam had gekregen dacht ik wel even; O is dat een jongensnaam... (kende alleen Sienna als naam, geen Senna, Senne of iets dergelijks) nu denk ik dus altijd meteen aan dat jongetje.. (hier heb je waarschijnlijk helemaal niks aan )
Van jouw lijstje vind ik Sebas en Ruben het mooist, Maurits helemaal niks, en Thomas en Lucas wel leuk. Vind Sebastian nog net wat leuker klinken trouwens.
Megami; Ik ken maar 1 jongen die Senne heet, en geen meisjes, maar toen ik hoorde dat het jongetje was geboren en deze naam had gekregen dacht ik wel even; O is dat een jongensnaam... (kende alleen Sienna als naam, geen Senna, Senne of iets dergelijks) nu denk ik dus altijd meteen aan dat jongetje.. (hier heb je waarschijnlijk helemaal niks aan )
woensdag 8 april 2009 om 15:34
quote:Lente09 schreef op 08 april 2009 @ 13:10:
-Thomas te gewoontjes, als je het mij vraagt, komt zo vaak voor
-Maurits leuk en mooi
-Sebastiaan is erg populair, maar persoonlijk heb ik er helemaal niks mee. Ik denk dan aan dat gedicht van Annie MG Schmidt over de spin Sebastiaan
-Lucas erg mooi
-Ruben nee, ik ken een vervelende Ruben (pestkop) dus hier zou ik niet voor gaan Succes!!!!!!!
-Thomas te gewoontjes, als je het mij vraagt, komt zo vaak voor
-Maurits leuk en mooi
-Sebastiaan is erg populair, maar persoonlijk heb ik er helemaal niks mee. Ik denk dan aan dat gedicht van Annie MG Schmidt over de spin Sebastiaan
-Lucas erg mooi
-Ruben nee, ik ken een vervelende Ruben (pestkop) dus hier zou ik niet voor gaan Succes!!!!!!!