Je moet niet vetter worden

13-04-2019 16:49 336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net een knallende ruzie achter de rug na wat begon als een ontzettende leuke dag. Mijn vriend en ik hadden net wat issues over ons sexleven uitgepraat op een goede en volwassen manier omdat ik door deze issues wat onzeker werd.

We raakte in gesprek over een foto aan mijn muur waarop hij vindt dat ik er mooi uitzie waarop ik opmerkte: jeetje was daar wel een stuk slanker maar zat ook zo niet lekker in mijn vel toentertijd. Hij zei hierop terwijl hij mij recht in de ogen aan keek: je bent goed zoals je nu bent maar je moet niet vetter worden, waarop ik hem verbaasd aankeek en hij daarop zei ik meen het hoor!

Ik vond het echt een klote opmerking ook omdat ik een normaal gewicht bij mijn lengte heb en ik echt niet wist waar dit nu ineens vandaan kwam, en het voor mij echt uit het niets kwam.

Ik vroeg hem waarom hij dit zei of hij mij te dik vindt? Eerst zei hij dat hij het niet meende en zelf ook niet wist waarom hij dit zei. Toen probeerde hij het bij mij neer te leggen dat vrouwen zeuren over hun gewicht en hij dat niet erg vindt dat ze te zwaar zijn, toen ging het ineens over zijn ex die daar ook altijd over zeurde. Ik zei hem: ik zeur nooit tegen jou over mijn gewicht behalve dat ik mij wat onzeker in bed ging voelen door bepaalde dingen.

Waar ik zelf een gruwelijke hekel aan heb is dat iemand iets zegt wat een ander kwetst en het daarna ontkent wordt of het bij jou neerlegt alsof het ineens mijn probleem is.
Het enige wat ik wilde weten is waarom hij dit zei. Dat kon ik mij dus niet vertellen. Het ontaarde in een vette ruzie en hij is gelukkig weggegaan.

Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
Want ik ben echt niet onzeker over hoe ik eruit zie, ik heb mezelf geaccepteerd hoe ik ben, zorg goed voor mezelf, eet goed.
Ga niet mee in zijn suikerverslaving ook omdat het mij niets doet, vind het niet eens lekker. Maar toch zit het mij dwars, vooral dat “je moet niet vetter worden” want dan zegt hij toch eigenlijk dat hij mij vet vindt? Of ben ik nou gek?
Marana-- schreef:
19-04-2019 09:43
Fijn dat je het ook wel ziet zelf. Er even tussenuit klinkt fijn. Als wat allemaal voorbij is?
De verhuizing en de onzekerheid rond mijn zoon, heeft te maken met zijn autisme en scholing.
Ksenija schreef:
19-04-2019 10:25
Als jij doodmoe bent dan was die opmerking het ene oor in en andere oor uit gegaan en had je er geen circus van gemaakt. Je ontkent nu de oorzaak; jouw onzekerheid, ontevredenheid en gevoeligheid. Jammer, want daar zou je iets mee kunnen doen om herhaling te voorkomen.
Geloof niet dat ik dit gedaan heb als jij beter had gelezen.
Beste to,
Ik snap echt wel dat je boos en gekwetst was door zijn opmerking.
Maar zoals het nu op mij overkomt maak je (al dan niet bewust) wel misbruik van de situatie en van hem.
Hij heeft nu al zo vaak zijn excuses aangeboden, koopt bloemen, klust in je nieuwe huis, mag opdraven om te shoppen voor je nieuwe huis en stelt voor om samen even weg te gaan.
En wat doe jij? Je houd hem op afstand, laat 'm dus wel bungelen.

Het lijkt erop dat hij straf heeft. Hij plaatst een foute opmerking en voor straf is het van jouw kant afgelopen met intimiteit.

Ik hoop echt voor jou dat hij dat niet zo gaat ervaren, als ik in zijn schoenen stond was ik er klaar mee geweest.
Sjaantje37 schreef:
19-04-2019 11:00
Geloof niet dat ik dit gedaan heb als jij beter had gelezen.
Nee, nu ligt het aan mijn lezen. Het is goed, hoor. Ik probeer je oprecht te helpen. Maar ok, ik hoop dat je eruit gaat komen. Je hebt het wel zwaar zo te lezen.
Ksenija schreef:
19-04-2019 15:57
Nee, nu ligt het aan mijn lezen. Het is goed, hoor. Ik probeer je oprecht te helpen. Maar ok, ik hoop dat je eruit gaat komen. Je hebt het wel zwaar zo te lezen.
Het is een inderdaad een heftige periode en ik denk dat ik daardoor zeker gevoeliger ben. Vind het sowieso lastig om beslissingen te nemen, zeker omdat ik in het verleden nu niet echt de beste heb genomen. Mijn beslissingen hebben effect op mijn zoon en daardoor vind ik het nog lastig.

De beslissing om te verhuizen was zuiver rationeel, een huis wat nu ineens te verkopen valt terwijl ik drie jaar geleden er nog geen cent voor gekregen had, en nu kan ik eindelijk weg wat al jaren een droom is, maar waar ga ik heen ? Hier komt zoonlief in het spel want (te) veel veranderingen zijn gewoon te heftig voor hem.
Daarom ben ik in de wijk gebleven zodat hij op dezelfde school kon blijven en nu blijkt dat hij daar waarschijnlijk weg moet. Had ik eindelijk weggekund en naar een ander gedeelte van de stad kunnen verhuizen waar ik dan weer gelukkiger ben..echt ingewikkkeld gedoe allemaal.

Daarbij is het echt een gekkenhuis op mijn werk dus doe ik het verhuizen tussendoor, daarom ben ik mijn vriend zo dankbaar dat hij ondanks mijn breed uitgemeten gekwetste ego toch blijft helpen, want ik ben echt de gezelligste niet momenteel.
Ik voel mij ook zo ondankbaar dat ik maar niet blij kan zijn met mijn verhuizing en het nieuwe huis wat overigens prachtig is, maar de omgeving.
het is maar een paar minuten fietsen van het huis wat we gaan verlaten, maar echt een wereld van verschil.

Dus verwijt mezelf dat ik van te voren had moeten kijken op verschillende tijdstippen van de dag bij het nieuwe huis.
Aan de andere kant was het een mooie kans (vrije sector woning) want een huis particulier huren of kopen in deze tijd is gewoon niet te doen qua prijzen.
ik moet ook echt weg uit mijn huis want de zwammen groeien mijn keuken in, schimmel, vocht enz enz... Daarbij voel ik mij weer vrijer omdat ik nu weer huur totdat ik helemaal kan wegtrekken uit deze stad.

Heel verhaal geworden maar dit is wat er in mijn leven speelt, de diagnose dat mijn zoon autistisch is, is ook verleden jaar oktober vastgesteld en ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen moer van begrijp, ik krijg hierin nu gelukkig hulp maar vindt het zo moeilijk om hem los te laten, nachtmerries heb ik ervan. Maar het moet want hij wordt al bijna 15.

Dus echt een rollercoaster allemaal.....
Ik weet hoe moeilijk het is als er meerdere problemen spelen en dat je dan ook gevoeliger kan reageren. Ik vind het dan ook echt jammer dat je je in deze situatie bevind, al denk ik dat dit allemaal goed gaat komen. Juist daarom snap ik niet dat je zoveel energie en tijd in 1 idiote opmerking steekt. Anderzijds snap ik dat bij de 1e fout alarmbellen gaan rinkelen en je alles kapot analyseert. Ik herken dat allemaal. Echter, kun je twee dingen doen. Of ermee kappen of zijn idiote opmerking loslaten. Doorgaan met analyseren maakt je kapot en je lost er niets mee op. Dat weet je zelf ook op jouw leeftijd. Richt je nu even op andere zaken, blijf hem af en toe zien en laat de tijd nu eens een keer wat voor je bepalen. Het gaat zoals het gaat, echt waar. Je kunt niet alles onder controle hebben.

Mocht je er behoefte aan hebben dan mag je me ook een PB sturen.
Ksenija schreef:
20-04-2019 16:11
Ik weet hoe moeilijk het is als er meerdere problemen spelen en dat je dan ook gevoeliger kan reageren. Ik vind het dan ook echt jammer dat je je in deze situatie bevind, al denk ik dat dit allemaal goed gaat komen. Juist daarom snap ik niet dat je zoveel energie en tijd in 1 idiote opmerking steekt. Anderzijds snap ik dat bij de 1e fout alarmbellen gaan rinkelen en je alles kapot analyseert. Ik herken dat allemaal. Echter, kun je twee dingen doen. Of ermee kappen of zijn idiote opmerking loslaten. Doorgaan met analyseren maakt je kapot en je lost er niets mee op. Dat weet je zelf ook op jouw leeftijd. Richt je nu even op andere zaken, blijf hem af en toe zien en laat de tijd nu eens een keer wat voor je bepalen. Het gaat zoals het gaat, echt waar. Je kunt niet alles onder controle hebben.

Mocht je er behoefte aan hebben dan mag je me ook een PB sturen.
Dank je wel voor deze reactie, en je hebt echt gelijk. Ik heb er voor gekozen om zijn idiote opmerking los te laten.
Fijn, hou dat vol en laat het achter jullie. Het is het niet waard er zo'n heisa van te maken.

Fijne Pasen.
Meid, ga verder met je leven. Het gaat nu anderhalve week over een opmerking.
Ik snap dat het leven lastig is voor je, maar vind dat hij wel heel erg zwaar gestraft wordt door je. Doe je zelf nooit iets fout?
Of je maakt het uit, of je gaat verder met hem. Hij klinkt als een enorme goedzak, die erg veel geduld met je heeft, maar ook geduld kan opraken.
Blijenvrij schreef:
22-04-2019 04:51
Meid, ga verder met je leven. Het gaat nu anderhalve week over een opmerking.
Ik snap dat het leven lastig is voor je, maar vind dat hij wel heel erg zwaar gestraft wordt door je. Doe je zelf nooit iets fout?
Of je maakt het uit, of je gaat verder met hem. Hij klinkt als een enorme goedzak, die erg veel geduld met je heeft, maar ook geduld kan opraken.
Blijenvrij dat heb ik inmiddels ook gedaan, beseft dat ik een hoop stress en ontevredenheid op hem projecteerde en hij probeert al die tijd te helpen waar hij kan. We hebben dit weekend even wat anders gedaan dan verhuizen, klussen enz...en dat was echt heel leuk. Fijne gesprekken gehad en vooral plezier, dat laatste waren we ernstig aan toe.
Wat fijn voor jullie. Hopelijk komt het goed tussen jullie. Sterkte met alles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven