Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Lee83 :hug:

Hier nod, geen menstruatie en geen echte tekenen. Maar mijn action vroege test was ook spierwit vanochtend. Dus blijft onzeker. Ik voel me niet zwanger maar ook niet alsof ik morgen ingesteld moet worden. Meer zoals ik me midden in cyclus voel. Erg raar.

Dus we wachten af. Er zit niks anders op.
Spannend. Die dagen zijn echt rot, vooral omdat je weet dat het nog alle kanten op kan. Ik blijf duimen voor je!
Betsy wat balen dat je van het bankje af bent. Ik hoop dat de maand rust je goed doet!

Science wat spannend. Hoop dat je ergens in de komende dagen een andere uitslag van je test hebt. Ik blijf duimen voor je!

Lee, knuffel voor jou!

Zitten er nog meer op het bankje op dit moment? Ik zit inmiddels op dag 6 na iui. Moet nog even geduld hebben.
🍀 science, ik duim mee!

Betsy wat balen! Sterkte en hopelijk doet de rust een maandje je goed.

Nora15, succes met wachten!

Lee/science Hier ook veel herkenning, het is voor mij ook een rollercoaster geweest afgelopen jaar. Elke keer de hoop en tegenvallers gaan je niet in de koude kleren zitten. En het ene moment kijk ik er positiever tegen aan dan het andere. Soms ook diepgewortelde angst dat het misschien niet gaat lukken..en wat dan!? Ik merk dat ik veel beslissingen in mijn leven ook on hold zet, zoals ander werk of ‘op zoek’ naar een man, omdat mijn leven nu echt hierom draait. Geld voor vakantie is er momenteel niet etc..
Maar goed even proberen positiviteit weer te vinden, as vrijdag een echo om te kijken of alles er goed uitziet na de vmk. En dan hopelijk volgende week IUI8

Sterkte allemaal 😘.
Fiepie, dankje! Hoe was jouw afspraak vandaag? Ben je wijzer geworden?

Science spannend!🙏 Killing hoor dat wachten..

Lee, fiepie, Happygirl en alle anderen..heel herkenbaar die emoties. Ik denk dat we ze allemaal wel in meer of mindere mate hebben gevoeld..of we nu lang of kort in dit traject zitten.

Nora toi toi toi met wachten! En Happygirl hoop op een goede echo voor je vrijdag!!

Ik ben nog aan het testen. Als ik hem morgen nog niet vind mag ik donderdag nog voor een echo . Wel gedoe en lastig met werk steeds..

Depster al op intake geweest of morgen?
@ Nora, ik zit ook op het wachtbankje. Nu dag 4 na inseminatie. Heel veel succes, jij gaat nu bijna 2e week in, die vind ik altijd killing

@ Lee, dikke knuffel. Wat kan dit traject soms ook hard zijn en zo eenzaam. Niemand in je omgeving die echt begrijpt waar we allemaal doorheen gaan.

@ Science in duim voor je deze dagen!

@ Rosieflower, lief dat je dat vraagt.
We gaan, als deze ici ook niet lukt, eerst 3 x ici met hormoonstimulatie doen. Daarna gaan we over op ivf of icsi. Ik hoop natuurlijk dat het niet zover hoeft te komen en dat ik over 2 weken een mooie test in handen heb maar het is fijn om te weten hoe we het verder aan gaan pakken.
Ik hoop dat je jouw ei snel vind, hij speelt graag verstoppertje...
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Pfffff dag 15 dpo. Nog niet ongesteld maar nog steeds spierwitte negatieve test. Zucht. Irritant.
Oeh Science dat snap ik. Ik vind niet weten en dat wachten eigenlijk erger dan duidelijkheid. Ik hoop gewoon dat jouw hcg een beetje traag is en dat je gewoon heel erg zwanger bent zo! Sterkte!!

Fiepie succes op het wachtbankje! Mag ik vragen waarom je ici krijgt en geen IUI? Misschien een domme vraag...
En hoop van harte met je mee dat je niet aan IVf of icsi hoeft te beginnen!
Ik verwacht zelf morgen positief te testen..de signalen beginnen erop te wijzen.🙏🏻
Menstruatieklachten beginnen nu. Heeeeeeeel licht oud bloed verlies. Dus ik verwacht morgen echt ongesteld te worden. Stiekem had ik hoop dat ik dus echt wel een positieve test in handen had vanochtend maar ik ga daar nu niet meer vanuit.

Dus gewoon weer kaa uu tee. Nog 2 poging zelf en dan weer ziekenhuis bellen vragen voor advies. Misschien kan ik daarna al voor ivf in aanmerking komen. Dat zouden namelijk 6 pogingen zijn na miskraam (3x ICI en 3x iui).

Gelukkig wel fijne dingen in de toekomst. Deze tijd vorig jaar had ik geen huis, geen kind, geen vriend. Inmiddels 2 van de 3. Dus wie weet wie weet.
@ science, ontzettend Kaa uuu tee. Iedere keer die teleurstelling is gewoon stom. :hug:

@ Rosieflower, Domme vragen bestaan niet hoor... Ici is het minst ingrijpend en aangezien ik ook op deze wijze zwanger ben geworden van mijn zoon zat de kans er goed in dat het deze keer ook zo zou lukken.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Yep. Echt doorgebroken.

Heb nu 3x ICI, 5x iui en 2x ICI geprobeerd. Alweer 10 pogingen.
Ah nee dat is echt k*t Science! 😞 Elke keer die hoop en dan vervolgens de teleurstelling! Knuffel voor jou!
He verdorie Science! Het is gewoon super stom. Hele dikke knuffel voor jou!
Fiepie, succes de komende dagen dan!

HIer inderdaad nét terug van het intake gesprek. Ben eigenlijk helemaal gaar door de spanningen die ik onbewust toch had opgebouwd, dus vanavond gelukkig helemaal chill greys anatomy terug kijken.
Veel informatie, maar heeeel veel wat ik al wist. Ik had 9 mei naar de voorlichtingsavond willen gaan. Maar gezien het traject wat ik wil gaan bewandelen (deelIVF) en het feit dat ik depressies heb gehad in het verleden willen ze dat ik in gesprek ga met de psycholoog. Prima, ben dat wel gewend inmiddels. De dokter zei al dat ze niet verwacht dat daar iets geks gaat uitkomen.

De inwendige echo gehad. Alles zag er prima uit. Er stond zelfs een ei op springen. Beetje jammer dat het al dag 34 in mijn cyclus is..dus tel maar uit. Ook meerdere blaasjes op mijn eierstok. Klassiek beeld van PCOS. Ook oud nieuws.

Wat wel een beetje nieuw was (eigenlijk ook niet, was te verwachten) is dat donor ook een traject in zal moeten. Ik vrees dat hij hierop gaat afhaken eigenlijk, dus dat is nog even afwachten.

23 mei afspraak met de psych en 5 juni met de arts voor de bloeduitslagen. Dit kon helaas niet samen, anders zou het pas ergens in juli worden en dat vond ik toch echt te lang duren. 12 mei met donor verder in gesprek. Hij schenkt mij de wereld als hij ja zeg, maar ik vind het ook goed (natuurlijk jammer) als hij nee zegt.

De arts zei ook al dat ze niet verwacht dat eruit het MDO (waar ze mijn casus gaan bespreken) iets geks zal uitkomen. Dus hopelijk binnen zes maanden starten (wat al langer is dan ik had gehoopt, maar goed..geeft mij ook de ruimte langer door te sparen)

Op de terugweg ook fijn gesprek met moeders gehad. Ik durfde niet goed te vragen hoe zij er nou eigenlijk over dacht, terwijl ik wel wist hoe ze er over dacht. Allemaal positief. Ze ziet hoe serieus ik hier over bent, houd wel de hoop dat ik iemand tegen kom.. maar het maakt voor haar niet uit of dit voor, tijdens of na het traject zal zijn. Verder heeft ze mij al verteld dat ze na de bevalling een aantal nachten blijft slapen ter ondersteuning voor mij.

Dus, nu ga ik greys anatomy kijken en uitgaren!
Pfff jongens nog steeds te weinig goed nieuws!
Bij mij is poging 11 mislukt en ik ben intussen begonnen met de anticonceptiepil om te gaan starten met ivf. Ik had ook altijd het idee dat ik, mocht het niet met iui lukken, zou stoppen voordat ik met hormonen aan de slag zou gaan. Maar na 2 keer zwanger geweest te zijn heb ik nog steeds hoop dat het een keer gaat lukken.
Vandaag een jaar geleden was ik uitgerekend van mn eerste zwangerschap, dus toch een beetje een gekke dag. Vorig jaar heb ik op deze dag een tattoo laten zetten ter nagedachtenis aan en om de hoop niet op te geven.
Succes weer voor ons allemaal!
Wat ontzettend balen Science, heel veel sterkte! Proberen positief te blijven, elke cyclus is er toch weer die 15(?) % kans!

Thefiepie succes op het bankje!

Rosie, duim voor je!

Depster, fijn dat je een stap hebt kunnen maken vandaag! Het is veel denken, ook heel vermoeiend!

Wensmama, sterkte met de ivf! Is het spuiten je mee of tegen gevallen?
Hopelijk is het jou ook snel gegund 😘
Happygirl hoe is het met jou?

Ik moet een gedwongen maand rust houden. Ben namelijk een weekend weg tijdens volgende ovulatie. Rondrijden met een doos droogijs in de auto lijkt me niet zon goed plan 🤣. Dus dan maar heerlijk genieten van mossels en witte wijn.
Science, sterkte!
rest sterkte en succes. Ik lees wel mee, maar reageer even kort. Het gaat hier ook nog niet volgens planning.. Ik hoop snel op het wachtbankje te komen.

2wensmama herkenbaar. zo stond ik er ook in. En inmiddels ook met ivf aan de slag. Toi toi toi deze maand
Science balen zeg! Wat vliegt zo'n jaar om zeg!
Hoop dat je een heerlijk weekend volgende maand gaat hebben!

Wensmama goed weer even iets te horen. Zwaar balen dat weer een poging mislukt is!
Sterkte met je voorbereiding op IVF!

Spannend Depster! Nu weer aftellen naar mei/juni...is best heel lastig als je ongeduldig bent 😁
Hoop dat je donor gaat mee werken!
Wel fijn dat je moeder zo positief is! Heb ik zelf gelukkig ook!

Fiepie dank nog voor je antwoord!

Lee sterkte met alles! ✨ hoop met je mee dat het wachtbankje er snel weer is!

Ik zit vanaf vanavond weer op het wachtbankje. Krijg straks mijn poging 2. Hopen dat die lukt 🙏
depster schreef:
24-04-2019 19:07

Wat wel een beetje nieuw was (eigenlijk ook niet, was te verwachten) is dat donor ook een traject in zal moeten. Ik vrees dat hij hierop gaat afhaken eigenlijk, dus dat is nog even afwachten.

Mijn donor heeft dat traject bij Geertgen doorlopen en vond het goed te doen. Normaal gesproken 2 afspraken op 2 dagen. ivm afstand en gezondheid voor hem beide afspraken op 1 dag gekregen. Bloed afgenomen, gesprek psycholoog en de donatie zelf.

Kosten kwamen uit rond de 1400 euro en die zijn voor jezelf.

Ik hoop dat je donor de dag of 2 halve dagen hiervoor wil investeren. Is minder belastend dan zelf inseminatie trouwens (elke maand beschikbaar zijn op het laatste moment)
@Rosings thanks voor je antwoord. Zou prettig zijn als het op 1 dag kon, maar ik hoop er niet op.
ivm deelIVF zullen een aantal kosten onder onkostenvergoeding vallen..

@Rosie; duimen maar weer voor je! Ongeduldig ben ik niet (meer), wil gewoon weten waar aan toe te zijn.

Even stom en balen dat wij allemaal deze weg 'moeten' bewandelen. Voor sommige mensen kost t geen drol, want OEPS zwanger.. andere zijn 1000den euros kwijt..want geen (mannelijke) partner.... Uch.

Gelukkig heb ik een heel lief neefje en over enkele maanden een leuk nieuw neefje/nichtje om te knuffelen
@rosings ohh wat spannend! Ik hoop dat ik je dit weekend volg, houd je een mooi plekje vrij?
@depster jij gaat dan ook een rollercoaster in zeg. En jemig, dus eigen donor is ook best prijzig nog. Maar wel fijn dat je een eigen donor hebt zeg.
Lee83 schreef:
25-04-2019 14:52
@rosings ohh wat spannend! Ik hoop dat ik je dit weekend volg, houd je een mooi plekje vrij?
Voor mij niks spannends hoor dit weekend, was even extra info voor Depster

Ah! Je bedoelde rosieflower denk ik! Bijna zelfde naam, ik snap de verwarring!
Lee83 schreef:
25-04-2019 14:54
@depster jij gaat dan ook een rollercoaster in zeg. En jemig, dus eigen donor is ook best prijzig nog. Maar wel fijn dat je een eigen donor hebt zeg.
Hormonocoaster :p Had ik sowieso gemoeten om een normale cyclus te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven