Schrikdraad kat
maandag 15 april 2019 om 18:07
Hoi,
Wij hebben een kater van 1,5 jaar die sinds kort door heeft hoe die uit de tuin kan ontsnappen.
Wij willen hem graag in de tuin laten om verschillende redenen (zielig als hij weggaat, andere mensen geen last bezorgen van een kat etc etc).
Nu hebben we een stroom/schrikdraad gespannen boven tegen de muren.
Ik ben zelf niet voor deze methode omdat ik het zielig vind als dieren een schokje krijgen. Maar dit was de enige optie...
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Wij hebben een kater van 1,5 jaar die sinds kort door heeft hoe die uit de tuin kan ontsnappen.
Wij willen hem graag in de tuin laten om verschillende redenen (zielig als hij weggaat, andere mensen geen last bezorgen van een kat etc etc).
Nu hebben we een stroom/schrikdraad gespannen boven tegen de muren.
Ik ben zelf niet voor deze methode omdat ik het zielig vind als dieren een schokje krijgen. Maar dit was de enige optie...
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
maandag 15 april 2019 om 20:06
[quote=Anoniem0894 post_id=29817538 time=1555344422 user_id=374974]
Hoi,
Nu hebben we een stroom/schrikdraad gespannen boven tegen de muren.
Ik ben zelf niet voor deze methode omdat ik het zielig vind als dieren een schokje krijgen. Maar dit was de enige optie...
Oké, dus je bent zelf niet voor deze methode en je vindt het zielig, maar als anderen dat ook vinden dan voel je je aangevallen.....
Hoi,
Nu hebben we een stroom/schrikdraad gespannen boven tegen de muren.
Ik ben zelf niet voor deze methode omdat ik het zielig vind als dieren een schokje krijgen. Maar dit was de enige optie...
Oké, dus je bent zelf niet voor deze methode en je vindt het zielig, maar als anderen dat ook vinden dan voel je je aangevallen.....
maandag 15 april 2019 om 20:08
Zag op Pinterest allemaal DIY.
maandag 15 april 2019 om 20:09
Ja, die hoogspanningskabels zijn helemaal gevaarlijk.TinPanAlley schreef: ↑15-04-2019 20:07Wij hebben twee katten en we willen ze graag na het broedseizoen in de tuin laten. Catrollers zijn hier geen optie dus we denken ook aan schrikdraad. Ik maak me alleen zorgen om vogeltjes die erop gaan zitten.
maandag 15 april 2019 om 20:10
TinPanAlley schreef: ↑15-04-2019 20:07Wij hebben twee katten en we willen ze graag na het broedseizoen in de tuin laten. Catrollers zijn hier geen optie dus we denken ook aan schrikdraad. Ik maak me alleen zorgen om vogeltjes die erop gaan zitten.
Zorgen hoeft niet.
https://willemwever.kro-ncrv.nl/vraag_a ... els-zitten
maandag 15 april 2019 om 20:14
Maar dan moet je wel echt heel handig zijn. Zodra zo'n rol ook maar even niet lekker rolt kan er een kat over.
En die materialen aanschaffen tikt ook best aan.
We waren nu voor onder €100 klaar
Paar rollen fijn gaas en de metalen staanders heeft vriend zelf gemaakt en laten spuiten met autolak.
Dan maar iets minder stylish
maandag 15 april 2019 om 20:16
Zou mij ook niet zo boeien hoor. Maar aangezien de vriend van TO het wel boeit zou ik dat dus wel zo oplossen. Je weet tenslotte dat een huisdier kosten meebrengt,Pipistrello schreef: ↑15-04-2019 20:14Maar dan moet je wel echt heel handig zijn. Zodra zo'n rol ook maar even niet lekker rolt kan er een kat over.
En die materialen aanschaffen tikt ook best aan.
We waren nu voor onder €100 klaar
Paar rollen fijn gaas en de metalen staanders heeft vriend zelf gemaakt en laten spuiten met autolak.
Dan maar iets minder stylish![]()
maandag 15 april 2019 om 20:17
Waarom heb je dit topic geopend...je hebt geen goedkeuring nodig van vreemden...is dit om te rellen of zo????Anoniem0894 schreef: ↑15-04-2019 18:47Jammer dat mensen oordelen over hoe wij met onze kat om gaan en zelfs het woord 'dierenmishandeling' in hun mond nemen. Niemand weet hoe wij met onze kat om gaan. Onze kat wordt op en top verwend en vertroeteld bij ons. Krijgt alle aandacht en liefde. Als wij de kater uit de tuin willen laten is het niet goed want wij mogen anderen niet lastig vallen met onze kater en de gevolgen daarvan. Zorgen wij voor een schrikdraadje dat speciaal voor katten is ontwikkeld, is het ook niet goed.
Als ik me niet gedroeg vroeger kreeg ik ook een waai om mijn oren, is dit ook mishandeling dan?! De bedoeling is dat de kat er 1x van schrikt en vervolgens niet meer weg gaat. Hij geniet hier volop bij ons, en een beter thuis zie ik hem niet gauw meer krijgen. Jammer dat mensen daar zo'n makkelijk oordeel over lijken te vellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 15 april 2019 om 20:20
Jemig, hebben jullie een hekel aan ts ofzo? Wat een overdreven gedoe zeg. Ik heb drie katten en schrikdraad om de tuin, zijn mijn buren diepgelukkig mee. Van die schrikdraad krijgen ze helemaal niks en een tikkie stroom is minder zielig dan een tikkie van de bumper van een auto.
Overigens heb ik ook twee paarden met schrikdraad om hun wei. Als je daar tegenaan loopt krijg je een godvergeten oplawaai. Da's fijn, daar lopen ze maar 1 keer tegenaan en dan hebben ze diep respect voor de draad. Dat vinden de automobilisten op de weg naast de wei dan weer prettig, een paard op je bumper is nog veel vervelender dan een kat op je bumper.
Overigens heb ik ook twee paarden met schrikdraad om hun wei. Als je daar tegenaan loopt krijg je een godvergeten oplawaai. Da's fijn, daar lopen ze maar 1 keer tegenaan en dan hebben ze diep respect voor de draad. Dat vinden de automobilisten op de weg naast de wei dan weer prettig, een paard op je bumper is nog veel vervelender dan een kat op je bumper.
maandag 15 april 2019 om 20:29
Dan is het ook gewoon niet zo'n slimme kat, he. Ik zou willen dat meer mensen schrikdraad in hun tuin hadden voor de katten. Dan was mijn tuin tenminste niet iedere keer ondergescheten door die 'het-zijn-dieren-dus-ze-moeten-de-vrijheid-krijgen-interesseert-mij-het-dat-ik-daarmee-de-buurt-overlast-bezorg' katten. Prima oplossing TO. Kat blij, want kan de tuin in. Buren blij, want kat kan niet hun tuin in. Win-winCalamitycat schreef: ↑15-04-2019 19:51Dat is precies wat TO ook was aangeraden in haar andere topic maar haar vriend vond dat niet mooi. Tsja... wil je nou of je kat veilig in de tuin zit of niet. Schrikdraad is helemaal niet nodig, daar gaat het mij om, er zijn genoeg andere manier om een kat in de tuin te houden.
Maar goed, ik ben er weg van, schrikdraad schijnt het helemaal te zijn. Prima. Mijn mening is dat een kat daarvan angstig wordt. Een kat zal namelijk altijd blijven proberen de tuin uit te komen en steeds weer 'zijn neus stoten' aan het schrikdraad. Ik vind dat zielig en vooral ook heel erg onnodig.
Snap alleen niet waarom je hier bevestiging zoekt als je het er eerder al uitgebreid over hebt gehad
maandag 15 april 2019 om 20:43
Mijn kat liep er gewoon met o-beentjes omheen.TijdvoorTaart schreef: ↑15-04-2019 20:29Dan is het ook gewoon niet zo'n slimme kat, he. Ik zou willen dat meer mensen schrikdraad in hun tuin hadden voor de katten. Dan was mijn tuin tenminste niet iedere keer ondergescheten door die 'het-zijn-dieren-dus-ze-moeten-de-vrijheid-krijgen-interesseert-mij-het-dat-ik-daarmee-de-buurt-overlast-bezorg' katten. Prima oplossing TO. Kat blij, want kan de tuin in. Buren blij, want kat kan niet hun tuin in. Win-win
Snap alleen niet waarom je hier bevestiging zoekt als je het er eerder al uitgebreid over hebt gehad
maandag 15 april 2019 om 20:50
Je doet het nog voor een buur kat en je zet niet je eigen kat onder stroom....nog steeds niet ok maar die schokhalsbanden voor honden zijn ook niet voor niets verboden...waarom zou je dan wel je eigen kat onderstroom mogen zetten terwijl je ook je hele tuin met gaas of gladde randen kunt afzetten? Kat is bij zijn eigen baasje niet veilig.TijdvoorTaart schreef: ↑15-04-2019 20:29Dan is het ook gewoon niet zo'n slimme kat, he. Ik zou willen dat meer mensen schrikdraad in hun tuin hadden voor de katten. Dan was mijn tuin tenminste niet iedere keer ondergescheten door die 'het-zijn-dieren-dus-ze-moeten-de-vrijheid-krijgen-interesseert-mij-het-dat-ik-daarmee-de-buurt-overlast-bezorg' katten. Prima oplossing TO. Kat blij, want kan de tuin in. Buren blij, want kat kan niet hun tuin in. Win-win
Snap alleen niet waarom je hier bevestiging zoekt als je het er eerder al uitgebreid over hebt gehad
Het feit dat je je kat verder verwend is geen excuses. Je geeft je kind ook niet elke dag speelgoed, ijs en chocolade om een klap goed te praten en dat is wel wat TO doet: wij mogen dit want wij verwennen het dier...nou nee dus.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 15 april 2019 om 20:58
Ik verwen mijn katten niet, ik bescherm ze. Na 1 kat onder een auto en 1 kat vergiftigd vond ik het wel genoeg. En katten zijn en stuk minder achterlijk dan jullie denken, ze gaan niet steeds tegen de draad aan.viva-amber schreef: ↑15-04-2019 20:50Je doet het nog voor een buur kat en je zet niet je eigen kat onder stroom....nog steeds niet ok maar die schokhalsbanden voor honden zijn ook niet voor niets verboden...waarom zou je dan wel je eigen kat onderstroom mogen zetten terwijl je ook je hele tuin met gaas of gladde randen kunt afzetten? Kat is bij zijn eigen baasje niet veilig.
Het feit dat je je kat verder verwend is geen excuses. Je geeft je kind ook niet elke dag speelgoed, ijs en chocolade om een klap goed te praten en dat is wel wat TO doet: wij mogen dit want wij verwennen het dier...nou nee dus.
En katten die niet veilig zijn bij hun eigen baas, hoezo overdrijven
maandag 15 april 2019 om 21:06
Vogeltjes zitten ook op tram- en treinleidingen. Niks aan de hand, want ze raken de grond niet.TinPanAlley schreef: ↑15-04-2019 20:07Wij hebben twee katten en we willen ze graag na het broedseizoen in de tuin laten. Catrollers zijn hier geen optie dus we denken ook aan schrikdraad. Ik maak me alleen zorgen om vogeltjes die erop gaan zitten.
Dit soort schrikdraad is echt geen dierenmishandeling hoor. Er staat heel weinig stroom op. Dat is niet je kat onder stroom zetten zoals sommigen hier roepen. Het is hoogstens onprettig. Maar dat is een plantenspuit ook voor een kat.
maandag 15 april 2019 om 23:06
Een ren hebben wij over nagedacht. Echter hebben wij een mini tuintje waarin dit niet echt past. Ik vind het daarnaast beetje hetzelfde als de kat gewoon binnen houden. In de ren ziet hij vanalles vliegen (ja onze kater rent achter alle beestjes aan), maar kan er vervolgens niks mee.GinnyJones schreef: ↑15-04-2019 19:27Ik vraag me af of dit werkt, tuurlijk zal een kat schrikken, dan kan hij of terug gaan of er juist overheen met het mogelijke gevolg dat hij misschien niet terug de tuin in durft.
Verder ben ik een groot voorstander van mensen die zorgen dat hun kat veilig in eigen tuin kan blijven, zonder kans op allerlei ongevallen en zonder dat hij andere mensen lastig valt. Toch betwijfel ik of de methode die jij gekozen hebt de meest veilige is voor het beestje. Zeker wanneer je weet dat er een kattenbeul in de buurt actief is. Ik zou persoonlijk gekozen hebben voor een ren denk ik.
maandag 15 april 2019 om 23:08
Helaas wilde vriendlief geen gaas.. omdat onze tuin al zo klein is en dan ook nog omringt door muren, heb je dan echt geen gevangenis gevoel. Mij had het niet uitgemaakt.Pipistrello schreef: ↑15-04-2019 19:34Wij hebben schuin gaas aan de bovenkant van de schutting. Stenen muurtje (2,20 meter ongeveer) hebben we niks aan gedaan.
Het is net een luchtruimte van een gevangenisniet mooi. Maar het werkt perfect.
Af en toe kijkt kater verlangend omhoog.
maandag 15 april 2019 om 23:10
Dat vind ik ook. De laatste 3 weken zijn er hier regelmatig berichten verschenen van vergiftigde katten. Hier in de straat zelfs een stel wat kattenvallen zet. Sorry maar dat gaat me echt aan mijn hart. Ik moet er daarom niet aan denken dat dit onze kat overkomt.lolly-pop schreef: ↑15-04-2019 19:57Prima toch, als het speciaal voor katten is? Beter dan je kat in de buurt te laten lopen, tot grote ergernis van kattenhaters die het dier vergiftigen, aanrijden, schieten met een luchtbuks, laten verzuipen, laten stikken of andere dieronvriendelijke praktijken met het beest uithalen. Prima oplossing.
maandag 15 april 2019 om 23:20
Waarom vraag je in godsnaam
Om onze mening?? Dus omdat anderen het doen is het goed?? Ik krijg al kippenvel als m’n kat perongeluk z’n beetje tegen de tafel stoot of derteljjke ik kan mij niet voorstellen dat ik SCHRIKDRAAD laat plaatsen. Als je om meningen vraagt dan kan je deze ook krijgen en ik hoop dat het je aan het denken zet en waarom veel mensen er zo op tegen zijn. Heeel zielig voor de kat
Om onze mening?? Dus omdat anderen het doen is het goed?? Ik krijg al kippenvel als m’n kat perongeluk z’n beetje tegen de tafel stoot of derteljjke ik kan mij niet voorstellen dat ik SCHRIKDRAAD laat plaatsen. Als je om meningen vraagt dan kan je deze ook krijgen en ik hoop dat het je aan het denken zet en waarom veel mensen er zo op tegen zijn. Heeel zielig voor de kat
maandag 15 april 2019 om 23:20
Ik snap dat iedereen zo zijn mening over het schrikdraad heeft. Die mening respecteer ik. Echter vind ik het niet netjes als mensen vervolgens over mij gaan oordelen en zelfs mishandeling gaan noemen. Niemand weet tenslotte hoe ik met mijn kat om ga.
Mijn voorkeur ging naar rollers, maar dan zelf gemaakt van PVC buizen. Echter kon dit maar op een deel van de tuin waardoor het andere deel nog steeds toegankelijk was voor een ontsnappingspoging. Gaas wilde mijn vriend absoluut niet, die mening respecteer ik ook. Een tuigje hebben we geprobeerd maar de kat hing zich nog net niet op, was er zelf gewoon van in paniek...
Het schrikdraad is niet 'onder stroom zetten'. Dat is gewoon een klein schokje die de kat als 'waarschuwing' krijgt. Net zoals er mensen zijn die hun kat nat sprayen met een planten spuit. Is ook niet 100% diervriendelijk toch? Of aan het nekvel pakken?
Mijn schoonvader werkt met honden waarbij ze stroom halsbanden gebruiken, zelfs dat mag gewoon. Terwijl ik dat veel erger vindt dan een schrikdraadje.
Ik vind een klein schokje beter dan dat de kat vergiftigd wordt, of zelfs gevangen wordt in een val. Het gaat me echt aan mijn hart als ik de berichten lees dat er mensen in mijn omgeving katten vergiftigen of vangen.
De kat heeft pas 1x een poging tot ontsnappen gedaan en de rest van de tijd is hij dol gelukkig dat hij in de tuin in de zon kan gaan liggen. Wellicht komt hij wel nooit aan de schrikdraad. Daarnaast kan je de schrikdraad ook uitzetten waardoor het alleen als draad dient.
Mijn voorkeur ging naar rollers, maar dan zelf gemaakt van PVC buizen. Echter kon dit maar op een deel van de tuin waardoor het andere deel nog steeds toegankelijk was voor een ontsnappingspoging. Gaas wilde mijn vriend absoluut niet, die mening respecteer ik ook. Een tuigje hebben we geprobeerd maar de kat hing zich nog net niet op, was er zelf gewoon van in paniek...
Het schrikdraad is niet 'onder stroom zetten'. Dat is gewoon een klein schokje die de kat als 'waarschuwing' krijgt. Net zoals er mensen zijn die hun kat nat sprayen met een planten spuit. Is ook niet 100% diervriendelijk toch? Of aan het nekvel pakken?
Mijn schoonvader werkt met honden waarbij ze stroom halsbanden gebruiken, zelfs dat mag gewoon. Terwijl ik dat veel erger vindt dan een schrikdraadje.
Ik vind een klein schokje beter dan dat de kat vergiftigd wordt, of zelfs gevangen wordt in een val. Het gaat me echt aan mijn hart als ik de berichten lees dat er mensen in mijn omgeving katten vergiftigen of vangen.
De kat heeft pas 1x een poging tot ontsnappen gedaan en de rest van de tijd is hij dol gelukkig dat hij in de tuin in de zon kan gaan liggen. Wellicht komt hij wel nooit aan de schrikdraad. Daarnaast kan je de schrikdraad ook uitzetten waardoor het alleen als draad dient.
anoniem_374974 wijzigde dit bericht op 15-04-2019 23:24
10.72% gewijzigd
maandag 15 april 2019 om 23:22
Je vindt het geen goede methode en zo zielig schrijf je in je OP. Maar blijkbaar heb je er vrede mee. Wat wil je nu met dit topic?Anoniem0894 schreef: ↑15-04-2019 23:20Ik snap dat iedereen zo zijn mening over het schrikdraad heeft. Die mening respecteer ik. Mijn voorkeur ging naar rollers, maar dan zelf gemaakt van PVC buizen. Echter kon dit maar op een deel van de tuin waardoor het andere deel nog steeds toegankelijk was voor een ontsnappingspoging. Gaas wilde mijn vriend absoluut niet, die mening respecteer ik ook.
Het schrikdraad is niet 'onder stroom zetten'. Dat is gewoon een klein schokje die de kat als 'waarschuwing' krijgt. Net zoals er mensen zijn die hun kat nat sprayen met een planten spuit. Is ook niet 100% diervriendelijk toch?
Mijn schoonvader werkt met honden waarbij ze stroom halsbanden gebruiken, zelfs dat mag gewoon. Terwijl ik dat veel erger vindt dan een schrikdraadje.
Ik vind een klein schokje beter dan dat de kat vergiftigd wordt, of zelfs gevangen wordt in een val. Het gaat me echt aan mijn hart als ik de berichten lees dat er mensen in mijn omgeving katten vergiftigen of vangen.
De kat heeft pas 1x een poging tot ontsnappen gedaan en de rest van de tijd is hij dol gelukkig dat hij in de tuin in de zon kan gaan liggen. Wellicht komt hij wel nooit aan de schrikdraad. Daarnaast kan je de schrikdraad ook uitzetten waardoor het alleen als draad dient.
dinsdag 16 april 2019 om 10:42
Overdrijf niet zoviva-amber schreef: ↑15-04-2019 20:15Ik vind dit dierenmishandeling en nee dit is niet de enige optie. Ik heb gewoon een gaasafzetting.