JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier ook bijna 10 weken en 5140 gram (komt van 3110, geboortegewicht was 3400).

En het aantal voedingen varieert denk ik, ik voed nog volledig op verzoek en ik hou het niet echt bij. Maar ik geloof zo'n 9/10 voedingen.
Hoe zwaar Chica is, weet ik morgen. Een week of 4 geleden was ze al bijna 5 kilo, met 5 weken (startgewicht 3665, terug naar 3380).. Nu zo'n 5,5-6 denk ik..

Als ik een fles gebruik, gaat ie in de vaatwasser en de kolfdingen ook. Eens per week kook ik alles uit, gewoon in een pan met water.

O , ze roept me, heeft honger.. Tot morgen!
Hier ben ik nog even snel. Zo ben ik er een tijd niet en zo kunnen jullie het niet meer aan om bij te lezen ;) Sorry!

Nikiet; in het begin voedde ik ook volledig op verzoek maar de wijkverpleegkundige zei dat ik toch moest proberen er regelmaat in te krijgen. Ik vond het toen erg lastig om van 8 naar 7 voedingen te gaan. Maar van 7 naar 6 deed ze toen uit zichzelf. En ook van 6 naar 5 ging heel gemakkelijk. Ze zit dus nu op 5 voedingen (6:00, 10:00, 14:00, 18:00 en 22:00). Heel soms komt ze nog 's avonds tussendoor. En ja, nu we dus om 18 uur fv geven, zit er dus 8 uur tussen. Ik kolf 's ochtends voor de 1e bv ca. 100 cc af omdat ze anders te snel moet drinken. Dit doe ik al heel lang op advies van een lk. Had enorm veel voeding waardoor Yuna snel dronk en teveel lucht binnen kreeg. Hierdoor heel veel krampjes in het begin. Zou het beter zijn om dat 's avonds af te kolven ivm terugloop?? Denk idd dat ze korter drinken doordat ze ouder worden. Ik wissel ook na ca. 10 min, zodat ze in ieder geval beide borsten drinkt (en dus stimuleert!).

En ja, Yuna slaapt dus goed door. Ze ligt om 23 uur op bed en vaak moet ik haar om 6 uur wakker maken. Luxe he?! Dit doet ze toch al een tijdje. Mag echt niet klagen. Daarna slaapt ze weer van 7 tot 9 soms zelfs 10 uur!

Belletje; ik vind fv ook vies. Vooral als ze na de voeding nog wat spuugt. Brrrrr. Tja, vind het niet erg dat ze geen speentje wil, als ze maar niet in plaats daarvan gaat duimen. Want dat is lastiger af te leren.
Chili, Yuna en Melle lijken echt op elkaar. En hun mama's ook. haha. Ik zit ook op schema van 6, 10. 14, 18 en 22 uur. Melle heeft afgelopen nacht gewoon weer tot 6 uur geslapen. Nu heb ik hem wel iets later gevoed, iets na 22.30 uur en lag hij om 23.30 uur weer in bed. Het laatste flesje is lastig bij hem. Hij valt steeds in slaap. En ik moet hem ook altijd wakker maken voor het laatste flesje. Maar ik mag nog niet naar 4 voedingen. Nu geef ik overdag meer voeding (200 ml.) en de laatste is dan tussen de 150 en 180 ml.

Na 6.00 uur slaapt hij trouwens ook gewoon lekker door, soms tot 10.00 uur en ik dus ook

Ik doe Melle nu voor 18 uur voeding in bad of onder douche.

Sam, Melle was 5800 gram met 8 weken. 2 kilo boven zn geboortegewicht. Hij zit aan de bovenkant van de lijn, maar er nog wel binnen en is ook in verhouding qua lengte en gewicht.

Ik verlies nu trouwens helemaal geen bloed meer. En ik ben supervrolijk vandaag. Had geloof ik echt last van PMS de afgelopen week. En ook wel zorgen over de operatie van Melle.

Zn navel ziet er trouwens heel goed uit. Het vochtblaasje is een stuk kleiner geworden. Nog even en hij is volgens mij weg. Nou ja, zal wel zien wat ze in het ZH zeggen a.s. maandag. De gyn had er trouwens ook een naam voor (wat Melle vermoedelijk heeft.) en die zei, dat het vast helemaal goed komt.

Ik vind flesvoeding helemaal niet vies Ik zou zelf ook wel een slokje lusten, haha.

Melle krijgt nu dus om de 4 uur voeding (overdag) en is dan tussen zn voedingen 2 tot 2,5 uur wakker. Ik vind dat best veel, maar hij is hartstikke tevreden, blij en vrolijk. Na flesje knuffelen en spelen/zingen we ongeveer een half uur samen. Dan wordt hij wat onrustig. Dan leg ik hem in de box en daar ligt hij zo nog anderhalf uur te spelen, te brabbelen, te lachen, proberen duim te vinden. Ik ga er maar vanuit dat hij dus minder slaap nodig heeft overdag.

's Nachts slaapt hij dus wel goed, dus het zal ook wel goed zijn, neem ik aan.
Was het een omphalocele wat de gyn dacht wat melle heeft?
Hey lieve meiden,

Ik kom even mijn verontschuldiging aanbieden. Had gedacht dat het zo ff kon, mij bij jullie groep voegen en bijlezen en meeschrijven. Merk toch dat het niet haalbaar is en wilde dit toch even zeggen, anders vond ik het ook zo raar als ik ineens wegbleef.

Blijf nog wel mee lezen af en toe. Wens jullie veel geluk met alles wat je lief hebt!

Groetjes, Denica
hai,

ff kort. Chili. Wat fijn dat de regelmaat gelukt is. Ons manneke bepaalt het nog veel zelf hoe ik ook probeer. En omdat je het met Borstvoeding nu eenmaal niet altijd helemaal kunt regelen laat ik het maar zo. Je weet immers niet hoeveel ze precies drinken. Maar hij laat er nu zelf vaak 4 uur tussen. Zeker als hij dus een flesje nutrilon krijgt.

Maar. De truc werkt hier niet meer hoor.

Vanavond weigerde Björn de fles!

Het betrof gekolfde melk die ik in de vriezer had bewaard en dus had ontdooit. Nu las ik ergens dat sommige kinderen ingevroren melk weigeren. Zou dat het kunnen zijn? Ik heb zelfs nog van fles gewisseld, hem even laten krijsen, mijn man het laten proberen... Niets hielp en toen heb ik hem uit wanhoop toch weer de borst gegeven. en die wilde hij natuurlijk wel...

Moest meer dan 100 ml gekolfde melk weggooien en dat vind ik altijd best moeilijk..

Maar was dus de borst die ik wil vervangen door fles... Zucht. Lukt dus ook niet zo.

Morgen maar weer een poging.

Gewicht van Björn weet ik eigenlijk niet meer. Ik schat nu rond de 6 kg met 12 weken. In principe moet ik volgende week naar controle op donderdag. Gemiddelde groei is volgens mij 200 gram per week?

Hij slaapt vandaag heel veel. Chili en Marianne.. Wat jullie kindjes doen doet Björn ook na de 1e voeding. Al is die de laatste tijd vaak om 4.15 uur. De volgende wil hij 4,5 tot 5 uur later pas weer. Vandaag kwam hij om 4.15 en 8.45 uur. Helaas lukt het uitslapen niet omdat de oudste al om 6.30 wakker was.

Wel doezel ik dan nog wat hoor. Ik zou wel een ontaarde moeder zijn maar ik laat hem dan lekker kindertijd kijken en geef hem alvaste een boterham met wat drinken.

Anders trek ik het niet ben ik bang.'

doei

nikiet
Pluk de dag!
Nikiet, is die breastflow-fles misschien iets voor jou? Hij bevalt hier nog heel goed! Omdat hij zo op een borst lijkt heeft Bloemetje erna duidelijk minder moeite met overschakelen, andersom zou ook moeten werken lijkt me.
Hier ook op verzoek, is ook afhankelijk van wat hij s nachts doet. Helaas was het doorslapen een eenmalige actie. Hij weegt nu ruim 6 kg, maar hij begon ook al met een geboorte gewicht van 3940. Wel een handig idee van dat balance bord, daar kan ik hem ook wel eens opleggen, stuk makkelijker als naar het weeguurtje gaan. Onze eigen weegschaal is niet zo nauwkeurig.

Verder las ik nog over heimwee naar de zwangerschap, ik heb echt het tegenovergestelde. Ik ben zo blij niet meer zwanger te zijn. Komt vooral doordat ik fikse zwangerschapssuiker had, met veel last van de gevolgen hiervan ( eerste zwangerschap veel minder kwaaltjes hierdoor).

Verder hier slaapgebrek. Ligt niet aan jongste, maar aan oudste. Maandag beet hij weer een speen kapot, dus toch maar het moment aangegrepen hem die speen weg te laten gooien. Op zich gaat het prima, in de avond een keer of twee wakker en dan valt hij in een diepe slaap tot 5 uur. Dan hoor ik hem al rommelen in zijn bed en vanaf 5.30 wil meneer opstaan. Ach ja, het zal ook wel over gaan. Ik ben dan ook wel een eitje, tranen staan in mijn ogen als hij hartverscheurend om zijn speentje huilt s morgens. Ach ja, volgende week zal het vast al een stuk beter zijn.

Ukkie is weer van gewoon verkouden, naar supererg verkouden gegaan. Arme ventje hapt weer echt naar lucht tijdens het voeden, zo sneu. Hij is echt aan een stuk verkouden sinds hij 3 weken is. Dan knapt hij weer wat op en dan begint het circus weer van voren af aan. We sprayen hier wat af. Hopelijk heeft hij hierdoor al wat weerstand als hij echt naar het KDV moet.

Verder vandaag mijn werkrooster opgehaald en direct mannetje daar weer even geshowed. Blijft toch leuk, beetje pronken met je kind:). Ik noem ze altijd gekscherend mijn beste accesoires. Ik hoor vriend thuis komen van het sporten, dus ga even gezellig doen en dan lekker mijn bedje in. Het is tenslotte alweer bijna 5.00 uur!

( oh ja, ik ben wel erg ontaard, want ik moet steeds nav jullie verhaal in het schema opzoeken hoeveel weken jullie uk scheelt met de mijne, om te weten hoeveel weken hij is. Ik denk al in maanden)
oh en nikiet, hier ook lang leve kindertijd( vooral die irritante biba boerderij is favoriet)! Men wat een uitkomst! Ik kruip in de hoek van de bank, arm om oudste heen zodat hij geen kant op kan en ik " slaap" zo nog een uurtje verder.
O Belletje, dat weet ik echt niet meer. 't Was in ieder geval wel een moeilijk woord, dus het zou kunnen.

Golfje, dat verkouden is echt zielig. Melle is een beetje verkouden. Ik hoop niet dat het erger wordt, want dan wordt de operatie mogelijk uitgesteld. En daar zit ik dus niet op te wachten.

Ik ga zo laatste fles geven.

Trusten voor iedereen.
Denica, jammer dat je het niet redt om mee te schrijven. Jij ook veel goeds gewenst, en als je je bedenkt ben je wat mij betreft welkom!

Golfje, ik kan me indenken dat het je tranen in de ogen geeft. Het zal voor hem even wennen zijn, en zo'n speentje voelt denk ik toch vertrouwd en troostend. Maar je kunt ook niet eeuwig met een speen blijven lopen he. (alhoewel, mijn neefje van 4 heeft er dus nog wel eentje. Geen gezicht.)

En wat sneu dat je ukkie zo verkouden is!

Hier gaat het 's nachts toch even wat minder. Nu al drie nachten twee echte nachtvoedingen. Ik hoopte stiekem dat Bloem na de vaccinaties 's nachts lekker lang zou pitten, 's avonds sliep ze namelijk veel meer dan normaal. Maar helaas, gewoon om drie uur wakker, met pijntjes van de prik ook nog. En vannacht weer, al sliep ze nu wel 4 uur achter elkaar, dus het gaat weer de goede kant op, maar we sliepen al om 23 uur dus was het nog midden in de nacht. En om 5 uur wilde ze alweer.

Heel gek, als we haar 's avonds in bed leggen (23 uur) slaapt ze heel rustig in. Na de eerste nachtvoeding kreunt ze een minuut of 10-15, maar de tweede keer blijft ze veel langer kreunen en steunen. Ze doet het in haar slaap, dus zij zal er niet veel last van hebben, maar ik wel! Ik word er steeds wakker van. En we kunnen er maar niet achter komen wat het nu is. Als ze de eerste voeding pas om 4 of 5 uur vraagt is het niet zo erg, want dan is het al zo goed als ochtend bij de tweede keer, maar nu met twee nachtvoedingen lever ik er aardig wat slaap door in.

En er zijn toch weer wat krampjes gesignaleerd, helaas. Nou ja, het zal wel steeds beter worden.

Marianne, hopelijk is het niet nodig om de operatie uit te stellen, dan zit je nog langer in spanning!
Goedemorgen meiden;

Nikiet; hier hetzelfde probleem... gisteravond heeft ze maar 40 cc gedronken bij mijn vriend uit de fles. Ik zelf het daarna proberen maar het lukte niet. Heb haar de borst niet gegeven maar haar in de box gelegd. Daar speelde ze toch nog weer vrolijk ondanks weinig drinken. Maar goed, daarna kwam ze natuurlijk wel erg vroeg voor de laatste voeding (ca 21:00). De tweede borst kunnen rekken tot 21:45. Daarna ging ze wel gewoon slapen. Vannacht werd ik wakker van haar omdat ze op haar knuisjes lag te sabbelen. Maar uit eindelijk zijn we beide in slaap gevallen tot 6 uur. Inderdaad vandaag weer een nieuwe poging.

Verder is ze heel onrustig, strekt zich na de voedingen, spuugt weer meer, moet veel boertjes laten en jengelt af en toe. Dit doet ze met vlagen. Ook maak ik me zorgen om het bultje in haar nek... *zucht*

Marianne; grappig hoor. Ook ik slaap dan samen met haar door tot 9 of 10 uur. Mag qua slaap echt niet klagen. En jij maakt je ook vast zorgen, maar komt inderdaad vast helemaal goed!

Wen; Yuna had dat ook altijd. In het begin kwam ze om 22 uur, dan weer om 2 uur dan 4 uur en van 4 tot 7 was het echt kreunen geblazen. Werd er gek van. Heb er over gedacht de wieg onze kamer uit de doen maar kon het niet... Nog steeds niet trouwens. Het komt denk ik toch door de lucht die ze binnen kreeg. Maar inderdaad het word echt minder! Ze heeft het nu nog maar heel af en toe.
Nou, de prikjes zitten er in hoor.. Ben blij dat t er op zit. Ze moest echt vreselijk huilen, zo zielig. Gelukkig viel ze op de terugweg in de kinderwagen in slaap (we waren lopend) en ze slaapt nu nog, ruim een uur later.. Hopelijk krijgt ze er niet teveel last van.

Ze was prima gegroeid: 5570 gr en 57 cm. Ze is nu 9 weken.

Hier gaan de nachten alweer beter. Gisteravond de laatste voeding om 21.30 en daarna kwam ze om 3.30 en 7.30. Prima dus!

Wat vervelend van dat gekreun Wen, geen idee wat t kan zijn.

En balen dat sommige ukkies de fles opeens gaan weigeren! Van die ingevroren voeding heb ik ook wel eens gehoord, schijnt anders te smaken..

Nou, ik ga even een broodje eten.
prikjes suck!

Grote tante heb je Lucia! Ze heeft dus ook van die heerlijke spekjes net als lola; love it!

Chili, naar laten kijken hoor! Artsen krijgen een kick van verse ouders geruststellen geloof ik.

Wen, Lola kreunt als ze misselijk is en dan volgt kotsen al snel.Is dat het?

Marianne, voor Melle en jou!

Ik zit nog steeds/weer op 4 !!!!! voedingen per nacht waar ze maar eentje echt drinkt. Bij de andere fungeer ik een kwartier als speen, werkelijk! Wat moet ik hier nou weer mee. Ze blieft geen speen en haar duim is nog niet voldoende dus ben ik de sjaak. Tips? niet geven en afleiden werken niet tis gillen tot ze de borst heeft.

Net bij de gyn geweest ivm mijn vloeien, alles ziet er mooi uit. Hij grapte nog; ik zie een hartje! Die humor kan ik wel waarderen.

Er is geen placenta achter gebleven en je kon nergens aan zien dat ik uberhaupt zwanger was dus dat af en aan vloeien is gewoon irritant en domme pech, ik rek het gemiddelde op.

Wel een opluchting wat ik had al doem beelden van curretages enzo.

Ik ga eten!
hai, hai,

Wen. Die Breastflow fles heb ik sinds kort ook. maar juist die fles weigerde hij gisteravond.

En Chili bij jou nu dus ook? Vanmorgen heb ik de 2e voeding (10.30 uur) ook uit de fles gegeven. Het was flink doorzetten voordat hij eindelijk dronk. Ik startte om 10.30 uur en pas om 10.55 uur!! ging hij drinken na heel veel gehuil en geworstel. Is wel moeilijk hoor. Hij krijst echt als je de fles in zijn mond doet. Ik ben zelfs gaan lopen, heb hem in de wipstoel proberen te voeden etc. Uiteindelijk toch weer in de borstvoeding (houd) greep en eindelijk gaf hij het op en pakte hij. Hij had door dat weigeren wel veel lucht binnen en dronk uiteindelijk ca. 120 ml.

Maar ik moet het wel volhouden. Ook als ik de bv niet af bouw.

Aanstaande maandag heb ik nl. een gesprek met HR om te kijken wat ik moet gaan doen qua werk. Ik heb nog steeds geen functie en aanstaande maandag zou mijn eerste werkdag zijn. Dan had hij ook uit de fles moeten drinken.

De komende dagen ga ik minimaal 2 flesssen op een dag geven. Ook door mijn man (tis lekker weekend). En maar hopen dat hij nu wel gaat pakken.

Ik bouw nog steeds maar 1 bv af die van rond 18.00 uur. Vanmorgen heb ik ca. 1 uur na de fles gekolfd. Ik kolfde uit volle borsten 180 ml in 15 minuten.

Doorslapen?

Geen idee of het bij anderen ook werkt maar het is gelukt om Björn weer te laten 'doorslapen'... In die zin de nachtvoeding over te laten staan. Voor de 3e nacht op rij begon hij precies om 4.15 weer te jammeren. Het bleef alleen bij jammeren en hij stopte tussendoor. Hij ging niet echt huilen. Ik heb het even aangehoord. Ca. een half uur en ben niet naar hem toe gegaan. En toen is hij toch weer in slaap gevallen!

Ik denk nl. dat baby's wel ergens aan kunnen wennen. Hij had een nieuw ritme ontwikkelt (4.15 uur drinken). Met deze actie hoop ik het te hebben doorbroken. De 1e voeding startte mooi om 6.45 uur. Want zolang sliep hij vervolgens weer. Als hij dit vandaag door zet kom ik eindelijk op 5 voedingen uit. Hij slaapt weer veel overdag dus ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken.

Bovenstaande kan natuurlijk alleen als je zeker weet dat hij goed heeft gedronken en goed aankomt. Dit is bij Björn zeker zo. Hij drinkt de laatste tijd zo kort en slecht in de nacht. Dit was voor mij ook een signaal dat het meer een soort gewenning/troost was dan dat hij echt honger had.

Lily. Ik weet dat jij er anders mee om gaat. Maar ben je niet bang dat het bij jou ook gewenning wordt? Je geeft immers aan dat het niet om de honger is. Misschien heel moeilijk maar is het niet beter om haar toch te laten huilen met korte (niet aan de borst) troost momenten tussendoor?

En misschien helpt het als ze toch op haar eigen kamertje gaat slapen?

Bij ons ging het in ieder geval een stuk beter toen hij op zijn eigen kamertje sliep. Ik werd niet meer wakker van het gekreun of de geluidjes en hij sliep juist weer beter omdat hij mij niet meer hoorde, rook ... of wat dan ook.

Lijkt me anders wel zwaar voor je.

Golfje. Goede zet denk ik om de speen voor je oudste af te bouwen? Wij hadden hier hetzelfde ritueel maar dan met warme melk drinken midden in de nacht. Een speen heeft hij nooit gewild net als Björn nu ook niet. Maar om hem in te laten slapen gaven we vaak warme melk (eerst pap) voor het slapen gaan. Ook in de middag. De middag is nu afgebouwd en ook met de nachten zijn we gestopt. Alleen 's avonds krijgt hij nog melk. Het was even doorzetten hoor met huilbuien en driftbuien midden in de nacht maar het heeft geholpen. Sinds kort slaapt hij weer door tot ca. 6.30/7.00 uur. Wordt hij wakker dan troosten we hem alleen, houden we het kort en gaan we weg. Muziekje aan... We zijn heel stellig. Hij lijkt nu te weten dat het geen zin meer heeft om in de nacht naar ons toe te gaan. Hij krijgt toch geen melk.

Chili. Dat bultje. Voelt dat als een opgezet kliertje? Je kunt het onderhuids een beetje heen en weer bewegen? Of is het hard?

Kliertjes kunnen nl. op zich geen kwaad. Hebben ze vooral als ze wat verkouden zijn. Björn heeft er nu ook aan elke kant 1. Net achter zijn oortjes op zijn hoofdje.

tot later!

Groetjes Nikiet

En AnAn... ik kijk binnenkort ook nog eens op jullie topic. Maar als je dit leest. Ja. Ik ben idd trotse tante. Het gaat goed. Dank! En jij hebt er ook al 2? Leuk hoor.
Pluk de dag!
Nikiet, da's balen, dat hij die fles ook weigert. Je hebt inderdaad niet zoveel keus dan gewoon volhouden, als je gaat werken of gewoon eens weg wilt zonder Björn zal hij wel aan de fles moeten. Hopelijk lukt het met volhouden, leuk zal het even niet zijn

De kreuntjes zijn geen misselijkheid Lily, er wordt niet gespuugd en overdag doet ze het helemaal niet. 't Is echt alleen 's nachts. Lichte krampjes zou nog wel kunnen denk ik, ze boert 's nachts ook niet altijd even goed dus er kan best wat lucht blijven hangen. Maar ook als ze wel goed geboerd heeft ( ) doet ze het wel.

Nikiet, Bloemetje ergens anders laten slapen is ook wel door mijn hoofd geschoten, wat je suggestie is voor Lily. Voor mijn nachtrust zou dat misschien wel beter zijn, maar het voelt voor mij niet prettig om het te doen. Het is waarschijnlijk immers maar tijdelijk, en bij Lily zal dat ook wel zo zijn.
Oh, Lily, slaapt ze bij jullie in bed? Zo niet, misschien kun je dat een paar nachtjes proberen (op een aankleedkussen aan het hoofdeinde), tot ze wat langer doorslaapt? Of eventueel zelfs haar zelf 's nachts de borst laten zoeken, als je babyvriendelijk beddegoed hebt.

Verder denk ik dat ze vanzelf weer meer gaat slapen, ze is natuurlijk behoorlijk ziek geweest en zal daar misschien nu nog wat naweeën van hebben (ik voel me na ziekte nog wel een tijdje minder fit dan anders in ieder geval).

en nagekomen idee: misschien eens vragen aan iemand van BVN of LLL, of op het borstvoedingsforum of dragen en voeden?
Chili, ik kan me herinneren dat m'n oudste dochter ook zo'n soort bultje had op haar achterhoofd (net boven haar nek), maakte me er toen ook zorgen om. Uiteindelijk is het uit zichzelf weg gegaan. Het was idd beweegbaar, zoals Nikiet ook al aangaf. Als je het zelf niet vertrouwt, gewoon naar laten kijken. Better safe than sorry!
Volgens mij liggen bijna alle babies nog bij jullie op de kamer he? Nou, bij ons niet hoor, naar volle tevredenheid.

Vorg weekend sliep ze een nachtje op onze kamer, omdat de buren een feestje hadden en dat kon je op haar kamer heel goed horen. Ze deed op onze kamer geen oog dicht, en wij ook niet! Toen het feestje was afgelopen hebben we teruggezet op haar kamer en ze was meteen vertrokken.

Fijn dat er niks geks aan de hand was lily, met dat vloeien. Scheelt weer! Inderdaad humor van je gyn. De mijne zei dat toen ik een paar jaar geleden op controle kwam voor mn mirena..

Madametje slaapt trouwens nog steeds. Is even wakker geweest voor een voeding en heeft hele verhalen vertelt aan d'r mobile en daarna viel ze in de box in slaap. Ik laat haar maar lekker liggen
Haha, Bloemetje is gek op de mobile die ik van mijn zus te leen heb. 't Is een onding met beige/bruine beertjes die steeds blijven hangen, je moet er steeds bij blijven staan om ze vlot te trekken. Maar zij vindt hem geweldig, dus tja...
Thanks voor de suggesties! De situatie:

Lola slaapt bij ons op de kamer en dat zou ik idealiter willen tot ze goed doorslaapt of na een half jaar maar daar ben ik nu al niet zo rigide in dus dat is een richtlijn.

Ze sliep toen ze ziek was en na de prikjes (dus zo'n twee weken tussen ons in, in bed. Op haar matrasje aan de bovenkant en wij wat lager want dons dekbed.

En hoewel dit heul cosy is is het niet iets wat ik wil doorzetten, ze moet in haar eigen bedje gaan slapen en van daaruit naar haar eigen kamer. Dit was vooral zodat ik er niet steeds uit hoefde. Maaaaar sinds gister weer in haar eigen bed en dat gaat prima, ik merk geen verschil in haar slaapgedrag.

Als ik haar troost of negeer iig geen borst geef dan gaat het zachte gesmak over in gejammer over in gehuil over in hysterisch huilen en dat maar door ( nou ja, ik heb het precies11 minuten volgehouden) dus dat werkt niet voor mij, ik wil niet dat ze hysterisch is. Als het iets tijdelijks is, naweeen van ziek zijn weet ik veel dan is het prima maar ik vreesch voor een trend van jaren, vandaar.

Het is zo balen dat haar honger signalen hetzelfde zijn bij sabbel honger en echte honger dus ja dan weet ik het ook niet en nadat ze ziek was en ook echt dronk weet ik nu gewoon niet meer wanneer is wel of niet moet voeden.

Blah. Even aankijken en anders idd wat hulptroepen inschakelen. Ze heeft trouwens deze week wel 1 nacht doorgeslapen dus het zit er wel in, ergens

Positief punt; overdag slapen in haar bedje gaat steeds beter. Ik heb het boek ' lekker slapen zonder huilen' van Elisabeth Pantley en dat is een aanrader als wil dat je kind gaat slapen zonder huilen (doh!).

(Oh en Wen, je was niet zo moeilijk te spotten daaro aangezien je mij noemt in je opening )
Lucia; Yuna net op bed gelegd na een half uurtje kletsen tegen haar mobile. Ze vind het prachtig. Ook het speelkleed vind ze leuk. De laatste tijd wil ze niet meer echt op schoot. Drukt ze zich af.

Lily; wat vervelend zeg. Kan je niet eerst je pink proberen voordat je de borst geeft? Yuna deed het in het begin 's avonds heel erg. Zat uren met haar aan de borst. En ja, mevrouw alleen maar sabbelen en maar 1x goed drinken. Heb toen vaak onder protest mijn pink erin geduwd. Dit accepteerde ze langzaam en ineens was die periode van sabbelen aan borst én pink voorbij.

Emms; thanks voor de reactie! Het is inderdaad beweegbaar en de doktersassistente gaf ook al aan dat het vanzelf weg moest gaan. Ik kijk het nog even aan anders ga ik toch naar de dokter. Laat ik me niet weer door de assistente afwimpelen ;). Hoe is het met jou kleine meid?

Wen; heb het destijds ook op het CB gevraagd. Schijnt ook normaal te zijn dat kindjes dat slaapje wat onrustig zijn, de eerst echte diepe slaap is dan voorbij. Wat ook kan is dat ze krampjes heeft van je eten? Dit uit zich dan ook na de 2e voeding na je avondeten.

Nikiet; dat van dat doorslapen denk ik ook. Heb haar vannacht ook laten liggen. Ze sabbelde alleen op haar knuistjes, ging niet huilen en viel uit zichzelf weer in slaap. En ja, zo voelt dat bultje inderdaad. Bedankt, je stelt me weer iets gerust. Wacht het dus nog even af. Wbt de fles, ben je niet bang dat hij gaat weigeren als je er zo'n strijd van maakt? Mijn vriend geeft tot nu toe alleen de fles (straks met ze dus ook nog leren hem bij mij te accepteren...). Hij wil er geen strijd van maken. Hij las op internet dat ze er dan helemaal een negatief beeld bij krijgen.

Vervelend zeg van je baan. Hopelijk krijg je snel zekerheid! Is niet fijn ook nog die onzekerheid erbij.
Baal er trouwens van dat het al de hele week slecht weer is. Heb nog geen 1x kunnen wandelen 's middags. Vandaar ook dat ik hier ineens tijd voor heb ;). Hopelijk volgende week weer mooier weer!
Boehoe, Chica schreeuwt t nu echt uit van de pijn.. Heb haar na een half uur krijsen eindelijk gekalmeerd en ze slaapt weer, met af en toe een huiltje tussendoor..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven