Fles met JBM hoe?

26-04-2019 17:24 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 12 weken, drinkt zijn fles erg onrustig, heeft wat moeite met slikken en krijgt veel lucht mee. Wat al een stuk helpt is prikkelarm voeden. Nu heeft er van de week een logepedist meegekeken en deze gaf als optie een schepje johannesbroodpitmeel toe te voegen zodat het slikken makkelijker gaat en minder lucht meekomt. Dit geprobeerd. Gewoon 1 schepje op een fles van 180cc. Dus minder dan aangegeven op het pak. Nu gaat het de eerste helft van de fles super. Maar laatste stuk is het afgekoeld en dus dikker en moet hij wel heeel hard werken.
Hoe doen jullie dat? Wellicht halverwege grotere speen erop doen? Of beetje heet water erbij?
Ik doe het al van te voren mengen met melkpoeder.
Eerst fles met melkpoeder opwarmen, dan pas pitmeel erbij, werkt beter in mijn ervaring. Anders inderdaad grotere speen.
- Kruidvat huismerk gebruiken i.p.v. nutriton, die dikt minder als de fles langer staat
- ik deed de melkpoeder en Johannesbrood in een bakje van de voedingstoren, dat schudden en dan het bakje leeggooien in de fles.
Toen wij het nog gebruikten deden we een 60cc kokend water in de fles. Daar de jbpm in oplossen(dat lost beter op in kokend water. Daarna aanvullen met koud water zodat het te drinken is en dan de melkpoeder erbij. Roeren met een vork, niet schudden.
Een 3 standen speen proberen?
Nutrilon AR proberen, daar zit al een verdikkingsmiddel doorheen. Ik vond persoonlijk JBPM echt rot spul.
k.middleton schreef: ↑
26-04-2019 18:59
Nutrilon AR proberen, daar zit al een verdikkingsmiddel doorheen. Ik vond persoonlijk JBPM echt rot spul.
Ja ik vind het ook een gehannes, maar ben bang dat in AR te veel zit? Wil hem ook niet meer geven dan nodig ivm met zijn darmen.
carpincho schreef: ↑
26-04-2019 19:34
Ja ik vind het ook een gehannes, maar ben bang dat in AR te veel zit? Wil hem ook niet meer geven dan nodig ivm met zijn darmen.
AR is geen voeding voor hongerige babys maar voor babys die bijv veel spugen. Buitenom dat, kan me niet voorstellen (let op; persoonlijke mening) dat je iets kapot kan maken aan de darmen van een baby met goedgekeurde babyvoeding.

Je kan trouwens ook AR mengen met gewone nutrilon. 3 om 3 schepjes.
Gebruik de difrax fles met difrax speen maat M. Ook 1schep jbm op 180 ml. Voor dochter werkt dit prima.

Ik vind zelf los jbm fijner, omdat we het langzaam kunnen afbouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven