Zwanger en zorgen maken

15-04-2019 19:03 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben 7 weken zwanger en heel blij. Wel merk ik dat ik me wat gestresster voel maar dat is normaal denk ik?

In ieder geval: mijn collega heeft schapen met lammetjes die ik mocht komen bezichtigen. Wist ik veel dat dat beter niet kan in je zwangerschap.. dus ik heb ze bezocht.. en geaaid... En nu lees ik allemaal dingen over verminderde weerstand en q koorts en ben ik zó bang.. niet normaal..

Kan iemand zich hierin herkennen en me misschien wat gerust stellen.. voel me zó dom dat ik daar geweest ben en het niet wist.. :-(
Tegenwoordig is iedereen zo paranoïde.
https://boerzoektvrouw.kro-ncrv.nl/nieu ... ede-kindje

;-)

Zij en haar man hebben een schapenboerderij en heeeeel veeeel lammetjes.

Komt wel goed. Je krijgt echt niet zomaar iets. Niets aan de hand hoor. En je kan prima naar de lammetjes. Daarna gewoon je handen wassen.
Ik wil ook een motto
Dat vind ik zo lastig aan zwanger zijn. Je wordt zo bang gemaakt voor van alles. Opeens is alles risicovol.

Van de week zachtgekookt ei gegeten. Zou niet mogen als zwangere. Ik heb het even opgezocht. De kans dat een nl ei salmonella bevat is 3 op 10.000. Dat is een percentage van 0,03 procent, en dat zit dan nog aan de buitenkant van het ei.

Volgens mij wordt alles wat ook maar het minste risico geeft, tegenwoordig vermeld(en uitvergroot). Ik zou proberen om me niet teveel zorgen te maken.
Q koorts? Dat komt toch van geiten?
Heb je al een verloskundige? Anders meldt je je morgen even bij een aan en dan kan je daar al je zorgen neerleggen, daar zijn ze voor.

Ik zou zelf denken dat het niet zo’n vaart zal lopen met q koorts van 1 keer een lammetje aaien, het zijn kleine risico’s, kansberekeningen, statistiek. Geen 1 op 1 gevaren.
Dat je bang bent kan ik me best voorstellen hoor. Het is allemaal nieuw en kwetsbaar.Maar zoals bedjeindezon ook zegt, gewoon even het advies vragen van een prof. Verloskundige of huisarts (assistente).
Succes en niet teveel stressen hoor,vooral genieten!
Probeer je niet gek te laten maken. Alle adviezen tijdens de zwangerschap zijn er om zelfs het kleinste risico uit te sluiten. Dat is goed, want voorkomen is beter dan genezen, maar het kan mensen ook wel onnodig angstig maken.
Bel morgen de verloskundige gewoon even, zodat zij je gerust kunnen stellen.

Verder gefeliciteerd met je zwangerschap!
Bedankt ik ga me morgen maar aanmelden inderdaad.

Een gedeelte in mij weet dat dit ook de hormonen zijn (bij mijn vorige zw schap die in mk eindigde was ik ook op een gegeven moment bang omdat ik de kattenbak had aangeraakt en de kat overal liep met zn pootjes)

Maar een gedeelte in mij zegt ook 'ze zullen niet voor niets afraden om lammetjes te knuffelen'

Pff lastig. Ik ga proberen het nu uit mijn hoofd te zetten.
Bij mn eerste zwangerschap maakte ik me ook meer zorgen dan bij de volgende. Maar zelfs bij de derde zwangerschap blijf ik zeer voorzichtig op vlak van Toxo, mogelijke besmettingen, etc. Maar als ik per ongeluk toch eens niet goed heb opgelet, kan ik het risico wel goed relativeren. Ik ben van principe dat je niet alles onder controle kan hebben, maar wat ik wel kan controleren, doe ik. Bv geen rauw vlees of vis, gewassen groenten, etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven