Je moet niet vetter worden
zaterdag 13 april 2019 om 16:49
Net een knallende ruzie achter de rug na wat begon als een ontzettende leuke dag. Mijn vriend en ik hadden net wat issues over ons sexleven uitgepraat op een goede en volwassen manier omdat ik door deze issues wat onzeker werd.
We raakte in gesprek over een foto aan mijn muur waarop hij vindt dat ik er mooi uitzie waarop ik opmerkte: jeetje was daar wel een stuk slanker maar zat ook zo niet lekker in mijn vel toentertijd. Hij zei hierop terwijl hij mij recht in de ogen aan keek: je bent goed zoals je nu bent maar je moet niet vetter worden, waarop ik hem verbaasd aankeek en hij daarop zei ik meen het hoor!
Ik vond het echt een klote opmerking ook omdat ik een normaal gewicht bij mijn lengte heb en ik echt niet wist waar dit nu ineens vandaan kwam, en het voor mij echt uit het niets kwam.
Ik vroeg hem waarom hij dit zei of hij mij te dik vindt? Eerst zei hij dat hij het niet meende en zelf ook niet wist waarom hij dit zei. Toen probeerde hij het bij mij neer te leggen dat vrouwen zeuren over hun gewicht en hij dat niet erg vindt dat ze te zwaar zijn, toen ging het ineens over zijn ex die daar ook altijd over zeurde. Ik zei hem: ik zeur nooit tegen jou over mijn gewicht behalve dat ik mij wat onzeker in bed ging voelen door bepaalde dingen.
Waar ik zelf een gruwelijke hekel aan heb is dat iemand iets zegt wat een ander kwetst en het daarna ontkent wordt of het bij jou neerlegt alsof het ineens mijn probleem is.
Het enige wat ik wilde weten is waarom hij dit zei. Dat kon ik mij dus niet vertellen. Het ontaarde in een vette ruzie en hij is gelukkig weggegaan.
Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
Want ik ben echt niet onzeker over hoe ik eruit zie, ik heb mezelf geaccepteerd hoe ik ben, zorg goed voor mezelf, eet goed.
Ga niet mee in zijn suikerverslaving ook omdat het mij niets doet, vind het niet eens lekker. Maar toch zit het mij dwars, vooral dat “je moet niet vetter worden” want dan zegt hij toch eigenlijk dat hij mij vet vindt? Of ben ik nou gek?
We raakte in gesprek over een foto aan mijn muur waarop hij vindt dat ik er mooi uitzie waarop ik opmerkte: jeetje was daar wel een stuk slanker maar zat ook zo niet lekker in mijn vel toentertijd. Hij zei hierop terwijl hij mij recht in de ogen aan keek: je bent goed zoals je nu bent maar je moet niet vetter worden, waarop ik hem verbaasd aankeek en hij daarop zei ik meen het hoor!
Ik vond het echt een klote opmerking ook omdat ik een normaal gewicht bij mijn lengte heb en ik echt niet wist waar dit nu ineens vandaan kwam, en het voor mij echt uit het niets kwam.
Ik vroeg hem waarom hij dit zei of hij mij te dik vindt? Eerst zei hij dat hij het niet meende en zelf ook niet wist waarom hij dit zei. Toen probeerde hij het bij mij neer te leggen dat vrouwen zeuren over hun gewicht en hij dat niet erg vindt dat ze te zwaar zijn, toen ging het ineens over zijn ex die daar ook altijd over zeurde. Ik zei hem: ik zeur nooit tegen jou over mijn gewicht behalve dat ik mij wat onzeker in bed ging voelen door bepaalde dingen.
Waar ik zelf een gruwelijke hekel aan heb is dat iemand iets zegt wat een ander kwetst en het daarna ontkent wordt of het bij jou neerlegt alsof het ineens mijn probleem is.
Het enige wat ik wilde weten is waarom hij dit zei. Dat kon ik mij dus niet vertellen. Het ontaarde in een vette ruzie en hij is gelukkig weggegaan.
Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
Want ik ben echt niet onzeker over hoe ik eruit zie, ik heb mezelf geaccepteerd hoe ik ben, zorg goed voor mezelf, eet goed.
Ga niet mee in zijn suikerverslaving ook omdat het mij niets doet, vind het niet eens lekker. Maar toch zit het mij dwars, vooral dat “je moet niet vetter worden” want dan zegt hij toch eigenlijk dat hij mij vet vindt? Of ben ik nou gek?

zondag 14 april 2019 om 17:01
Hopen dat diegene met iemand is die het net zo belangrijk vind en nooit medische complicaties krijgt.
En ik gok dat je je wederhelft dan alsnog in wil ruilen als je 50 of 60 bent maar dat mislukt dan en dan blijf je eenzaam achter.
Maar misschien vergis ik me wel en kick ik over 25 jaar op oude lijven.

zondag 14 april 2019 om 17:21
zondag 14 april 2019 om 18:07
Je smaak verandert sowieso naarmate je ouder wordt. Toen ik 18 was vond ik oudere vrouwen helemaal niks. Ik neem aan dat die trent zich doorzet en dat als ik 60 ben, ik een strakke plasser kan krijgen van 60 jarige vrouwen. Ik denk het wel, zolang ze geen 25 kilo vet teveel hebben.YellowLemon schreef: ↑14-04-2019 17:01Hopen dat diegene met iemand is die het net zo belangrijk vind en nooit medische complicaties krijgt.
En ik gok dat je je wederhelft dan alsnog in wil ruilen als je 50 of 60 bent maar dat mislukt dan en dan blijf je eenzaam achter.
Maar misschien vergis ik me wel en kick ik over 25 jaar op oude lijven.![]()
zondag 14 april 2019 om 19:02
Met die houding gaat ieder spetterend seksleven naar de maan lijkt me. Je moet je toch aangetrokken tot elkaar voelen en moeite doen? Die andere punten zijn ook zeker belangrijk in een relatie maar het oog wil ook wat. Anders wordt het een slappe bedoeling...Lucifer2018 schreef: ↑14-04-2019 16:25Nee, niet per se.. Ik zorg daar helemaal niet voor. Ik verzorg mijzelf voor mijzelf.
Ik draag wat ik wil en mijn partner ook. En of hij een snor neemt en ik 5 kilo zwaarder.. wij vinden elkaar prima en leuk.
Ik snap dat geleuter wat per se moet kunnen binnen een 'gezonde' relatie gewoon niet. Als mijn partner zo zou doen als die gast van TO.. dikke schop onder zijn reet. Zulk gedrag is niks gezonds aan.
Je kan prima een relatie hebben waarin niet zo op uiterlijkheden gefocussed wordt. En aantrekkelijk zijn ook heel erg afhangt van andere dingen. Humor, iq en eq, gedrag naar de ander toe. Houding naar mensen.
En ik ben blij dat ik zo'n partner heb. Heel blij.
zondag 14 april 2019 om 20:04
Maar ik zie er nog net zo uit als 5 maanden geleden, dus daarin ben ik niet veel veranderd. En hij kende mij nog niet in de periode dat de foto werd gemaakt.Sooofff schreef: ↑14-04-2019 10:17Omdat ze het er misschien een beetje mee eens is? Je lichaam accepteren is iets anders dan er blij mee zijn. Het is een ontzettend lompe opmerking van die vriend maar als hij dit op een andere manier zou zeggen dan mag hij dit toch wel bespreken?
Stel dat ze 50kg was toen ze een relatie kregen en nu opeens 65kg weegt, wat allebei in de gezonde marge kan vallen, dan mag hij toch aangeven dat hij dat wat minder vindt?
Context is belangrijk en die weten we verder niet. Maar stel je voor dat je vriend veel aan zou komen omdat hij niet meer sport en vaak McDonald’s eet, dan zou je dit wel even bespreken toch?
Met accepteren van mijn lichaam bedoel ik dat ik niet meer krampachtig bezig ben jong te willen blijven en aan de verwachtingen van de buitenwereld te voldoen. Ik heb altijd veel aandacht voor mijn uiterlijk gehad waar ik mijn zelfvertrouwen uithaalde maar ook mijn onzekerheden.
Het is aan hem of hij mij accepteert zoals ik nu ben.
zondag 14 april 2019 om 20:08
*Ik had die vijf maanden gemist. Hij is er net dus in dat geval mag hij natuurlijk niet hardop verwachten dat je er zoals vroeger uitziet.Sjaantje37 schreef: ↑14-04-2019 20:04Maar ik zie er nog net zo uit als 5 maanden geleden, dus daarin ben ik niet veel veranderd. En hij kende mij nog niet in de periode dat de foto werd gemaakt.
Met accepteren van mijn lichaam bedoel ik dat ik niet meer krampachtig bezig ben jong te willen blijven en aan de verwachtingen van de buitenwereld te voldoen. Ik heb altijd veel aandacht voor mijn uiterlijk gehad waar ik mijn zelfvertrouwen uithaalde maar ook mijn onzekerheden.
Het is aan hem of hij mij accepteert zoals ik nu ben.

zondag 14 april 2019 om 20:17
Uitgepraat?Sjaantje37 schreef: ↑14-04-2019 20:07Ik heb mijn vriend deze topic laten lezen. Hij heeft ontzettend veel spijt van zijn opmerking en we hebben het uitgepraat, ook ik ben toch ook even bij mezelf gaan graven waarom buiten zijn lompe woordkeuze het mij zo raakte.
In mijn ogen kun je zoiets niet echt uitpraten en meestal blijft er toch iets van na-etteren.
Persoonlijk zou ik afgaande op wat je hier schrijft niet met deze man verder willen.Jullie zijn kort samen, gedoe met seks en hij maakt onhandige/rot opmerkingen.
zondag 14 april 2019 om 20:30
Nou top. Heeft ie nu wel een bevredigende verklaring gegeven voor die rotopmerking?Sjaantje37 schreef: ↑14-04-2019 20:07Ik heb mijn vriend deze topic laten lezen. Hij heeft ontzettend veel spijt van zijn opmerking en we hebben het uitgepraat, ook ik ben toch ook even bij mezelf gaan graven waarom buiten zijn lompe woordkeuze het mij zo raakte.
zondag 14 april 2019 om 20:40
Met toestemming van mijn vriend mag ik dit plaatsen, wat hij heeft opgeschreven na onze ruzie:
Je moet niet vetter worden, en dat meen ik serieus
What the fuck bezielt jou (naam vriend)?
Waarom heb ik dat gezegd?
Is ze vet dan? Nee, absoluut niet
Is ze dik? Nee
Heeft ze een buikje? Ja
Is dat erg, zit je dat dwars? Totaal niet
Heb je haar gekwetst? Ja duidelijk, en daar
Schrok ik enorm van dat dat zo een impact heeft en ik had beter moeten weten met haar onzekerheid
Heb je er spijt van? Natuurlijk en ik ben heel bang dat dit de nekslag is voor onze relatie
Heb ik je vertrouwen beschadigd?
Ik vind dat namelijk heel erg in onze relatie, juist op het moment dat je jezelf durft open te stellen
Ben je bang dat jij je onzeker blijft voelen over jouw lichaam ook al zeg ik 100 keer dat ik je prachtig vindt?
Mijn zus heeft wel eens gezegd "wees voorzichtig met haar want ze is hartstikke leuk"
En wees vooral jezelf en blijf positief
Je hebt mij niet nodig...
"Ik heb jou niet nodig maar je voegt iets toe aan mijn leven"
Is ze dik? Nee
Heeft ze een buikje? Ja
Schrok ik enorm van dat dat zo een impact heeft en ik had beter moeten weten met haar onzekerheid
Heb je er spijt van? Natuurlijk en ik ben heel bang dat dit de nekslag is voor onze relatie
Ik vind dat namelijk heel erg in onze relatie, juist op het moment dat je jezelf durft open te stellen
Ben je bang dat jij je onzeker blijft voelen over jouw lichaam ook al zeg ik 100 keer dat ik je prachtig vindt?
Mijn zus heeft wel eens gezegd "wees voorzichtig met haar want ze is hartstikke leuk"
zondag 14 april 2019 om 20:43
Ik vind het wel apart dat je helemaal niets post over hoe dat gesprek over seks is gelopen....want ergens heb jij hem daar ook mee geraakt. Ik vind het trouwens wel goed dat je het hebt uitgepraat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zondag 14 april 2019 om 20:43
Tja. Blijkbaar weet je meer over mijn relatie of mijn uiterlijk dan ik.

Of kan je niet begrijpend lezen. Gok daarop.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 14-04-2019 20:52
7.37% gewijzigd

zondag 14 april 2019 om 20:46
Snap ik ook niet helemaal. Maar goed dat je het er nog over hebt gehad. Hopelijk is hij nu ineens wel hard en zal hij nooit meer zulke dingen op die manier zeggen. Ik duim voor je.Honingdropje2 schreef: ↑14-04-2019 20:42Dit heeft ie opgeschreven? Is het een soort interne dialoog met zichzelf of ben jij de ene stem?
zondag 14 april 2019 om 20:49
Ik wil het wel plaatsen maar is vrij intiem omdat ik dan echt iets over zijn achtergrond moet vertellen.viva-amber schreef: ↑14-04-2019 20:43Ik vind het wel apart dat je helemaal niets post over hoe dat gesprek over seks is gelopen....want ergens heb jij hem daar ook mee geraakt. Ik vind het trouwens wel goed dat je het hebt uitgepraat.
Wat ik wel kan vertellen is dat de opmerking van hem mij zo raakte omdat ik dacht dat dit dus het probleem zou kunnen zijn waarom hij zich niet echt kan ontspannen tussen de lakens.
Het heeft voor hem te maken met onzekerheid omdat hij voor mij jarenlang en dan echt jarenlang geen relatie heeft gehad maar ook geen scharrels oftewel geen sex.
Ik heb hem gevraagd of mijn gesprek over ons sexleven een trigger was om zo’n opmerking te plaatsen maar hij heeft het gesprek ook als prettig ervaren dus dat was niet niet.
zondag 14 april 2019 om 20:50
HIj schrijft veel op, zijn hersenspinsels maar ook de boodschappen...Honingdropje2 schreef: ↑14-04-2019 20:42Dit heeft ie opgeschreven? Is het een soort interne dialoog met zichzelf of ben jij de ene stem?

zondag 14 april 2019 om 21:01
Ik heb de indruk dat je aantrekkelijkheid met liefde verward. Ik vind het normaal dat je in de loop van een relatie/leven veranderingen aan je uiterlijk hebt die je meer of minder aantrekkelijk maken. En ik vind het ook niet vreemd als je daar met je partner over kan praten, juist omdat aantrekkelijkheid subjectief is. Ik vind het wel raar als iemand daar consequenties aan zou verbinden, want de liefde zou los moeten staan van hoe aantrekkelijk je iemand vindt.YellowLemon schreef: ↑14-04-2019 15:21Er zijn dus heel veel mensen die het een afknapper vinden wanneer je voor iemand valt en dan vervolgens met uiterlijke grenzen komt.
Dat heet voorwaardelijke liefde. Het is heel gezond om daar op zo’n oppervlakkige basis niet mee akkoord te willen gaan. Dat getuigd in mijn ogen juist van zelfvertrouwen. Dat je je niet naar beneden laat halen om zoiets.
zondag 14 april 2019 om 21:49
Even om een misverstand uit de wereld te helpen, zijn piemel is even hard als zijn woorden gisteren, dus daar ligt het probleem niet in bed.Lucifer2018 schreef: ↑14-04-2019 20:46Snap ik ook niet helemaal. Maar goed dat je het er nog over hebt gehad. Hopelijk is hij nu ineens wel hard en zal hij nooit meer zulke dingen op die manier zeggen. Ik duim voor je.

zondag 14 april 2019 om 21:51
Kiki 2.0Sjaantje37 schreef: ↑14-04-2019 21:49Even om een misverstand uit de wereld te helpen, zijn piemel is even hard als zijn woorden gisteren, dus daar ligt het probleem niet in bed.
zondag 14 april 2019 om 22:06
Wist het even niet anders te verwoorden..

maandag 15 april 2019 om 09:43
Met toestemming van je vriend?!!!Sjaantje37 schreef: ↑14-04-2019 20:40Met toestemming van mijn vriend mag ik dit plaatsen, wat hij heeft opgeschreven na onze ruzie:
Is ze dik? Nee
Heeft ze een buikje? Ja
Sinds wanneer moet je toestemming hebben van je vriend??
Laatste tip: GA METEEN WEG NU HET NOG KAN!!!
Het is een dominant mannetje!!
Die gaat jou helemaal kapot maken.
Je verdient veeeeel beter dan deze loser.
maandag 15 april 2019 om 09:47
Dit vind ik wel een érg overtrokken reactie.Labrujajoder schreef: ↑15-04-2019 09:43Met toestemming van je vriend?!!!
Ze plaatst dit gewoon namens haar vriend, haar vriend stemt ermee in dat zijn reactie op het forum komt. Meer niet. Het is niet dat ze overal toestemming van haar vriend voor nodig heeft.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 15 april 2019 om 09:58
Zonder zijn toestemming iets plaatsen wat hij persoonlijk voor zichzelf had opgeschreven, was een niet oké geweest. Volgens mij is het zwart geworden voor je ogen bij het woordje "toestemming", maar dat lijkt me hier wat onnodig.Labrujajoder schreef: ↑15-04-2019 09:43Met toestemming van je vriend?!!!
maandag 15 april 2019 om 10:08
Als ik het zo inschat heeft hij niet alleen jarenlang geen relatie gehad, maar misschien wel nooit, klopt dat? Als vrouwen je leven lang een onbereikbaar verlangen zijn, is het makkelijk om er een soort objecten van te maken, zonder innerlijk gevoelsleven. Misschien wilde hij even testen of je echt was.
maandag 15 april 2019 om 12:56
Hij heeft inderdaad maar twee langdurige relaties voor mij gehad en was nu inmiddels al jaren alleen. Eerlijk gezeg merk ik toch ondanks al zijn spijtbetuigingen dat er iets beschadigd is tussen ons.Pandax schreef: ↑15-04-2019 10:08Als ik het zo inschat heeft hij niet alleen jarenlang geen relatie gehad, maar misschien wel nooit, klopt dat? Als vrouwen je leven lang een onbereikbaar verlangen zijn, is het makkelijk om er een soort objecten van te maken, zonder innerlijk gevoelsleven. Misschien wilde hij even testen of je echt was.