Verjaardag

13-04-2019 23:28 47 berichten
hoe zouden jullie het vinden als jullie vriend je niet uitnodigd op zijn verjaardagsfeest die hij samen met zijn vrienden organiseerd? (omdat ze allemaal in de zelfde maand jarig zijn)
Dan ziet hij je niet als vriendin en zou ik hem dus ook niet als vriend meer zien.
Belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk...
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Ik zou dat raar vinden. Tenzij ze het met alleen de jarigen vieren ofzo.
Ligt er aan wie wel zijn uitgenodigd. Als het enkel zijn vaste groep vrienden is zonder anderen, dan meer dan prima. Neemt de rest aanhang mee dan zou ik niet zo blij zijn.
Ligt er denk ik een beetje aan:
hoe oud jullie zijn, hoe lang jullie twee elkaar al kennen, of de vrienden van X of Y jaar oud allemaal misschien al 10 jaar lang de traditie hebben opgebouwd hun verjaardag op deze manier met elkaar te vieren....

en dan weer: stel dat jouw vriend + één andere vriend een vriendin hebben, maar 3 van hen nog niet....dan vieren zij het mischien 'net als ...jaar daarvoor, heel solidair met alleen de vrienden onder elkaar....'.

Dus, wat is de context?
Dat het een sukkel is en ik wel wat beters te doen heb. Voor altijd.
Gebruna schreef:
13-04-2019 23:34
Ligt er denk ik een beetje aan:
hoe oud jullie zijn, hoe lang jullie twee elkaar al kennen, of de vrienden van X of Y jaar oud allemaal misschien al 10 jaar lang de traditie hebben opgebouwd hun verjaardag op deze manier met elkaar te vieren....

en dan weer: stel dat jouw vriend + één andere vriend een vriendin hebben, maar 3 van hen nog niet....dan vieren zij het mischien 'net als ...jaar daarvoor, heel solidair met alleen de vrienden onder elkaar....'.

Dus, wat is de context?
Ze hebben verkering. En ze mag niet komen. Meer context is niet nodig.
Als mijn vriend/partner dat deed was hij gelijk mijn ex.
Mag de andere aanhang ook niet komen? Of jij alleen niet?
ik geef mn bek ook maar een douw
Maar hij is je vriend toch niet meer?
En waarom kom je niet meer terug in je andere twee topics van de afgelopen week, die feitelijk over hetzelfde onderwerp gaan?
Lucifer2018 schreef:
13-04-2019 23:44
Ze hebben verkering. En ze mag niet komen. Meer context is niet nodig.
Ik vertelde juist dat ik de context belangrijk vind.
Zeg maar, ik gaf gewoon mijn mening, zodat TO + anderen die kunnen lezen (en vervolgens al dan niet naast zich neer leggen).

Verkering/relatie...is er allemaal in gradaties.
leeftijd betrokkenen: 18 of 38 jaar maakt m.i. iets uit v.w.b. de manier waarop ik zou reageren op zo'n verjaardag
'Niet uitgenodigd' is voor mij niet perse gelijk aan 'niet mogen komen'.
Een 10 jarige traditie van vrienden zou ik respecteren; in elk geval niet gaat staan drammen als een (reeds gepland?) feest plaats zal vinden op een moment dat ik (alsdan) inmiddels toevallig verkering heb gekregen met één van de feestvarkens....
Als er geen enkele partner is uitgenodigd omdat zij als vrienden onder elkaar een feestje willen vieren dan zou ik er denk ik niet zo mee zitten en gewoon een keer apart iets met hem gaan doen om het te vieren. Als er wel allerlei andere partners, familieleden, et cetera zijn uitgenodigd en ik als enige niet mag komen dan zou ik het wel heel raar vinden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Waarom zou iemand een feestje geven zonder aanhang? Op een normaal feest worden vrienden/vriendinnen van ... toch ook uitgenodigd?
Misschien omdat op een feestje mét aanhang de helft van de gasten elkaar niet of amper kennen en je daardoor een heel ander soort feest krijgt?
Als het alleen met zijn mannelijke vrienden is, vind ik het niet raar.
Dan ziet hij je niet als vriendin.....
Loepje.

Lieverd: hij heeft het uitgemaakt.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Het is je vriend niet meer maar je ex (gelezen in je andere topic) dus hij heeft geen reden om je uit te nodigen.

Laat die jongen gewoon met rust en ga verder met je leven.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
Ik denk niet dat TO gaat reageren, net als in haar vorige topics.

En Hallohey, je hebt geen vriend, want de vriend die je had wilde single zijn. Dus je ex heeft alle recht om jou niet uit te nodigen.
EvyBlissy schreef:
14-04-2019 06:49
Loepje.

Lieverd: hij heeft het uitgemaakt.

Dit. Je vindt het moeilijk te accepteren hè. Sterkte meid :hug:
TO: hij wilde toch single zijn en voorlopig geen contact?
Wat heb jij dan op zijn verjaardag te zoeken?
Ik volg je niet helemaal.. ontken je gewoon dat het uit is? probeer je hardnekkig in beeld te blijven? of is de verkering weer aan?
Hoe zit het nou?
Het is een week geleden dat hij het uit heeft gemaakt. En het was ongetwijfeld een moeilijke week (loepje). Maar de laatste van wie je nu troost kunt verwachten, is hij. Laat hem gaan. Ga zelf leuke dingen ondernemen met je eigen vrienden. Hou een filmmarathon. Ga een hele dag je hoofd leeg fietsen. Stort je op je werk. Verzin dingen om niet aan hem te hoeven denken.

Hij wil je niet (meer). Lik je wonden en ga verder met je leven. Hij verkiest zijn vrienden boven jou (loepje). Zoveel is duidelijk. En dat zal iedereen doen zolang jij je zo afhankelijk en slachtofferig blijft opstellen.
Als het een jongens onder elkaar feestje is waar geen enkele aanhang welkom is, lijkt me gewoon prima. Hij kan met jou op 'n andere dag romantisch uit eten gaan ter gelegenheid van zijn verjaardag tenslotte.
Los van to waar het logisch is gezien t uit is, wij vieren met onze vriendengroep ook regelmatig onze verjaardag alleen met de meiden of alleen met de mannen waar mijn vriend dan dus heen gaat. Soms doen mensen t wel is voor iedereen, dan wordt iedereen uitgenodigd op een tijdstip dat de drie kinderen die onze vriendengroep rijk is ook mee kunnen komen. BBQ bijvoorbeeld. Maar zeer vaak als een van de meiden jarig is vieren we dat met de meiden onderling en vorige jaar deed ik t samen met een vriendin onze verjaardagen en was man ook niet uitgenodigd. Thuis wel verjaardag nog gevierd met ons gezinnetje en familie dus zo shocking vind ik t niet.
where ever you go, go with your heart

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven