Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 5
zaterdag 23 maart 2019 om 07:07
Deel vier is vol, nieuwe lente, nieuw TTT, deel vijf.
Ook in dit topic proberen we de groene tuin te promoten. De tegeltuin komt nog steeds negatief terug in het nieuws, en met reden.
Waarom zou je beter kunnen kiezen voor tegel eruit, plantje erin?
-afwatering. In een tegeltuin kan het regenwater moeilijker weg
-het wordt bloedheet op een betonnen vlakte op een warme dag
-de insecten hebben het al moeilijk genoeg: draag geen 'steentje' daaraan bij
-vogels, egels, eekhoorns en vlinders komen niet op visite zonder groen
-het is zoveel mooier!
voorbeeld van hoe het niet moet:

Zo kan het ook:

Iedereen die de natuur een warm hart toedraagt, met of zonder groene vingers, met een klein tuintje of de geluksvogel met een grote tuin, gevel- en balkontuinierder is van harte welkom om hier mee te schrijven.
We delen tips, ervaringen en foto's van onze groene paradijsjes graag, om anderen te inspireren.
Er komt weer een fijn tuinseizoen aan. We gaan weer graven, maaien, snoeien en zaaien.
We hebben er zin in!
Ook in dit topic proberen we de groene tuin te promoten. De tegeltuin komt nog steeds negatief terug in het nieuws, en met reden.
Waarom zou je beter kunnen kiezen voor tegel eruit, plantje erin?
-afwatering. In een tegeltuin kan het regenwater moeilijker weg
-het wordt bloedheet op een betonnen vlakte op een warme dag
-de insecten hebben het al moeilijk genoeg: draag geen 'steentje' daaraan bij
-vogels, egels, eekhoorns en vlinders komen niet op visite zonder groen
-het is zoveel mooier!
voorbeeld van hoe het niet moet:

Zo kan het ook:

Iedereen die de natuur een warm hart toedraagt, met of zonder groene vingers, met een klein tuintje of de geluksvogel met een grote tuin, gevel- en balkontuinierder is van harte welkom om hier mee te schrijven.
We delen tips, ervaringen en foto's van onze groene paradijsjes graag, om anderen te inspireren.
Er komt weer een fijn tuinseizoen aan. We gaan weer graven, maaien, snoeien en zaaien.
We hebben er zin in!
woensdag 17 april 2019 om 21:53
Super! Bedankt.Calamitycat schreef: ↑17-04-2019 18:16Manon,
De vierde foto is een glansmispel, de zevende foto een schoenlappersplant.
woensdag 17 april 2019 om 22:04
Calamitycat schreef: ↑17-04-2019 21:24Ik heb nog geprobeerd op mijn handen te blijven zitten toen ik het topic over een grastapijt zag. Mislukt![]()
Voor iedereen een groene tuin
woensdag 17 april 2019 om 22:10
Ah okayCalamitycat schreef: ↑17-04-2019 20:30Nee, alleen gevoegd. Mijn ex-vriend met wie ik dit huis meer dan 25 jaar geleden kocht heeft de zitkuil gemetseld.
Wel zelf de pergola gebouwd vorig jaar (nadat de vorige was ingestort).
woensdag 17 april 2019 om 22:10
Gelukkig was iedereen daar nogal eensgezind!
woensdag 17 april 2019 om 22:16
Was het maar waarGroenTuintje schreef: ↑17-04-2019 22:10Ah okay. Ik dacht dat je zelf 25 a 30 jaar was haha
. Je komt jeugdig over
![]()
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
Irrational fear that the cats are up to something
woensdag 17 april 2019 om 22:21
Ja nu je het zegt.GroenTuintje schreef: ↑17-04-2019 22:10Ah okay. Ik dacht dat je zelf 25 a 30 jaar was haha
. Je komt jeugdig over
![]()
Ik heb een oost Indische kers voor mijn maatschappelijk werkster gekweekt. En die komt morgen ochtend. Heb de mooiste uitgezocht. Ik net dat ding uit de koude kas halen, lekbakje eronder.
Zie ik opeens een naaktslak over mijn eettafel kruipen.
woensdag 17 april 2019 om 23:19
Ieuw.... er zijn weinig beesten die ik zo vies vind.
Zat er ooit een in mn klomp.... toen ik daar in t schemer instapte met blote voeten om n ontsnapt konijn te gaan vangen. Brrrr
In mn vorige tuin ben ik ooit een grote aardslaķ tegen gekomen. Indrukwekkend maar ze blijven ranzig
Zat er ooit een in mn klomp.... toen ik daar in t schemer instapte met blote voeten om n ontsnapt konijn te gaan vangen. Brrrr
In mn vorige tuin ben ik ooit een grote aardslaķ tegen gekomen. Indrukwekkend maar ze blijven ranzig
Been there, done that, got the T-shirt.
donderdag 18 april 2019 om 00:21
donderdag 18 april 2019 om 07:01
Haha. Ik raad iedereen een egel aan. Hoewel de vorige eenn voorkeur had voor huisjesslakken. Juist die naakt zijn vies. Gister gesproeid en het staat er al een stuk beter bij allemaal!
Ga binnenkort bij een vriendin ook de tuin doen. Eerst wordt het bamboe verwijderd dat via de buren komt. Echt rotspul
Ga binnenkort bij een vriendin ook de tuin doen. Eerst wordt het bamboe verwijderd dat via de buren komt. Echt rotspul
donderdag 18 april 2019 om 11:09
Dan ben je net zo oud als mijn moederCalamitycat schreef: ↑17-04-2019 22:16Was het maar waarIk ben al aan het aftellen tot aan mijn pensioen. Nog 14 jaar werken
![]()
donderdag 18 april 2019 om 11:31
Wat zou dat betalen?
donderdag 18 april 2019 om 12:36
donderdag 18 april 2019 om 13:22
20.000 euro per jaar
donderdag 18 april 2019 om 14:24
Ik ga nu ook meeschrijven. De basis van onze tuin is nu af, en we zijn begonnen met de beplanting.
Vorige week hebben we onze heg geplaatst. Kan niet wachten totdat de planten wat hoger zijn, en de heg iets dichter gegroeid is.
Vandaag zijn mijn rozen binnen gekomen, en nu maar hopen dat ze aanslaan.
We moeten verder nog een tweetal bakken vullen, maar weet niet wat erin moet. Iemand een suggestie?! Zal even foto’s plaatsen van hoe het er nu uitzien. Zie dat ik geen bijlagen kan plaatsen.
Vorige week hebben we onze heg geplaatst. Kan niet wachten totdat de planten wat hoger zijn, en de heg iets dichter gegroeid is.
Vandaag zijn mijn rozen binnen gekomen, en nu maar hopen dat ze aanslaan.
We moeten verder nog een tweetal bakken vullen, maar weet niet wat erin moet. Iemand een suggestie?! Zal even foto’s plaatsen van hoe het er nu uitzien. Zie dat ik geen bijlagen kan plaatsen.
donderdag 18 april 2019 om 15:18
Whahaha het is dat het weer daar niet zo top is. Anders zou dat echt een droomleven zijn joh, voor 20.000 euro een tuin mogen onderhouden en in een prachtige tuin mogen wonen.GroenTuintje schreef: ↑18-04-2019 13:2220.000 euro per jaar, hopelijk hebben ze er een leuk tuinhuisje als onderkomen voor de nieuwe tuinman/ tuinvrouw
![]()
![]()
Ik moet zoveel doen dat ik het niet bij kan houden.

Die staan wel.

Ik ben aan het wachten tot mijn salade terug in mijn bak gegroeid is.

Mijn vijg is pas 30cm hoog maar net zo gestoord ambitieus op tuin gebied als zijn eigenaar. Hij gaat al fruit produceren.

Deze foto is 2 dagen oud. Ik ga vanavond een nieuwe foto maken. Dat verschil is bizar.

Mijn tomaten gaan ook gestoord hard.

Deze hangt nu naast mijn voordeur.
En ik ben dit dus ook allemaal aan het inzaaien:
donderdag 18 april 2019 om 16:12
donderdag 18 april 2019 om 16:14
Dankje