Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
vrijdag 5 april 2019 om 10:30
@nora, killing zeg. Ik hoop voor je dat ze snel oplopen. Heb er zelf geen ervaring mee, omdat ik altijd voor echo's moet.
@rosa wat spannend zeg! Ik duim voor je
@plien heel logisch, heb ik ook af en toe van die periodes, gewoon even afsluiten als dat beter voelt.
@science, lijkt me heel spannend. Maar je bent niet laat hoor, er zijn zoveel mensen die nooit een huis (kunnen) kopen
Wens je veel geluk toe, super leuk voor je!
@rosa wat spannend zeg! Ik duim voor je
@plien heel logisch, heb ik ook af en toe van die periodes, gewoon even afsluiten als dat beter voelt.
@science, lijkt me heel spannend. Maar je bent niet laat hoor, er zijn zoveel mensen die nooit een huis (kunnen) kopen

zondag 7 april 2019 om 10:17
@Nauc Hoe is je eerste week bevallen? Met de kleine ook alles goed gegaan op de opvang? Ik lees met regelmaat dat vrouwen het toch ook wel weer heerlijk vinden om te gaan werken, even een andere rol dan mama zijn.
@Rosie, wanneer mag je eigenlijk gaan testen! Spannend zo’n eerste keer hoor! Hopelijk voorlopig ook de laatste keer voor jou! Heb je vandaag al getest? Ben echt heel benieuwd!
@Science, wat ontzettend tof zeg een eigenhuis! Persoonlijk vind ik het helemaal niet zo laat, zeker niet als je kijkt naar de ‘waarom’. Ik kan ook komende 10 jaar echt niet kopen hoor. Of ik moet een hele leuke regeling kunnen treffen met de bank. Nu zou ik een hypotheek kunnen krijgen van net 80.000.. Daar koop ik je echt poep voor.
@Thefiepie, heerlijk toch er niet te druk mee bezig te zijn geweest? In dit traject is het eigenlijk niet anders dan dat je er druk mee bezig bent, aangezien de kansen wat lager liggen. Wanneer mag je eigenlijk gaan testen?
@Nora, en zijn ze wat opgelopen? Ik heb hier wel ovu testen liggen, voor het geval ik toch eerst IUI moet gaan doen.
@Plien, doen wat voor jou goed voelt!
@Maris, ik zag toevallig in een ander topic dat je was bevallen! Gefeliciteerd hoor!! Geniet ervan topper!
Voor mij is het nog 17 dagen tot mijn intake gesprek bij NG. Ben dat wachten nu al beu. Ik wil weten waar ik aan doen ben, welke stap de volgende gaat zijn, of ik die vriend officieel kan vragen donor te zijn, en als hij het niet meer wilt zijn..welke stappen ik dan moet overnemen. Dit traject zit vol onzekerheden, maar had even niet verwacht dat dat dus eigenlijk nu al begon haha.
In de tussentijd weet ik al welke babymeubels ik wil, welke draagzak ik wil, welke namen ik wil and what not. Ik moet mijzelf inhouden niet al spullen te gaan komen.... dan zou de hele uitzet al compleet zijn voordat er uberhaubt een zwangerschap is.
@Rosie, wanneer mag je eigenlijk gaan testen! Spannend zo’n eerste keer hoor! Hopelijk voorlopig ook de laatste keer voor jou! Heb je vandaag al getest? Ben echt heel benieuwd!
@Science, wat ontzettend tof zeg een eigenhuis! Persoonlijk vind ik het helemaal niet zo laat, zeker niet als je kijkt naar de ‘waarom’. Ik kan ook komende 10 jaar echt niet kopen hoor. Of ik moet een hele leuke regeling kunnen treffen met de bank. Nu zou ik een hypotheek kunnen krijgen van net 80.000.. Daar koop ik je echt poep voor.
@Thefiepie, heerlijk toch er niet te druk mee bezig te zijn geweest? In dit traject is het eigenlijk niet anders dan dat je er druk mee bezig bent, aangezien de kansen wat lager liggen. Wanneer mag je eigenlijk gaan testen?
@Nora, en zijn ze wat opgelopen? Ik heb hier wel ovu testen liggen, voor het geval ik toch eerst IUI moet gaan doen.
@Plien, doen wat voor jou goed voelt!
@Maris, ik zag toevallig in een ander topic dat je was bevallen! Gefeliciteerd hoor!! Geniet ervan topper!
Voor mij is het nog 17 dagen tot mijn intake gesprek bij NG. Ben dat wachten nu al beu. Ik wil weten waar ik aan doen ben, welke stap de volgende gaat zijn, of ik die vriend officieel kan vragen donor te zijn, en als hij het niet meer wilt zijn..welke stappen ik dan moet overnemen. Dit traject zit vol onzekerheden, maar had even niet verwacht dat dat dus eigenlijk nu al begon haha.
In de tussentijd weet ik al welke babymeubels ik wil, welke draagzak ik wil, welke namen ik wil and what not. Ik moet mijzelf inhouden niet al spullen te gaan komen.... dan zou de hele uitzet al compleet zijn voordat er uberhaubt een zwangerschap is.
zondag 7 april 2019 om 11:21
Depster, kan me voorstellen dat je het wachten al beu bent...en het wordt alleen maar erger
Je hebt wel al veel voorbereiding gedaan zeg! Dat heb ik echt nog niet!
Maris, van harte gefeliciteerd! Lekker genieten nu!
@Science, je bent nog altijd eerder dan ikke
Soms loopt het leven zo. Ik ben 39 en nu om me heen aan het kijken. Maar zit voorlopig goed. Maar een huisje zou leuk zijn!
Hier loopt de spanning erg op. Heb vanmorgen getest. Twee testen van het Kruidvat. Ze geven een heeeeel licht lijntje weer. Maar twijfel of het misschien een indrooglijntje is. Volgens NG mag ik morgen pas testen. Zou wel vandaag echt ongesteld moeten worden. Maar. Of geen spoor roze of rood te bekennen...dus dat is positief. Maar kan dus niets anders nu dan geduld hebben.
Maar ben er behoorlijk zenuwachtig van...
Je hebt wel al veel voorbereiding gedaan zeg! Dat heb ik echt nog niet!
Maris, van harte gefeliciteerd! Lekker genieten nu!
@Science, je bent nog altijd eerder dan ikke
Hier loopt de spanning erg op. Heb vanmorgen getest. Twee testen van het Kruidvat. Ze geven een heeeeel licht lijntje weer. Maar twijfel of het misschien een indrooglijntje is. Volgens NG mag ik morgen pas testen. Zou wel vandaag echt ongesteld moeten worden. Maar. Of geen spoor roze of rood te bekennen...dus dat is positief. Maar kan dus niets anders nu dan geduld hebben.

zondag 7 april 2019 om 11:55
Ooooh rosie heb je een foto van je lijntjes! Ben wel nieuwsgierig nou hoor!
Ja, als ik iets echt graag wil heb ik praktisch alles al voorbereid. Ditzelfde toen ik met 16 jaar een tattoeage wilde (want dit is zo vergelijkbaar als met een kind.....) toen had ik ook alle informatie die ik nodig had. Dit hielp mijn ouders wel te beseffen dat ik er echt serieus over was. Nu dus ook, inmiddels weet ik eigenlijk (bijna) alles wel wat ik weten wil. Voor mij ook een bevestiging dat het goed is zoals ik het nu doe, ondanks de dagelijkse beren die ik nu en dan zie.. maar die zijn allemaal prima te relativeren.
Ja, als ik iets echt graag wil heb ik praktisch alles al voorbereid. Ditzelfde toen ik met 16 jaar een tattoeage wilde (want dit is zo vergelijkbaar als met een kind.....) toen had ik ook alle informatie die ik nodig had. Dit hielp mijn ouders wel te beseffen dat ik er echt serieus over was. Nu dus ook, inmiddels weet ik eigenlijk (bijna) alles wel wat ik weten wil. Voor mij ook een bevestiging dat het goed is zoals ik het nu doe, ondanks de dagelijkse beren die ik nu en dan zie.. maar die zijn allemaal prima te relativeren.
zondag 7 april 2019 om 12:26
zondag 7 april 2019 om 13:10
Haha Depster, dat klinkt inderdaad erg voorbereid. Ik had overigens ook al heel lang een naam in mijn hoofd, maar toen ik eenmaal zwanger was voelde die niet goed voor dit kind. Dus nu heeft ze een naam waar ik destijds zelfs nog nooit van gehoord had.
Maris: gefeliciteerd! Ik hoop dat alles goed is gegaan voor jou en de kleine en dat je lekker aan het knuffelen bent. Laat goed voor je zorgen!
Maris: gefeliciteerd! Ik hoop dat alles goed is gegaan voor jou en de kleine en dat je lekker aan het knuffelen bent. Laat goed voor je zorgen!

zondag 7 april 2019 om 16:25
Gefeliciteerd Maris! Wat een leuk bericht! Lekker genieten samen!
Rosie; nog even in spanning, maar een licht streepje is ook een streepje toch?
Ik ben gisteren voor een echo geweest omdat mijn ovulatietesten ‘raar’ waren. Ze liepen op (maar nog steeds niet super duidelijk) en ineens weer af. Maar de arts verwacht de eisprong pas over een paar dagen. Er zat nu wel een eitje maar die was nog te klein. Ik zit dan rond de 20/21 dagen. Dus ik test nog even door de komende dagen en hoop dat ik hem toch niet gemist heb. Wel heel fijn dat het ziekenhuis zo meedenkt en dat je altijd kan overleggen.
Rosie; nog even in spanning, maar een licht streepje is ook een streepje toch?
Ik ben gisteren voor een echo geweest omdat mijn ovulatietesten ‘raar’ waren. Ze liepen op (maar nog steeds niet super duidelijk) en ineens weer af. Maar de arts verwacht de eisprong pas over een paar dagen. Er zat nu wel een eitje maar die was nog te klein. Ik zit dan rond de 20/21 dagen. Dus ik test nog even door de komende dagen en hoop dat ik hem toch niet gemist heb. Wel heel fijn dat het ziekenhuis zo meedenkt en dat je altijd kan overleggen.
zondag 7 april 2019 om 18:06

zondag 7 april 2019 om 19:14
Mag ik iets brutaals vragen? Eventueel kan er in PB worden geantwoord...
Ik zat een proefberekening te maken met verschillende uren werken/opvang.. Tussen minst aantal uur werken en meest aantal uur werken zit €100.. dus ergens wel te verwaarlozen. Maar hoeveel houden jullie over in de maand na aftrek vaste lasten? Toeslagen etc meegerekend (als de kleine er dus zou zijn).
Ik zat een proefberekening te maken met verschillende uren werken/opvang.. Tussen minst aantal uur werken en meest aantal uur werken zit €100.. dus ergens wel te verwaarlozen. Maar hoeveel houden jullie over in de maand na aftrek vaste lasten? Toeslagen etc meegerekend (als de kleine er dus zou zijn).
zondag 7 april 2019 om 19:34
Depster, ik denk dat je dan toch wat specifieker moet zijn. De een vind boodschappen en auto kosten vaste lasten, de ander niet. Hetzelfde voor sparen etc.
Ik weet wel dat ik momenteel er niet veel op vooruit ga als ik salarisverhoging zou krijgen, omdat dat voor een groot deel weer vermindering van de opvangtoeslag zou betekenen. Maar dat is wel kort door de bocht, want van dat hogere salaris heb je natuurlijk meer voordeel (meer vakantiegeld, pensioen etc, hogere uitkering mocht je werkloos of arbeidsongeschikt raken etc).
En wat genoeg is, is zo per persoon verschillend. Als ik lees dat iemand met een gezin van vier moet rondkomen van minimumloon, dan denk ik echt: hoe dan. Terwijl ik ook weet dat ik echt wel met veel minder rond zou kunnen komen dan ik nu doe, dan moeten er alleen een hoop onkosten af.
Ik weet wel dat ik momenteel er niet veel op vooruit ga als ik salarisverhoging zou krijgen, omdat dat voor een groot deel weer vermindering van de opvangtoeslag zou betekenen. Maar dat is wel kort door de bocht, want van dat hogere salaris heb je natuurlijk meer voordeel (meer vakantiegeld, pensioen etc, hogere uitkering mocht je werkloos of arbeidsongeschikt raken etc).
En wat genoeg is, is zo per persoon verschillend. Als ik lees dat iemand met een gezin van vier moet rondkomen van minimumloon, dan denk ik echt: hoe dan. Terwijl ik ook weet dat ik echt wel met veel minder rond zou kunnen komen dan ik nu doe, dan moeten er alleen een hoop onkosten af.

zondag 7 april 2019 om 21:41

nauc, heb je ook helemaal gelijk in! Ik denk dat ik voor het minst aantal uur werken ga (24) kan dan prima rondkomen, sparen, leuke dingen doen en genieten van de kleine. Als blijkt dat ik toch wat meer wil gaan werken kan ik altijd daarnaast een een dienstje flexen (lang leve de zorg)
zondag 7 april 2019 om 21:48
En terecht hoor, neem je tijd!
Depster: er is ook zoiets als tè veel plannen hè

Oh, en je vorige vraag: werken beviel me prima (koffie die je op kunt drinken terwijl hij nog warm is, hoera!). Ik ben echt niet gemaakt om de hele dag thuis te zitten, zelfs niet met baby.

maandag 8 april 2019 om 10:42
Nou hier is de onzekerheid nog niet voorbij
Had een heel licht positieve test vanmorgen. Maar ook rozeverlies. Hoeft niks te betekenen maar echt veel duidelijkheid geeft me dit nog niet. En heb in het verleden al 2 vroege miskramen gehad...dus heb hier geen goed gevoel bij. Bang dat mijn menstruatie later vandaag toch gaat doorbreken.
Heb wel een afspraak gemaakt voor acapunctuur. Weet niet of jullie hier goede ervaringen mee hebben? Maar lees wel goede verhalen en heb zoiets van baadt het niet dan schaadt het niet. Als het helpt bij beter innestelen..
Hoop in ieder geval op duidelijkheid..
Heb wel een afspraak gemaakt voor acapunctuur. Weet niet of jullie hier goede ervaringen mee hebben? Maar lees wel goede verhalen en heb zoiets van baadt het niet dan schaadt het niet. Als het helpt bij beter innestelen..
Hoop in ieder geval op duidelijkheid..
maandag 8 april 2019 om 19:32
Maris, wat leuk! Van harte gefeliciteerd. Geniet van en op je roze wolk ❤.
Rosieflower, wat spannend zeg, succes! Hoop het voor je.
Nora, ik hoop echt niet dat je je eisprong gemist hebt, fijn dat ze zo meedenken in het zkh.
Wensmama succes weer op het wachtbankje. Ik hoop voor je dat het ifv traject niet nodig is.
Depster, haha ik ben nu 18 weken zwanger en nog niet half zo ver als jij
qua plannen spullen ed. Zou opzich niet verkeerd zijn een btje een voorbeeld aan jou te nemen misschien.
Rosieflower, wat spannend zeg, succes! Hoop het voor je.
Nora, ik hoop echt niet dat je je eisprong gemist hebt, fijn dat ze zo meedenken in het zkh.
Wensmama succes weer op het wachtbankje. Ik hoop voor je dat het ifv traject niet nodig is.
Depster, haha ik ben nu 18 weken zwanger en nog niet half zo ver als jij
maandag 8 april 2019 om 22:21
Net een positieve ovulatietest gedaan. Toch iets eerder dan verwacht. Morgen komt mijn bestelling aan. Dus ophalen bij ziekenhuis en s’avonds inbrengen. Als ik het al in huis had gehad had ik morgenochtend 1 rietje en morgenavond 1 rietje gedaanmaar nu denk ik allebei de rietjes morgenavond. Ik test wel morgenochtend nogmaals enmorgenavond ook, om te kijkend de piek lang aanwezig is. Mocht ie morgenavond nog hoog zijn dan misschien dinsdagavond rietje en woensdagochtend rietje.
dinsdag 9 april 2019 om 08:38
Spannend Science! Hopelijk gaat het deze ronde lukken!
Hier nog steeds geen positieve test al had ik vanmorgen het idee dat hij nu weer wat oploopt. Zit nu op dag 18. Arts verwacht hem eind vd week dus dan zou de test een deze dagen moeten knallen
. En zo niet heb ik hem blijkbaar toch gemist, maar ik denk zelf van niet aangezien ik nog steeds buikpijn heb. We shall see 
Rosie heb je vanmorgen nog weer getest?
Hier nog steeds geen positieve test al had ik vanmorgen het idee dat hij nu weer wat oploopt. Zit nu op dag 18. Arts verwacht hem eind vd week dus dan zou de test een deze dagen moeten knallen

Rosie heb je vanmorgen nog weer getest?