Werk & Studie alle pijlers

studeren op zelfde school als broer

28-04-2019 18:49 86 berichten
Hoi Allemaal,

Na lang te hebben gezocht naar een hbo opleiding denk ik dat ik een studie heb gevonden die bij mij past. Het probleem is alleen dat deze studie niet veel word aangeboden en het op dezelfde school is als mijn broer zit. Nou zou je zeggen geen probleem maar mijn broer is heel duidelijk hij wil zijn zusje niet op dezelfde school. ook mijn ouders vinden dat ik dan moet wachten tot hij is afgestudeerd. Wat denken jullie dat ik het best kan doen.

Groetjes
Splinter_ schreef:
28-04-2019 18:52
Gewoon naar die school gaan natuurlijk.
Wat een onzin van je broer en bespottelijk de je ouders daarin meegaan.
Precies!
Het moet niet gekker worden!
femmietje schreef:
28-04-2019 19:00
ja ze vinden dat omdat hij er als eerst op zat en hij is bang voor zijn coole imago ofzo
Pfff, jongens die op die leeftijd nog zo bezig zijn met stoer gevonden worden zijn sowieso niet cool.
En nee, je gaat echt je studie (en daarmee je eigen toekomst!!) uitstellen omdat je broer bang is voor schade aan zijn niet bestaand imago.
lemoos2 schreef:
28-04-2019 18:54
Waarom zou je moeten wachten?! Waarom bemoeien jouw ouders zich daar nog mee op jullie leeftijd? Waarom is broer zo’n aansteller?

Vragen, vragen. Ik zou zeggen: lekker inschrijven en studeren.
Ja, eens. Ik kan het me niet eens echt voorstellen, maar ik zou me er ook niets van aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
femmietje schreef:
28-04-2019 19:00
ja ze vinden dat omdat hij er als eerst op zat en hij is bang voor zijn coole imago ofzo
Heeft hij altijd al het idee gehad dat jij beter was (ben je dat ook?) als het op studeren aankomt.
Zelfde school, ook dezelfde studie?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hoe oud ben je zelf?
Er zitten maar twintig studenten op die school ofzo dat je broer zo bang is je tegen te komen?
Pff de meeste hogescholen zijn onwijs groot. Bijv Amsterdam en Rotterdam hebben meerdere locaties, waarbij de verschillende domeinen op verschillende locaties zitten. En zelfs die zijn zo groot dat je elkaar niet snel tegenkom tenzij je dezelfde opleiding gaat doen.
Gaat het om een kleine hogeschool of een verwante opleiding ofzo? (Al begrijp ik er dan nog niks van, wat een onzin vanuit broer en ouders)
In een ander topic zeg je dat je ouders je pushen om verder te studeren op het hbo en dat mbo niet voldoende is. En nu is het weer niet goed.
Ze hebben wel wat rare tegenstrijdige eisen hè, vind je ook niet?
ik ben 20 en wil een hele andere studie gaan doen dan hem de kans dat we elkaar tegen komen is dan ook niet heel groot.
ik zelf heb altijd een paar goede vrienden maar hij is juist van het veel dat vind hij niet cool genoeg en wil niet met mij gezien worden.
Als ik daar naar school zou gaan verwacht ik niks van hem behalve eventueel dat hij het accepteert en zich normaal gedraagt.
Zaten jullie ook op verschillende basisscholen en middelbare scholen?
Ik vind het nergens op slaan wat je ouders zeggen.
Zelfs al zou dat opleidingsinstituut wel heel klein zijn, of al zou ze dezelfde opleiding gaan doen, dan nog moet ze dat toch gewoon gaan doen? Zij kan toch niet haar toekomstplannen aanpassen aan zijn imago-issues?

Ik vind het echt té bizar dat die ouders vinden dat ze daar haar oren naar moet laten hangen en dat ze hun zoon niet flink de waarheid vertellen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat je moet doen? Ze heel hard uitlachen en je eigen plan trekken.
Wat een treurigheid zeg.
.
O en iemand die zich zo verschrikkelijk druk maakt over zijn zogenaamde imago, is natuurlijk allesbehalve cool. Dat hele imago van hem is een zeepbel.
femmietje schreef:
28-04-2019 19:13
ik ben 20
Nou, dan heb je je ouders toch helemaal niet nodig om je aan een opleiding in te schrijven? Dat je broertje dan maar lekker naar een andere school gaat zeg, wat een malligheid.
Dat je ouders het met je broer eens zijn zeg, ongelooflijk. Wat is je broer een puber. Ga gewoon lekker die opleiding volgen en ga het gesprek aan met je ouders dat jij niet begrijpt wat voor last jouw broer van jou heeft. Immers andere studierichting, waarschijnlijk veel studenten aanwezig, eigen vrienden enz. enz..
Mocht je wel op dezelfde lagere school zitten als je broer?
Waarom gaan je ouders hier in mee, wat willen ze dat je gaat doen in de tussentijd, werken?
Ik geloof het eigenlijk niet.
Bitje93 schreef:
28-04-2019 18:53
Wanneer je broer jou niet bij hem op school wil he ben adviseer ik je broer om naar een andere school te gaan.

Jij bepaalt toch zelf waar je naar school wilt gaan, daar heeft iemand anders toch niets over te zeggen.
Nou dit. Hahahaha Ik zou mn broer uitlachen. Gekkie. Is die school van hem ofzo?!
Dit klinkt zo raar dat ik me afvraag of het wel echt is want hoe kun je als ouders zo dom zijn?!
Een vriendin van mij gingen aan dezelfde universiteit studeren en nog wel aan dezelfde faculteit en had vaak les in dezelfde gebouwen. Toch ben ik haar nooit tegengekomen tijdens mijn collegedagen. Alleen toen we afgesproken hadden om het restaurant van de bieb wat te gaan drinken.

Jouw broer kan beter terug naar de kleuterschool en je ouders ook, wat een kinderlijk gedrag zeg je kind niet iets gunnen omdat pietje eerder op die school zat.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Wat een onzin! Hij zit toch al in een ander jaar en wellicht ook een andere opleiding zelfs? Ik zat ook op dezelfde school als mijn broer, maar ander jaar en andere opleiding. In dezelfde klas zou ik ook niet zo leuk vinden. We zagen elkaar praktisch niet eens op school en hadden beiden onze eigen vrienden. Gewoon de opleiding kiezen die je wilt doen hoor! Tenzij je ouders voor je financieren dat je op kamers kan, dan lekker wegwezen daar!
Keep on dreaming!
Ik vind het, los van die hele opleiding en die school, al te treurig voor woorden dat je ouders het zo ondersteunen dat hun ene kind zich zo verheven voelt boven hun andere kind. Dat hij zich zo opstelt is al triest, maar bij hem kun je het nog op een verlate puberteit gooien. Je ouders zijn volwassen mensen die toch echt beter zouden moeten weten.
Als je naar een hogeschool gaat is die vaak ook zo groot dat je hem misschien niet eens tegenkomt, ook roosters wisselen heel erg. En ; wat een bullshit. Gewoon doen dus.
Ik kende een gezin waarbij de zoon zijn hele pubertijd het huishouden heeft geregeerd... Ouders danste volledig naar zijn pijlen en deden ze dat niet dan werd hij manipulatief en uiteindelijk agressief. Zijn vader ging uiteindelijk 80 uur per week werken en moeder bleef 's morgens boven tot hij de deur uit was want anders was het toch schelden en een hoop gedoe, dus dat was 'makkelijker'. Hij had ook een zusje en van haar werd vooral verwacht dat ze hem niet boos maakte. Dus ja, het gebeurd. Maar of het echt gezond is... Is je broer gewend om simpelweg altijd zijn zin te krijgen TO? Wat gaat hij doen als je je gewoon inschrijft dan? Je negeren? Uit z'n plaat?

Ik ben zelf ook ooit heel boos geworden omdat mijn (irritante, drukke) broertje perse bij de vereniging wilde waar ik net een beetje mijn plekje begon te vinden. Maar dat was binnen dezelfde club, dus wekelijks in mijn hobby met mijn vrienden. Boos dat ik was dat mijn ouders dat goed vonden! Uiteindelijk hebben we samen een prachtige tijd gehad daar. Maar toch...
Goh, 4 maanden geleden vonden je ouders nog dat je een HBO opleiding moest gaan doen.
Je schrijft dat je 20 bent; hun toestemming niet nodig dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven