Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
vrijdag 12 april 2019 om 10:58
Ja ik test eigenlijk al vanaf vorige week donderdag 2x per dag.
Ik kende de billingsmethode niet, even opgezocht op Google
Maar volgens die methode zou ik woensdag dan mijn ovulatie moeten hebben gehad maar toen waren zowel s ochtends als s avonds de testen negatief. Bedankt in ieder geval voor de tip, ik ga het de volgende cyclus zeker erbij de in gaten houden. 
De arts zei zondag bij de echo dat ze de ovulatie eind vd deze week verwachtte (op basis van de grootte van het eitje) tenzij deze al geweest moest zijn. Ik denk dat ik maar gewoon doortest en dan zie ik het wel. Beschouw deze cyclus wel al een beetje als verloren.
Hoe testen jullie trouwens op de dagen dat je werkt? Aangezien je niet met ochtendurine mag testen? Ik doe nu na ongeveer een half uur daarna de test.
Ik kende de billingsmethode niet, even opgezocht op Google

De arts zei zondag bij de echo dat ze de ovulatie eind vd deze week verwachtte (op basis van de grootte van het eitje) tenzij deze al geweest moest zijn. Ik denk dat ik maar gewoon doortest en dan zie ik het wel. Beschouw deze cyclus wel al een beetje als verloren.
Hoe testen jullie trouwens op de dagen dat je werkt? Aangezien je niet met ochtendurine mag testen? Ik doe nu na ongeveer een half uur daarna de test.
vrijdag 12 april 2019 om 11:27
Hoezo mag je niet met ochtendurine testen? Ik test met CB en test altijd met ochtendurine testen. Moet zorgen dat ik 4 uur niet geplast heb...dat is soms wel een dingetje.
En bij twee keer reden test ik dan in de avond weer.
Ik zou ook niet op de Billingsmethode alleen kunnen varen hoor. Want dat ook dat ik dat al herkend en gehad had. En opeens was het er dus dagen later weer en veel erger. Dus daarom had ik zoiets hij moet nog komen. Hoop dat je je vruchtbare slijm nog gaat herkennen! Toi toi toi!
En bij twee keer reden test ik dan in de avond weer.
Ik zou ook niet op de Billingsmethode alleen kunnen varen hoor. Want dat ook dat ik dat al herkend en gehad had. En opeens was het er dus dagen later weer en veel erger. Dus daarom had ik zoiets hij moet nog komen. Hoop dat je je vruchtbare slijm nog gaat herkennen! Toi toi toi!
vrijdag 12 april 2019 om 11:47
vrijdag 12 april 2019 om 12:10

vrijdag 12 april 2019 om 14:29
vrijdag 12 april 2019 om 15:43
Nora, ik doe altijd ovulatietesten. Ik moet 's ochtends plassen en de rest van de dag zit er nooit 4 uur tussen. Dit heb ik overlegt met de artsen bij Nij geertgen en zij zeggen dat je bij Clear blue (met zo'n smiley) met ochtenurine mag testen maar die kan wat waterig zijn omdat je die lang ophoudt, dus negatief. Ik kan, als ik 's ochtends op ben gestaan en geplast heb, na 15 min wel gewoon nog een keer plassen. Dat gebruik ik dan voor de test. Op aanraden van de arts.
vrijdag 12 april 2019 om 16:42
vrijdag 12 april 2019 om 17:15
Veel vrouwen hebben een groot deel van hun cyclus wat LH in hun urine, daarom geldt voor een ovulatietest niet ‘elke streep is positief’ zoals bij een zwangerschapstest.
Het gaat in principe echt om het stijgen en weer dalen, en dat zie je met ochtendurine ook heus wel. Het is alleen wel het beste om het een beetje consistent te houden (juist omdat je de testen met elkaar vergelijkt) en dus niet vandaag de eerste urine, en dan morgen die van half twaalf enz.
Overigen is het heel normaal om af en toe een maand over te slaan, alleen dat merk je normaal gesproken niet.
zaterdag 13 april 2019 om 22:24
Ik gebruik ook die CB met mn 2e ochtendurine. Vaak moet ik snachts ook al een keer plassen dus zit er vaak 3 a 4 uur tussen dus is mijn 2e urine die van net na het opstaan.
Die van de action zijn ook wel duidelijk maar ik vind het vaak lastig inschatte wanneer ik hem als echt positief moet zien. CB voor mij veel duidelijker.
Die van de action zijn ook wel duidelijk maar ik vind het vaak lastig inschatte wanneer ik hem als echt positief moet zien. CB voor mij veel duidelijker.

maandag 15 april 2019 om 17:56
@Rosings ik weet niet of je meeleest, maar even gauw een vraag. Jeetje wat een lang traject heb je gehad! Als laatste heb je IVF gehad. Je schrijft dat je ondanks je eigen donor toch 1400 heb moeten betalen voor drie rietjes van je eigen donor? Of heb ik dat verkeerd begrepen? PB maar als je wilt 
Afgelopen dagen alle delen eens weer goed doorgenomen en gescreent op eiceldonatie. Veel info rijker, maar nog zoveel vragen..elk traject is ook zo uniek!
Hoe is t met alle dames hier?

Afgelopen dagen alle delen eens weer goed doorgenomen en gescreent op eiceldonatie. Veel info rijker, maar nog zoveel vragen..elk traject is ook zo uniek!
Hoe is t met alle dames hier?
dinsdag 16 april 2019 om 07:17
Gisteravond eindelijk op dag 24 mijn piek gevonden, zowel met sensitest en daarna 2 uur later ook met clear blue!!
Net weer getest en clear blue was alweer negatief en sensitest gaf nog wel een duidelijke streep maar al wel iets minder dan gisteravond. Korte piek dus. Ik blijf nog wel buikpijn houden met af en toe wat steken dus ik denk dat mijn ei nog niet is gesprongen. Straks met het ziekenhuis bellen, ben benieuwd of ik dan vandaag of morgen mag langs komen.
Net weer getest en clear blue was alweer negatief en sensitest gaf nog wel een duidelijke streep maar al wel iets minder dan gisteravond. Korte piek dus. Ik blijf nog wel buikpijn houden met af en toe wat steken dus ik denk dat mijn ei nog niet is gesprongen. Straks met het ziekenhuis bellen, ben benieuwd of ik dan vandaag of morgen mag langs komen.
dinsdag 16 april 2019 om 18:09
En nora? Wat zei het zkh?
Science hoe gaat het?
En met de rest op de wachtbank?
Ik ga mn 2e week in. Krijg nu de kriebels. Heb veel een vol gevoel in mn onderbuik. Soms wat uitstraling naar mn liezen en met vlagen (pre menstruatie gevoel) kramp in mn onderrug.
Kan dus alle kanten nog op. Pfff wordt er nu al gek van. Nog een week wachten.
Science hoe gaat het?
En met de rest op de wachtbank?
Ik ga mn 2e week in. Krijg nu de kriebels. Heb veel een vol gevoel in mn onderbuik. Soms wat uitstraling naar mn liezen en met vlagen (pre menstruatie gevoel) kramp in mn onderrug.
Kan dus alle kanten nog op. Pfff wordt er nu al gek van. Nog een week wachten.
dinsdag 16 april 2019 om 18:58
Wat spannend Betsy! Inderdaad om gek van te worden. Is dit voor jou ook de 2de ronde?
Science hoe gaat het bij jou?
De iui staat gepland voor morgen, aan het eind van de ochtend. Ze gaan uit van de test van vanmorgen. De testen van gisterochtend waren beide negatief. Gisteravond beide positief en vanmorgen was de sensitest nog positief (heel iets lichter dan gisteravond) en clear blue negatief. Dus ik ben nu een beetje bang dat ik te laat ben maar daar zullen we over 14 dagen wel achter komen. Ik mag ook eigenlijk alleen maar ‘s ochtends testen maar had ik dat gedaan had ik hem sowieso gemist dus ben ergens wel blij dat ik dat toch heb gedaan.
Science hoe gaat het bij jou?
De iui staat gepland voor morgen, aan het eind van de ochtend. Ze gaan uit van de test van vanmorgen. De testen van gisterochtend waren beide negatief. Gisteravond beide positief en vanmorgen was de sensitest nog positief (heel iets lichter dan gisteravond) en clear blue negatief. Dus ik ben nu een beetje bang dat ik te laat ben maar daar zullen we over 14 dagen wel achter komen. Ik mag ook eigenlijk alleen maar ‘s ochtends testen maar had ik dat gedaan had ik hem sowieso gemist dus ben ergens wel blij dat ik dat toch heb gedaan.
dinsdag 16 april 2019 om 19:45
Nora, succes morgen!
Ik heb altijd getest wanneer ik er aan dacht, en dan minimaal 2x per dag, meestal 1e keer naar wc na de nacht en 's avonds nog een keer voor het naar bed gaan.
Allemaal op een rijtje met datum er op, en als de piek er was dan was dat ook echt heel duidelijk zichtbaar.
Wel heb ik het idee dat mijn ei echt binnen 12 uur na de piek steeds sprong; ik heb meerdere keren gedacht dat ik de perfecte timing had, maar dan was het steeds niet gelukt.
Nu iets eerder dan de positieve test en zwanger.
Als ik jullie ervaringen met de klinieken lees en pas mogen bellen bij positieve test geloof ik nooit dat ik dan zwanger was geworden, was altijd te laat geweest.
(of ik had op een gegeven moment gewoon 1 of 2 dagen eerder gebeld dat ik een positieve test had ofzo). Nu was mijn cyclus vrij duidelijk, niet heel regelmatig, maar ik kon precies voorspellen wanneer wat zou gebeuren, dus dat scheelt wel een hoop.
Betsy, spannend hoor! Ik ga voor je duimen!
Science, hoe is het met jou?
En de anderen? Hoe gaan jullie?
Ik heb altijd getest wanneer ik er aan dacht, en dan minimaal 2x per dag, meestal 1e keer naar wc na de nacht en 's avonds nog een keer voor het naar bed gaan.
Allemaal op een rijtje met datum er op, en als de piek er was dan was dat ook echt heel duidelijk zichtbaar.
Wel heb ik het idee dat mijn ei echt binnen 12 uur na de piek steeds sprong; ik heb meerdere keren gedacht dat ik de perfecte timing had, maar dan was het steeds niet gelukt.
Nu iets eerder dan de positieve test en zwanger.
Als ik jullie ervaringen met de klinieken lees en pas mogen bellen bij positieve test geloof ik nooit dat ik dan zwanger was geworden, was altijd te laat geweest.
(of ik had op een gegeven moment gewoon 1 of 2 dagen eerder gebeld dat ik een positieve test had ofzo). Nu was mijn cyclus vrij duidelijk, niet heel regelmatig, maar ik kon precies voorspellen wanneer wat zou gebeuren, dus dat scheelt wel een hoop.
Betsy, spannend hoor! Ik ga voor je duimen!
Science, hoe is het met jou?
En de anderen? Hoe gaan jullie?

dinsdag 16 april 2019 om 22:16