Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 19 april 2009 om 13:07
maandag 20 april 2009 om 08:57
Ja Yuna, dat klopt op zich wel een beetje, ik denk dat men tegenwoordig weer meer gaat voor; Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.. Dus lekkere normale namen, soms heel hollands, soms toch wat aparter maar met een hollandse (makkelijke) uitspraak. Zelf hou ik daar ook wel van, maar tis ook op het forum wel eens anders geweest hoor
Zal eens kijken of ik nog wat terug kan vinden van meer 'aparte' lijstjes...
Zal eens kijken of ik nog wat terug kan vinden van meer 'aparte' lijstjes...
maandag 20 april 2009 om 09:07
Niet alle namen zijn even apart, maar na wat speurwerk:
Tobias, Rafael, Silvan, Daniel, Noah, Boaz, Lennon, Storm, Jayden, Redmer, Senne, Camiel, Roemer, Milo, Viggo, Kiran, Ravi, Drazic, Logan, Danté, Aaron, Misha, Simeon, Jona, Yilan, Jelten, Ingmar, Quinn, Morris, Aiden, Kieran, Troy, Wes, Devin, Gideon, Leander, Pepijn, Espen, Liam, Silver, Silvijn, Servaas, Rein, Ilay, Igo, Irmin, Iscah, Ismaël, Irwin, Iron, Isaiah, Imran, Iggy,
Tobias, Rafael, Silvan, Daniel, Noah, Boaz, Lennon, Storm, Jayden, Redmer, Senne, Camiel, Roemer, Milo, Viggo, Kiran, Ravi, Drazic, Logan, Danté, Aaron, Misha, Simeon, Jona, Yilan, Jelten, Ingmar, Quinn, Morris, Aiden, Kieran, Troy, Wes, Devin, Gideon, Leander, Pepijn, Espen, Liam, Silver, Silvijn, Servaas, Rein, Ilay, Igo, Irmin, Iscah, Ismaël, Irwin, Iron, Isaiah, Imran, Iggy,

zaterdag 25 april 2009 om 00:07
Hi girls,
Wij zijn op zoek naar een stoere, korte, leuke jongensnaam..
Het valt niet echt mee..
We hebben een aantal namen die we leuk vinden.. Sven, Roan en Bjorn (geen Bjórn).
Nou zei een vriendin laatst uit het niets (terwijl ze niets weet over onze namen) dat ze Sven echt een 'aso' naam vindt, echt iets voor kampers..... We schrokken ons rot. Hebben jullie die associatie ook? Welke van de drie vinden jullie het leukst en hebben jullie nog andere namen die in dit rijtje passen?
Thanks!
Wij zijn op zoek naar een stoere, korte, leuke jongensnaam..
Het valt niet echt mee..
We hebben een aantal namen die we leuk vinden.. Sven, Roan en Bjorn (geen Bjórn).
Nou zei een vriendin laatst uit het niets (terwijl ze niets weet over onze namen) dat ze Sven echt een 'aso' naam vindt, echt iets voor kampers..... We schrokken ons rot. Hebben jullie die associatie ook? Welke van de drie vinden jullie het leukst en hebben jullie nog andere namen die in dit rijtje passen?
Thanks!
zaterdag 25 april 2009 om 01:17
Ik vind Sven op zich geen aso-naam maar ergens kan ik me wel weer een aso-tiepje bij die naam voorstellen (gouden kettinkje enzo). In mijn ogen een twijfelgeval. Wat vind je van Sepp? Beetje in dezelfde sfeer maar toch een andere associatie (wederom, slechts in mijn ogen). Of Sander.
Bjorn vind ik echt niet leuk. Roan vind ik wel redelijk okee.
Bjorn vind ik echt niet leuk. Roan vind ik wel redelijk okee.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
zaterdag 25 april 2009 om 06:40
Sven: leuk en helemaal niet aso! Ik werk op een redelijk elitair schooltje en daar zitten meerdere jongens die Sven heten.
Bjorn: redelijk leuk. Ik zou zelf voor Björn gaan (da's toch de officiële schrijfwijze, of vergis ik me?).
Roan: leuk!
Andere namen die ik erbij vind passen: Lars, Ole, Sverre, Sep, Stef, Niels/Nils, Stan, Max, Mats, Jurre, Jens
Bjorn: redelijk leuk. Ik zou zelf voor Björn gaan (da's toch de officiële schrijfwijze, of vergis ik me?).
Roan: leuk!
Andere namen die ik erbij vind passen: Lars, Ole, Sverre, Sep, Stef, Niels/Nils, Stan, Max, Mats, Jurre, Jens
maandag 27 april 2009 om 14:53
quote:Catooo schreef op 08 maart 2009 @ 13:02:
candy15; ik heb er al een paar op het meisjesnamentopic gezet, maar zal ook hier wat ideeen plaatsen:
Isabel/Charlotte en ... (ik vind persoonlijk isabel leuker dan charlotte)
Oliver, Samuel, David, Daniel, Nathan, Jacob, Caspar, Berend(ok is niet engels, wel passend vind ik), Gabriel, Ryan, Lewis (erg leuke combi!), Cameron, Liam, Adam, Ethan, Riley, Benjamin, Isaac, Levi, Finn.Het is al wel even geleden maar alsnog bedankt Jij hebt de naam Liam o.a de naam Liam opgenoemt en dat is het ook geworden samen met Liv Dat kwam ik nog even vertellen.
candy15; ik heb er al een paar op het meisjesnamentopic gezet, maar zal ook hier wat ideeen plaatsen:
Isabel/Charlotte en ... (ik vind persoonlijk isabel leuker dan charlotte)
Oliver, Samuel, David, Daniel, Nathan, Jacob, Caspar, Berend(ok is niet engels, wel passend vind ik), Gabriel, Ryan, Lewis (erg leuke combi!), Cameron, Liam, Adam, Ethan, Riley, Benjamin, Isaac, Levi, Finn.Het is al wel even geleden maar alsnog bedankt Jij hebt de naam Liam o.a de naam Liam opgenoemt en dat is het ook geworden samen met Liv Dat kwam ik nog even vertellen.
maandag 4 mei 2009 om 22:59
haha de naam van mijn zoontje zie ik inderdaad nergens is jullie aparte namen lijstje staan.
Mijn zoontje heet Anfernee , en nee niet op zijn nl uitspreken maar engels. (Enfernie) Voluit is het Anfernee Joel, en dus hoor je ook nog wel eens AJ .
Ik heb eigenlijk nog nooit geen kindje gehoord die ook zo heet.
Terwijl de naam toch wel degelijk in gebruik is.
Mijn zoontje heet Anfernee , en nee niet op zijn nl uitspreken maar engels. (Enfernie) Voluit is het Anfernee Joel, en dus hoor je ook nog wel eens AJ .
Ik heb eigenlijk nog nooit geen kindje gehoord die ook zo heet.
Terwijl de naam toch wel degelijk in gebruik is.
woensdag 6 mei 2009 om 09:08
Help, wij hebben jongensnamencrisis...
Ik ben over 2 weken uitgerekend van de 2e en we zijn ineens niet meer bij met de gekozen jongensnaam (Emiel).
Heb nog wel 2 andere opties, namelijk Joris, wat ik een mooie naam vind, maar eigenlijk net een beetje te gewoontjes (en te '80 misschien) en Lander, dat is een vlaamse naam, die ik eigenlijk net een beetje te apart vind.... (heb m hier ooit eerder geopperd en toen waren de reacties he? is dat n naam?? )
Help, wat te doen??
Ik ben over 2 weken uitgerekend van de 2e en we zijn ineens niet meer bij met de gekozen jongensnaam (Emiel).
Heb nog wel 2 andere opties, namelijk Joris, wat ik een mooie naam vind, maar eigenlijk net een beetje te gewoontjes (en te '80 misschien) en Lander, dat is een vlaamse naam, die ik eigenlijk net een beetje te apart vind.... (heb m hier ooit eerder geopperd en toen waren de reacties he? is dat n naam?? )
Help, wat te doen??