Radeloos

15-04-2019 12:41 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik moet even mijn hart luchten. Ik heb nu sinds vier maanden een vriend. Aan het begin hadden wij echt een hele fijne relatie, maar er zijn toch wel dingen gebeurd die mij doen twijfelen. Ik ben sowieso een persoon met ontzettende vertrouwensproblemen, bindingsangst en onzekerheid. Het was gek, want ik had het niet bij hem. Ik voelde me relaxed, er was niks aan de hand en het voelde alsof ik echt op kon bloeien. We hadden drie weken een relatie (na drie of vier maanden daten), het ging geweldig. Hij was naar een groot feest met de familie van zijn beste vriend en ik zat thuis op hem te wachten. Om een lang verhaal kort te maken: de beste vriendin van de zus van zijn beste vriendin was ook mee. Ze hebben de hele avond geflirt, hij wilde wel iets met haar doen als ik er niet zou zijn en ze hebben nummers uitgewisseld. Hij heeft er ontzettend erg over gelogen (want het was niet gebeurd, geen idee hoe zij aan mijn nummer komt, ik weet haar naam niet eens meer, ik heb mijn nummer niet gegeven, blabla) en daarna was hij eerlijk. Hij heeft het contact direct afgekapt. Zijn excuus was dat hij te dronken was.

Dat is nu al een tijd geleden, maar ik weet niet wat ik ermee aan moest. Ik ben ook totaal geen makkelijk persoon natuurlijk, maar ik voelde me juist zo goed bij hem. Nu heb ik last van vertrouwensproblemen en dat hele zooitje meer.

Daarnaast ging hij heel veel met zijn beste vriendin om. Hartstikke gezellig. Het enige wat mij niet lekker zat, was dat zij mij absoluut niet wilde ontmoeten. Ik mocht zeker niet mee naar haar verjaardag, want ze had geen bijzondere klik met mij (ik heb haar ooit 5 minuten gezien, toen ze dronken was). Ik vond dat gek overkomen. Ik zou altijd de partners van mijn beste vrienden willen ontmoeten. Ik heb die tijd afgevraagd of er ooit iets tussen hun gebeurd zou zijn. Mijn vriend ontkende het keer op keer, dus ik liet het erbij zitten. Toen bleek dat ze één keer dronken met elkaar in bed zijn beland (geen seks, alleen zoenen, knuffelen en samen slapen). Maar dat was lang geleden. Daarna bleek toch dat het meerdere keren is gebeurd. Ze zijn nooit verder gegaan dan zoenen, hij heeft wel aan haar gevoeld, hij wilde wel seks met haar, heeft dat aangegeven, is niet gebeurd. De laatste keer dat dat gebeurde was een paar dagen voordat hij met mij ging daten. Toen viel natuurlijk alles op zijn plaats.

Hij en ik zijn altijd heel open naar elkaar geweest over alles (tot zover hij dus niet loog). We hebben de laatste tijd wel veel ruzie gehad. Ik had twee dagen dat ik me ontzettend depressief voelde, ik kon het niet opbrengen om ook maar iets te doen en ik vroeg of hij misschien iets eerder thuis kon komen om er voor me te zijn. Ook al was het maar een half uur. Nee, dat kon niet. Hij was met vrienden. Ik ben nog best goed bevriend met mijn ex en hij kon wel wat tijd voor mij vrij maken. Toestemming gevraagd aan mijn vriend, was allemaal goed. Ik was daar uiteindelijk en toen belde mijn vriend of hij naar huis moest komen voor me. Toen ik vertelde dat ik bij mijn ex was, flipte hij. Hij voelde zich er toch niet goed bij. Ik ben direct weggegaan, voor hem.

Daarna zijn er meerdere ruzies gekomen en dit deed ik in zijn ogen fout:
- Alles wat hij verkeerd heeft gezegd, krijgt hij voor maaaandenlang terug te horen.
- Ik ben altijd jaloers.
- Ik heb veel te veel aandacht nodig.
- Hij is bang om mij dingen te vertellen omdat ik dan boos wordt.
- Hij heeft niet het gevoel dat hij vrij is.

Ik ben jaloers, ik zit nog steeds met bepaalde dingen van hem. Dat klopt. Verder vind ik dit niet eerlijk, want hij is vrij, ik had alleen aandacht nodig omdat ik me verschrikkelijk voelde etc.

Laatst mocht ik wat opzoeken op zijn telefoon, maar het wachtwoord klopte niet meer. Dus ik vroeg waarom hij zijn wachtwoord gewijzigd had. Toen zei hij eerst dat hij met mijn moeder gepraat had. Dat ging over mij, ik mocht het niet lezen. Ik vroeg of ik dat mocht zien, hij hoefde niks te laten lezen, maar gewoon dat het met mijn moeder was. ''Ik weet niet meer waarop ik met haar gepraat heb.'' Oke, dan open je WhatsApp en Messenger gewoon. Meerdere opties heb je niet echt. ''Ehm, ja ik kan het niet vinden.'' Zoek je maar verder. Het bleek uiteindelijk dat hij met een vriend van hem gepraat had en nogal erge dingen had gezegd die hij niet wilde laten lezen.

Ik weet het allemaal niet. Ik doe ontzettend veel fout in zijn ogen. Als je dit zo leest, lijkt hij niet gelukkig. Hij liegt ontzettend veel, durft niet eerlijk te zijn en doet deze dingen. Ik doe mijn best om mij te beteren voor hem, ik doe alles voor hem. Uitmaken of een break wilt hij absoluut niet. Hij zegt dat hij gek op me is, dat hij ontzettend veel van me houd, dat hij me niet kwijt wilt. Maar wat moet ik dan met dit alles, wat moet ik hier van denken?

Sorry voor het lange verhaal... Bedankt voor het lezen in ieder geval
Pff als je binnen 4 maanden relatie al zoveel gezeik met elkaar hebt, vraag ik me af hoe het jullie vergaat als er ooit stressvolle dingen in jullie levens gebeuren.

Mijn relatie zou het niet zijn. Zowel van zijn kant als van jouw kant.
Vermoeiend.
word eerst zelf stabiel , gelukkig met jezelf
Dat lijstje met die 4 dingen die hij noemde waarvan hij vind dat dat jouw fouten zijn, kloppen die 4 zaken?

Want als dat klopt, dan begrijp ik zijn afknappen en bijbehorend vlucht gedrag intussen wel.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Hoe weet je dat, van dat flirten op het feest ?

Waarom hebben jullie elkaars wachtwoorden al ; jullie beginnen net !

Het is wel de bedoeling dat je gelukkiger wordt van een relatie ipv onglukkiger.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je al die jaloezie, de controledrift, het gelieg, het zinlose gehengel om aandacht, het gedoe met telefoons en al dat puberale drama wegrekent lijken jullie beide me nog steeds heel ellendige partners. Een zegen voor de wereld dus dat jullie elkaar gevonden hebben en de rest van de wereld er minder last van heeft.

Zet door, trouw met elkaar, als je echt dat waanidee hebt dat je hier allemaal ueberhaupt iets mee moet, maar maak alsjeblieft geen kinderen.
Wat een drama nu al. Is dat echt wat je wil?
Het komt op mij over alsof hij nog niet toe is aan iets vast. Ik zou verder kijken. Denk niet dat je hier erg gelukkig van gaat worden.
Waarom wil je zijn wachtwoord hebben? Waarom heb je behoefte om alles te weten?

Ik zou ermee kappen als ik jou was, je wilt toch niet in deze positie zitten dat je alles van iemand moet weten en dat hij andersom alles bij elkaar liegt. Zo te horen ben jij niet de makkelijkste persoon, maar hij ook absoluut niet.

Jij hebt iemand nodig die niks te verbergen heeft en hij is waarschijnlijk nog niet toe aan iets serieus.
Dit gaat hem niet worden, jaloezie en wantrouwen maken alles kapot.Dan gaan er dingen stiekem gebeuren. En dat binnen 4 maanden. Pfff sterkte
Hij en ik zijn altijd heel open naar elkaar geweest over alles (tot zover hij dus niet loog).
Open zijn en zover hij niet loog. en dat in 1 zin
jij doet alles voor hem, hij is alleen voor zichzelf bezig.
En nee natuurlijk wil hij niet dat je het uitmaakt, dan heeft hij niemand die de zondebok kan zijn, die tegen hem opkijkt, die vreselijk verliefd is op hem. Dat zou dan allemaal wegvallen, en dan is hij vreselijk zielig (jij een stuk beter af, maar dat is een ander verhaal)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Tiswa schreef:
15-04-2019 14:02
Pff als je binnen 4 maanden relatie al zoveel gezeik met elkaar hebt, vraag ik me af hoe het jullie vergaat als er ooit stressvolle dingen in jullie levens gebeuren.

Mijn relatie zou het niet zijn. Zowel van zijn kant als van jouw kant.
Hiermee eens. Wat een gedoe, al na vier maanden! Dat wordt niks, sorry, maar ik kan er niets anders van maken.
Hij ontkent eerst allerlei dingen en vervolgens blijkt het dan toch anders te liggen (oftewel hij heeft gewoon lopen liegen). Ik weet niet hoor, ik vind eerlijkheid en vertrouwen het fundament onder je relatie en zoveel leugens in een paar maanden tijd.. leuk dat 'ie betrouwbaar leek maar dat is 'ie dus niet.

HIJ wil het niet uitmaken, maar deze jongen gaat JOU alleen maar ongelukkig maken (en je zo te horen nog een complex aanpraten ook, alsof het jouw schuld is dar 'ie liegt en je hem niet kunt vertrouwen). Dumpen die gast!
Je vriend is een mooie. Hij doet precies wat ie wil, liegt erover en als jij erachter komt hij jij een controlerende zeur.

Waar in zo'n gesprek verschuift het onderwerp van zijn leugens naar wat jij allemaal fout zou doen?

Trap er niet in. Mensen die je een kutgevoel geven terwijl zij degene zijn die niet eerlijk zijn, zijn jouw moeite, aandacht en liefde to-taal niet waard.
Lang verhaal kort, jullie passen niet bij elkaar.
Ik vraag mij persoonlijk altijd af hoe het toch kan dat juist vrouwen met vertrouwens- issues altijd dit soort mannen uitkiezen en dan vervolgens het slachtoffer uit gaan hangen.
Het land loopt vol met lieve, trouwe goedzakken. Maar die wil jij vast niet.
In het begin ging het heel goed?
Lieve schat na krap 4 maanden zit je juf in het begin van een relatie.

En nu al zoveel gedoe?
Gaat hen niet worden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dumpen en een vriend zoeken die niet drinkt of vreemd gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Na 4 maanden zouden jullie nog stapelverliefd op elkaar moeten zijn, geen genoeg van elkaar kunnen krijgen, altijd bij elkaar willen zijn, en vooral geen oog voor een ander hebben.

Het klinkt erg ongezond, alles bij elkaar. Ik denk dat het beter is om hiermee te stoppen, want hij triggert jou maar bovenal; hij is helemaal niet eerlijk!

Kies voor jezelf . :hug: sterkte
Na 4 maanden al zoveel ellende leugens. Gun jezelf ajb wat beters.
julius schreef:
15-04-2019 15:05
Je vriend is een mooie. Hij doet precies wat ie wil, liegt erover en als jij erachter komt hij jij een controlerende zeur.

Waar in zo'n gesprek verschuift het onderwerp van zijn leugens naar wat jij allemaal fout zou doen?

Trap er niet in. Mensen die je een kutgevoel geven terwijl zij degene zijn die niet eerlijk zijn, zijn jouw moeite, aandacht en liefde to-taal niet waard.
Precies!

En TO je bent niet voor niks achterdochtig en jaloers dat veroorzaakt hij! Maar hij is het niet waard!
Volgens mij ben je aan het dweilen met de kraan open … o_o Stel je even voor dat het je beste vriendin is die je dit vertelt. Wat zou je haar dan adviseren? Doorbijten, doorzetten en slikken? Of afkappen?
Ik vind het feit dat zijn beste vriendin jou (of zo zegt hij toch) absoluut niet wil ontmoeten zo’n grote alarmbel dat de rest er eigenlijk zelfs niet meer toe doet. Als ik jou was zou ik de eer aan jezelf houden en dit om deze reden ook gewoon afkappen. Ook al ben je erg jaloers, dit is niet het type mensen waar je echt op kan bouwen/vertrouwen. En beter nu na vier maanden dan nadat je er jaren aan verspild hebt! Sterkte :hug:
Ik zou ook radeloos zijn als ik geen eigenwaarde zou hebben. Zou daar wat aan doen.

Echt wat moet je met zo'n type.
Vier maanden een relatie...Je schrijft dat jullie aan het begin een fijne relatie hadden. Maar dit ís het begin en het is helemaal niet fijn!
Jij hebt flinke issues en lijkt dat en het daaruit voortvloeiende gedrag dat gewoon te accepteren als een gegeven. En hij is niet eerlijk.
Hou het voor gezien, hier wordt niemand gelukkig van. Jullie passen niet bij elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven