Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Nora misschien nu even 2 keer per dag testen? Doe je de billingsmethode ernaast? Die gaf mij persoonlijk de 'zekerheid' toen ik zo laat was dat hij toch echt nog moest komen...
Ja ik test eigenlijk al vanaf vorige week donderdag 2x per dag.

Ik kende de billingsmethode niet, even opgezocht op Google ;-) Maar volgens die methode zou ik woensdag dan mijn ovulatie moeten hebben gehad maar toen waren zowel s ochtends als s avonds de testen negatief. Bedankt in ieder geval voor de tip, ik ga het de volgende cyclus zeker erbij de in gaten houden. :)

De arts zei zondag bij de echo dat ze de ovulatie eind vd deze week verwachtte (op basis van de grootte van het eitje) tenzij deze al geweest moest zijn. Ik denk dat ik maar gewoon doortest en dan zie ik het wel. Beschouw deze cyclus wel al een beetje als verloren.

Hoe testen jullie trouwens op de dagen dat je werkt? Aangezien je niet met ochtendurine mag testen? Ik doe nu na ongeveer een half uur daarna de test.
Hoezo mag je niet met ochtendurine testen? Ik test met CB en test altijd met ochtendurine testen. Moet zorgen dat ik 4 uur niet geplast heb...dat is soms wel een dingetje.
En bij twee keer reden test ik dan in de avond weer.

Ik zou ook niet op de Billingsmethode alleen kunnen varen hoor. Want dat ook dat ik dat al herkend en gehad had. En opeens was het er dus dagen later weer en veel erger. Dus daarom had ik zoiets hij moet nog komen. Hoop dat je je vruchtbare slijm nog gaat herkennen! Toi toi toi!
Omdat ochtendurine altijd iets LH bevat. De 2de urine is daarom betrouwbaarder aldus de fertiliteitsarts ;-) ik test met de sensitest (en clearblue gebruik ik als check) en daar staat ook dat het niet met de 1ste urine van de dag mag. Jij test alleen met clearblue?
Mm dat was mij niet bekend. En ja test nu nog alleen met CB. Maar heb voor de komende ronde ook eens een doosje sensitest voor ernaast besteld. Kijken hoe dat gaat ..
Oké! Ik weet ook niet wat het beste is, volg het advies van het ziekenhuis maar op:)
Ben benieuwd wat je vind van sensitest want tot nu toe vind ik ze nog niet erg duidelijk. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik nog geen duidelijke piek heb gehad:-)
Nora ik heb ook nog geen positieve gehad. Gelukkig is bij mij hem missen nu nog niet het allerergste omdat ik het alvast twee maand in kaart moet brengen.
Tot nu toe vind ik hem wel redelijk duidelijk maar in mijn werk werk ook veel met dit soort sneltesten maar meestal is het dan voor allergenen. :biggrin:
Nora, ik doe altijd ovulatietesten. Ik moet 's ochtends plassen en de rest van de dag zit er nooit 4 uur tussen. Dit heb ik overlegt met de artsen bij Nij geertgen en zij zeggen dat je bij Clear blue (met zo'n smiley) met ochtenurine mag testen maar die kan wat waterig zijn omdat je die lang ophoudt, dus negatief. Ik kan, als ik 's ochtends op ben gestaan en geplast heb, na 15 min wel gewoon nog een keer plassen. Dat gebruik ik dan voor de test. Op aanraden van de arts.
Ah Plien, dat is goed om te weten. Ik teste altijd gelijk met de eerste urine. Maar moet dus eigenlijk iets later testen. Hebben ze mij niet verteld bij NG.

Nora, zal nog laten weten wat ik van Sensitest vind 🙂
Plien zoals jij het doet doe ik het inderdaad ook, ik plas meestal na een halfuurtje weer (vaak niet veel maar goed) en gebruik dat ook voor de test.

ik ga t maar proberen los te laten. Lukt het deze maand niet, dan niet. Weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen :facepalm:
Nora15 schreef:
12-04-2019 11:47
Omdat ochtendurine altijd iets LH bevat. De 2de urine is daarom betrouwbaarder aldus de fertiliteitsarts ;-) ik test met de sensitest (en clearblue gebruik ik als check) en daar staat ook dat het niet met de 1ste urine van de dag mag. Jij test alleen met clearblue?
Veel vrouwen hebben een groot deel van hun cyclus wat LH in hun urine, daarom geldt voor een ovulatietest niet ‘elke streep is positief’ zoals bij een zwangerschapstest.
Het gaat in principe echt om het stijgen en weer dalen, en dat zie je met ochtendurine ook heus wel. Het is alleen wel het beste om het een beetje consistent te houden (juist omdat je de testen met elkaar vergelijkt) en dus niet vandaag de eerste urine, en dan morgen die van half twaalf enz.

Overigen is het heel normaal om af en toe een maand over te slaan, alleen dat merk je normaal gesproken niet.
Ik gebruik ook die CB met mn 2e ochtendurine. Vaak moet ik snachts ook al een keer plassen dus zit er vaak 3 a 4 uur tussen dus is mijn 2e urine die van net na het opstaan.
Die van de action zijn ook wel duidelijk maar ik vind het vaak lastig inschatte wanneer ik hem als echt positief moet zien. CB voor mij veel duidelijker.
@Rosings ik weet niet of je meeleest, maar even gauw een vraag. Jeetje wat een lang traject heb je gehad! Als laatste heb je IVF gehad. Je schrijft dat je ondanks je eigen donor toch 1400 heb moeten betalen voor drie rietjes van je eigen donor? Of heb ik dat verkeerd begrepen? PB maar als je wilt :)

Afgelopen dagen alle delen eens weer goed doorgenomen en gescreent op eiceldonatie. Veel info rijker, maar nog zoveel vragen..elk traject is ook zo uniek!

Hoe is t met alle dames hier?
Gisteravond eindelijk op dag 24 mijn piek gevonden, zowel met sensitest en daarna 2 uur later ook met clear blue!!

Net weer getest en clear blue was alweer negatief en sensitest gaf nog wel een duidelijke streep maar al wel iets minder dan gisteravond. Korte piek dus. Ik blijf nog wel buikpijn houden met af en toe wat steken dus ik denk dat mijn ei nog niet is gesprongen. Straks met het ziekenhuis bellen, ben benieuwd of ik dan vandaag of morgen mag langs komen.
Nora, mooi dat je hem gevonden hebt! Idd gauw bellen met het ziekenhuis. Misschien mag je vandaag nog terecht! Kan ook zijn dat E ze eerst een echo doen..even kijken hoe het ervoor staat. Toi toi toi!
En nora? Wat zei het zkh?

Science hoe gaat het?
En met de rest op de wachtbank?

Ik ga mn 2e week in. Krijg nu de kriebels. Heb veel een vol gevoel in mn onderbuik. Soms wat uitstraling naar mn liezen en met vlagen (pre menstruatie gevoel) kramp in mn onderrug.
Kan dus alle kanten nog op. Pfff wordt er nu al gek van. Nog een week wachten.
Wat spannend Betsy! Inderdaad om gek van te worden. Is dit voor jou ook de 2de ronde?

Science hoe gaat het bij jou?

De iui staat gepland voor morgen, aan het eind van de ochtend. Ze gaan uit van de test van vanmorgen. De testen van gisterochtend waren beide negatief. Gisteravond beide positief en vanmorgen was de sensitest nog positief (heel iets lichter dan gisteravond) en clear blue negatief. Dus ik ben nu een beetje bang dat ik te laat ben maar daar zullen we over 14 dagen wel achter komen. Ik mag ook eigenlijk alleen maar ‘s ochtends testen maar had ik dat gedaan had ik hem sowieso gemist dus ben ergens wel blij dat ik dat toch heb gedaan.
Gehe ik heb jou (ookal) gespot op FB Nora

Succes morgen!
Haha depster, toen ik dat bericht had geplaatst daar bedacht ik me dat er vast ook dames van hier zitten op fb. Ik had ook al anderen gespot. Ben nu wel benieuwd wie jij bent? 😉
Hier 7dpo dus nog een week wachten.

Geen idee. Voel niks maar wel moe. Ben dan ook met school in Ardennen. Erg actief geweest afgelopen dagen dus ik voel vooral spierpijn 🤣
Nora, succes morgen!
Ik heb altijd getest wanneer ik er aan dacht, en dan minimaal 2x per dag, meestal 1e keer naar wc na de nacht en 's avonds nog een keer voor het naar bed gaan.
Allemaal op een rijtje met datum er op, en als de piek er was dan was dat ook echt heel duidelijk zichtbaar.
Wel heb ik het idee dat mijn ei echt binnen 12 uur na de piek steeds sprong; ik heb meerdere keren gedacht dat ik de perfecte timing had, maar dan was het steeds niet gelukt.
Nu iets eerder dan de positieve test en zwanger.
Als ik jullie ervaringen met de klinieken lees en pas mogen bellen bij positieve test geloof ik nooit dat ik dan zwanger was geworden, was altijd te laat geweest.
(of ik had op een gegeven moment gewoon 1 of 2 dagen eerder gebeld dat ik een positieve test had ofzo). Nu was mijn cyclus vrij duidelijk, niet heel regelmatig, maar ik kon precies voorspellen wanneer wat zou gebeuren, dus dat scheelt wel een hoop.

Betsy, spannend hoor! Ik ga voor je duimen!

Science, hoe is het met jou?

En de anderen? Hoe gaan jullie?
@Nora Ik heb gereageerd op je post haha.
@Science, spannend weer!
@Hortensia fijn als je cyclus zo voorspelbaar is zeg!

Ik mag over 8 nachtjes eindelijk op intake.
Betsy, spannend!! 🙏 Nog even geduld dus..
Science, idem voor jou! Succes met de tweede week!

Nora, hoop dat morgen op tijd bent! Succes!

Depster aftellen dus...! Leuk!!

Ik krijg vrijdag een uitgangsecho. En dan door voor ronde 2. Kan het testen weer beginnen 😊
Hoe ging het nora?

We zitten vlak achter elkaar science. Ik hoop op een plakker bij ons beide!
Aftellen maar.....

Spannend rosie! Welk zkh zat je ook alweer? Moet je elke maand voor een uitgangsecho komen?
Betsy, 🤞🏻🤞🏻 Voor ons beide. 23 april is nod voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven