Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
dinsdag 16 april 2019 om 21:16
Ik kan geen link plakken, google ff op 'blik lunchworst'. Superhandig, want gewoon te bewaren in de tent zonder koeling. Kun je koud eten door de rauwkost heen, of heel even aanbakken in de pan (peuters en kleuters favoriet hier). Ow en zakjes spaghetteria van knorr doen het ook altijd goed. Niet verantwoord, wel lekker makkelijk en ze eten tenminste zonder gedoe. Kleuter zegt hier in de supermarkt bij die zakken spaghetteria: 'mama, wanneer gaan we weer op vakantie' haha.GlitterCupcake schreef: ↑16-04-2019 20:54Stokbrood is een goeie. Daar kan peuter zich klem aan eten.
Maar wat is lunchworst?![]()
dinsdag 16 april 2019 om 21:22
funnymiss schreef: ↑16-04-2019 21:16Ik kan geen link plakken, google ff op 'blik lunchworst'. Superhandig, want gewoon te bewaren in de tent zonder koeling. Kun je koud eten door de rauwkost heen, of heel even aanbakken in de pan (peuters en kleuters favoriet hier). Ow en zakjes spaghetteria van knorr doen het ook altijd goed. Niet verantwoord, wel lekker makkelijk en ze eten tenminste zonder gedoe. Kleuter zegt hier in de supermarkt bij die zakken spaghetteria: 'mama, wanneer gaan we weer op vakantie' haha.
Smac! Ja daar zat ik ook al aan te denken
dinsdag 16 april 2019 om 21:39
Wij moeten nog boeken maar zitten er aan te denken om naar Frankrijk te gaan en daar te kamperen met tent. Man is optimistisch dat we alles meekrijgen maar ik betwijfel het met onze auto, dakkoffer en 2 kinderen.
We nemen altijd stroom en een elecktrische koelbox en dan kan je van alles maken. Bbq'en, salades, stokbrood, macaroni, rijst, broodje hamburger, etc etc
Toen dochter 9mnd is zijn we ook wezen kamperen en dat was, zelfs met 10dagen regen, erg geslaagd.
We nemen altijd stroom en een elecktrische koelbox en dan kan je van alles maken. Bbq'en, salades, stokbrood, macaroni, rijst, broodje hamburger, etc etc
Toen dochter 9mnd is zijn we ook wezen kamperen en dat was, zelfs met 10dagen regen, erg geslaagd.
woensdag 17 april 2019 om 08:58
Wij gaan naar camping Bella Italië aan het gardameer. Als ik het vertel lijkt het wel alsof heel Nederland daar wel een keer is geweest. Lekker in een bungalow en als het niet nodig is hoeven we de camping niet af om iets te halen. Lekker koken in ons eigen huisje. Hoop vooral dat onze dochter zich goed kan vermaken daar, dan hebben papa en mama ook vakantie!
@redballoon: ik begrijp je hoor. Soms dan ben ik blij dat ik na 3 dagen alleen met haar daarna weer een paar dagen mag werken en iemand anders even de zorg voor dr heeft. Hier gaat ze twee ochtenden naar psz en 1 dag naar kdv. 1 ochtend heb ik dan even tijd voor mezelf en 1x in de 4 weken ben ik op haar kdv dag ook vrij, maar dan breng ik haar gewoon en heb ik een hele dag voor mezelf! Heerlijk! Misschien nog een idee dat ze twee ochtenden naar de psz gaat totdat ze straks naar school gaat?
@redballoon: ik begrijp je hoor. Soms dan ben ik blij dat ik na 3 dagen alleen met haar daarna weer een paar dagen mag werken en iemand anders even de zorg voor dr heeft. Hier gaat ze twee ochtenden naar psz en 1 dag naar kdv. 1 ochtend heb ik dan even tijd voor mezelf en 1x in de 4 weken ben ik op haar kdv dag ook vrij, maar dan breng ik haar gewoon en heb ik een hele dag voor mezelf! Heerlijk! Misschien nog een idee dat ze twee ochtenden naar de psz gaat totdat ze straks naar school gaat?
woensdag 17 april 2019 om 10:30
Lavendel_12 schreef: ↑17-04-2019 08:58Wij gaan naar camping Bella Italië aan het gardameer. Als ik het vertel lijkt het wel alsof heel Nederland daar wel een keer is geweest.
woensdag 17 april 2019 om 12:19
Vorig jaar nog in een campingbedje. Dit jaar gaat hij samen met kleuterzus in een slaapcabine, allebei op een 1persoonsmatje met slaapzak. Ik ga ervanuit dat er de eerste nacht alleen maar gekeet wordt en ze vanaf nacht 2 moe genoeg zijn om te slapen.
woensdag 17 april 2019 om 14:37
GlitterCupcake schreef: ↑17-04-2019 12:12In een peuterformaat slaapzak op dito matje. Toen peuter net 1 was sliep hij in een campingbedje. We hebben zo’n slaaptentje van gaas geprobeerd maar daar rolde hij als een wilde wasbeer woest mee door de kamer.
Slaaptentje ook 1x geprobeerd, geen succes
Vraagje: wat voor zonnebrandcreme gebruiken jullie voor jullie kind(eren)? Ik zoek er een voor gevoelige / eczeem-huid. Heb nu een klein sample-flesje van nivea, gaat prima, maar zoek er nu eentje zonder parfum e.d.
happiness = reality - expectations
woensdag 17 april 2019 om 16:42
Onze peuter had een hele dunne droge huid en een zonneallergie. Zijn huid kon niet tegen Kruidvat (hadden ze bij het kdv) en ik had Biosolis voor hem gekocht. Dat is echt het summum van zonnebrandcreme. Geen parfum, geen nano deeltjes, vegan, hele groene keurmerken, etc. Goud is wel goedkoper: €25 voor 100ml..
Het is ook waterproof. En het kwam niet van dingen óf koter af. Peuter zat de hele vakantie onder een kleverig laagje terwijl we het 2x gesmeerd hadden, er zit nu nog een vlek op het dashboard van mijn auto en een draagzak is verpest met vette witte vegen. En het gaat er niet af. Niet met dreft, vanish..
Dus laat je niet verleiden
We smeren nu Nivea anti vlekken en niet direct + lang in de zon
Het is ook waterproof. En het kwam niet van dingen óf koter af. Peuter zat de hele vakantie onder een kleverig laagje terwijl we het 2x gesmeerd hadden, er zit nu nog een vlek op het dashboard van mijn auto en een draagzak is verpest met vette witte vegen. En het gaat er niet af. Niet met dreft, vanish..
Dus laat je niet verleiden
donderdag 18 april 2019 om 13:40
Wij gebruiken niets. Het haar is bij dochter vooral pluizig na het wassen, dus dat doe ik maar 1x per week.
Dochter is al een ruime week ziek. De koorts leek eindelijk gezakt, waar een flinke verkoudheid voor terugkwam. Vanochtend had ze na een dramanacht weer koorts, dus bij de huisarts geweest: oorontsteking. Ze is echt zelden ziek geweest, dus ik ken dit helemaal niet van haar. Hangen, huilen, ze voelt zich echt heel beroerd. Arm ukkie
Dochter is al een ruime week ziek. De koorts leek eindelijk gezakt, waar een flinke verkoudheid voor terugkwam. Vanochtend had ze na een dramanacht weer koorts, dus bij de huisarts geweest: oorontsteking. Ze is echt zelden ziek geweest, dus ik ken dit helemaal niet van haar. Hangen, huilen, ze voelt zich echt heel beroerd. Arm ukkie
donderdag 18 april 2019 om 14:09
Beterschap Fiona! Balen dat je met dit mooie weer dan binnen zit.
Wij wassen alleen het haar van peuter af en toe. Het is een echte kaaskop met stijl blond haar en we doen er nog niet veel mee.
Zonnebrand hebben wij gewoon van de Kruidvat. En peuter is dus zo wit, dat we hem echt goed in moeten smeren. Maar goed, liever een beetje wit dan te bruin of verbrand.
Wij wassen alleen het haar van peuter af en toe. Het is een echte kaaskop met stijl blond haar en we doen er nog niet veel mee.
Zonnebrand hebben wij gewoon van de Kruidvat. En peuter is dus zo wit, dat we hem echt goed in moeten smeren. Maar goed, liever een beetje wit dan te bruin of verbrand.
donderdag 18 april 2019 om 14:29
Wij hebben de zonnebrand van La roche-posay, het was een hele zoektocht maar van deze krijgt ze geen uitslag en hij houdt niet zo'n vieze waas zoals Glitter beschrijft.
Op aanraden van Glitter ooit (dacht ik?) gebruiken wij shampoo van Cantu en gebruiken we soms "curling cream" ook van Cantu.
Wat sneu zeg Fiona, beterschap!
Op aanraden van Glitter ooit (dacht ik?) gebruiken wij shampoo van Cantu en gebruiken we soms "curling cream" ook van Cantu.
Wat sneu zeg Fiona, beterschap!
donderdag 18 april 2019 om 15:58
Ahw Fiona
wat sneu. Jij zal ook wel op zijn inmiddels?
Haar: wij gebruiken idd ook Cantu Care for Kids. En dan de shampoo en curling cream. De conditioner was te zwaar voor de winter maar misschien nu peuter meer gaat douchen in de zomer wel weer een idee
De curling Cream alleen als we ‘iets’ hebben, dus niet naar het kdv.
Na het wassen borstel ik het met een Tangle teaser en droogt het aan de lucht op in golvende krullen. Dan een beetje Cream er in.
Met normale shampoo droogt het plat op met pluis
Haar: wij gebruiken idd ook Cantu Care for Kids. En dan de shampoo en curling cream. De conditioner was te zwaar voor de winter maar misschien nu peuter meer gaat douchen in de zomer wel weer een idee
Na het wassen borstel ik het met een Tangle teaser en droogt het aan de lucht op in golvende krullen. Dan een beetje Cream er in.
Met normale shampoo droogt het plat op met pluis
donderdag 18 april 2019 om 16:04
Ik kreeg vanmorgen mijn eerste ‘Pas op!’ van peuter
Normaal is hij totaal niet bezig met veiligheid (eerder bezig om zijn 10-rittenkaart van de Eerste hulp vol te krijgen..) maar nu zag hij dat er een eitje uit zijn keukentje onder de vaatwasser lag. Ik wilde de vaatwasser opentrekken. Hij pakte mijn been en trok mij naar achter met de tekst ‘pas op, als je dat doet gaat het eitje stuk’.
Dat eitje was gewoon heel gebleven maar dit is de eerste keer dat hij zoiets deed
Dat eitje was gewoon heel gebleven maar dit is de eerste keer dat hij zoiets deed
donderdag 18 april 2019 om 16:44
Aaah wat schattig van peuter Glitter!
Ik ben inderdaad wel een beetje op inmiddels, vooral na die slechte nachten. Ik ga over anderhalve week met verlof dus ik wil nog van alles afmaken, maar ik kom daar nu natuurlijk helemaal niet aan toe. 's Avonds ben ik zelf te gaar om nog iets te doen vanwege de rugpijn en harde buiken. Ik zal blij zijn als dochter weer beter is, ik met verlof ben en me kan concentreren op nutteloze dingen als babykleertjes
vrijdag 19 april 2019 om 08:41
Ik heb de mazzel dat dochter zichzelf redelijk weet te vermaken. Ik hoef haar dus niet echt te entertainen. Met dat mooie weer zet ik de deur open en dan kan ze de tuin in. Maar inderdaad, op pad gaan wordt wel steeds zwaarder. Gelukkig is mijn man redelijk vaak thuis overdag, omdat hij veel 's nachts werkt. Nu ze ziek is, is het wel lastig. Ze wil alleen maar gedragen worden en dat is nu toch wel zwaar met die dikke buik.
Hebben jullie nog leuke plannen voor dit zonovergoten weekend?
vrijdag 19 april 2019 om 08:47
Wow Fiona, ben je alweer bijna aan je verlof toe! Gaat snel zeg!
Ach superlief Glitter!
Vandaag gaan we verjaardag vieren van vriend en onze ouders blijven eten.
Morgen zien we het nog wel, en met pasen 1 dag bij schoonfamilie en 1 dag thuis met mijn ouders gourmetten.
Maar ook zoveel mogelijk buiten spelen!
Bovendien heb ik nu 2 weken vakantie, dus dat is ook genieten
Ach superlief Glitter!
Vandaag gaan we verjaardag vieren van vriend en onze ouders blijven eten.
Morgen zien we het nog wel, en met pasen 1 dag bij schoonfamilie en 1 dag thuis met mijn ouders gourmetten.
Maar ook zoveel mogelijk buiten spelen!
Bovendien heb ik nu 2 weken vakantie, dus dat is ook genieten