!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Frans haha een kindje tussen hoopje poep. Heeeeerlijk! Haha

Rot dat je borstvoeding misschien terugloopt. Ik weet helemaal hoe je je voelt. Heb trouwens een IQ Uno gekocht gister, weg RSI hand. Productie hier ook bagger...

Bagheera lekker winkelen morgen, heerlijk! Ik pas nog niet in mijn oude spijkerbroeken, pas dan ga ik shoppen.

Mararoulette ik blijf voorlopig even thuis en na de zomervakantie ga ik weer solliciteren voor een baan buiten de deur. Werkte natuurlijk in Italie, dus voor mij word echt alles heel anders. Normaal zouden we rond dit tijdstip in de auto stappen en vertrekken voor een halfjaar. Heel raar!

Oooh ik doe een dansje! T heeft van 21.00 tot 06.00 geslapen gewoon Heb van 9 tot 12 nog met haar in mijn bed geslapen dus ik ben 1 brok energie.
Konela lekkere actie met het badje whaha! En wat super dat je zoveel leuke dingen in de planning hebt staan. Heerlijk, enjoy! Vervoer naar huis moet wel lukken toch?

Ibbel ik wist niet dat bij een koperspiraal wel een bevruchting plaats kan vinden... :( Daar kan ik denk ik ook niet zo goed tegen stiekem..
quote:summerbreeze21 schreef op 27 maart 2009 @ 15:08:

Oooh ik doe een dansje! T heeft van 21.00 tot 06.00 geslapen gewoon Heb van 9 tot 12 nog met haar in mijn bed geslapen dus ik ben 1 brok energie.

Kan T. misschien Merle even bellen en uitleggen dat zolang slapen heeeeeeeerlijk is
@Engel, Heerlijk dat engeltje zichzelf al zo lekker kan vermaken in haar wipstoeltje. Is zo gezellig als ze er zo bij kan zitten. Hier passen de maatjes 50/56 al niet meer. Moet echt een 56 zijn

@Sjaan, hier ook een maxocosi en een volvo en de gordel past prima. Bij om doen van de gordel staat de maxicosi wat rechter op en als het vast zit dan zetten we hem wat platter. Gaat prima hoor, misschien ook wel in jullie Ibiza. Als wij met z'n drietjes weggaan moet de maxicosi toch echt achterin. Vind het zo raar als de baby op de voorstoel staat en ik of vriend achterin.

Heb je al weer zin om aan het werk te gaan?? Hier nog helemaal niet,moet er nog niet aan denken. Hoop trouowens wel dat dat gevoel er ooit weer komt

@Ibbeltje, vanaf volgende week een werkster, kijk dat is het betere werk

@Kabouter, alweer 3 maanden!! Ik vind het zo snel gaan, misschien wel iets te snel. Hier nog geen vrouw van Felicitas over de vloer geweest. Misschien zijn ze me wel vergeten

@Orgineel, het regime werpt dus zijn vruchten af. Tien voedingen is nog best intensief maar beter vol te houden. Vind van 21 tot 4.15 uur heel erg netjes!!

@Fesa, wat fijn dat minifesa zich een stuk lekkerder voelt en lekker veel lacht. Kan me voorstellen dat je je schuldig voelt maar hoe hadden jullie dit kunnen weten?

Zijn jullie niet huiverig voor het babyzwemmen en de hoeveelheid chloor en de luchtwegen van je baby? Ik weet nog niet zo goed wat we hier gaan doen. Zwemmen lijkt me dus heerlijk maar hoorde niet zo positieve verhalen.

Hier gebruiken we verschillende merken luiers, ook omdat we wat aan het experimenteren zijn. Tot nu toe zijn de Pampers en de van de Kruidvat het fijnst. Tussen deze twee merken heb ik niet echt voorkeur. De pampers zit alleen wat compacter en daarmee hebben ze niet zo'n klont luier tussen de beentjes. Vind het elastiek (bij het ruggetje) van de Kruikdvatluier wel weer ideaal.

Hier ligt zoon iedere ochtend na de vroege voeding bij ons te slapen. Heerlijk dat kleine lijfje dat steeds dichter tegen je aan kruipt. Zijn echt mijn goudenmomentjes van de dag.

@Bokito, al weer aan het werk, kan me voorstellen dat je dan erg moe bent. En dat je vriend ervan baalt dat het huishouden nog steeds niet goed is. Sorry hoor maar dat soort opmerkingen moeten ze niet tegen mij maken. Ik zou daar erg pissed van worden. Dus die wurgneigingen zou ik ook hebben.

@Barrel, hoe gaat het vandaag?? Misschien was het inderdaad een regeldag. Als ze wel drinkt en genoeg plast dan is het toch prima. Soms zijn ze gewoon wat hangeriger en claimeriger dan andere dagen en is er niets aan de hand. Maar onzeker word je er wel van :( Lees net dat je een goede nacht hebt gehad en dat Merle helemaal voldaan is...fijn!

WAT?? Een baby van 8 weken die 2 tanden krijgt!! Krijg er acuut zere tepels van Moet even wachten op de volgende poepluier maar dan ga ik alvast even ruiken of hier ook tandjes in aantocht zijn haha

Frans en Summer, hopelijk stijgt de productie weer snel. Veel aanleggen en dan moet het goed komen (zegt men). Ik zou dan echt even een niks-dagje (of twee) inlassen zodat je zo ontspannen mogelijk de hele dag kunt voeden. Pff wel intensief hoor.

Zoon slaapt nog steeds en het regent hier ook. Ziet er naar uit dat die Prenatalbonnen vandaag niet gebruikt gaan worden. Live-winkelen zit er vaak niet in, begin steeds meer online te doen.

Gaan morgen trouwens naar een campertje te kijken. Lijkt me namelijkk zo leuk en handig om op die manier op vakantie te gaan of een dagje weg. Lekker allesbij de hand, toch veel zien en kunnen doen en zoon heerlijk mee. Hoop dat het wat is en dan kunnen we straks lekker op pad.
Wouw Summer dat is wel heeeeeel veel slapen
Ik weet niet wat ik vandaag meemaak. Mevrouw wil alleen maar slapen en (goed) drinken. Ze is vandaag een en al tevredenheid YOEHOEEEE.

Was voor haar zeker ook vermoeiend gister

Frans je man weer weg?? Bah da's wel heel ongezellig!

Een hoopje poep ala, maar dat dat hoopje ook nog aan de haal gaat.... minder

IQ Uno ????? wasdas???

Bagheera, iets gemist... Iraanse achtergrond? Was het leuk??

En ja borsten graaien hihi zit er al vroeg in!

Manlief heeft het Hidde ook 'geleerd' (nouja voorgedaan grrr)

Dus nu doet hij ook te pas en te onpas.."mama, toet toet"

(en dan fijn 2 kinderhandjes die ongegeneerd in mams d'r borsten knijpen pfffff)

Hij deed het zelfs bij mijn moeder oeps!
Tja, je wordt toch een beetje melig als je de hele dag bezig bent met voeden, luiers verschonen, troosten en huishouden. Tenminste, daar bestaan mijn dagen voor 99% uit. Maar ik geniet er iedere seconde van.

Frans, had je echt een knijper op de neus. Vind de poep van zoon helemaal niet stinken. Vriend wel, die roept mij uit bed als er een poepluier verschoont moet worden. Ik heb er totaal geen last van.

Hier alles nog onzeker over werk. Ben bang dat ik achter de kassa bij de Aldi beland... Daar is niks mis mee, maar ik had een andere carriere in gedachten.

Even vraagje over krampjes. Hoe herken je die precies? Want zoon heeft soms na voeding dat hij beentjes optrekt, rood aanloopt en ontroostbaar huilt, maar niet na iedere voeding. Hebben jullie baby's na elke voeding krampjes? En ook zo met spugen. Meestal spuugt hij helemaal niet, maar zo'n 1x per dag wel en komt het er echt met een boogje uit, zoveel kracht zit er achter en heb het idee dat het halve flesje er dan uit komt. Kwartiertje daarna heeft ie ook altijd weer honger.

Bokito, mijn vriend kan ook zulke uitspraken hebben, ik slik ze vaak een tijdje, maar van binnen irriteer ik me mateloos, tot de bom barst en ik hem even laat weten dat ik zijn vriendin ben, moeder van zijn kind en niet een van zijn werknemers die hij kan rondcommanderen of onbeperkt kritiek op kan geven. Ik pik zo'n behandeling niet. Meestal schrikt ie hier wel van en zegt dan snel sorry en is het weer goed. Nu is het zo dat vriend ook op zijn werk dit natuurlijk niet mag doen, hij is ook een cursus communiceren aan't volgen zodat hij de mensen wat meer uit het positieve benaderd ipv alleen maar te vertellen wat ze fout doen. Gelukkig gebruikt ie opgedane kennis ook thuis.

Deze mama gaat alvast even de aardappelen schillen, kan ze om 17.00 even met het verstand op nul naar STWT kijken.
Frans, slaapt Bojan ook nog steeds in de Puckababy? Veerle ook en idd, heb maar 1 zo'n ding. Vorige week had ze hem ondergespuugd en heb ik hem snel gewassen. Gelukkig was het mooi weer, ben ik gaan wandelen met de puckababy aan een kleerhanger, opgehangen aan de kinderwagen, zodat tie kon drogen. Kwam schoonmoeder tegen en die vond mij net ma flodder omdat ik al wandelend mijn was aan het laten drogen was. ... Gisteren weer gewassen en toen heeft vriend (heel slim) de fohn er in gelegd, was tie ook zo droog. Maar onhandig dat ik er maar 1 heb, maar vind een 2e beetje te duur hoor...
wow wat is er in een dag veel geschreven.

Gister na 16.00 uur alleen maar gehuilt tot krijsen aan toe; tot 0.45 uur vannacht. Daarna goed geslapen.

Wilde eigenlijk gaan uit eten ivm 3 maanden van tessa. maar daar was madam niet mee eens.

Last van buikkrampen. Tessa poep namelijk maar 1 keer per week. Volgens cb mag het tot 1x in de 2 weken omdat ze bv krijgt.

Vandaag was mijn moeder er. En dan gedraagt ze zich als een engeltje natuurlijk.

mirena spiraal laten zetten vandaag. 1e keer mislukt hulsje wilde er niet goed af. 2e keer zat wel meteen goed.

Maar goed te doen hoor. (voor de gene die nog moeten )
geniet nooit met mate
Barrel een IQ Uno is een elektrische kolf van avent haha. :-)\

Ik zal vragen of ze Merle even toespreekt. Ze belt zo.

Bluester, leuk een campertje! Waar willen jullie naartoe?

Skoempie ik herken krampjes idd aan getrappel met de beentjes en meestal wat scheten erachteraan. En ze loopt ook rood aan ja.

Konela haha je was drogen aan de kinderwagen. Ach ja, het is een manier toch.

Kabouter wat zwaar dat Tessa zo heeft gehuild zeg. Zat er misschien poep dwars? Gistermiddag had T ook een paar uur gehuild en toen ineens een enorme spuitluier en daarna een grote glimlach.

We hebben net een andere auto gekocht. Ik moest mee want onze oude auto staat op mijn naam (voor inruil), dus T ook mee achterin. Flesje op de achterbank moeten geven, nouja het ging prima. Uiteindelijk konden we de auto nieteens meenemen maar maandag pas, dus hoefde achteraf niet mee.

Maar was een leuk uitstapje.
Skoempie hier gaan de krampjes ook gepaard met het optrekken en heel ver strekken van de beentjes. Ontroostbaar huilen en een rode kop. En ze heeft ze ook niet iedere voeding vooral tussen 6 en 8 's avonds heeft ze er last van. Bijna nooit in de ochtend.

Zwemmen ga ik dus niet doen. Ik vind het heel leuk maar heb zelf astma en er zitten sowieso meer luchtwegaandoeningen in de familie ik vind het een te groot risico.

Af en toe kan ik zo genieten van ons hondje. Als ze huilt gaat hij altijd eventjes kijken. En als hij in dezelfde kamer is gaat hij er bij liggen. Als ik aan het voeden ben komt hij naast ons zitten. Zo lief :-)
Wat ontzettend lief dat jullie hondje zo op de minimara reageert. Ze is dus echt in de roedel opgenomen

Hier zien de krampjes er ook zo uit en het is ook echt plotseling huilen en plotseling weer ophouden. gelukkig hebben we er hier niet zo veel en vaak last van. Het is echt niet leuk om te zien dat hij zoveel last heeft.

Summer, we gaan waarschijnlijk langs de atlantische kust van Frankrijk trekken. Lekker rustig aan en waar de wind goed is lekker kitesurfen. Met de camper aan het water kunnen we om de beurt het water op. We proberen een beetje een mix te maken van wat goed is voor de baby en onze (andere) hobbies. Schijnt goed te kunnen met een baby maar we zullen het zien.

Barrel, wat fijn dat het vandaag zo goed gaat. Geeft vertrouwen dat het wel goed gaat en haalt de scherpe kantjes af van zo'n moeilijke dag.

Hier gaat het vandaag ook weer super. Durf het bijna niet te typen maar het is echt drinken, lekker contact maken en vervolgens wegleggen in zijn wiegje en daar pruttelt/praat hij lekker tot hij in slaap valt. Het is echt een heerlijk kereltje.
Oh wat heerlijk Bluester, dat klinkt helemaal goed. En natuurlijk gaat het goed met baby :-) gewoon lekker vaak stoppen en uitrusten. Alles op het gemakje, maar dat kan prima met een campertje. Hebben jullie er al 1 op het oog?

Stoer dat jullie kitesurfen.

En heerlijk dat je zo geniet van je mannetje!
Mara wat een lief hondje :-) Hier ook een hondje en dat gaat gelukkig ook hartstikke goed. De eerste dagen snapte hij er helemaal niks van en als ze huilde jankte hij keihard mee. Nu wil hij de hele tijd aan haar snuffelen en kusjes geven. Ben blij dat hij zo goed reageert, is toch maar afwachten he!
Ibbel: namens Melle een dikke zoen! En van mij knuffels voor Mila en Seppe. Dank je wel.

Bokito, klinkt idd wel een beetje hetzelfde als wat Melle heeft. In eerste instantie dacht CB-arts ook aan stukje wild vlees en dat is toen "een soort van weggebrandt". Daar heeft Melle niets van gevoeld. Zo'n 3 weekjes later zat er dus een vochtblaasje (die was dicht) met etter erin. Kon ik zien aan de kleur van het vocht, zo geel/groenig. HA heeft me toen verwezen naar kinderchirurg en die dacht aan zo'n verbinding, omdat ik zei dat het naveltje altijd nat was (voor de CB-arts hem dichtbrandde) Ik denk dat het vocht er niet meer uitkon bij Melle, omdat ie dus dichtgebrand was.

Als ik het vantevoren had geweten, was ik met vochtig naveltje eerst naar HA gegaan voor ik het dicht had laten branden, want zolang vocht er uit kan, is kans op ontsteking ook minder.

Mss kun je toch doorgestuurd worden naar een kinderchirurg? Dan kunnen ze een kweekje van het vocht maken en een echo.

Melle zn vochtblaasje is trouwens de laatste paar dagen wel een stuk kleiner geworden. Nu nog een heel klein bobbeltje. Maandag naar zh, dus ik ben benieuwd of ze dan nog opnieuw gaan beoordelen of operatie nodig is. Zo ja, dan dinsdag operatie.

Ringel, toen ik nog zwanger was, ben ik wezen zwemmen met mn zusje en haar dochtertje van 4 jaar. In de kleedruimte zat ze met hele grote ogen naar mn borsten te kijken. Jij hebt vieze borsten zei ze toen. Kwam door de donkere tepels. Ik uitleggen dat dat kwam door de baby in de buik, dat je dan grote borsten krijgt en donkere tepels. Had ze later tegen mn zusje gezegd, dat zij geen baby in de buik wou, haha.

Floortje, dan slaapt ie toch wel heel lekker door. Vraag me ook af of half flesje dan helpt. Maar goed, proberen kan altijd natuurlijk.

Konela, wat een stunt met het badje. Kan me wel voorstellen dat je daarvan baalt hoor.

Ibbel, met Mirena heb je ook gewoon eisprong hoor, auw, auw en ik kan het weten. Doordat ik mn Mirena had laten verwijderen, kon er een bevrucht eitje nestelen...

Ik ga Melle in zn wieg leggen. Hij is moe.
Marianne ik vind het zo vervelend voor je dat Melle waarschijnlijk geopereerd moet worden

Maar lees ik dat nou goed, zit er een kans in dat het niet hoeft misschien? Ik hoop het, dat zou fijn zijn zeg!

Hoe zit dat dan met een Mirena trouwens? Kan er daarbij óok een bevruchting plaatsvinden dan?
Oh trouwens meisje kan ook echt enorm harde scheten laten type bouwvakker zeg maar. Ik vind het dan ook niet raar dat ze vantevoren krampjes heeft.
quote:mararoulette schreef op 27 maart 2009 @ 20:08:

Oh trouwens meisje kan ook echt enorm harde scheten laten type bouwvakker zeg maar. Ik vind het dan ook niet raar dat ze vantevoren krampjes heeft.

Stinken ze?

Hier kunnen ze zooooo meuren. Alsof ik haar rioolwater geef ipv melk.
Haha Bojan kan ook met zijn onnozele molletjesgezicht keiharde scheten en boeren laten. Zo grappig

Euh ik had niet echt een wasknijper op mijn neus hoor Sterker nog, ik heb niet eens wasknijpers.

Summer woooooooooooooow das nog eens slapen zeg! LAg je niet te wachten tot ze kwam? Wij zitten helaas weer aan de 2 nachtvoedingen hier, snik. Leuk trouwens, een nieuwe auto!

Ik heb dezelfde kolf als jij trouwens, bevalt me goed.

Bluester, leuk een camper!

Marianne, ik vind het ook zo rot v oor je! Ik hoop maar dat maandag blijkt dat de operatie niet nodig is!

Mara, leuk hondje

Kabouter, ah erg he als ze zo huilen en je weet niet waarom. Als Bojan nog huilt en ik weet niet waarom dan pak ik hem maar gewoon en hoop ik dat mijn nabijheid het in ieder geval minde rerg maakt voor hem. Tenzij hij natuurlijk huilt van vermieidheid, dan leg ik hem weg. Haha toch nog lastig soms

Konela, ja Bojan ligt ook nog in de puckababy. Behoorlijk klem inmiddels, want hij is al hartstikke groot . Hij slaapt niet als ie niet in dat ding ligt, de rare. Ik heb er ook maar 1, want ik vind ze ook best duur. Bovendien wil ik hem strax in zo'n puckababy mini hebben. Of ik niks, dat nog liever . Heb al een keer een gewoon slaapzakje geprobeerd, maar hij bleef huilen. Na een uur was e puckababy droog, Bojan er in en slapen als een roosje . Ligt Veerle er nu ook in dus?
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
sow. eveneen dagje niet geweest en meteen een paar bladzijden bij lezen....

@bokito.....ik had die vant meteen een theedoek naar z'n hoofd gegooid...doe het dan lekker zelf als het je niet aanstaat!

De hork...

En krampjes zien er idd zo uit als beschreven en hier ook alleen last op het eind van de dag en s'avonds in bed worden ze eruit gescheet en overdag wat met boeren. Ik hoor haar buikje op het eind van de dag ook altijd rommelen en druk doende met verwerken van alles.

Jeetje zo veel te lezen...ben moe in m'n hoofd...

O ja die felicitas dame is langs geweest maar wat een stomme mevrouw. Best leuke dingen met ook best leuke aanbiedingen en als ik haar leuk had gevonden had ik ook vast wel iets gekocht, maar ik vond haar gewoon STOM! een oud wijf die haar standaard riedeltje afdraaide en vooral benoemde dat de boeken zo duus waren omdat papier duur is. pfffft.....ze baal er ws ok van dat Lief thuis was en die heeft eigenlijk alles afgewimpelt. Je krijgt dingen voor je neus gegooid. "en idt is zus en dat is zo en dat is dat en dit kun je hier voor gebruiken en blala blabla" Ze had ook een een of ander boekje met geluidjes...mijn opmerking:" sjeesus wat een lawaaiding" zij:" zoveel lawaai maakt ie toch niet?" terwijl ze vrolijk (NOT) nog wat knopjes indrukt terwijl ik een krijsende Fenna op schoot had.....en het maakte echt veeeeeeel lawaai.

Nog zo'n fijne opmerking van haar kant. (ging over een set nubybekers, mijn opmerking, vinnut toch wel wat duur) maar als je alles apart moet kopen ben je duurder uit. Ja kan zijn, maar niet alles wat erin zat ga ik gebruiken...waaronder een "sportsbidon" voor de sportieve peuter/kleuter......*zucht* ik ben iig weer heel wat oud papier rijker.....
quote:summerbreeze21 schreef op 27 maart 2009 @ 20:12:

[...]

Stinken ze?

quote:summerbreeze21 schreef op 27 maart 2009 @ 20:12:

[...]

Stinken ze?

Nee ze stinken gelukkig niet.

Leuk he als het zo goed gaat met de hondjes :-D Mac was eerst ook wel gestresst in de eerste week heeft hij een hele week diarree gehad. Het arme schaap.
hier stinken ze ook. Keek mijn vriend al aan maar hij was het niet
Frans heb je de puckababy al lang? Of altijd al? Ik zit te denken of dit misschien iets voor ons meisje is. Kwam Bojan altijd slecht in slaap, meisje komt hier namelijk overdag moeilijk in slaap maar heeft er 's avonds en 's nachts geen moeite mee. Ik vraag mij af of ik er dan nog wel iets aan heb
Mara, Veerle sliep 's nachts ook als een roosje,alleen overdag heel onrustig. Ben haar toen overdag in de puckababy (pb) gaan doen en ze sliep meteen beter. Daarna 's nachts eigenlijk ook. In de wandelwagen niet, maar dan maait ze ook niet met haar armen.

Mijn zus had zo'n ding thuis liggen, dus heb het eerst een paar slaapjes geprobeerd voordat ik er zelf 1 gekocht heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven