Scheiden
zondag 28 april 2019 om 07:20
Eerst een situatieschets:
Getrouwd in gemeenschap van goederen, 3 kinderen, huurwoning, wsnp en kleine wia uitkering.
Mijn man heeft dus een ander. 'Woont' al 2 weken bij haar.
Op dit moment kan ik niks? Hij schrijft zich hier niet uit. De toeslagen staan op het kgb na op zijn naam.
Ik heb aanvullende bijstand nodig om het financieel te kunnen redden, dit kan ik echter pas aanvragen als hij niet meer op ons adres staat ingeschreven.
Ik heb het gevoel klem te zitten.
Mediator is ingeschakeld maar kan pas over 3 weken.
Wat kan ik doen??
Getrouwd in gemeenschap van goederen, 3 kinderen, huurwoning, wsnp en kleine wia uitkering.
Mijn man heeft dus een ander. 'Woont' al 2 weken bij haar.
Op dit moment kan ik niks? Hij schrijft zich hier niet uit. De toeslagen staan op het kgb na op zijn naam.
Ik heb aanvullende bijstand nodig om het financieel te kunnen redden, dit kan ik echter pas aanvragen als hij niet meer op ons adres staat ingeschreven.
Ik heb het gevoel klem te zitten.
Mediator is ingeschakeld maar kan pas over 3 weken.
Wat kan ik doen??
zondag 28 april 2019 om 07:26
Die kan dus pas over 3weken.

zondag 28 april 2019 om 07:46
Ja zeker nog in gesprek.
Hij komt dagelijks hier om te huilen dat hij me terug wil maar haar niet in de steek/los kan laten.
Dat is voor mij een keiharde eis dat ons huwelijk misschien nog gered kan worden.
zondag 28 april 2019 om 08:01
Wat een puinhoop.
Zolang jij aan hem vast houdt laat hij jou en de inschrijving op het adres ook niet los. Je doet het ook een beetje zelf door te eisen dat hij haar in de steek laat en door te eisen dat hij het met jou goed moet maken terwijl hij zich ook moet uitschrijven....het kan niet allebei. Het is het ene of het andere.
Zolang jij aan hem vast houdt laat hij jou en de inschrijving op het adres ook niet los. Je doet het ook een beetje zelf door te eisen dat hij haar in de steek laat en door te eisen dat hij het met jou goed moet maken terwijl hij zich ook moet uitschrijven....het kan niet allebei. Het is het ene of het andere.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zondag 28 april 2019 om 08:07
Klopt. Het is ontzettend moeilijk omdat ik mijn houden van niet uit kan zetten.viva-amber schreef: ↑28-04-2019 08:01Wat een puinhoop.
Mijn verstand weet ook wel ook wel dat het vertrouwen helemaal kapot is.

zondag 28 april 2019 om 08:15
Jullie zitten als gehuwden beide in de Wsnp neem ik aan? Dan kan de curator/bewindvoerder toch ook gewoon bij die toeslagen die bij hem binnenkomen? Dan loop je in ieder geval geen achterstand of nieuwe schulden op. Zou wel heel zuur zijn als je Wsnp hierdoor klapt.
carrie-bradshaw wijzigde dit bericht op 28-04-2019 08:17
2.70% gewijzigd
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous

zondag 28 april 2019 om 09:46
Al gedaan.
Zij kan onze zaak pas splitsen als hij hier uitgeschreven is. Eerder kan zij ook niks doen.
Scheiden wordt betaald door toevoeging.
En het klopt dat de vaste lasten nu nog gezamenlijk zijn maar dat verandert natuurlijk. Opnieuw toeslagen en bijstand aanvragen kost tijd en in die tijd zit ik met te weinig inkomen waardoor er dus wel nieuwe schulden gaan ontstaan.....

zondag 28 april 2019 om 09:47
Er staat mediator, dat is geen advocaat he?

zondag 28 april 2019 om 09:48
Bel morgen een advocaat.Meisjeklein schreef: ↑28-04-2019 09:46Al gedaan.
Zij kan onze zaak pas splitsen als hij hier uitgeschreven is. Eerder kan zij ook niks doen.
Scheiden wordt betaald door toevoeging.
En het klopt dat de vaste lasten nu nog gezamenlijk zijn maar dat verandert natuurlijk. Opnieuw toeslagen en bijstand aanvragen kost tijd en in die tijd zit ik met te weinig inkomen waardoor er dus wel nieuwe schulden gaan ontstaan.....

zondag 28 april 2019 om 10:07
Jullie zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. Je man blijft ook verantwoordelijk tot de scheiding is uitgesproken. De toeslagen zijn van jullie samen ook al staan ze op naam van je man. Ik neem aan dat deze op een rekening worden gestort waar jij gewoon bij kunt?
Bel een advocaat en vraag voorlopige voorzieningen aan. Dat kun je gewoon doen naast een mediator.
Hoelang loopt de wsnp nog?
Je man moet niet meer bij jou komen janken, dat doet hij maar bij zijn minnaar. Laat dat niet meer toe, stuur hem weg als hij weer een potje komt janken. Ik weet dat valt niet mee, je houdt immers gewoon van hem. Maar je mag jezelf wel beschermen tegen zijn "verdriet".
Bel een advocaat en vraag voorlopige voorzieningen aan. Dat kun je gewoon doen naast een mediator.
Hoelang loopt de wsnp nog?
Je man moet niet meer bij jou komen janken, dat doet hij maar bij zijn minnaar. Laat dat niet meer toe, stuur hem weg als hij weer een potje komt janken. Ik weet dat valt niet mee, je houdt immers gewoon van hem. Maar je mag jezelf wel beschermen tegen zijn "verdriet".
zondag 28 april 2019 om 10:41
Vanuit de WSNP geldt voor jou en je man dat jullie alles moeten doen om je schuldenlast te verkleinen, dan wel niet groter te laten worden. Wat jouw man doet, zorgt juist wel voor meer schulden. Hebben jullie ook een budgetbeheerder? Of alleen een bewindvoerder?
Bij een budgetbeheerder komt, als het goed is, al jullie inkomen binnen, worden de vaste lasten betaald, krijgen jullie huishoudgeld en wat er over blijft komt in de pot voor de schuldeisers. Hebben jullie deze, neem hier direct contact mee op (liefst per e-mail) hoe jij nu het beste kan handelen qua financiën, en of de budgetbeheerder hem aan zijn financiële verplichtingen kan houden. Zet je bewindvoerder in de cc, zodat die ook op de hoogte is.
Heb je alleen een bewindvoerder? En regelen jullie de financiën zelf? Stuur een email naar de bewindvoerder met deze vragen.
Dek jezelf in, dat je door zijn toedoen niet uit de WSNP gezet gaat worden.
Bij een budgetbeheerder komt, als het goed is, al jullie inkomen binnen, worden de vaste lasten betaald, krijgen jullie huishoudgeld en wat er over blijft komt in de pot voor de schuldeisers. Hebben jullie deze, neem hier direct contact mee op (liefst per e-mail) hoe jij nu het beste kan handelen qua financiën, en of de budgetbeheerder hem aan zijn financiële verplichtingen kan houden. Zet je bewindvoerder in de cc, zodat die ook op de hoogte is.
Heb je alleen een bewindvoerder? En regelen jullie de financiën zelf? Stuur een email naar de bewindvoerder met deze vragen.
Dek jezelf in, dat je door zijn toedoen niet uit de WSNP gezet gaat worden.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....