Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
zondag 14 april 2019 om 08:32
Ahw dat is zielig. Ik had dat als kind ook maar nu niet meer. Het schijnt vaker voor te komenbij pleisters met zo’n typische Hansplanst geur.
Bij onze peuter blijven pleisters niet zitten omdat hij ze er af peutert om mee te spelen
Dus smeer ik het elke twee uur in met bephanthen en let ik er op dat hij er af blijft.
Bij onze peuter blijven pleisters niet zitten omdat hij ze er af peutert om mee te spelen
zondag 14 april 2019 om 08:46
Oh ja dat is ook handig
. Ik had Frozen pleisters gekocht want die vond ze geweldig, nu moet ik ze dus verstoppen omdat ze er niet tegen kan.
Ik smeer me een ongeluk al vijf weken lang. Overdag gaat het goed, maar ze krabt het open in haar slaap. Het begon met één wondje, maar nu zijn het er al een stuk of vijf. Ik weet niet zo goed of het nou exceem is of iets anders, maar ik ben inmiddels wel bang dat ze er littekens aan overhoudt.
Ik smeer me een ongeluk al vijf weken lang. Overdag gaat het goed, maar ze krabt het open in haar slaap. Het begon met één wondje, maar nu zijn het er al een stuk of vijf. Ik weet niet zo goed of het nou exceem is of iets anders, maar ik ben inmiddels wel bang dat ze er littekens aan overhoudt.
zondag 14 april 2019 om 08:49
Wij hebben nog nooit pleisters gebruikt maar wel gaasverband met tape van de apotheek (weet niet meer exact wat voor een tape dat was) het is wel lastig in gebruik op het gezicht en ziet er niet uit maar het gaf geen last bij onze dochter die toch wel heel gevoelig voor alles is.
Dochter heeft nog nooit in de hondenpoep gestaan, bah! Ben er wel vaker met de kinderwagen of buggy doorheen gereden
Wij zijn gaan proberen of dochter met een puf per dag minder kan voor haar astma maar nu 4 dagen later is ze al zo sneu. Hele nacht aan het hoesten geweest en er helemaal moe van... weten we in elk geval zeker dat we het niet voor niks geven.
Ik neem overigens alles terug over de middagslaapjes en dat dochter nooit moe lijkt te zijn. De pufjes hebben er waarschijnlijk ook iets invloed op maar ze lijkt de laatste tijd toch wel weer behoefte te hebben aan een middagslaap, we halen haar er dan na een uur weer uit. Heerlijk zo'n rustmoment op de dag! Sinds twee nachten slapen de kids ook thuis samen op 1 kamer en dat lijkt helemaal goed te gaan
Dochter heeft nog nooit in de hondenpoep gestaan, bah! Ben er wel vaker met de kinderwagen of buggy doorheen gereden
Wij zijn gaan proberen of dochter met een puf per dag minder kan voor haar astma maar nu 4 dagen later is ze al zo sneu. Hele nacht aan het hoesten geweest en er helemaal moe van... weten we in elk geval zeker dat we het niet voor niks geven.
Ik neem overigens alles terug over de middagslaapjes en dat dochter nooit moe lijkt te zijn. De pufjes hebben er waarschijnlijk ook iets invloed op maar ze lijkt de laatste tijd toch wel weer behoefte te hebben aan een middagslaap, we halen haar er dan na een uur weer uit. Heerlijk zo'n rustmoment op de dag! Sinds twee nachten slapen de kids ook thuis samen op 1 kamer en dat lijkt helemaal goed te gaan
zondag 14 april 2019 om 09:03
Wat fijn dat het middagdutje weer een beetje terug is Envelop, dat is toch een fijn rustmoment op de dag. Sliep de baby eerst bij jullie op de kamer? Jammer dat ze niet met een pufje minder kan, maar wel fijn om te weten dat het zijn werk doet.
Een krabpak lijkt me een beetje overdreven nog, want eigenlijk heeft ze al ruim een jaar geen last meer gehad. Het is echt iets van de laatste weken en alleen op haar gezicht. Ik zal eerst eens rondkijken naar andere pleisters of tape, hopelijk werkt dat.
Ik denk dat er kiezen doorkomen, dus misschien dat ze daarom opeens weer last heeft.
Een krabpak lijkt me een beetje overdreven nog, want eigenlijk heeft ze al ruim een jaar geen last meer gehad. Het is echt iets van de laatste weken en alleen op haar gezicht. Ik zal eerst eens rondkijken naar andere pleisters of tape, hopelijk werkt dat.
Ik denk dat er kiezen doorkomen, dus misschien dat ze daarom opeens weer last heeft.
zondag 14 april 2019 om 09:36
fiona2018 schreef: ↑14-04-2019 08:46Oh ja dat is ook handig. Ik had Frozen pleisters gekocht want die vond ze geweldig, nu moet ik ze dus verstoppen omdat ze er niet tegen kan.
Ik had Nijntje pleisters
Heb je al zinkzalf gesmeerd? Onze peuter kan daar niet goed tegen (beetje allergisch) maar als hij wondjes maar blijft openkrabben smeer ik een lik zinkzalf van Dr Leenarts. Laatst bleef hij maar een plekje achter zijn oor krabben dat het een smetplekje werd, omdat zijn oor ook tegen zijn hoofd zit. Toen heb ik hem vlak voor het slapen een lik zinkzalf daar gegeven en de volgende dag was het weg.
En littekens
zondag 14 april 2019 om 09:38
zondag 14 april 2019 om 09:41
Het idee was dat hij 6mnd bij ons op de kamer zou slapen maar na 2,5mnd is hij al naar mijn kantoor verhuisd omdat we elkaar wakker houden en dochter nog niet toe was om samen met broertje te slapen. Maar vooral nu ik avonds weer vaker wil werken is het heel onhandig mijn kantoor te delen en de zolder moet nog geïsoleerd worden voordat we die als echte slaapkamer willen gebruiken. Nu dus gezellig samen op de kamer! De kamer is ook belachelijk groot dus dat past makkelijk.fiona2018 schreef: ↑14-04-2019 09:03Wat fijn dat het middagdutje weer een beetje terug is Envelop, dat is toch een fijn rustmoment op de dag. Sliep de baby eerst bij jullie op de kamer? Jammer dat ze niet met een pufje minder kan, maar wel fijn om te weten dat het zijn werk doet.
zondag 14 april 2019 om 10:20
Envelop, ik kan me dat helemaal voorstellen. Dochter is met 6 weken al op haar eigen kamer gaan slapen omdat we elkaar allemaal wakker hielden. Ik hoop dat het bij de tweede beter gaat omdat we nu wat meer gewend zijn, maar dat is bij jullie dus niet zo? We hebben er nog over getwijfeld om ze in dat geval maar bij elkaar op de kamer te laten slapen, maar ik ben toch bang dat ze elkaar wakker zullen houden (dochter is lang een hele slechte slaper geweest). Nu hebben we dus toch de zolder maar snel babyproof gemaakt voor het geval dat.
Bedankt voor de tips over de wondjes!
zondag 14 april 2019 om 11:03
Onze dochter heeft veel langer bij ons geslapen maar daar waren we nachts ook veel mee bezig (voedingen, speen, troosten etc.) wij hebben de eerste 4,5 maand met haar de nacht steeds opgedeeld. De eerste helft van de nacht "sliep" man met dochter en de tweede helft van de nacht "sliep" ik met dochter zodat we beiden in elk geval een halve nacht slaap hadden.
Onze zoon sliep al heel snel door behalve dat we elkaar dan wakker bleven houden, snel naar een andere kamer dus
Dochter is ook een slechte slaper maar desondanks lijkt ze geen last te hebben van haar broertje. Het scheelt ook dat hij nachts niet moet huilen of dergelijke, hij pruttelt alleen een beetje.
Slim dat jullie de zolder vast babyproof hebben, want hoe je het ook bedenkt het is echt zo niet te voorspellen met kinderen...
Onze zoon sliep al heel snel door behalve dat we elkaar dan wakker bleven houden, snel naar een andere kamer dus
Dochter is ook een slechte slaper maar desondanks lijkt ze geen last te hebben van haar broertje. Het scheelt ook dat hij nachts niet moet huilen of dergelijke, hij pruttelt alleen een beetje.
Slim dat jullie de zolder vast babyproof hebben, want hoe je het ook bedenkt het is echt zo niet te voorspellen met kinderen...
maandag 15 april 2019 om 15:27
Hallo
! We hebben inmiddels een peuter rondrennen, dus ik stap over vanuit het dreumes-topic!
@Fiona: hoe is het met het krabben? Als je nog naar krab-pakjes wil kijken: hier ooit een slaapzakje van Beeren gehad met anti-krab-wandjes, niet duur, weet alleen niet of ze ook grotere maten hebben.
@littekens: valt gelukkig nog mee, wel vaak blauwe plekken op z'n benen van al z'n geklauter. En 's ochtends rode knieën omdat hij meestal zo lekker op z'n buik met z'n kont in de lucht slaapt
.
@Fiona: hoe is het met het krabben? Als je nog naar krab-pakjes wil kijken: hier ooit een slaapzakje van Beeren gehad met anti-krab-wandjes, niet duur, weet alleen niet of ze ook grotere maten hebben.
@littekens: valt gelukkig nog mee, wel vaak blauwe plekken op z'n benen van al z'n geklauter. En 's ochtends rode knieën omdat hij meestal zo lekker op z'n buik met z'n kont in de lucht slaapt
happiness = reality - expectations
maandag 15 april 2019 om 16:00
Hoi Whoopsadaisies en nog gefeliciteerd met je peuter!
Dochter krabt nog steeds, maar echt alleen aan de wondjes op haar gezicht. Een krabpakje is dus wat overdreven denk ik, maar ik onthou de tip! We hebben gister een gaasje met luiertape geplakt en dat ging goed. Nu witte pleisters gekocht, die ga ik vanavond proberen. Hopelijk kan ze daar tegen.
We hebben echt een dramatische nacht gehad. Dochter had gisteren voor de vijfde avond op rij koorts en haar neus zat helemaal verstopt. Ze huilde steeds in paniek, ik denk omdat ze niet goed adem kon halen. We zijn de halve nacht met haar bezig geweest, ik ga er vanavond vroeg in. Wel neusspray gehaald, hopelijk helpt dat vanavond.
Het is rustig hier, hoe is het verder met iedereen?
Dochter krabt nog steeds, maar echt alleen aan de wondjes op haar gezicht. Een krabpakje is dus wat overdreven denk ik, maar ik onthou de tip! We hebben gister een gaasje met luiertape geplakt en dat ging goed. Nu witte pleisters gekocht, die ga ik vanavond proberen. Hopelijk kan ze daar tegen.
We hebben echt een dramatische nacht gehad. Dochter had gisteren voor de vijfde avond op rij koorts en haar neus zat helemaal verstopt. Ze huilde steeds in paniek, ik denk omdat ze niet goed adem kon halen. We zijn de halve nacht met haar bezig geweest, ik ga er vanavond vroeg in. Wel neusspray gehaald, hopelijk helpt dat vanavond.
Het is rustig hier, hoe is het verder met iedereen?
maandag 15 april 2019 om 21:53
Fiona, van die “soft” witte pleisters? Die wilde ik net komen adviseren. Die krengen vallen zo ongeveer al van mn huid af als ik er naar kijk, dus “soft” zijn ze zeker. Hopelijk daarmee geen reactie van de huid!
En qua littekens breng ik nog een keer de Penaten-creme in
Lekkere dikke helende zalf die traag en gelijkmatig intrekt, de huid mooi herstelt en lastig weg te krabben is omdat ie zo dik is.
En qua littekens breng ik nog een keer de Penaten-creme in
Lekkere dikke helende zalf die traag en gelijkmatig intrekt, de huid mooi herstelt en lastig weg te krabben is omdat ie zo dik is.
dinsdag 16 april 2019 om 06:48
@fiona: ik kan je de hand schudden, zondag op maandag ook zo'n drama nacht. Uit het niets enorm verkouden en gisteren ook koets van 39,9. Gisteravond dacht ik even dat de nacht weer zo ging verlopen, maar nadat manlief gisteravond een poosje met dr het gezeten is ze toch in slaap gevallen en ik wordt net wakker, dus dat is al een goed teken.
Uiteraard steken dit soort dingen de kop op als je hebt toegezegd voor een collega in te vallen omdat die een jubileum van dr ouders heeft! Straks maar eens even temperaturen om te kijken of ze naar psz gaat en anders kan ze gelukkig al eerder bij mijn schouders terecht.
Verder een familieweekend achter de rug waar ze gelukkig goed heeft geslapen, was dr bang voor want wij slapen eigenlijk nooit met zijn drieën op één kamer en thuis wordt ze al wakker als ze de deur hoort. Wij gingen toch echt niet al om 20 uur naar bed en ik moet nog regelmatig wel even naar het toilet snachts, maar dat ging goed!
Uiteraard steken dit soort dingen de kop op als je hebt toegezegd voor een collega in te vallen omdat die een jubileum van dr ouders heeft! Straks maar eens even temperaturen om te kijken of ze naar psz gaat en anders kan ze gelukkig al eerder bij mijn schouders terecht.
Verder een familieweekend achter de rug waar ze gelukkig goed heeft geslapen, was dr bang voor want wij slapen eigenlijk nooit met zijn drieën op één kamer en thuis wordt ze al wakker als ze de deur hoort. Wij gingen toch echt niet al om 20 uur naar bed en ik moet nog regelmatig wel even naar het toilet snachts, maar dat ging goed!
dinsdag 16 april 2019 om 08:59
Bedankt voor de tips Shaun! Dochter heeft toch wat rode vlekken waar de witte pleister zat, daar baal ik wel van. Hopelijk trekt het nog een beetje weg.
Lavendel, wat fijn dat ze zo goed heeft geslapen, zowel op het familieweekend als vannacht! Had ze nog koorts vanochtend? Die dingen komen nooit uit..
Dochter slaapt eigenlijk heel goed de laatste tijd maar door één zo'n slechte nacht merk ik dat ik me meteen zorgen maak of we weer terugvallen in de slechte nachten. Blijkbaar is het slaap-trauma nog niet helemaal verwerkt bij mij
Wij hebben ook een goede nacht gehad. Ze had geen koorts meer en we hebben haar neusspray gegeven voor het slapen gaan, hoofdeinde omhoog en een ui naast haar bed. Ik heb haar maar een paar keer gehoord.
Lavendel, wat fijn dat ze zo goed heeft geslapen, zowel op het familieweekend als vannacht! Had ze nog koorts vanochtend? Die dingen komen nooit uit..
Dochter slaapt eigenlijk heel goed de laatste tijd maar door één zo'n slechte nacht merk ik dat ik me meteen zorgen maak of we weer terugvallen in de slechte nachten. Blijkbaar is het slaap-trauma nog niet helemaal verwerkt bij mij
Wij hebben ook een goede nacht gehad. Ze had geen koorts meer en we hebben haar neusspray gegeven voor het slapen gaan, hoofdeinde omhoog en een ui naast haar bed. Ik heb haar maar een paar keer gehoord.
dinsdag 16 april 2019 om 14:28
Welkom whoopsadasies!
Hier gaat het goed, heb niet zo veel te vertellen eigenlijk.
Sneu he als ze zo verkouden zijn. Zoon laat neussprayen en hoestdrank goed toe als het nodig is.
Ik heb geen ervaring met kamperen. Vriend heeft wel veel gekampeerd, dus mogelijk in de toekomst gaan wij ook.
Dan wil ik alleen niet met een pleerol lopen en naar aparte douches... dus misschien is kamperen toch geen goed idee voor mij haha. Dat zeg ik ook al heel lang.
Hier gaat het goed, heb niet zo veel te vertellen eigenlijk.
Sneu he als ze zo verkouden zijn. Zoon laat neussprayen en hoestdrank goed toe als het nodig is.
Ik heb geen ervaring met kamperen. Vriend heeft wel veel gekampeerd, dus mogelijk in de toekomst gaan wij ook.
Dan wil ik alleen niet met een pleerol lopen en naar aparte douches... dus misschien is kamperen toch geen goed idee voor mij haha. Dat zeg ik ook al heel lang.
dinsdag 16 april 2019 om 14:41
Dit wil mijn man ook niet. Als compromis huren wij dus een stacaravan op een camping.sneeuwball schreef: ↑16-04-2019 14:28
dinsdag 16 april 2019 om 17:34
dinsdag 16 april 2019 om 19:19
Mag ik hier even spuien...?
Ik heb een peuter meisje van 3 jaar, ben thuisblijfmoeder.
We doen hartstikke leuke dingen samen, knutselen veel en geniet ook echt van haar, maar jeetje wat vind ik deze fase zwaar en niet leuk! Kind praat aan 1 stuk door.
Op alles dat ik zeg en vraag krijg ik als antwoord nee. Ik moet mezelf continue verantwoorden. Serieus, als ik mn teen beweeg vraagt ze wat doe je? Dan zeg ik ik beweeg m'n teen. Dan vraagt ze waarom? Dan zeg ik dat doen tenen soms. Dan vraagt ze welke?
Als ik vraag gooi je dat even in de prullenbak? Eerst weer nee, daarna waarom en daarna welke? Echt de hele dag zo door.
Schreeuwen en gillen ook vaak op een dag.
Ik ben kapot aan het einde van de dag en ik merk nu voor het eerst dat ik tegen de volgende dag ga opzien.
Morgen gaat ze een dagje naar m'n moeder.
Ik weet dat ik haar dan ook best mis hoor, maar ik heb echt even ruimte nodig.
We hebben een medisch gezien zware baby tijd gehad maar dit vind ik echt zo veel heftiger!
Geen haar op m'n hoofd die ook denkt aan een tweede kind
Ik heb een peuter meisje van 3 jaar, ben thuisblijfmoeder.
We doen hartstikke leuke dingen samen, knutselen veel en geniet ook echt van haar, maar jeetje wat vind ik deze fase zwaar en niet leuk! Kind praat aan 1 stuk door.
Op alles dat ik zeg en vraag krijg ik als antwoord nee. Ik moet mezelf continue verantwoorden. Serieus, als ik mn teen beweeg vraagt ze wat doe je? Dan zeg ik ik beweeg m'n teen. Dan vraagt ze waarom? Dan zeg ik dat doen tenen soms. Dan vraagt ze welke?
Als ik vraag gooi je dat even in de prullenbak? Eerst weer nee, daarna waarom en daarna welke? Echt de hele dag zo door.
Schreeuwen en gillen ook vaak op een dag.
Ik ben kapot aan het einde van de dag en ik merk nu voor het eerst dat ik tegen de volgende dag ga opzien.
Morgen gaat ze een dagje naar m'n moeder.
Ik weet dat ik haar dan ook best mis hoor, maar ik heb echt even ruimte nodig.
We hebben een medisch gezien zware baby tijd gehad maar dit vind ik echt zo veel heftiger!
Geen haar op m'n hoofd die ook denkt aan een tweede kind
dinsdag 16 april 2019 om 20:52
Wat een ruk fase Redballoon!
Geniet morgen van je dag. En ga dan vooral iets doen wat mét je dochter niet zo leuk is. Ik wordt bijvoorbeeld al kortademig als ik al denk aan winkelen samen met peuter. Dat doe ik liever zonder
Of ga naar de bios. De nieuwe van Baantjer draait ook overdag voor de 65+ ers
Geniet morgen van je dag. En ga dan vooral iets doen wat mét je dochter niet zo leuk is. Ik wordt bijvoorbeeld al kortademig als ik al denk aan winkelen samen met peuter. Dat doe ik liever zonder
Of ga naar de bios. De nieuwe van Baantjer draait ook overdag voor de 65+ ers
dinsdag 16 april 2019 om 20:59
Oh die bios is echt een super goed idee! Ik ga meteen kijken, dankjewel!GlitterCupcake schreef: ↑16-04-2019 20:52Wat een ruk fase Redballoon!![]()
Geniet morgen van je dag. En ga dan vooral iets doen wat mét je dochter niet zo leuk is. Ik wordt bijvoorbeeld al kortademig als ik al denk aan winkelen samen met peuter. Dat doe ik liever zonder![]()
Of ga naar de bios. De nieuwe van Baantjer draait ook overdag voor de 65+ ers![]()
dinsdag 16 april 2019 om 21:12
Ik vind een camping met kinderen ideaal. Dit jaar hebben we het nog iets luxer met huisje met wasmachine en droger wat wel prettig is met 3 kinderen. Maar wel aan grasveld zodat kinderen lekker kunnen ravotten voor de deur.sneeuwball schreef: ↑16-04-2019 17:34Zoiets lijkt me best leuk! Ik hoef helemaal niet perse chique in een hotel ofzo. Vind zelf koken op vakantie ook fijn, niet altijd op zoek naar eettentjes.