Sollicitatie eis filmpje
zondag 28 april 2019 om 10:58
Ik heb een leuke vacature gezien. Het is een gewone kantoorbaan, niks geks. Nu staat er bij de eisen dat je een brief, cv en een filmpje moet sturen waarin je je op een creatieve manier voorstelt.
Het is totaal niet relevant voor de functie maar waarschijnlijk zit er bij hr iemand in zijn vuistje te lachen en zich te verkneukelen om alle filmpjes die hij/zij krijgt. Ik heb hier zo'n hekel aan en ik ga dat ook niet doen. Echter wil ik wel graag solliciteren. Wat zouden jullie doen? In de brief zetten waarom je geen filmpje stuurt? Of gewoon net doen of je die eis niet hebt gezien? Of zouden jullie wel een filmpje maken?
Het is totaal niet relevant voor de functie maar waarschijnlijk zit er bij hr iemand in zijn vuistje te lachen en zich te verkneukelen om alle filmpjes die hij/zij krijgt. Ik heb hier zo'n hekel aan en ik ga dat ook niet doen. Echter wil ik wel graag solliciteren. Wat zouden jullie doen? In de brief zetten waarom je geen filmpje stuurt? Of gewoon net doen of je die eis niet hebt gezien? Of zouden jullie wel een filmpje maken?
zondag 28 april 2019 om 11:28
Oh ja, de onze is trouwens een geautomatiseerd video-interview (waarbij een van de vragen is - vertel iets verrassends over jezelf), geen open opdracht.
Je zou ook een filmpje kunnen maken van verschillende foto's achter elkaar. Of een cartoon als je er zelf niet in wil (is gratis software voor).
Je zou ook een filmpje kunnen maken van verschillende foto's achter elkaar. Of een cartoon als je er zelf niet in wil (is gratis software voor).
Hello, can you hear me?
zondag 28 april 2019 om 11:29
Ik heb meermaals in een sollicitatiecommissie gezeten en dit is zeker niet altijd waar. Niets irritanter dan mensen die alleen bellen om zich in de kijker te spelen.grasspriet schreef: ↑28-04-2019 11:26Altijd eerst bellen! Niet gebeld is niet gesolliciteerd. Bereid een paar goede vragen voor en vraag dan gelijk wat ze met filmpje willen. Kun je altijd nog besluiten wel of niet te solliciteren. In je brief dan refereren aan het prettige gesprek wat je hebt gevoerd.
Succes!
zondag 28 april 2019 om 11:30
Leuk, als je solliciteert voor een echte creatieve functies. Of een stageplek ergens. Zeg bij Foam of een kunstacademie.HelloFromTheOtherSide schreef: ↑28-04-2019 11:28Oh ja, de onze is trouwens een geautomatiseerd video-interview (waarbij een van de vragen is - vertel iets verrassends over jezelf), geen open opdracht.
zondag 28 april 2019 om 11:33
Ja de opdracht is creatief he. Of moet ze voor een kantoorbaan dan achterstevoren op de bureaustoel zichzelf presenterenLucifer2018 schreef: ↑28-04-2019 11:30Leuk, als je solliciteert voor een echte creatieve functies. Of een stageplek ergens. Zeg bij Foam of een kunstacademie.
Hello, can you hear me?
zondag 28 april 2019 om 11:34
Bij ons op het werk gaat het om kennis en ervaring. Uiterlijk is van ondergeschikt belang. Alleen voor functies waar uiterlijk van belang is zou ik zo’n filmpje overwegen. Of voor functies waarin je moet kunnen knippen en plekken met beeld en audio.Lucifer2018 schreef: ↑28-04-2019 11:30Leuk, als je solliciteert voor een echte creatieve functies. Of een stageplek ergens. Zeg bij Foam of een kunstacademie.
zondag 28 april 2019 om 11:34
Ja, dat is natuurlijk al debiel. Mijn punt.HelloFromTheOtherSide schreef: ↑28-04-2019 11:33Ja de opdracht is creatief he. Of moet ze voor een kantoorbaan dan achterstevoren op de bureaustoel zichzelf presenteren![]()
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 11:36
3.02% gewijzigd
zondag 28 april 2019 om 11:36
Het is niet de rijksoverheid maar een gemeente. Ik ben niet piepjong meer nee.
Voor degene die zegt heel wat meer uit een filmpje te halen dan uit brief en cv: wat haal je er dan uit? Ik stuur een up-to-date cv met foto en een op de functie en organisatie aangepaste brief mee. Op basis daarvan zou je toch moeten kunnen inschatten of je een persoonlijk gesprek met mij wil voeren of niet. Wat voegt een creatief filmpje van een minuut nu toe?
Voor degene die zegt heel wat meer uit een filmpje te halen dan uit brief en cv: wat haal je er dan uit? Ik stuur een up-to-date cv met foto en een op de functie en organisatie aangepaste brief mee. Op basis daarvan zou je toch moeten kunnen inschatten of je een persoonlijk gesprek met mij wil voeren of niet. Wat voegt een creatief filmpje van een minuut nu toe?
zondag 28 april 2019 om 11:37
Misschien is het een heel saai team en hebben ze echt iemand nodig waarbij het enthousiasme van het scherm afspat.
Ik vind het voor representatieve functies ook niet raar overigens, goed om te zien hoe iemand zich presenteert.
Hello, can you hear me?
zondag 28 april 2019 om 11:38
Mijn vraag ook. En hoe zegt het ( dat wat je er allemaal 'uit kan halen') dan doorslaggevend of je wel of niet geschikt bent voor de kantoorbaan.Subnautica schreef: ↑28-04-2019 11:36Het is niet de rijksoverheid maar een gemeente. Ik ben niet piepjong meer nee.
zondag 28 april 2019 om 11:40
HelloFromTheOtherSide schreef: ↑28-04-2019 11:37Misschien is het een heel saai team en hebben ze echt iemand nodig waarbij het enthousiasme van het scherm afspat.
Ik vind het voor representatieve functies ook niet raar overigens, goed om te zien hoe iemand zich presenteert.
Dat kan prima in een live gesprek. Of voor mijn part een skype gesprekje als je een CV oke vind. Voor beiden partijen waarschijnlijk prettiger en minder tijdrovend.
Hoe goed je een filmpje kan maken of hoe vooral creatief je een filmpje kan maken zoals hier word gevraagd is dus echt een beetje onzin.
Ik zou echt bedanken voor zo'n werkgever.
zondag 28 april 2019 om 11:41
Gelukkig moet je niks.HelloFromTheOtherSide schreef: ↑28-04-2019 11:38Een Blair Witch project maar dan op kantoor zou ook leuk zijn. Ik bedenk maar wat. Ik bedoel, als je dan toch een video moet maken, kun je er maar beter wat lol aan beleven.
zondag 28 april 2019 om 11:42
Ik vind die foto al onzin, eerlijk gezegd, wetende dat je onbewust eigenschappen aan mensen toedicht op basis van uiterlijk. Al dat foto- en video-solliciteren is imho het nieuwe grafologie. Onzin en oneerlijk, maar mensen geloven er kennelijk heilig in.Subnautica schreef: ↑28-04-2019 11:36Het is niet de rijksoverheid maar een gemeente. Ik ben niet piepjong meer nee.
Ik heb bij de laatste sollicitatie waar ik iemand zocht bewust gevraagd om de cv’s te ontdoen van foto’s.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
zondag 28 april 2019 om 11:43
Precies. En fijn dat jij daar niet in mee gaat.JollyRider schreef: ↑28-04-2019 11:42Ik vind die foto al onzin, eerlijk gezegd, wetende dat je onbewust eigenschappen aan mensen toedicht op basis van uiterlijk. Al dat foto- en video-solliciteren is imho het nieuwe grafologie. Onzin en oneerlijk, maar mensen geloven er kennelijk heilig in.
Ik heb bij de laatste sollicitatie waar ik iemand zocht bewust gevraagd om de cv’s te ontdoen van foto’s.
zondag 28 april 2019 om 11:50
Ik zou dus niet reageren. Ik vind het al belachelijk dat ik van de re-integratie deskundige perse een foto moest plakken op mijn cv. Uiteindelijk gedaan gewoon een gezichtsfoto waarop ik matig lach. Zei ze dat het te vrolijk was. Uh nee ik kom beter over op een foto die ik heb van mijn paspoort zeker.
Een filmpje en trouwens ook een foto voelt voor mij als vleeskeuring en is meer iets voor tinder.
Een filmpje en trouwens ook een foto voelt voor mij als vleeskeuring en is meer iets voor tinder.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 28-04-2019 11:53
Reden: lag is echt iets anders dan lach IBI
Reden: lag is echt iets anders dan lach IBI
0.37% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zondag 28 april 2019 om 11:58
Zo inderdaad zeg. Het zal maar een hele populaire vacature zijn en iedereen belt eerst even. Dan heb je al een dagtaak aan al die telefoontjes beantwoorden.Poppy_del_Rio schreef: ↑28-04-2019 11:29Ik heb meermaals in een sollicitatiecommissie gezeten en dit is zeker niet altijd waar. Niets irritanter dan mensen die alleen bellen om zich in de kijker te spelen.
Ik zou zelf ook echt geen filmpje maken. Misschien wel solliciteren en in mijn brief iets aangeven waarom ik geen filmpje stuur, maar ik zou dan ook niet te veel rekenen op een uitnodiging.
zondag 28 april 2019 om 12:23
Dit!JollyRider schreef: ↑28-04-2019 11:17Ik zou niet solliciteren. Hoe geweldig de baan ook, een organisatie die hr toestaat dit soort belachelijke eisen te stellen is niet een organisatie waar ik voor wil werken. Je creatief voorstellen, flikker een heel eind op zeg
Zo'n tent wil je toch niet voor werken?
zondag 28 april 2019 om 13:10
Hoho, je moest je op een creatieve manier voorstellen he. Dus zo makkelijk komt TO er niet vanaf.Promethium schreef: ↑28-04-2019 12:51Gewoon een kort filmpje maken: "Hoi! Ik ben X en ik solliciteer op de functie van Y. Meer over mij en mijn motivatie kunnen jullie lezen in mijn CV en motivatiebrief."
Kost je nog geen minuut en dan houd je je aan hun eisen.
Ik zou er voor bedanken.
Nothing happens for a reason
zondag 28 april 2019 om 13:47