Napraattopic deel 110
dinsdag 2 april 2019 om 16:41
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
vrijdag 19 april 2019 om 21:00
Ik ben niet op vakantie.Betty_Slocombe schreef: ↑19-04-2019 20:58Mooie boel. Iedereen is op vakantie en ik niet. Dat hoort andersom te zijn.
En zo hoort het.
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 19 april 2019 om 21:03
Ja maar niet de gewone maar die door mij zelf gemaakte, dat is wel een wereld van verschil he, dat besf je toch wel ?
Nee natuurlijk besef jij dat niet zonder het geproefd te hebben.
Mijn excuses voor deze onmogelijk te beantwoordde vraag die ik stelde.
vrijdag 19 april 2019 om 21:05
Ik hou niet van warme tomaat en paprika lust ik helemaal niet.MotherEarth schreef: ↑19-04-2019 21:03Ja maar niet de gewone maar die door mij zelf gemaakte, dat is wel een wereld van verschil he, dat besf je toch wel ?
Mijn excuses voor deze onmogelijk te beantwoordde vraag die ik stelde.![]()
Ik gok dat ik aardig zeker kan weten dat ik die soep niet zo heel lekker zal vinden.
Ondanks dat jij em zelf gemaakt hebt.
One day everything will be fine. Or not. Either way.
vrijdag 19 april 2019 om 21:21
Ik kom wel proeven. IkMotherEarth schreef: ↑19-04-2019 21:03Ja maar niet de gewone maar die door mij zelf gemaakte, dat is wel een wereld van verschil he, dat besf je toch wel ?
Mijn excuses voor deze onmogelijk te beantwoordde vraag die ik stelde.![]()
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrijdag 19 april 2019 om 21:29
Nope alleen een vlezige ui maar daar kan jij vast wel mee overweg.Lady*Voldemort schreef: ↑19-04-2019 21:14Die soep zou ik waarschijnlijk best binnen kunnen houden, maar ik heb dan weer problemen met die filet want ik eet geen vlees.
Dus Solo, als jij nou dat broodje neemt, dan ontferm ik me wel over de soep. Mits daar niet ook vlees in zit natuurlijk.
vrijdag 19 april 2019 om 21:31
Morgen om 17.00 ben je welkomcharlottew88 schreef: ↑19-04-2019 21:21Ik kom wel proeven. Iksoep. Maar dan wel zelfgemaakte niet uit een pakje. Ik maak mijn soep ook altijd zelf.
vrijdag 19 april 2019 om 21:32
Jij mag niets meer eten, hup naar bed jij
vrijdag 19 april 2019 om 21:57
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrijdag 19 april 2019 om 21:58
Spacecake?
vrijdag 19 april 2019 om 22:30
vrijdag 19 april 2019 om 22:55
belachelijk, het hele forum barst van de ervaringsdeskundigen maar die mogen niks zeggen want medisch advies of provocatieCommunityManagerViva schreef: ↑19-04-2019 09:58Hi the_Wicked_Witch,
Klopt! Op 23 april tussen 10.00 uur en 17.00 uur is de ervaringsdeskundige beschikbaar voor vragen omtrent dit onderwerp en om ervaringen uit te wisselen. Er zal geen medisch advies gegeven worden, we proberen hiermee het taboe dat er bestaat rondom angst-en paniekstoornissen te doorbreken, het gesprek te openen en tips te geven wanneer jijzelf of iemand in je omgeving hiermee te maken heeft.
Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
vrijdag 19 april 2019 om 23:02
JollyRider schreef: ↑19-04-2019 15:20Sanoma zal zich op het standpunt stellen dat zij slechts intermediair zijn en dus geen aansprakelijkheid aanvaarden voor ondeskundige adviezen die hier gegeven worden. Dat ze voor medische adviezen een uitzondering maken is tamelijk arbitrair, maar zal gevoed worden door een idee van zorgplicht. Sanoma wil vermoedelijk liever niet dat iemand hier medische schade oploopt door een ondeskundig advies, terwijl de onwaarschijnlijk slechte en potentieel schadelijke adviezen die hier op juridisch, financieel en culinair gebied worden gegeven niemand zenuwachtig maken.
vrijdag 19 april 2019 om 23:21
Nou, genoeg ervaringsdeskundigen met je.
Ik kan het niet rijmen met het idee van een ervaringsdeskundige (zeggen ze, voor het zelfde geld is het Kiki) die tips en adviezen gaat geven over niet bepaald lichte psychische klachten.
Zal ongetwijfeld geld opleveren.
vrijdag 19 april 2019 om 23:23
CommunityManagerViva schreef: ↑19-04-2019 11:47Het betreft een getrainde ervaringsdeskundige die het gesprek over angstaanvallen en paniekstoornissen met jullie wil aangaan. Ze zal geen medisch advies geven, maar biedt een luisterend oor en kan tips geven wat je moet doen als je denkt dat jij er zelf of iemand in je omgeving hier last van heeft: het gaat om openheid en het bespreekbaar maken van angst- of paniekklachten.
Hoop dat het zo duidelijk is voor jullie, mail mij anders gerust via communitymanager@Viva.nl.
Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Beste Community Manager, Ik ben geen getrainde ervaringsdeskundige, maar ik kan wel een luisterend oor bieden. Zonder medisch advies.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 19-04-2019 23:23
0.07% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
vrijdag 19 april 2019 om 23:23
Klopt, en dat heb ik ook nooit begrepen. Totdat je zegt dat je wel eens denkt aan dat je dood wil, dan word je per direct gedelete.bethweeter schreef: ↑19-04-2019 23:17Medische adviezen op het gebied van de psyche mogen hier meestal toch wel blijven staan (itt adviezen voor lichamelijke klachten). Dus dan kunnen ze er ook nog wel een ‘ervaringsdeskundige’ tegenaan gooien.
vrijdag 19 april 2019 om 23:27
Oh... dus het wordt hier een fijn gesubsidieerd samenspelletje ipv van een forum waar mensen mogen delen wat zij ervaren? En hoezo het gesprek openen? Dat wordt regelmatig gesloten omdat jullie er allerhande regeltjes op toepassen maar nu je er zelf een hebt moeten wij maar geloven dat het niet Mien hobbel van drie straten verderop is? Open anders zelf een Medisch/psychisch forum en laat mensen hier gewoon hun ervaringen delen.CommunityManagerViva schreef: ↑19-04-2019 09:58Hi the_Wicked_Witch,
Klopt! Op 23 april tussen 10.00 uur en 17.00 uur is de ervaringsdeskundige beschikbaar voor vragen omtrent dit onderwerp en om ervaringen uit te wisselen. Er zal geen medisch advies gegeven worden, we proberen hiermee het taboe dat er bestaat rondom angst-en paniekstoornissen te doorbreken, het gesprek te openen en tips te geven wanneer jijzelf of iemand in je omgeving hiermee te maken heeft.
Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 19 april 2019 om 23:31
Ze vraag geen medisch advies. Ze vroeg of het vrij verkrijgbaar is.ModeratorViva schreef: ↑19-04-2019 20:53Het topic paracetamol/codeïne is verwijderd ivm vragen naar medisch advies.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Als ik vraag of vitamine c vrij verkrijgbaar is of zelfs of methadon vrij verkrijgbaar is vraag ik toch ook niet om medisch advies?
Als je willekeurig welke ziekte dan ook googeld ga je dood of erger, je kunt alles vinden op het www. Behalve op Viva. Want daar zijn ervaringen zo eng dat ze ook niet tussen alle 'en wat zei de huisarts?'-post verbannen moeten worden. Tenzij de cm heel interessant kan zeggen dat ze in samenwerking met de overheid blablabla. Het fantastische podium dat jullie voor deze goede zaak willen bieden hadden jullie al lang, maar hebben jullie met angstbeleid al kapot gemaakt. En die angst zouden jullie eens aan moeten pakken, want rare adviezen worden echt door forummers afgestraft en ontmaskerd. En zouden jullie bij een stafje (of doe es gek: door meelezen) weg kunnen halen.
Dat je geen podium wilt zijn voor bachbloesemgoeroes die akelige symptomen willen bestrijden met orkageluiden snap ik, maar jullie zijn doorgeslagen. Misschien ligt er bij de Appie wel een poedertje tegen acute stress bij de vraag of een bepaald pilletje bij de AH te koop is.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.