nieuwe vriend van moeder
zondag 14 april 2019 om 14:43
Hallo,
Ik ben 17 jaar en sinds anderhalve week heeft mijn moeder een nieuwe vriend. dit is de eerste vriend na de scheiding van mijn ouders 3 jaar geleden. nu is deze vriend hier al 5x geweest en heeft hier vanacht geslapen mijn zusje heeft haar gisteren betrapt op sex en ik vandaag ook. ze stelt nu al haar vriend boven ons door te zeggen: als het je niet aan staat rot je maar op. zo ken ik mijn moeder niet en ik vind het nogal een probleem. ik ben zelf uitwonend maar als ik thuis ben was ze eerst altijd al druk bezig met haar tablet vanwege badoo.
ik maak me zorgen om mijn 15 jaar oude zusjes omdat ze nu net ook een baan heeft voor t eerst in 5 jaar en ze laat het huishouden steeds vaker vallen en het koken dus ook. een van mn zusjes gaat met foute mensen om, blijft vaak lang weg en rookt en drinkt stiekem en ik heb het idee dat mijn moeder daar niet genoeg aandacht aan besteed.
ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan want als ik thuis ben komt heel het huishouden op mij terecht en ik voel me ook niet welkom thuis behalve als het voor mn werk is of als ik klusjes moet doen. mijn relatie met mijn moeder verslechterd steeds meer en ik ben bang dat ik haar zo kwijt raak. er is steeds meer spanning tussen ons en het sloopt mij. als ik er dan over wil praten zegt ze steeds dat ik uit huis ben om op eigen benen te gaan staan en dat ik zelfstandig moet zijn (dit smoesje gebruikt ze als sinds mn 14e dat was wanneer ik voor t eerst uit huis ging) of ze begint er over dat ze ook een vrouw is naast het moeder zijn. en ze schreeuwd heel hard dat we geen respect hebben voor haar maar in mijn ogen verdiend ze dat ook niet.... ze gedraagd zich nu niet als een moeder en ik ben er klaar mee!!!
wat moet ik doen?
Ik ben 17 jaar en sinds anderhalve week heeft mijn moeder een nieuwe vriend. dit is de eerste vriend na de scheiding van mijn ouders 3 jaar geleden. nu is deze vriend hier al 5x geweest en heeft hier vanacht geslapen mijn zusje heeft haar gisteren betrapt op sex en ik vandaag ook. ze stelt nu al haar vriend boven ons door te zeggen: als het je niet aan staat rot je maar op. zo ken ik mijn moeder niet en ik vind het nogal een probleem. ik ben zelf uitwonend maar als ik thuis ben was ze eerst altijd al druk bezig met haar tablet vanwege badoo.
ik maak me zorgen om mijn 15 jaar oude zusjes omdat ze nu net ook een baan heeft voor t eerst in 5 jaar en ze laat het huishouden steeds vaker vallen en het koken dus ook. een van mn zusjes gaat met foute mensen om, blijft vaak lang weg en rookt en drinkt stiekem en ik heb het idee dat mijn moeder daar niet genoeg aandacht aan besteed.
ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan want als ik thuis ben komt heel het huishouden op mij terecht en ik voel me ook niet welkom thuis behalve als het voor mn werk is of als ik klusjes moet doen. mijn relatie met mijn moeder verslechterd steeds meer en ik ben bang dat ik haar zo kwijt raak. er is steeds meer spanning tussen ons en het sloopt mij. als ik er dan over wil praten zegt ze steeds dat ik uit huis ben om op eigen benen te gaan staan en dat ik zelfstandig moet zijn (dit smoesje gebruikt ze als sinds mn 14e dat was wanneer ik voor t eerst uit huis ging) of ze begint er over dat ze ook een vrouw is naast het moeder zijn. en ze schreeuwd heel hard dat we geen respect hebben voor haar maar in mijn ogen verdiend ze dat ook niet.... ze gedraagd zich nu niet als een moeder en ik ben er klaar mee!!!
wat moet ik doen?
anoniem_385073 wijzigde dit bericht op 15-04-2019 21:36
0.55% gewijzigd
maandag 15 april 2019 om 09:17
maandag 15 april 2019 om 09:21
ik woon niet op mezelf... ik woon op een woongroep omdat mama dat besloten heeft toen ik 13 was omdat ze geen zin had in een kind met problemen wat overigens allang niet meer spelen maar ze zegt nog steeds dat ik niet thuis kan wonen terwijl de realiteit gewoon is dat ze me dr uit getrapt heeft en ik maar op mn eigen benen moet gaan staan ik ben 17 nukopjechino schreef: ↑14-04-2019 18:15Nee dat doet haar zusje omdat hun moeder niet meer op haar let.
Maar ja je woont op jezelf, je hoeft niet te zorgen voor je zusje. Zorg ervoor dat je zusje zelf dat soort dingen leert zoals koken en schoonmaken.
maandag 15 april 2019 om 09:24
nou sorry hoor maar ze dit is niet de eerste waar ze sex mee heeft gehad sinds mn pa weg is.. elke man die ze ontmoet heeft heeft ze sex gehad en tot nu toe is elke man daarna ook weer weg gegaan... behalve deze
maandag 15 april 2019 om 09:29
nee toen zat ze steeds op badoo... sinds mn vader weg is is ze vrijwel alleen met haarzelf bezig en dat je mee helpt in het huishouden snap ik maar ik sta al alles thuis te doen sinds mn 12e en volgens mij is het niet normaal om een 12 jaar oud kind naar de winkel te sturen voor een boodschappen tas vol boodschappen op te halen dan 3 dagen in de week alleen te laten koken en de was te laten doen.... ik word al heel lang behandeld als een huisslaaf ipv kindmiekemv schreef: ↑14-04-2019 20:55TO als je al zo vroeg het huis uit bent gegaan, hoe was het dan voor vriend erbij kwam. Kunnen jullie terugvallen op jullie vader? Ik heb verder niet het idee dat sex ansich het probleem is ( ook al weet je dat liever niet) maar wel het niet rekening houden met jullie, de confrontaties en het niet beschikbaar zijn. En de snelheid ervan...hield ze daarvoor wel rekening met haar dochters?
maandag 15 april 2019 om 09:34
Heel naar voor maar dat is iets wat je moeder niet alleen jan besluiten. Daar is heel veel aan vooraf gegaan.lizzyxx2001 schreef: ↑15-04-2019 09:21ik woon niet op mezelf... ik woon op een woongroep omdat mama dat besloten heeft toen ik 13 was omdat ze geen zin had in een kind met problemen
maandag 15 april 2019 om 17:40
Jawel hoor, dat kan helaas wel.
Ik was 14 toen besloten werd door vader en stief, na het overlijden van mijn moeder toen ik 8 was en jaren dreigen dat te doen, mij op te ruimen. Daar is geen enkele instantie aan te pas gekomen behalve een klootviool van een huisarts die mij ook al niet kende want ooit maar 1 x gesproken.
Nu is dat al wel erg lang geleden, dus ik hoop bijna dat je gelijk hebt, maar over mij zijn er alleen maar leugens verteld en ben zelf nooit gehoord. En hopla, daar zat ik in een jeugdhuis.
There is always something happening, and it's usually right now
maandag 15 april 2019 om 17:43
Bespreek al die ellende met je mentor.lizzyxx2001 schreef: ↑15-04-2019 09:29nee toen zat ze steeds op badoo... sinds mn vader weg is is ze vrijwel alleen met haarzelf bezig en dat je mee helpt in het huishouden snap ik maar ik sta al alles thuis te doen sinds mn 12e en volgens mij is het niet normaal om een 12 jaar oud kind naar de winkel te sturen voor een boodschappen tas vol boodschappen op te halen dan 3 dagen in de week alleen te laten koken en de was te laten doen.... ik word al heel lang behandeld als een huisslaaf ipv kind
maandag 15 april 2019 om 18:01
Dan nog getuigd het van weinig respect voor je moeder om zo te praten op jou leeftijd.lizzyxx2001 schreef: ↑15-04-2019 09:24nou sorry hoor maar ze dit is niet de eerste waar ze sex mee heeft gehad sinds mn pa weg is.. elke man die ze ontmoet heeft heeft ze sex gehad en tot nu toe is elke man daarna ook weer weg gegaan... behalve deze
maandag 15 april 2019 om 18:29
Normaal gesproken als iemand wil gaan samenwonen met haar nieuwe vriend en er zijn kinderen in het spel, dan vindt iedereen dat het hoe dan ook te snel is en dat je je kinderen niet te snel met een nieuwe vriend moet confronteren. Nu is het 1,5 week en moet TO niet zeuren omdat haar moeder seks heeft? Hallo 15 en 17, dat zijn ook kinderen hoor.
TO ik denk zo te horen eerder dat je uit huis geplaatst bent omdat je ouders die naam niet waard zijn, dan omdat er met jou iets mis was. Ik zou erover praten met je begeleider, misschien wordt het tijd dat ze bij je zusjes ook ingrijpen. Het is niet jouw verantwoordelijkheid, jij bent zelf ook een kind nog. Het is goed als je in staat bent verantwoordelijkheid voor jezelf te nemen en uit te groeien tot een zelfstandige volwassene met de achtergrond van het gezin waar je uit komt. Je kunt niet je zusjes ook nog redden.
Ik verwacht niet dat je moeder gaat veranderen. Die vindt haar manier van leven zo te horen heel normaal. Die begrijpt niet eens wat ze verkeerd doet en alles ligt aan een ander.
TO ik denk zo te horen eerder dat je uit huis geplaatst bent omdat je ouders die naam niet waard zijn, dan omdat er met jou iets mis was. Ik zou erover praten met je begeleider, misschien wordt het tijd dat ze bij je zusjes ook ingrijpen. Het is niet jouw verantwoordelijkheid, jij bent zelf ook een kind nog. Het is goed als je in staat bent verantwoordelijkheid voor jezelf te nemen en uit te groeien tot een zelfstandige volwassene met de achtergrond van het gezin waar je uit komt. Je kunt niet je zusjes ook nog redden.
Ik verwacht niet dat je moeder gaat veranderen. Die vindt haar manier van leven zo te horen heel normaal. Die begrijpt niet eens wat ze verkeerd doet en alles ligt aan een ander.
maandag 15 april 2019 om 18:50
Waarom ben je zo vaak thuis? Misschien dat wat minder doen voorlopig? Naar dat je moeder zo weinig rekening met je houd. Heb je in de woongroep een mentor? Misschien kan die een beetje bemiddelen. Ik snap dat je je verantwoordelijk voelt voor je zusjes. Je bent inderdaad ook nog maar een kind. Dus je bent niet verantwoordelijk he. Ik hoop dat je goede begeleiding hebt op de groep. Sterkte meisje
maandag 15 april 2019 om 18:57
Vind ik ook. Maar het ligt aan het perspectief, als de moeder hier had geschreven had ze terecht een hoop shit over zich heen gekregen. Maar nu is de dochter de TO dus daar moet dan tegeningegaan worden.lattemachiato schreef: ↑15-04-2019 18:29Normaal gesproken als iemand wil gaan samenwonen met haar nieuwe vriend en er zijn kinderen in het spel, dan vindt iedereen dat het hoe dan ook te snel is en dat je je kinderen niet te snel met een nieuwe vriend moet confronteren. Nu is het 1,5 week en moet TO niet zeuren omdat haar moeder seks heeft? Hallo 15 en 17, dat zijn ook kinderen hoor.
maandag 15 april 2019 om 19:17
Ik werk binnen de jeugdhulpverlening en hoewel daar echt wel dingen (flink) fout kunnen gaan herken ik dit gelukkig niet.Grobbekuiken_ schreef: ↑15-04-2019 17:40Jawel hoor, dat kan helaas wel.
Ik was 14 toen besloten werd door vader en stief, na het overlijden van mijn moeder toen ik 8 was en jaren dreigen dat te doen, mij op te ruimen. Daar is geen enkele instantie aan te pas gekomen behalve een klootviool van een huisarts die mij ook al niet kende want ooit maar 1 x gesproken.
Nu is dat al wel erg lang geleden, dus ik hoop bijna dat je gelijk hebt, maar over mij zijn er alleen maar leugens verteld en ben zelf nooit gehoord. En hopla, daar zat ik in een jeugdhuis.
woensdag 17 april 2019 om 09:29
nee tuurlijk niet alleen ze gaat gewoon veel te snel ze had hem uitgenodigd zonder met ons te overleggen dus ii moest hem verplicht ontmoeten en dan vervolgens kwam hij op 1 avond na elke avond bij ons van 4 uur smiddags tot 12 uur of later snachts (ook doordeweeks) en dan hebben ze net een week en dan blijft hij logeren zonder dat met ons te overleggen en dan gaat ze met hem naar bed. en dat terwijl ze 2 week geleden nog zei dat ze niks met hem wilde omdat hij parkinson heeft.....viva-amber schreef: ↑14-04-2019 19:57Ik heb mijn moeder op seks betrapt....is dat verboden dan seks?
dus nee sex is niet verboden maar in dit geval vind ik het gewoon verkeerd
woensdag 17 april 2019 om 09:37
ja dat mag je vinden maar ik zeg ook al in mn verhaal dat ze mijn respect niet verdient.... ja het is mijn moeder maar het is ook gewoon een mens en respect moet je verdienen niet krijgen en met alle respect maar je weet niet wat er hier allemaal is voorgevallen.... en ze heeft de afgelopen jaren maar weinig gedaan om respect te verdienen..... een voorbeeld: ze was te bang om in te grijpen als mn pa weer eens agressief was...
dus zou je int vervolg je mening voor je willen houden want als je niks zinnigs te antwoorden hebt op mijn hulpvraag kan je maar gewoon beter niets antwoorden
woensdag 17 april 2019 om 13:57
Huh, je zegt dat je in een instelling woont.lizzyxx2001 schreef: ↑17-04-2019 09:29nee tuurlijk niet alleen ze gaat gewoon veel te snel ze had hem uitgenodigd zonder met ons te overleggen dus ii moest hem verplicht ontmoeten en dan vervolgens kwam hij op 1 avond na elke avond bij ons van 4 uur smiddags tot 12 uur of later snachts (ook doordeweeks) en dan hebben ze net een week en dan blijft hij logeren zonder dat met ons te overleggen en dan gaat ze met hem naar bed. en dat terwijl ze 2 week geleden nog zei dat ze niks met hem wilde omdat hij parkinson heeft.....
dus nee sex is niet verboden maar in dit geval vind ik het gewoon verkeerd