Schrikdraad kat

15-04-2019 18:07 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij hebben een kater van 1,5 jaar die sinds kort door heeft hoe die uit de tuin kan ontsnappen.
Wij willen hem graag in de tuin laten om verschillende redenen (zielig als hij weggaat, andere mensen geen last bezorgen van een kat etc etc).
Nu hebben we een stroom/schrikdraad gespannen boven tegen de muren.
Ik ben zelf niet voor deze methode omdat ik het zielig vind als dieren een schokje krijgen. Maar dit was de enige optie...

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet wat er zielig is aan schrikdraad hoor. Het is een heel klein kort tikje wat je voelt, en ja dat krijg ik zelf ook wel eens bij de paarden. Vind ik geen dierenmishandeling.
Het is nooit goed hier, hou je je kat binnen je eigen tuin, ook niet goed. :facepalm:
Anoniem0894 schreef:
15-04-2019 18:40
Gelukkig niet ;-). En als die dat wel had was dit draad evengoed veilig. Speciaal voor katten en niet veel volt.
Hij kan zich nog steeds doodschrikken...
Alle reacties Link kopieren
REDHOTHEAD schreef:
15-04-2019 18:42
Ik snap niet wat er zielig is aan schrikdraad hoor. Het is een heel klein kort tikje wat je voelt, en ja dat krijg ik zelf ook wel eens bij de paarden. Vind ik geen dierenmishandeling.
Het is nooit goed hier, hou je je kat binnen je eigen tuin, ook niet goed. :facepalm:
Dank je wel. Heb er net aan gevoeld en tis idd een klein tikje...
Anoniem0894 schreef:
15-04-2019 18:43
Dank je wel. Heb er net aan gevoeld en tis idd een klein tikje...
Jij bent wel iets groter dan poes he!
Labrujajoder schreef:
15-04-2019 18:37
Bij paarden en vee vind ik het net zo afschuwelijk hoor.
Een goed geankerd metalen hek/afrastering houdt paarden of welke dieren dan ook, echt wel tegen.

Ja en dat is onbetaalbaar om verschillende weilanden heen. Een paard of koe houdt echt niks over aan schrikdraad.
Vele malen beter dan prikkeldraad ook. Ik heb gezien wat dat met een paardenborst doet als ze schrikken en erdoor rennen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
15-04-2019 18:44
Jij bent wel iets groter dan poes he!
Heb je zelf nooit per ongeluk zo'n hek voor paarden aangeraakt? Dan ben jij een stuk kleiner. Je krijgt een schok en je schrikt je de tering, maar echt pijn doet het niet.
Plus, een kat heeft een vacht ter isolatie die wij niet hebben.
kit_kat wijzigde dit bericht op 15-04-2019 18:54
10.49% gewijzigd
gizzmo-returns schreef:
15-04-2019 18:42
Hij kan zich nog steeds doodschrikken...

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat mensen oordelen over hoe wij met onze kat om gaan en zelfs het woord 'dierenmishandeling' in hun mond nemen. Niemand weet hoe wij met onze kat om gaan. Onze kat wordt op en top verwend en vertroeteld bij ons. Krijgt alle aandacht en liefde. Als wij de kater uit de tuin willen laten is het niet goed want wij mogen anderen niet lastig vallen met onze kater en de gevolgen daarvan. Zorgen wij voor een schrikdraadje dat speciaal voor katten is ontwikkeld, is het ook niet goed.
Als ik me niet gedroeg vroeger kreeg ik ook een waai om mijn oren, is dit ook mishandeling dan?! De bedoeling is dat de kat er 1x van schrikt en vervolgens niet meer weg gaat. Hij geniet hier volop bij ons, en een beter thuis zie ik hem niet gauw meer krijgen. Jammer dat mensen daar zo'n makkelijk oordeel over lijken te vellen.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
15-04-2019 18:29
En verder, is onze kat hier enorm gelukkig. Dus wie ben jij om te oordelen dat wij onze kat mishandelen en geen goed thuis geven. Triest...
Als je ballen had gehad, dan had je gewoon op je vorige topic hierover door kunnen gaan. Zo van, bedankt voor alle tips, het meedenken en het Googelen maar ik trek lekker toch mijn eigen plan. Was je sneller klaar geweest. Het op deze sneaky manier doen (alsof er nooit een ander topic is geweest) zegt veel over jou. En dan hier zogenaamd ervaringen vragen terwijl je er ook deze keer helemaal niets mee gaat doen. Dat is pas triest.
I'm not a crazy cat lady, I'm a cat enthusiast
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
15-04-2019 18:42
Hij kan zich nog steeds doodschrikken...

En zonder schrikdraad onder een auto/fiets/scooter/bakfiets/vrachtwagen/scootmobiel komen, of worden vergiftigd, gestolen, mishandeld, zich doodschrikken van de piepende remmen van de auto omdat hij opeens oversteekt. Enzo.

TO, prima optie. Kennissen van mij hebben dit ook al jaren voor hun katten, er is er nog nooit een van dood gegaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
15-04-2019 18:59
Als je ballen had gehad, dan had je gewoon op je vorige topic hierover door kunnen gaan. Zo van, bedankt voor alle tips, het meedenken en het Googelen maar ik trek lekker toch mijn eigen plan. Was je sneller klaar geweest. Het op deze sneaky manier doen (alsof er nooit een ander topic is geweest) zegt veel over jou. En dan hier zogenaamd ervaringen vragen terwijl je er ook deze keer helemaal niets mee gaat doen. Dat is pas triest.
Ook nog denken dat je mij kent 😅😂... en ik ben zeker met de tips en adviezen van mensen op mijn vorige topic aan de slag gegaan. Daarom hebben wij een bedrijf laten komen en alle opties besproken.
Helaas konden veel opties niet i.v.m. onze nogal vreemde tuin..

Gelukkig zijn er genoeg mensen wat het een prima optie vinden.
anoniem_374974 wijzigde dit bericht op 15-04-2019 19:21
20.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
15-04-2019 19:06
En zonder schrikdraad onder een auto/fiets/scooter/bakfiets/vrachtwagen/scootmobiel komen, of worden vergiftigd, gestolen, mishandeld, zich doodschrikken van de piepende remmen van de auto omdat hij opeens oversteekt. Enzo.

TO, prima optie. Kennissen van mij hebben dit ook al jaren voor hun katten, er is er nog nooit een van dood gegaan.
Fijn om te horen dat het bij je kennissen goed werkt. Hopelijk bij ons ook :-D
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
15-04-2019 18:59
Als je ballen had gehad, dan had je gewoon op je vorige topic hierover door kunnen gaan. Zo van, bedankt voor alle tips, het meedenken en het Googelen maar ik trek lekker toch mijn eigen plan. Was je sneller klaar geweest. Het op deze sneaky manier doen (alsof er nooit een ander topic is geweest) zegt veel over jou. En dan hier zogenaamd ervaringen vragen terwijl je er ook deze keer helemaal niets mee gaat doen. Dat is pas triest.
Ik vind jou erg achterdochtig, is me al in een ander topic opgevallen ook.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
15-04-2019 19:11
Ook nog denken dat je mij kent 😅😂... Gelukkig zijn er genoeg mensen wat het een prima optie vinden.
Ja fijn he, meepraters! :thumbsup:
I'm not a crazy cat lady, I'm a cat enthusiast
Alle reacties Link kopieren
REDHOTHEAD schreef:
15-04-2019 19:16
Ik vind jou erg achterdochtig, is me al in een ander topic opgevallen ook.
Daar lig ik niet wakker van dat jij dat vindt.
I'm not a crazy cat lady, I'm a cat enthusiast
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
15-04-2019 19:18
Ja fijn he, meepraters! :thumbsup:
Niks meepraters, dat is mijn mening, geen meepraten!
Calamitycat schreef:
15-04-2019 19:19
Daar lig ik niet wakker van dat jij dat vindt.
Catje, kom naar mijn topic, dan laat ik je mijn kleed zien, da's beter dan dat gedoe hier.
Alle reacties Link kopieren
REDHOTHEAD schreef:
15-04-2019 19:19
Niks meepraters, dat is mijn mening, geen meepraten!
Ik vind jou erg vooringenomen, ik had het namelijk helemaal niet tegen jou.
I'm not a crazy cat lady, I'm a cat enthusiast
Ik vraag me af of dit werkt, tuurlijk zal een kat schrikken, dan kan hij of terug gaan of er juist overheen met het mogelijke gevolg dat hij misschien niet terug de tuin in durft.

Verder ben ik een groot voorstander van mensen die zorgen dat hun kat veilig in eigen tuin kan blijven, zonder kans op allerlei ongevallen en zonder dat hij andere mensen lastig valt. Toch betwijfel ik of de methode die jij gekozen hebt de meest veilige is voor het beestje. Zeker wanneer je weet dat er een kattenbeul in de buurt actief is. Ik zou persoonlijk gekozen hebben voor een ren denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-04-2019 19:21
Catje, kom naar mijn topic, dan laat ik je mijn kleed zien, da's beter dan dat gedoe hier.
Niet nodig hoor, ik vermaak me uitstekend hier.
I'm not a crazy cat lady, I'm a cat enthusiast
Wij hebben schuin gaas aan de bovenkant van de schutting. Stenen muurtje (2,20 meter ongeveer) hebben we niks aan gedaan.
Het is net een luchtruimte van een gevangenis ;-D niet mooi. Maar het werkt perfect.

Af en toe kijkt kater verlangend omhoog.
Ik begrijp niet dat mensen schrikdraad zo erg vinden. Krijgt zo’n beest niks van hoor.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
15-04-2019 19:34
Wij hebben schuin gaas aan de bovenkant van de schutting. Stenen muurtje (2,20 meter ongeveer) hebben we niks aan gedaan.
Het is net een luchtruimte van een gevangenis ;-D niet mooi. Maar het werkt perfect.

Af en toe kijkt kater verlangend omhoog.
Dat is precies wat TO ook was aangeraden in haar andere topic maar haar vriend vond dat niet mooi. Tsja... wil je nou of je kat veilig in de tuin zit of niet. Schrikdraad is helemaal niet nodig, daar gaat het mij om, er zijn genoeg andere manier om een kat in de tuin te houden.

Maar goed, ik ben er weg van, schrikdraad schijnt het helemaal te zijn. Prima. Mijn mening is dat een kat daarvan angstig wordt. Een kat zal namelijk altijd blijven proberen de tuin uit te komen en steeds weer 'zijn neus stoten' aan het schrikdraad. Ik vind dat zielig en vooral ook heel erg onnodig.
I'm not a crazy cat lady, I'm a cat enthusiast
Pipistrello schreef:
15-04-2019 19:34
Wij hebben schuin gaas aan de bovenkant van de schutting. Stenen muurtje (2,20 meter ongeveer) hebben we niks aan gedaan.
Het is net een luchtruimte van een gevangenis ;-D niet mooi. Maar het werkt perfect.

Af en toe kijkt kater verlangend omhoog.
Ik vind dat met die bamboe rollers echt mooi.
Prima toch, als het speciaal voor katten is? Beter dan je kat in de buurt te laten lopen, tot grote ergernis van kattenhaters die het dier vergiftigen, aanrijden, schieten met een luchtbuks, laten verzuipen, laten stikken of andere dieronvriendelijke praktijken met het beest uithalen. Prima oplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven