Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Happy 🤞🏻🤞🏻🤞🏻 De rest die ook op het bankje zit ook heel veel 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Dank jullie wel!
En Lee, hoeveel dagen is de embryo? Best gek idee dat je misschien al voor mij mag testen!
Hoop zo voor je dat het goed gaat!! 😘

Hoe gaat het verder, eigenlijk ook al iemand bijna NOD?

@ eeffie denk regelmatig hoe het met je gaat. Hopelijk heb je het een plaats kunnen geven en kun je het eerdaags weer gaan proberen.😘
Heel veel succes Happy!!

Hier inmiddels van het bankje af. Ik blijf me verbazen hoe mijn lichaam me voor de gek kan houden, terwijl ik deze ronde een stuk rustiger was. Op naar de volgende ronde maar.
Ah Nora, wat klote weer :hug: Ja het lichaam kan vreemd reageren...vooral op alles mbt zwangerschap en menstruatie. Ik verbaas me daar steeds over hoe gevoelig dat is voor stress of je eigen gedachte of voor..?

Fiepie hoe ver ben jij nu? Wie zit er nu nog op het wachtbankje?
Ahh Nora, wat ontzettend balen. Stom lijf ook, complete mindfuck iedere keer. Sterkte.

@happy ik heb zaterdag ovitrelle gespoten, vandaag gaan ze mijn embryo ontdooien. Voor mij ook allemaal nog nieuw, dus ik weet het niet. Maar als hij goed ontdooit dan zit ik morgen bij jullie op het bankje. Volgens mij lopen we dan idd gelijk op qua testen? Rond moederdag... Gok ik.
@nora15, hè bah wat balen toch weer! Sterkte 😘

@lee, heeeel veel sterkte met het wachten of de embryo goed is en voor de terugplaatsing. Ik zal asn je denken morgen😘 Dat zou toch wonderlijk mooi zijn als we met meerdere rond Moederdag positief mogen testen 🍀🍀🍀
Balen Nora!

Ik heb zojuist mijn eerste hormooninjectie gezet. De "echte" start van het ivf traject.. ik vind het wat hoor!

Het is gezellig op het bankje zie ik. Blijven zitten allemaal hè 🤞🤞🤞
Hoi allemaal, helemaal nieuw hier dus ik weet nog niet goed hoe het allemaal werkt. Wel fijn om al jullie verhalen en ervaringen te horen! Bedankt daarvoor :).

Ik ben alleenstaand en zit in het KID-traject bij het ETZ-ziekenhuis in Tilburg. Een heel fijn ziekenhuis met begaan personeel en tussen intake en eerste IUI zat nog geen half jaar. Wel met donorzaad uit Denemarken, maar aangezien ik 38 ben heb ik geen tijd meer om op Nederlands zaad te wachten dus heb ik deze keuze gemaakt.

Ik heb verleden week, de dag na Pasen (mijn eitjes waren gereed met Pasen haha), mijn eerste inseminatiepoging gehad en zit nu op de wachtbank dus heeeeel spannend!

Nog meer mensen in dit traject en op de wachtbank? Hoe gaan jullie ermee om? Heb al sinds die dag last van mijn buik en darmen en hij is heel opgezet. Kan dat van de IUI komen?

Ben iig benieuwd naar jullie verhalen :)!
Welkom Baby2019! Spannend dat je op het wachtbankje zit! Ik heb nu 2 pogingen gehad en wat je schrijft over een heel opgezette buik en last van je darmen herken ik. Dit heb ik beide keren heel erg gehad, met name de eerste week na de iui. Geen idee waar het door komt, maar het voelt niet fijn.
Succes de komende week met wachten!
Spannend hoor wensmama, succes verder met spuiten (knap gedaan hoor!) en het verdere traject.

Baby2018, welkom en succes op het wachtbankje!
Ik heb vaak last van Mn darmen dus ik kan niet zeggen of het echt met de IUI te maken heeft.

@science ik lees dat Cryos nu echt niet meer thuis bezorgd, ben je hiervan op de hoogte? Misschien even checken voor je straks op het laatste moment een poging mist.
@lee; ik hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt! Succes!

Wensmama wat spannend! Heel veel succes!

Ik ben een beetje over de teleurstelling heen, net een fijn gesprek (telefonisch) met de verpleegkundige van het ziekenhuis gehad. Geeft weer moed voor de volgende ronde :)
Lief Nora en Happy, ik kreeg goed nieuws. Zit vandaag ook op het bankje :-)
@baby hoe ga ik daar mee om... Ik wil me er zo min mogelijk mee bezig houden, waardoor ik er wel de hele tijd bewust van ben en vanalles voel waarvan ik weet dat het een mindfuck is. De wachtweken vind ik altijd een hel. Welkom bij die club. En succes, hopelijk is het snel raak, voor ons alles trouwens.
Zo. Schuif eens een stukje op? Ik zit ook op het bankje nu :D
Ha Lee, gezellig! Welkom 😄 En Baby, jij ook!

Wensmama,spannend! Succes!!
🎉 fijn Lee, om eindelijk weer zover te zijn! Duim voor je
Lee, Rose succes met wachten!

Hier even knorrig en ik laat het maar even zo zijn. Vriendin heeft wereldkundig nu bekend gemaakt zwanger te zijn. Helemaal happy met vriendlief. Binnen twee maanden. Mooi en groot huis, sociaal leven, alles wat ze maar wenst.

Kots. Ja ik ben jaloers.
Dat ze t huis heeft weten te betalen door de erfenis van dr vader en dr relatie ver van goed is, komt nu natuurlijk ook even niet binnen.

Ik wil naar bed en slapen. Maar moet nog tot 22.30 uur werken..dus chaggo zitten te zijn.

Zo, dat is eruit.
Ow Depster, let it be, let it be. Soms is het idd gewoon even klote. Ken je gevoel wel hoor. En heb je ook geen zin in enige nuance 😁 Dat is dan maar even zo.
Hoop dat je je nog een beetje op werk kunt concentreren. Sterkte! En voor straks lekker slapen! Hoop dat je je morgen wat beter voelt. Maar je bent niet de enige hierin💪
ja die buien zijn heel gemeen, want ik voel mij gelijk zo schuldig.

Het ging even wat beter, totdat vriendin zei dat ik echt wat mis door geen vriend te hebben. Die van haar is namelijk zo lief geweest om speciaal naar de winkel te gaan voor een zakchips. Ja leuk, vorig jaar dook je nog met andere in bed..stomme doos.
Ow sorry maar dat is ook echt een lullige opmerking. Ieder huisje heeft zijn kruisje zullen we maar zeggen. verzet je maar ff niet tegen je gevoel en ben lief voor jezelf.
:hug:
depster schreef:
03-05-2019 21:07
ja die buien zijn heel gemeen, want ik voel mij gelijk zo schuldig.

Het ging even wat beter, totdat vriendin zei dat ik echt wat mis door geen vriend te hebben. Die van haar is namelijk zo lief geweest om speciaal naar de winkel te gaan voor een zakchips. Ja leuk, vorig jaar dook je nog met andere in bed..stomme doos.
Huh, maar dat is toch ook gewoon een kutopmerking? Tenzij jij altijd en overal verkondigt dat je écht geen relatie wilt, vind ik het nogal lullig om tegen iemand te zeggen dat je daar écht iets aan mist. Je zegt tegen een wees toch ook niet dat hij echt wat mist aan ouders, want jij hebt zulke leuke dingen met de jouwe gedaan.

Dat mag je gewoon heel lullig vinden hoor (en stiekem hopen dat hij de volgende keer totaal de verkeerde smaak chips meeneemt ;-)).

Het (kleine) goede nieuws: je dienst zit er bijna op!
Dankjullie troela's :heart:
Hier ff rust voor mezelf.
Vanaf nu nog 30 dagen voor mijn afspraak alweer in ziekenhuis.
In theorie zou ik nu ongesteld moeten zijn. Maar de grap van mijn lichaam heeft er geen zin in.... (zo grap kan tot 8 maand duren als ik pech heb, en ja dan ga je aan je zelf zeer sterk twijfelen).

Afvallen gaat ook niet stom plato.
Moet voor vamdaag nog wegen maar zou nog steeds 1.9 kg moeten afvallen voor de 10kg.

Oke stress van vorige week zal er ook wel mee te maken hebben.
Discussie met de buren, waarbij een van de twee toen ik aan werk was mijn vrouw volledig heeft uitgescholden en ze voelde zich er door bedreigd. Wat ook weer een terugval in haar angsten heeft gegeven. Gaan nu weer goede kant op. Volgens woningbouw staan wij gewoon in ons recht.

Vandaag met nieuwe moed weer starten. Die laaste 2kg gaat er nog wel af. Ff resetten met afvallen.

Daarbij ach hij loopt altijd tussen 29 em 39 dagen die zijn nog niet om.
Streepje positief ovulatietesten was waarschijnlijk een verkeerde test. Dat is al ruim 20 dagen geleden. Daarna nog 3 dagen negatief gehad. Dus eisprong zal er wel na die periode geweest zijn. Nu op nog maar dag 31 van cyclus.

Dames op de wachtbank, succes op het wachtbankje.

Depster
samen heeft soms ook echt nadelen. Tampasta dopje is waar! :rofl:
En voor ons met ww. Ging veel beter toen ik in 2012 alleen woonde. Geen lekkere dingen dan in huis halen is dan veel makkelijker kan je er ook niet van snoepen :facepalm:
Lavendel, ik kan mij vergissen..maar bij PCOS raden ze ovulatietesten toch af? In ieder geval wanneer je geen extra hormonen slikt? Gezien het feit dat je tot wel 3x toe een oploper kan krijgen?
depster schreef:
04-05-2019 08:53
Lavendel, ik kan mij vergissen..maar bij PCOS raden ze ovulatietesten toch af? In ieder geval wanneer je geen extra hormonen slikt? Gezien het feit dat je tot wel 3x toe een oploper kan krijgen?
Geen idee, maar had nu al 2 jaar weer redelijk normaale cyclus. Dus tussen de 29 en 36 dagen.
En de dokter zei dat ik vast moest testen. + de 2x met echo daar zag alles normaal er uit..
Denk voor volgende cyclus extra bestellen en dan gewoon blijven testen.... Dan weet ik het zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven