Verjaardag
zaterdag 13 april 2019 om 23:34
Ligt er denk ik een beetje aan:
hoe oud jullie zijn, hoe lang jullie twee elkaar al kennen, of de vrienden van X of Y jaar oud allemaal misschien al 10 jaar lang de traditie hebben opgebouwd hun verjaardag op deze manier met elkaar te vieren....
en dan weer: stel dat jouw vriend + één andere vriend een vriendin hebben, maar 3 van hen nog niet....dan vieren zij het mischien 'net als ...jaar daarvoor, heel solidair met alleen de vrienden onder elkaar....'.
Dus, wat is de context?
hoe oud jullie zijn, hoe lang jullie twee elkaar al kennen, of de vrienden van X of Y jaar oud allemaal misschien al 10 jaar lang de traditie hebben opgebouwd hun verjaardag op deze manier met elkaar te vieren....
en dan weer: stel dat jouw vriend + één andere vriend een vriendin hebben, maar 3 van hen nog niet....dan vieren zij het mischien 'net als ...jaar daarvoor, heel solidair met alleen de vrienden onder elkaar....'.
Dus, wat is de context?
zaterdag 13 april 2019 om 23:44
Ze hebben verkering. En ze mag niet komen. Meer context is niet nodig.Gebruna schreef: ↑13-04-2019 23:34Ligt er denk ik een beetje aan:
Dus, wat is de context?
zondag 14 april 2019 om 00:22
Ik vertelde juist dat ik de context belangrijk vind.Lucifer2018 schreef: ↑13-04-2019 23:44Ze hebben verkering. En ze mag niet komen. Meer context is niet nodig.
Zeg maar, ik gaf gewoon mijn mening, zodat TO + anderen die kunnen lezen (en vervolgens al dan niet naast zich neer leggen).
Verkering/relatie...is er allemaal in gradaties.
leeftijd betrokkenen: 18 of 38 jaar maakt m.i. iets uit v.w.b. de manier waarop ik zou reageren op zo'n verjaardag
'Niet uitgenodigd' is voor mij niet perse gelijk aan 'niet mogen komen'.
Een 10 jarige traditie van vrienden zou ik respecteren; in elk geval niet gaat staan drammen als een (reeds gepland?) feest plaats zal vinden op een moment dat ik (alsdan) inmiddels toevallig verkering heb gekregen met één van de feestvarkens....
zondag 14 april 2019 om 00:33
Als er geen enkele partner is uitgenodigd omdat zij als vrienden onder elkaar een feestje willen vieren dan zou ik er denk ik niet zo mee zitten en gewoon een keer apart iets met hem gaan doen om het te vieren. Als er wel allerlei andere partners, familieleden, et cetera zijn uitgenodigd en ik als enige niet mag komen dan zou ik het wel heel raar vinden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 14 april 2019 om 07:57
Het is een week geleden dat hij het uit heeft gemaakt. En het was ongetwijfeld een moeilijke week (loepje). Maar de laatste van wie je nu troost kunt verwachten, is hij. Laat hem gaan. Ga zelf leuke dingen ondernemen met je eigen vrienden. Hou een filmmarathon. Ga een hele dag je hoofd leeg fietsen. Stort je op je werk. Verzin dingen om niet aan hem te hoeven denken.
Hij wil je niet (meer). Lik je wonden en ga verder met je leven. Hij verkiest zijn vrienden boven jou (loepje). Zoveel is duidelijk. En dat zal iedereen doen zolang jij je zo afhankelijk en slachtofferig blijft opstellen.
Hij wil je niet (meer). Lik je wonden en ga verder met je leven. Hij verkiest zijn vrienden boven jou (loepje). Zoveel is duidelijk. En dat zal iedereen doen zolang jij je zo afhankelijk en slachtofferig blijft opstellen.
zondag 14 april 2019 om 08:14
Los van to waar het logisch is gezien t uit is, wij vieren met onze vriendengroep ook regelmatig onze verjaardag alleen met de meiden of alleen met de mannen waar mijn vriend dan dus heen gaat. Soms doen mensen t wel is voor iedereen, dan wordt iedereen uitgenodigd op een tijdstip dat de drie kinderen die onze vriendengroep rijk is ook mee kunnen komen. BBQ bijvoorbeeld. Maar zeer vaak als een van de meiden jarig is vieren we dat met de meiden onderling en vorige jaar deed ik t samen met een vriendin onze verjaardagen en was man ook niet uitgenodigd. Thuis wel verjaardag nog gevierd met ons gezinnetje en familie dus zo shocking vind ik t niet.
where ever you go, go with your heart