studeren op zelfde school als broer
zondag 28 april 2019 om 18:49
Hoi Allemaal,
Na lang te hebben gezocht naar een hbo opleiding denk ik dat ik een studie heb gevonden die bij mij past. Het probleem is alleen dat deze studie niet veel word aangeboden en het op dezelfde school is als mijn broer zit. Nou zou je zeggen geen probleem maar mijn broer is heel duidelijk hij wil zijn zusje niet op dezelfde school. ook mijn ouders vinden dat ik dan moet wachten tot hij is afgestudeerd. Wat denken jullie dat ik het best kan doen.
Groetjes
Na lang te hebben gezocht naar een hbo opleiding denk ik dat ik een studie heb gevonden die bij mij past. Het probleem is alleen dat deze studie niet veel word aangeboden en het op dezelfde school is als mijn broer zit. Nou zou je zeggen geen probleem maar mijn broer is heel duidelijk hij wil zijn zusje niet op dezelfde school. ook mijn ouders vinden dat ik dan moet wachten tot hij is afgestudeerd. Wat denken jullie dat ik het best kan doen.
Groetjes
zondag 28 april 2019 om 18:51
zondag 28 april 2019 om 18:53
zondag 28 april 2019 om 18:54
Ik denk dat je broer en je ouders zo volwassen moeten zijn om te snappen dat jij die studie wilt. En dat jij heus niet verwacht dat hij je de eerste dag aan het handje het lokaal binnen brengt.
Jij moet gewoon je eigen plan trekken, niet gaan zitten wachten op zijn afstuderen over wie weet hoeveel jaar (en wat doe je dan intussen? andere studie of thuis op de bank?)
Of je ouders en broer moeten die tijd compenseren met financieren van een wereldreisje voor jou in die tussentijd
Jij moet gewoon je eigen plan trekken, niet gaan zitten wachten op zijn afstuderen over wie weet hoeveel jaar (en wat doe je dan intussen? andere studie of thuis op de bank?)
Of je ouders en broer moeten die tijd compenseren met financieren van een wereldreisje voor jou in die tussentijd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 28 april 2019 om 18:54
Is je broer het kleine prinsje van je ouders, dat ze meegaan in zijn achterlijke eis? Natuurlijk ga je niet wachten met studeren tot hij klaar is.
Kijken of je die studie ook ergens anders kan volgen en daar op kamers gaan wonen lijkt me ook een goed idee, niet om hem te pleasen, maar voor jezelf, om lekker ver van dat gezeik vandaan te gaan.
Kijken of je die studie ook ergens anders kan volgen en daar op kamers gaan wonen lijkt me ook een goed idee, niet om hem te pleasen, maar voor jezelf, om lekker ver van dat gezeik vandaan te gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 28 april 2019 om 18:58
zondag 28 april 2019 om 18:59
Weet je zeker dat het om een HBO opleiding gaat, en niet om de middelbare school? Je broer klinkt als een puber van 12. Ook bizar dat je ouders hierin mee gaan.
Het gaat om jouw toekomst, dus laat je niet tegenhouden door het kinderachtige gedrag van je broer.
Echt, had ik met mijn broer in zo’n situatie gezeten, dan had ik hem heel hard uitgelachen.
Het gaat om jouw toekomst, dus laat je niet tegenhouden door het kinderachtige gedrag van je broer.
Echt, had ik met mijn broer in zo’n situatie gezeten, dan had ik hem heel hard uitgelachen.
zondag 28 april 2019 om 19:05
Je ouders komen wel heel onnozel over, sorry dat ik het zeg. Echt bespottelijk dat ze hierin meegaan, en dan nog wel om zo'n domme, puberale reden. Hij zat er het eerste op? Ja, so what, het gaat om een opleidingsinstituut, niet om een speeltje dat hij eerder had dan jij.
Geven ze hem altijd zijn zin in alles?
Hoe afhankelijk ben je van je ouders hierin? Kun je dit gewoon naast je neerleggen en gaan studeren?
Want het slaat echt helemaal nergens op. Je ouders en je broer sporen echt niet als ze dit serieus menen.
Don't waste your time on jealousy,