Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
woensdag 17 april 2019 om 22:23
@Betsy, zit bij Nij Geertgen. Weet ik niet of ik die elke maand krijg. Is een service volgens mij. Afgelopen maand lukt het niet ivm met vakantie. Dus dit is de eerste keer dat ik op dit moment een dergelijke echo krijg. Ff kijken hoe het bevalt
Kost me toch een uur rijden enkel.
Idd Nora,hoe is het gegaan?
Idd Nora,hoe is het gegaan?

donderdag 18 april 2019 om 15:23
Wat fijn dat je reageert Plien1985! Ik ga even uitzoeken hoe ik een PB moet sturen...Plien1985 schreef: ↑04-04-2019 22:17CCB53 welkom terug! Ik heb ook een punctie gehad bij NG. Ik heb dormicum gekregen. Ik weet van de hele punctie niets meer en dus ook geen pijn gevoeld. Of kan het me iig niet meer herinneren. Ik was ook super zenuwachtig vooral na de hele pijnlijke Hsg een half jaar geleden . Maar het viel echt mee! Als je meer wil weten mag je me altijd een PB sturen.
Ik merk dat ik verder even wat minder behoefte heb om hier te delen of reageren. Komt wel weer. In de tussentijd lees ik wel mee.

donderdag 18 april 2019 om 15:26
Succes allemaal op het wachtbankje ! En voor alle intake wachtende natuurlijk ook!
Ik heb mijn 1e ICSI poging af moeten breken omdat er maar 1 follikels groeide en de rest vd follikels (+-24) niet . Heb moeten wachten op menstruatie en ik zit nu in de wachtkamer voor mijn uitgangsecho...
Echt een rollercoaster aan emoties gehad afgelopen weken..nu even weekje vrij ... iets met zonnetje.....Balkonnetje... radlertje...boekkie....
Ik heb mijn 1e ICSI poging af moeten breken omdat er maar 1 follikels groeide en de rest vd follikels (+-24) niet . Heb moeten wachten op menstruatie en ik zit nu in de wachtkamer voor mijn uitgangsecho...
Echt een rollercoaster aan emoties gehad afgelopen weken..nu even weekje vrij ... iets met zonnetje.....Balkonnetje... radlertje...boekkie....

donderdag 18 april 2019 om 21:09
Dames op wachtbankje zitten jullie wel lekker in de zon te wachten?
Hier deze maand getest denk 2 dagen geleden een piek gehad te hebben. Was heel licht gekleurd streepje. Dag er na al weg, denk dat ik volgende keer voor de extra gevoeligen. Vooral omdat ik niet op 1 tijd kan testen. Wegens mijn wisselendiensten..
Hier deze maand getest denk 2 dagen geleden een piek gehad te hebben. Was heel licht gekleurd streepje. Dag er na al weg, denk dat ik volgende keer voor de extra gevoeligen. Vooral omdat ik niet op 1 tijd kan testen. Wegens mijn wisselendiensten..
donderdag 18 april 2019 om 21:50
Ik wordt langzaam gek van de spanning. Hele dag al lichte spotting en buikkrampen. Nog zeker 4 dagen wachten.
Hoe gaat het bij jou science? Hopelijk kom jij je weken iets relaxter door dan ik haha.
@ccb wat jammer van je icsi. Hoe was de echo en hoe nu verder?
@isil ik vond de cb testen veel handiger maar die zijn helaas een stuk duurder. 2x per dag testen deed ik ook om hem niet te missen. Je kan ook altijd bij een lichte streep wat vaker gaan testen. Op werk soms ook lastig maar ik zei soms dat ik een rondje ging lopen (zodat ze je niet na 3 min al missen) en dan ging ik naar de toilet. Evt daar wachten op de uitslag van de test of deze gewoon in mn jaszak houden en na min of 5 kijken. Je wordt vanzelf wat meer crea haha.
Hoe gaat het bij jou science? Hopelijk kom jij je weken iets relaxter door dan ik haha.
@ccb wat jammer van je icsi. Hoe was de echo en hoe nu verder?
@isil ik vond de cb testen veel handiger maar die zijn helaas een stuk duurder. 2x per dag testen deed ik ook om hem niet te missen. Je kan ook altijd bij een lichte streep wat vaker gaan testen. Op werk soms ook lastig maar ik zei soms dat ik een rondje ging lopen (zodat ze je niet na 3 min al missen) en dan ging ik naar de toilet. Evt daar wachten op de uitslag van de test of deze gewoon in mn jaszak houden en na min of 5 kijken. Je wordt vanzelf wat meer crea haha.

vrijdag 19 april 2019 om 19:13
Mijn uitgangsecho zag er goed uit (geen cystes, veel mini follikels /kralenketting)... Dit houd in dat ik weer mag gaan opstarten. Deze keer anders dan de vorige keer: starten met spuiten van Gonal F op dag 2 ipv dag 3 en de dosering is verhoogd. Dinsdag ochtend weer terug voor controle !
Wat doen jullie als je in de wachtkamer zit? Klets je dan andere wachtenden? Duik je je telefoon in? Lees je een boekje? Ik merk dat ik soms ongemakelijk wordt en niet weet wat ik moet/wil doen
...
Wat doen jullie als je in de wachtkamer zit? Klets je dan andere wachtenden? Duik je je telefoon in? Lees je een boekje? Ik merk dat ik soms ongemakelijk wordt en niet weet wat ik moet/wil doen

vrijdag 19 april 2019 om 20:09
CCB; Dat klinkt goed!
Zitten er veel wachtende in de wachtruimte? Ik denk dat het een beetje afhankelijk is van t volk wat er dan is.
Betsy; hou je het wachten nog een beetje vol? Nog maar drie!
Lavendel; ik zou inderdaad nog een test doen gewoon op je werk, kan prima toch?
Hier nog 5 nachtjes wachten tot intake. Heb wel 'mijn donor' gezegd hem serieus te willen gaan vragen en of hij eens serieus kan gaan nadenken. Hij zei t een hele eer te vinden en dat hij eens zou gaan sparren met mensen om hem heen. We gaan het er zelf over enkele weken samen nog over hebben wanneer we elkaar weer zien.
Gister een vriendin ingelicht over t traject. Ze is zwanger en vroeg of ik het niet confronterend vond, dus toen verteld. Ze begon helemaal te glunderen en vond het echt super leuk en super stoer. Wat een fijne reactie was dat!
Zitten er veel wachtende in de wachtruimte? Ik denk dat het een beetje afhankelijk is van t volk wat er dan is.
Betsy; hou je het wachten nog een beetje vol? Nog maar drie!
Lavendel; ik zou inderdaad nog een test doen gewoon op je werk, kan prima toch?
Hier nog 5 nachtjes wachten tot intake. Heb wel 'mijn donor' gezegd hem serieus te willen gaan vragen en of hij eens serieus kan gaan nadenken. Hij zei t een hele eer te vinden en dat hij eens zou gaan sparren met mensen om hem heen. We gaan het er zelf over enkele weken samen nog over hebben wanneer we elkaar weer zien.
Gister een vriendin ingelicht over t traject. Ze is zwanger en vroeg of ik het niet confronterend vond, dus toen verteld. Ze begon helemaal te glunderen en vond het echt super leuk en super stoer. Wat een fijne reactie was dat!
vrijdag 19 april 2019 om 20:25
Betsy, ik voel niks maar ook niet echt menstruatieperikelen. Geen idee. Heb alle gevoelens al weleens gehad dus er valt geen pijl op te trekken. Vandaag heel stom eind ochtend een vroege test gedaan. Had al paar koppen thee op en is nog veels te vroeg plus niet de ochtenduren. Natuurlijk negatief maar had ook helemaal geen zin 

.
Vakantie is begonnen. Dinsdag nod. Heb tampons en testen gekocht. Sta je dan bij de kassa
Vakantie is begonnen. Dinsdag nod. Heb tampons en testen gekocht. Sta je dan bij de kassa
vrijdag 19 april 2019 om 21:01
Ik zat altijd een beetje te lezen op mijn telefoon. Ik denk niet dat de meeste mensen behoefte hebben aa een gezellig gesprek, iedereen is gespannen. Ik werk kn een ziekenhuis, en ik zie in onze wachtkamer eigenlijk ook geen gesprekken anders dan met mensen die samen gekomen zijn.CCB53 schreef: ↑19-04-2019 19:13Mijn uitgangsecho zag er goed uit (geen cystes, veel mini follikels /kralenketting)... Dit houd in dat ik weer mag gaan opstarten. Deze keer anders dan de vorige keer: starten met spuiten van Gonal F op dag 2 ipv dag 3 en de dosering is verhoogd. Dinsdag ochtend weer terug voor controle !
Wat doen jullie als je in de wachtkamer zit? Klets je dan andere wachtenden? Duik je je telefoon in? Lees je een boekje? Ik merk dat ik soms ongemakelijk wordt en niet weet wat ik moet/wil doen...
vrijdag 19 april 2019 om 21:37
Whahaha dat had ik vd week ook. 2 dozen zwangerschapstesten en een doosje tampons. Wel bewust einde cd dag gedaan. Niet veel mensen in de winkel haha.Sciencerocks schreef: ↑19-04-2019 20:25Betsy, ik voel niks maar ook niet echt menstruatieperikelen. Geen idee. Heb alle gevoelens al weleens gehad dus er valt geen pijl op te trekken. Vandaag heel stom eind ochtend een vroege test gedaan. Had al paar koppen thee op en is nog veels te vroeg plus niet de ochtenduren. Natuurlijk negatief maar had ook helemaal geen zin.
Vakantie is begonnen. Dinsdag nod. Heb tampons en testen gekocht. Sta je dan bij de kassa![]()
Nog 3 dagen. Aftellen! Probeer het vol te houden maar denk dat zondag mn menstruatie komt. Bekende perikelen beginnen de kop op te steken.
zaterdag 20 april 2019 om 12:12
Dag Ladies,
Ik heb de hele tijd mee gelezen, maar al lang niet zelf geschreven.
Ik ben inmiddels een stuk verder gekomen. Donor gekozen en besteld, ligt veilig bij NG in de vriezer. Dus ik hoopte eigenlijk deze maand te beginnen, maar helaas is mijn baarmoederslijmvlies te dun.. vorige maand was het ook niet dik genoeg, destijds gemeten na mijn eisprong, maar gister, vlak voor mijn eisprong dus ook te dun (3,2 mm). Wel 3 lijnen, dat was goed, maar niet genoeg. Het advies van de arts was om deze maand dus geen rietje te gebruiken. Echt balen, vooral ook omdat de arts niet echt wist wat we eraan moesten doen nu. Omdat ik wel goede eitjes heb en alle andere testen positief zijn, denkt hij dat ik gewoon nog wat langer moet wachten, tot mijn cyclus ook weer helemaal normaal is na het verwijderen van mijn spiraaltje. Ik ben pas 2x ongesteld geweest en mijn cyclus was veel korter dan vroeger. Of anders kon hij een keer onderzoek doen naar verklevingen in mijn baarmoeder, maar dat leek hem niet waarschijnlijk. Hij gaat het nu overleggen met de andere artsen, ben benieuwd..
Maar wel balen dat deze maand dus “ongebruikt” voorbij gaat en ik nog niet kan starten. Bovendien geen idee hoe dit nu verder zal gaan. Ik was er gister toch iets minder relaxt onder dan ik had gehoopt. Maar goed, ik probeer het maar even wat tijd te geven.
Iemand ervaringen hiermee?
Ik heb de hele tijd mee gelezen, maar al lang niet zelf geschreven.
Ik ben inmiddels een stuk verder gekomen. Donor gekozen en besteld, ligt veilig bij NG in de vriezer. Dus ik hoopte eigenlijk deze maand te beginnen, maar helaas is mijn baarmoederslijmvlies te dun.. vorige maand was het ook niet dik genoeg, destijds gemeten na mijn eisprong, maar gister, vlak voor mijn eisprong dus ook te dun (3,2 mm). Wel 3 lijnen, dat was goed, maar niet genoeg. Het advies van de arts was om deze maand dus geen rietje te gebruiken. Echt balen, vooral ook omdat de arts niet echt wist wat we eraan moesten doen nu. Omdat ik wel goede eitjes heb en alle andere testen positief zijn, denkt hij dat ik gewoon nog wat langer moet wachten, tot mijn cyclus ook weer helemaal normaal is na het verwijderen van mijn spiraaltje. Ik ben pas 2x ongesteld geweest en mijn cyclus was veel korter dan vroeger. Of anders kon hij een keer onderzoek doen naar verklevingen in mijn baarmoeder, maar dat leek hem niet waarschijnlijk. Hij gaat het nu overleggen met de andere artsen, ben benieuwd..
Maar wel balen dat deze maand dus “ongebruikt” voorbij gaat en ik nog niet kan starten. Bovendien geen idee hoe dit nu verder zal gaan. Ik was er gister toch iets minder relaxt onder dan ik had gehoopt. Maar goed, ik probeer het maar even wat tijd te geven.
Iemand ervaringen hiermee?
zondag 21 april 2019 om 13:51
Ow Betsy, wat balen!! Wat een teleurstelling weer. Ik hoop dat een maand pauze je goed doet!
Science hoe is het bij jou?
Meisjen, sterkte met wachten. Idd heel.jammer om een maand zo voorbij te moeten laten gaan..
Depster je mag bijna! Houd je het nog vol
Fijn dat je zo'n lieve reactie van je vriendin hebt gehad!
CCB53, goed nieuws dus! Succes dinsdag!
Ik heb vrijdag uitgangsecho gehad. Twee follikels waren aan het groeien. Alles zag er goed uit. Verwachting is dat ik ergens dinsdag of woensdag weer mag voor ronde 2. Ben benieuwd!
Fijne Pasen allen!

Science hoe is het bij jou?
Meisjen, sterkte met wachten. Idd heel.jammer om een maand zo voorbij te moeten laten gaan..
Depster je mag bijna! Houd je het nog vol
CCB53, goed nieuws dus! Succes dinsdag!
Ik heb vrijdag uitgangsecho gehad. Twee follikels waren aan het groeien. Alles zag er goed uit. Verwachting is dat ik ergens dinsdag of woensdag weer mag voor ronde 2. Ben benieuwd!
Fijne Pasen allen!
zondag 21 april 2019 om 17:50
Hoi meiden,
Sorry dat ik een tijdje niets van je heb laten horen maar ik zat er vorige cyclus zo doorheen. De hele tijd het gevoel dat het toch voor niets was (wat ook klopte) terwijl er allemaal meiden in mijn omgeving zwanger zijn in verschillende stadia..
Leuk voor hun natuurlijk maar het begint me wat op te breken. Ik merkte ook echt dat ik wat kribbig reageerde op een lieve vriendin die heel makkelijk zwanger werd, huisje, boompje, beestje heeft en nu haar zwangerschap fantastisch doorvliegt. Zo Leuk voor haar natuurlijk maar ik ben nu al een tijd bezig.
Dus mijn excuus voor mijn afwezigheid!
Hoe gaat het met jullie allemaal?
Nog van harte gefeliciteerd Maris! Ik zou voor jouw bevalling willen tekenen! Hoe gaat het nu met jullie?
@ Rosieflower, balen dat jouw poging ook niet is geslaagd, hopelijk is de volgende poging raak!
Succes aan iedereen die op de een of andree manier aan het wachtten is!
Ik heb intussen afgelopen vrijdag mijn zesde ici gehad, meteen een afspraak met de arts ingepland voor as dinsdag. Dan gaan we het hebben over de vervolgstappen..
Waarschijnlijk een paar pogingen iui maar wie weet heb ik dat niet nodig
Sorry dat ik een tijdje niets van je heb laten horen maar ik zat er vorige cyclus zo doorheen. De hele tijd het gevoel dat het toch voor niets was (wat ook klopte) terwijl er allemaal meiden in mijn omgeving zwanger zijn in verschillende stadia..
Leuk voor hun natuurlijk maar het begint me wat op te breken. Ik merkte ook echt dat ik wat kribbig reageerde op een lieve vriendin die heel makkelijk zwanger werd, huisje, boompje, beestje heeft en nu haar zwangerschap fantastisch doorvliegt. Zo Leuk voor haar natuurlijk maar ik ben nu al een tijd bezig.
Dus mijn excuus voor mijn afwezigheid!
Hoe gaat het met jullie allemaal?
Nog van harte gefeliciteerd Maris! Ik zou voor jouw bevalling willen tekenen! Hoe gaat het nu met jullie?
@ Rosieflower, balen dat jouw poging ook niet is geslaagd, hopelijk is de volgende poging raak!
Succes aan iedereen die op de een of andree manier aan het wachtten is!
Ik heb intussen afgelopen vrijdag mijn zesde ici gehad, meteen een afspraak met de arts ingepland voor as dinsdag. Dan gaan we het hebben over de vervolgstappen..
Waarschijnlijk een paar pogingen iui maar wie weet heb ik dat niet nodig
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

zondag 21 april 2019 om 20:34
Meisjen: Wat ontzettend vervelend dat je moet wachten op je eigen lichaam, terwijl het zaad klaar ligt. Hopelijk kan je de volgende ronde gaan starten!
Betsy: Wat balen van het bankje. Helemaal logisch dat je even een pauze inlast. Hopelijk ga je genieten van je vakantie, ga je nog ergens heen?
Rosie: Wat ontzettend spannend weer, ik ga voor je duimen!
Thefiep: Erg confronterend kan het zijn als mensen om je heen (makkelijk) zwanger raken, dan is een misschien niet zo leuke reactie wel logisch. Kon je vriendin het wel begrijpen? Op welke vervolgstap hoop je zelf? Heb je echt al zes icsi's gehad? Of zes terug plaatsingen?
Science: Ik hoop voor je dat het niet zo is!
Hier: Het wachten gaat nu prima eigenlijk. Donor officieel gevraagd, hij gaat er over nadenken maar het ziet er positief uit. Hopelijk 12 mei een antwoord, dan zien we elkaar.
Mn moeder zei vanmiddag uit haarzelf dat ze na de bevalling een paar nachten blijft slapen. Dus zij is er ook positief mee bezig (niet dat ik anders had verwacht)
Ze vroeg vanmiddag alleen (heel terecht) of ik ook rekening houd met het feit dat het niet kan gaan lukken.
Heeft mij een beetje van slag gemaakt, tuurlijk houd ik er rekening mee.. maar niemand plant/droomt over een verkeerde uitkomst. Nu dus een beetje rusteloos, maar niets wat een nachtje slaap niet kan helen.
Betsy: Wat balen van het bankje. Helemaal logisch dat je even een pauze inlast. Hopelijk ga je genieten van je vakantie, ga je nog ergens heen?
Rosie: Wat ontzettend spannend weer, ik ga voor je duimen!
Thefiep: Erg confronterend kan het zijn als mensen om je heen (makkelijk) zwanger raken, dan is een misschien niet zo leuke reactie wel logisch. Kon je vriendin het wel begrijpen? Op welke vervolgstap hoop je zelf? Heb je echt al zes icsi's gehad? Of zes terug plaatsingen?
Science: Ik hoop voor je dat het niet zo is!
Hier: Het wachten gaat nu prima eigenlijk. Donor officieel gevraagd, hij gaat er over nadenken maar het ziet er positief uit. Hopelijk 12 mei een antwoord, dan zien we elkaar.
Mn moeder zei vanmiddag uit haarzelf dat ze na de bevalling een paar nachten blijft slapen. Dus zij is er ook positief mee bezig (niet dat ik anders had verwacht)
Ze vroeg vanmiddag alleen (heel terecht) of ik ook rekening houd met het feit dat het niet kan gaan lukken.
Heeft mij een beetje van slag gemaakt, tuurlijk houd ik er rekening mee.. maar niemand plant/droomt over een verkeerde uitkomst. Nu dus een beetje rusteloos, maar niets wat een nachtje slaap niet kan helen.
zondag 21 april 2019 om 22:23
Depster: dat is ook lastig. Iedereen weet dat er een kans is dat het niet gaat lukken, ook in een gewone relatie. Maar vrijwel niemand denkt echt dat zij diegene zal zijn, tot het zo is. Zo werken die dingen nou eenmaal. Het is goed om je bewust van te zijn, maar meer kun je er ook niet mee, dus niet te veel van wakker liggen.
Ik heb nu natuurlijk makkelijk praten, dat snap ik, maar ik had voordat ik begon ook heel sterk het gevoel: als het niet lukt, heb ik in elk geval de rust dat ik heb gedaan wat ik kon, dan hoef ik niet te blijven denken ‘had ik maar’.
Ik heb nu natuurlijk makkelijk praten, dat snap ik, maar ik had voordat ik begon ook heel sterk het gevoel: als het niet lukt, heb ik in elk geval de rust dat ik heb gedaan wat ik kon, dan hoef ik niet te blijven denken ‘had ik maar’.

zondag 21 april 2019 om 23:10
Het bovenste stukje heb ik ook tegen moeders gezegdnausicaa schreef: ↑21-04-2019 22:23Depster: dat is ook lastig. Iedereen weet dat er een kans is dat het niet gaat lukken, ook in een gewone relatie. Maar vrijwel niemand denkt echt dat zij diegene zal zijn, tot het zo is. Zo werken die dingen nou eenmaal. Het is goed om je bewust van te zijn, maar meer kun je er ook niet mee, dus niet te veel van wakker liggen.

En inderdaad helemaal eens met dat je doe wat je kan.

maandag 22 april 2019 om 01:01
@betsy/depster zit met dat ik geen zakken heb. Werkleding, plus mag niks mee werkvloer op.
En zijn diptesten vind dat ook wat raar, bakje mee.. En in mijn functie kan ik gebeld worden en moet ik gelijk er heen. Dus dan is lastig die 5 min.
Maar gelukkig nog zeker 1 maand zonder dat het afspraak afhankelijk is.
Depster over niet slagen/lukken ik sta nu ook nuchter in. Maar wie weet hoe straks is. Mijn ouders zijn 8 jaar bezig geweest....
En zijn diptesten vind dat ook wat raar, bakje mee.. En in mijn functie kan ik gebeld worden en moet ik gelijk er heen. Dus dan is lastig die 5 min.
Maar gelukkig nog zeker 1 maand zonder dat het afspraak afhankelijk is.
Depster over niet slagen/lukken ik sta nu ook nuchter in. Maar wie weet hoe straks is. Mijn ouders zijn 8 jaar bezig geweest....
maandag 22 april 2019 om 07:29
@ Derpster, ik heb geen icsi’s gehad hoor! Dat zou wat zijn, 6 icsi’s...
Ik heb nu ici, dan wordt het semen in een cupje naar de baarmoedermond gebracht.
Ik begrijp je gevoel trouwens goed hoor. Iedere keer blijft het toch door je hoofd spoken, wat als het nooit lukt? Het stomme is dat je er geen controle over hebt en dat het niet te zeggen is.
Probeer er iedere keer toch positief in te staan want er nu al zo mee bezig zijn is nog helemaal niet nodig.
Ik heb nu ici, dan wordt het semen in een cupje naar de baarmoedermond gebracht.
Ik begrijp je gevoel trouwens goed hoor. Iedere keer blijft het toch door je hoofd spoken, wat als het nooit lukt? Het stomme is dat je er geen controle over hebt en dat het niet te zeggen is.
Probeer er iedere keer toch positief in te staan want er nu al zo mee bezig zijn is nog helemaal niet nodig.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

maandag 22 april 2019 om 07:52
Lavendel; Hmm dat maakt het wel lastig inderdaad? Sochtends vroeg en bij thuiskomst testen?
Thefiepe; Ah ik las het dus verkeerd, thanks voor het verhelderen!
Ik ben er niet mee bezig hoor, dat t wellicht niet zou lukken. Maar omdat moeders het gister (onwijs voorzichtig) vroeg of ik daar ook wel ergens rekening mee hou, spookte het gister even vervelend door mn hoofd.
Inmiddels los gelaten en stap voor stap afwachten wat het brengen gaat.
Fijne tweede paasdag allen!
Thefiepe; Ah ik las het dus verkeerd, thanks voor het verhelderen!
Ik ben er niet mee bezig hoor, dat t wellicht niet zou lukken. Maar omdat moeders het gister (onwijs voorzichtig) vroeg of ik daar ook wel ergens rekening mee hou, spookte het gister even vervelend door mn hoofd.
Inmiddels los gelaten en stap voor stap afwachten wat het brengen gaat.
Fijne tweede paasdag allen!
maandag 22 april 2019 om 20:22
Depster, ik snap je wel hoor. Ik moet zelf toegeven dat ik niet had kunnen voorspellen hoe mijn gevoelens en emoties zouden ontwikkelen. Ik begon met de nuchtere opmerking dat ik sowieso geen ivf/icsi zou willen want wilde geen polonaise aan mijn lijf. En ongeveer een jaar proberen maar dan niet neer hoor. Dan lukt het gewoon niet. Maar deze uitspraken waten eigenlijk onderhevig aan de gedachte fat ik nu wel zwanger zou zijn. Als mijn hele korte zwangerschap wel goed had doorgezet zou ik over 4 weken zijn uitgerekend. Best confronterend. Inmiddels merk ik dat ik veel verder wil gaan dan ik dacht want de gedachte dat het kiet zou lukken wordt steeds beangstiger.
Morgen nod dag. De laatste keren eigenlijk altijd stipt op tijd menstruatie dus morgenochtend maar afwachten dan.
Defiepie, ook ik vind het moeilijker worden om zwangerschapsaankondigingen te incasseren. Fijn voor hen maar poehee....
Voor iedereen die het nodig heeft
Morgen nod dag. De laatste keren eigenlijk altijd stipt op tijd menstruatie dus morgenochtend maar afwachten dan.
Defiepie, ook ik vind het moeilijker worden om zwangerschapsaankondigingen te incasseren. Fijn voor hen maar poehee....
Voor iedereen die het nodig heeft

dinsdag 23 april 2019 om 17:18
Ik vind het ook steeds zwaarder worden. Begon vrij nuchter, zo van we zien wel. Maar nu ik meer dan 2 jaar bezig ben merk ik dat het me zwaar valt. Het is alsof je een rode auto wil kopen en hem ineens overal ziet rijden. En nu hoor ik ook van al mijn vrienden dat ze deze week geen tijd hebben omdat de kinderen vakantie hebben. Zoiets, waar ik uiteraard alle begrip voor heb, voelt nu als een klap in mijn gezicht. Gewoon even mijn dag niet hier. Morgen gaat het vast weer beter. Maar ik snap je gevoelens, het is zo'n rollercoaster ook..
Science ik duim voor je!
Science ik duim voor je!